Valsspelers....

Al het nieuws over MegaTycoon.nl en het forum
Gebruikers-avatar
Lynx
Lid
BerichtenCOLON 226
GeregistreerdCOLON 21 Aug 2005, 14:03

Re: Valsspelers....

Berichtdoor Lynx » 25 Jun 2010, 16:26

tippie schreefColonEcht niemand lijkt te snappen dat er niet vals kan gespeeld worden zonder regels :roll:

Gaarne kappen met klagen over pietluttige zaken. Martin heeft al uitgelegd dat er wel regels bestaan en waar die te vinden zijn. Wat wil je nu eigenlijk? Dat Martin je het nog een keer gaat uitleggen. Ik krijg een beetje de indruk dat je klaagt om lekker een beetje te rebelleren. Doordat je op een punt het niet eens bent met bepaalde personen heb je nu overal wat negatiefs over te zeggen? Probeer wat meer positiever tegen zaken aan te kijken. Wil je soms dat we met z'n allen in een negatieve spiraal belanden waardoor een aantal personen weinig zin meer heeft om tijd in MT te steken. Ik denk hiermee ook aan Martin. Als we iedere keer overal tegen aanschoppen kan ik me zo voorstellen dat hij weinig zin meer heeft in het verder verbeteren van het spel, en daar heb je in feite alleen jezelf en vele andere mee.

Boodschap: Graag je klachten wat genuanceerder melden en altijd vanuit een oplossingsgerichte houding je beklacht doen.
Beheerder Waarden en Normen

Rein
Administrator
BerichtenCOLON 192
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2004, 16:55

Berichtdoor Rein » 25 Jun 2010, 16:27

Tippie, stop nou aub met je onzin postings.

Onder elke aanmeldingsmail staat (al 6 jaar) :
,,p.s. Je mag max. 1 account per computer, per internetaansluiting en per persoon, speel je al mee en wil je een nieuw account beginnen verwijder dan eerst je oude account. (Anders worden beide accounts verwijderd.)''

Iedereen weet toch dat je niet zomaar even 10 accounts kan aanmaken en vrolijk 1 (hoofd)account kan gaan lopen helpen...?
Speel eerlijk... dat maakt het voor iedereen leuker...

tippie schreefColonEcht niemand lijkt te snappen dat er niet vals kan gespeeld worden zonder regels :roll:

PandoraNV
Newbee
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2009, 09:46

Berichtdoor PandoraNV » 25 Jun 2010, 18:08

Ik vind het vooral een schone geste van Martin dat hij dit wil doen. In principe zou hij onmiddellijk alle fake accounts moeten verwijderen zonder verdere uitleg.

Iedereen kent de regels goed genoeg, dat hij hier ook niet moet gaan discussiëren.

De vraag is echter ook :
- Waarom worden fake accounts opgericht ?
- Waarom heeft de spelleiding lang geleden steeds hier tegenover laks gereageerd ongeacht sterke bewijzen van sterke spelers, die er ondertussen de brui aan gegeven hebben en dan anderen die gewoon aanmodderen ?

@ Patricia
Ik heb hier zelf nog een log vanop MSN waarop jij me persoonlijk zei om bots op te richten in Amsterdam in volle verkiezingsstrijd om zeker te zijn dat Specialtax (Theo) niet zou kunnen winnen. En dit nadat hij met 2 stemmen verschil op de 2de plaats eindigde.

Fake accounts worden ook vaak opgestart uit verveling of omdat het op een bepaald ogenblik noodzakelijk begon te worden. Steden liepen leeg, omzetcijfers daalden, winsten daalden, spelers zagen hun statussen omlaag gaan, enz.

Misschien moet er eens nagedacht worden om in plaats van minimale crimi , ondernemers en politieke status te gaan belonen met een adviseur, ook te gaan kijken naar spelers die actief meespelen, die ook de moeite doen om beginnende spelers op sleeptouw te nemen en te ondersteunen in het voor velen in het begin toch moeilijk begrijpbaar spel.

Misschien moet men de percentages die spelers elke ronde verliezen even gaan herbekijken , waardoor het door inzet steeds mogelijk is om beloond te worden.

Misschien moet men nieuwe stimulansen geven om méér crimi-puntjes te gaan behalen of ondernemingspunten , want daar gaat het vaak om.

Uiteraard mag men ook niet de essentie van het spel gaan vergeten, nl. het samenwerken.
Spelers moeten zich beter gaan organiseren binnen clans, maar vaak zie je veel spelers die geen clan hebben. Ook individueel moet er meer samengewerkt worden en vooral clans moeten durven en leren samenwerken met mekaar.

Het komt er eigenlijk op neer dat iedereen in hetzelfde vaarwater zit en iedereen wil maar al te graag de status van MT+ behalen. :wink:

Ik zou zeggen aan al diegenen die zich geroepen voelen , profiteer van deze eenmalige kans en zorg ervoor dat iedereen op een faire manier zich kan bewijzen.
Ooit een gemotiveerd speler van MT

Gycixi0n
Lid
BerichtenCOLON 73
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2005, 06:05

Berichtdoor Gycixi0n » 25 Jun 2010, 18:49

@ Fubar:
Dat met dollar komt overheen met wat ik bij anderen heb gedaan.

@ Pandora:
Waarom opgericht: Auto's! die dingen zijn zo onwijs schaars, zeker met het geringe aantal deelnemers binnen dit spel die een beetje crimineel actief zijn.
Waarom laks: Ik heb sterk mijn twijfels of ze toentertijd ooit iets hebben kunnen vinden, of ze zijn geschrokken van de massale operatie :P
En sterke bewijzen, je moet wel met wat meer komen dan slechts een vaag vermoeden volgens mij ;)

@ Ria:
Zou jij er naast je huidige account nog een tweede account bij willen van volle omvang ?
Een klein niets omvattend account is eenvoudig te beheren, 2 actieve accounts beheren is gekken werk, al zijn de wonderen de wereld nog niet uit, niet waar Pandora ;)

@ Patricia:
Pfft.. en nog eens pfft.. Zie MSN van (eer)gister mss :P

@ Martin:
Zal het nog een keer vragen, worden alle accounts waar bijvoorbeeld ik ooit op heb ingelogd terwijl ik een eigen account had verwijderd ongeacht of die "bots" verwijderd worden of niet ?
En dan bedoel ik accounts waarvan de eigenaar geen directe link heeft met de "bots" uiteraard, maar slechts een link van mijn account naar dat andere account.
dex - HV - N6 ~ rommel maar wat aan :P
[i]laatste update 03/01/2011[/i]

Gebruikers-avatar
Desteney
Lid
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON 09 Feb 2007, 11:21

Berichtdoor Desteney » 25 Jun 2010, 19:03

PandoraNV schreefColon
@ Patricia
Ik heb hier zelf nog een log vanop MSN waarop jij me persoonlijk zei om bots op te richten in Amsterdam in volle verkiezingsstrijd om zeker te zijn dat Specialtax (Theo) niet zou kunnen winnen. En dit nadat hij met 2 stemmen verschil op de 2de plaats eindigde.

En zo'n iemand zit nu in de mt-leiding en dient "objectief" te zijn en te handelen???
Wat heeft een speler uit Assen met politiek in Amsterdam te maken!!
Ik neem aan dat iedereen nu wel zeker weet dat de verwijdering van specialtax totaal niet objectief is geweest maar een persoonlijke afrekening.
Bedankt Pandora (maar ik wist t al)

Waar ik me verder ernstige zorgen over maakt is dat er dus in onze accounts wordt gesnuffeld, onze berichtencentrum wordt nageplozen. en toevallig is ook net de bewaarcapaciteit vergroot. Een speelster als MiladyP heeft niets te maken met mijn berichtencentrum, komt natuurlijk ook bij dat ik haar totaal niet vertrouw en zij heel nieuwsgierig is. Zij heeft zoveel persoonlijke belangen (zie hierboven o.a. de quote van pandora), dat ze dat totaal niet zou mogen. Ik wil graag van martin weten, wie de bevoegdheid heeft in de accounts te kijken!
Bedankt, bij voorbaat.
Desteney - HK Amsterdam - N1 - ex-BD Maastricht - ex-BD Amsterdam - ex-Chief InvisableMasterminds - GoldenMasterminder - MT+
ex-HDM - MT+

Cicero.bv
Lid
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2007, 13:15

Berichtdoor Cicero.bv » 25 Jun 2010, 19:40

Hoe noemen ze die dingen in de politiek ook alwer?
Oja, motie van wantrouwen, dat is hier wel op zijn plaats. Ik wil graag de weerlegging van MiladyP horen over deze beschuldiging. Als ze hier geen hele goede verklaring voor heeft, heb ik toch echt alle vertrouwen verloren. Nou had ik toch mijn twijfels al bij de geschiktheid van MiladyP om dit te gaan doen, ondanks haar grote inzet die ze natuurlijk wil tonen voor MT. Megatycoon speel je samen, je moet wat voor anderen overhebben, en dat heeft ze volgens mij nooit echt begrepen.

Een tweede punt dat ik graag wil maken. Op de help-site, die beschouwd wordt als officiële MTsite met de regels van MT erop, staat het volgende over berichten: 'Berichten ingame "e-mail berichten" naar andere spelers' Naar mijn mening zijn e-mailberichten nog altijd privé en is het strafbaar om e-mailberichten van anderen te lezen zonder toestemming. Ofwel deze berichten worden voortaan niet meer gelezen, ofwel er moet een waarschuwing bij komen te staan dat je berichten gelezen kunnen worden door bepaalde personen met naam en toenaam. De gang van zaken op dit moment betekent privacyschending en dat is nog altijd strafbaar in Nederland.
- Cicero.bv -HK Heereveen - niveau 1 - MT+

Gycixi0n
Lid
BerichtenCOLON 73
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2005, 06:05

Berichtdoor Gycixi0n » 25 Jun 2010, 19:56

mhaw mijn doel is bereikt, mijn aandeel is weg :)
was me een waar genoegen ^^
dex - HV - N6 ~ rommel maar wat aan :P
[i]laatste update 03/01/2011[/i]

omnibus
Lid
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 25 Jun 2010, 19:56

Berichtdoor omnibus » 25 Jun 2010, 20:03

Wat leuk allemaal..
Spelers van een spel gaan in de ´leiding´, en gaan de beheerders helpen.
Ja zo ken ik er ook nog een paar. Hoe kan dat nou oooooit!! Als je dan geen belangenverstrengeling hebt...
Nee natuurlijk..deze spelers zijn bijzonder en kunne dat gescheiden houde.. Jaja natuurlijk..daarom wordt in het echte leven ook alles zo goed mogelijk gescheiden gehouden. Ik wil wel eens de reactie horen van MiladyP over bepaalde berichten. Blijkt dat dat ook niet zo zuiver was..en nu anderen gaan pakken op wat je zelf ook doet? Zo kan ik ook de macht krijgen in een stad..

Leuk spel, maar nu zit ik er sterk aan te denken om te stoppen..

:x

owja..eventueel mn msn:
omnibus-megatycoon@live.nl

svc_inc
Lid
BerichtenCOLON 93
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2005, 10:57

Berichtdoor svc_inc » 25 Jun 2010, 20:30

Ik denk dat je de hoofdpagina eens moet bekijken... Staat namelijk een duidelijke link naar de spelregels :roll: Zal hieronder even posten wat er achter die link staat (let vooral op het vetgedrukte):

Regels

Het zijn niet veel regels, maar ze zijn wel belangrijk:
- Speel eerlijk, je voelt zelf vaak wel aan of iets eerlijk is of niet ook al staat dit niet bij de regels, bij twijfel, mail naar info@megatycoon.nl.
- Kom je een foutje in het spel tegen waardoor je voordeel hebt terwijl dit niet binnen het spel hoort, mail naar info@megatycoon.nl.
- Max. 1 account per computer, internetaansluiting en 1 per persoon! Als iemand 2 accounts heeft worden deze zonder waarschuwing verwijderd en krijgt hij/zij een serverban. (Voor scholen en speciale gevallen zijn er uitzonderingen mogelijk: dit moet je van te voren (!) overleggen via info@megatycoon.nl.)
- We kunnen uiteraard niet alles weten en overal bij zijn. We kunnen wel vrijwel alles registreren en misbruik aantonen om zo het spel voor 99% van de deelnemers eerlijk te houden.
- Het overdragen van je account aan iemand anders is niet toegestaan, indien we dit merken wordt het account verwijderd. Het is uiteraard niet eerlijk voor de mensen die wel 'normaal' moeten beginnen.

Pandora schreefColonDe vraag is echter ook :
- Waarom worden fake accounts opgericht ?
- Waarom heeft de spelleiding lang geleden steeds hier tegenover laks gereageerd ongeacht sterke bewijzen van sterke spelers, die er ondertussen de brui aan gegeven hebben en dan anderen die gewoon aanmodderen ?

@ Patricia

Fake accounts worden ook vaak opgestart uit verveling of omdat het op een bepaald ogenblik noodzakelijk begon te worden. Steden liepen leeg, omzetcijfers daalden, winsten daalden, spelers zagen hun statussen omlaag gaan, enz.

Zulks is dan weer iets dat mij doet verbazen... Maar goed zo zijn er nog wel veel meer dingen. Verklaart wel plots waar ik uit het niets een verwijt kreeg van Specialtax dat ik meerdere accounts had opgezet om de verkiezingen te winnen. Raar vermits ik zelf van niks wist, maar zulks plaatst het natuurlijk in een ander daglicht.
Hij die wind zaait zal storm oogsten, Ceterum censeo aedificia delenda esse.

Gebruikers-avatar
MiladyP
Werkgroep
BerichtenCOLON 1763
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2005, 00:41

Berichtdoor MiladyP » 25 Jun 2010, 20:36

Ik wil er maar 1 ding op zeggen en dat ik nooit of te nimmer ooit een bot of een 2e account opgezet heb. Dat mag Martin van mij in zijn database nazoeken.

Verder heb ik geen idee, hoe jullie erbij komen, dat er in accounts wordt gesnuffeld en berichtencentrum worden nageplozen. Het vergroten van de outbox was een verzoek van Trefpunt, hier te vinden: http://forum.megatycoon.nl/forum/viewtopic.php?f=109&t=26502
MiladyP - Assen - Chief CrimeClanBang - N1 - MT+

Cicero.bv
Lid
BerichtenCOLON 37

Berichtdoor Cicero.bv » 25 Jun 2010, 20:42

Die verklaring is voor mij echt niet voldoende. Zoals Pandora ook al aangeeft, heb je andere aangespoord om extra accounts op te zetten. En dat ontken je niet in je bericht.

En over die MTberichten ga ik nog uitzoeken, ik meen namelijk gelezen te hebben dat dat wel degelijk zo is.

Gebruikers-avatar
MiladyP
Werkgroep
BerichtenCOLON 1763
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2005, 00:41

Berichtdoor MiladyP » 25 Jun 2010, 20:45

Pandora zegt nergens dat ik spelers aangespoord hebt om fakes op te zetten. En nee, dit heb ik ook nooit gedaan.
MiladyP - Assen - Chief CrimeClanBang - N1 - MT+

Cicero.bv
Lid
BerichtenCOLON 37

Berichtdoor Cicero.bv » 25 Jun 2010, 20:48

Citaat van pandora:
@ Patricia

Als dit geen aansporen is dan weet ik het ook niet meer.

omnibus
Lid
BerichtenCOLON 24

Berichtdoor omnibus » 25 Jun 2010, 20:52

Nee Patricia ziet dat ´anders´..

omnibus
Lid
BerichtenCOLON 24