Valsspelers....

Al het nieuws over MegaTycoon.nl en het forum
Rein
Administrator
BerichtenCOLON 192
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2004, 16:55

Valsspelers....

Berichtdoor Rein » 24 Jun 2010, 13:02

Het is gebleken dat er, tegen de MT regels in, diverse extra accounts opgezet zijn, die als 'bot' gebruikt worden om zo o.a. crimi activiteiten te laten plaatsvinden en/of om extra winst te behalen. Door diverse nieuwe controles is ook duidelijk welke 'normale' accounts hier achter zitten. Tevens worden er soms adviezen om vals te spelen gegeven (bijv. 'verander je password even zodat ik erbij kan'). Aangezien we met MT een 'nieuwe start' maken willen we ook jullie éénmalig (!) de kans geven om schoon schip te maken.

Dat wil zeggen:
- verwijder zelf (!) direct (!) de 'fake' accounts via de optie in het hoofdscherm 'Bedrijf/account opheffen';
- vanaf volgende week (woensdag 30 juni) gaan we ZONDER PARDON (!!) accounts verwijderen die aan bovenstaand verzoek geen gehoor gegeven hebben. We kunnen per direct een lijst samenstellen met daarop de accounts waarvan we 100% zeker weten dat die hierbij betrokken zijn, deze worden dus zonder overleg verwijderd. Uiteraard doen we dit alleen als we 100% zeker zijn van de betrokkenheid. Dus: voorkom dat je opeens niet meer kan inloggen en maak NU (!!) schoon schip.
- tips/advies omtrent vals spelen aan anderen zullen voortaan direct worden beboet met een hoge boete en in extreme gevallen kan zelfs het account zonder pardon worden verwijderd.

tippie
Lid
BerichtenCOLON 499
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2006, 21:28

Re: Valsspelers....

Berichtdoor tippie » 24 Jun 2010, 17:14

Dan wil ik nu meteen een verzoek indienen om deze regel te wijzigen.

Geen enkel ander spel heeft zo'n belachelijke regel als Megatycoon.

Ik kan dus nu met mijn huisgenoten (studentenhuis) niet allemaal samen MT spelen!
Tippie - Niveau 1 - BM Heerenveen seizoen 19/20/21/37/39/4../59/63/67 - MT+ in 78 ronden - InvisableMasterminds => record MT+

tippie
Lid
BerichtenCOLON 499

Berichtdoor tippie » 24 Jun 2010, 17:16

Daarnaast heeft MT geen algemene regels, dus kunnen jullie niks maken.

Momenteel doet de spelleiding waar ze zin in hebben.

Zonder regels, die men bij het aanmaken van een account akkoord verklaart, en nadien makkelijk kan raadplegen kunnen jullie juridisch niks beginnen!
Tippie - Niveau 1 - BM Heerenveen seizoen 19/20/21/37/39/4../59/63/67 - MT+ in 78 ronden - InvisableMasterminds => record MT+

tippie
Lid
BerichtenCOLON 499

Berichtdoor tippie » 24 Jun 2010, 18:53

FUBARinc. schreefColonjuridisch?
wou je naar de rechtbank ofzo?

Waar ik op doel is dat dit spel GEEN regels heeft... Of jij moet ze mij eens tonen. ;)

Rein
Administrator
BerichtenCOLON 192

Berichtdoor Rein » 24 Jun 2010, 19:20

Ik vind het wel apart dat jij hier reageert Tippie... zeker op zo'n manier... wil je dan niet dat valsspelers bestraft worden...?

Overigens zijn deze er wel degelijk, ze stonden altijd bij de help en sinds die over is bij de helpsite ( http://www.megatycoonhelp.nl/oud/overig_regels.php ):

Ieder spelletje heeft zijn eigen regels, zo ook Megatycoon. Het zijn niet veel regels, maar wel belangrijke regels. Lees de regels goed door en onthoud ze, zodat je ze ook nooit per ongeluk overtreed aangezien dit vervelende consequenties heeft.
•Speel eerlijk, je voelt zelf vaak wel aan of iets eerlijk is of niet ook al staat dit niet bij de regels, bij twijfel, mail naar info@megatycoon.nl .
•Kom je een foutje in het spel tegen waardoor je voordeel hebt terwijl dit niet binnen het spel hoort, mail naar info@megatycoon.nl .
•Max. 1 account per computer, internetaansluiting en 1 per persoon! Als iemand 2 accounts heeft worden deze zonder waarschuwing verwijderd en krijgt hij/zij een serverban.
•Als accounts samen spelen (door gegevens uit te wisselen die je zelf eigenlijk moet vinden/verzamelen) worden ze verwijderd + men krijgt een serverban. Je mag vrijwel alles bespreken behalve details waar een ander account voordeel van heeft.
•We kunnen uiteraard niet alles weten en overal bij zijn. We kunnen wel vrijwel alles registreren en misbruik aantonen om zo het spel voor 99% van de deelnemers eerlijk te houden.
•Het overdragen van je account aan iemand anders is niet toegestaan, indien we dit merken wordt het account verwijderd. Het is uiteraard niet eerlijk voor de mensen die wel 'normaal' moeten beginnen.

Enne... 'huisgenoten' die toevallig hetzelfde password hebben...? Is dat nog toeval?
Enne... 'huisgenoten' die een emailadres hebben wat rechtstreeks is te herleiden naar iemand anders? Is dat nog toeval?
Enne... die ook nog samen crimizaken doen...
Enne...

Lees de regels nog maar even...

Gycixi0n
Lid
BerichtenCOLON 73
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2005, 06:05

Berichtdoor Gycixi0n » 24 Jun 2010, 23:05

even een vraag, worden accounts die beheerd worden door een unieke speler die in het verleden toegang heeft verleend aan een derde tot zijn of haar account, ook verwijderd wanneer beide accounts/speler nog actief zijn ?
Of worden de checks pas na de deadline grootschalig ingezet voor multi accounts ?

Laat ik voor op stellen dat het mij geen hol kan boeien als ik er na de deadline nog ben of niet, maar er zullen vast ook mensen zijn die daar zonder dat ze er nog iets aan kunnen doen anders over denken als zij verwijderd worden.
Afhankelijk van het antwoord op die vraag, zou het nog wel eens aardig leeg kunnen worden :twisted:
dex - HV - N6 ~ rommel maar wat aan :P
[i]laatste update 03/01/2011[/i]

Rein
Administrator
BerichtenCOLON 192

Berichtdoor Rein » 24 Jun 2010, 23:24

We willen de betreffende personen éénmalig (!) de kans geven om schoon schip te maken. Vandaar dat er gekozen is voor deze 'extra' mogelijkheid.
Dus alle bots moeten eruit en die moeten ze zelf verwijderen/opheffen, zo niet dan gaan we de bots + de accounts die hierbij betrokken zijn geweest verwijderen.

Elke witwas transactie, maar ook onderling handelen, inlogtijden, volgpaden binnen het spel etc. etc. alles gaat uiteraard via een database waarin 1001 checks plaatsvinden. Zo komen er altijd valsspelers boven drijven. Die hebben nu dus nog de kans om schoon schip te maken. De komende weken (na de 30e) gaan we hier veel strenger naar kijken. Niet zo zeer omdat we dat leuk vinden, helemaal niet zelfs, want het kost tijd en energie die we ook aan het spel hadden kunnen besteden, maar vooral om de 98% eerlijke spelers te ondersteunen.

Gycixi0n
Lid
BerichtenCOLON 73

Berichtdoor Gycixi0n » 24 Jun 2010, 23:32

hehe die 98% haal je niet.
maar dat beantwoord nog steeds mijn vraag niet.

ik vraag niet naar de accountants die dezelfde wachtwoorden hebben en/of soort gelijk email adres hebben wat daar mee gebeuren gaat, dat was me al duidelijk.
gaat er mij puur om wat er gebeurt met de accounts waar ik in het verleden ben binnen geweest kan gebeuren als ik nog een account zou behouden ?
wat er met mij of mijn account gebeurt boeit me niet, heb alles gehaald wat er te behalen viel binnen MT op een legale wijze.
het gaat mij om de accounts van derden, met ander wachtwoord, met een ander email adres, met meer dan slechts die kleine details.

hoop dat het zo iets duidelijker is, en ik weet ook donders goed waar bepaalde aanwijzingen weg komen en op wie het verhaal grotendeels draait.
* verwacht straks een hoop spam op msn/binnen mt * :P

Gebruikers-avatar
MiladyP
Werkgroep
BerichtenCOLON 1763
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2005, 00:41

Berichtdoor MiladyP » 25 Jun 2010, 01:24

Dex, begrijp ik het goed, dat jij hier zegt dat jij valt onder de groep: "hé geef me even je password " (bv bij CO's). En dat je vraagt of dit inloggen (voorheen) er ook voor zorgt dat deze accounts (van jezelf en van derden) 30 juni verwijderd worden?

Gycixi0n schreefColonIk weet ook donders goed waar bepaalde aanwijzingen weg komen en op wie het verhaal grotendeels draait.

Sorry je te moeten teleurstellen, maar het verhaal draait om niemand. Er is maaaaaaaanden geleden reeds afgesproken, dat de valssspel-controle rond de zomervakantie weer definitief aangaat. Dit om wildgroei van accounts in de vakantie te voorkomen. (sommigen vervelen zich dan te veel :lol: )
MiladyP - Assen - Chief CrimeClanBang - N1 - MT+

tippie
Lid
BerichtenCOLON 499

Berichtdoor tippie » 25 Jun 2010, 03:30

Martin:

Er staan enkele vage regels op een website buiten MT om... Als ik nu een site maak (www.megatycoonregels.nl) kan iedereen dus denken dat dit de regels zijn.

Voor ik op de pagina kom waar staat dat er max 1 speler per aansluiting mag, heb ik 3 keer moeten klikken... En dan weet ik nu waar het staat...

Ik probeer hier de regels niet aan te vechten, maar je gewoon te tonen dat MT helemaal geen regels heeft! Want de regels die er zijn staan in een FAQ die door mij aanschouwd word als een site die door eenieder gemaakt kan worden.

Denk er maar eens heel goed over na!

Gycixi0n
Lid
BerichtenCOLON 73

Berichtdoor Gycixi0n » 25 Jun 2010, 07:12

@ patricia:

Pfft! en nog eens pfft.. :)

Gebruikers-avatar
MiladyP
Werkgroep
BerichtenCOLON 1763
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2005, 00:41

Berichtdoor MiladyP » 25 Jun 2010, 10:25

Gycixi0n schreefColon@ patricia:
Pfft! en nog eens pfft.. :)

?????
MiladyP - Assen - Chief CrimeClanBang - N1 - MT+

Ria-Trefpunt
Lid
BerichtenCOLON 140
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2007, 12:19

Berichtdoor Ria-Trefpunt » 25 Jun 2010, 10:33

Is er geen mogelijkheid om een 2e Wereld in te bouwen ???????????

Bij andere spellen kun je in verschillende werelden spelen met 1 account :)
Zou dit misschien hier ook niet leuker zijn ???????????
Lady.Sm.Ria (Trefpunt)
Chief Albatrosclan
WHC Stad Groningen

rian
Lid
BerichtenCOLON 65
GeregistreerdCOLON 13 Nov 2008, 10:38

Berichtdoor rian » 25 Jun 2010, 15:22

Jammer..Jammer...Jammer...

Jammer..., dat ik er nu achter moet komen dat vals spelen word beloont in MT. :(

Ze krijgen nog een kans ook :(
RMTrading, Utrecht, F®iendlyFaces©

tippie
Lid
BerichtenCOLON 499

Berichtdoor tippie » 25 Jun 2010, 16:19

Echt niemand lijkt te snappen dat er niet vals kan gespeeld worden zonder regels :roll: