Happyfactor

Al het nieuws over MegaTycoon.nl en het forum
Rein
Administrator
BerichtenCOLON 192
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2004, 16:55

Happyfactor

Berichtdoor Rein » 10 Jul 2010, 10:36

De happyfactor is van belang bij de verkopen in de betreffende stad. Het verschil tussen 90% of 89% zal je niet zo snel zien, maar een verschil van bijv. 90% of 80% zal zeker zichtbaar zijn en heeft dus een directe invloed op je omzet en winst. Hierbij wat informatie omtrent deze factor:

Lichte invloed (negatief):
- geen gevangenis
- veel criminele activiteiten

Matige invloed (negatief of positief):
- Wegennet (per inwoner)
- Openbaar vervoer (per inwoner)
- Bijstand (per inwoner)
- Jeugdzorg (per inwoner)
- Ouderenzorg (per inwoner)
- Tekort/overschot gebouwen/voorzieningen

Aanpassingen m.i.v. medio augustus:
- geen gevangenis gaat zwaarder meewegen
- geen c.q. tekort energievoorziening gaat zwaar meewegen
- het gem. noodzakelijke bedrag voor het wegennet, OV, bijstand, jeugd- en ouderenzorg gaat omhoog met circa 15%

Patrick258
Lid
BerichtenCOLON 31
GeregistreerdCOLON 26 Mrt 2005, 23:10

Re: Happyfactor

Berichtdoor Patrick258 » 10 Jul 2010, 14:29

martin schreefColon- Tekort/overschot gebouwen/voorzieningen


Wordt dit per gebouw bekeken of in totaliteit?

Oftewel: er staat 1 gebouw negatief terwijl de rest zwaar positief staat, is de invloed dan negatief vanwege dat ene gebouw?
(geen gevangenis, dat is blijkbaar een apart verhaal)
Pettie - Rotterdam - niveau 1 - MT+

Rein
Administrator
BerichtenCOLON 192
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2004, 16:55

Re: Happyfactor

Berichtdoor Rein » 10 Jul 2010, 14:38

Een tekort telt zwaarder mee dan een overschot.
Het is dus zaak om alles op orde te hebben.

Patrick258 schreefColon
martin schreefColon- Tekort/overschot gebouwen/voorzieningen


Wordt dit per gebouw bekeken of in totaliteit?

Oftewel: er staat 1 gebouw negatief terwijl de rest zwaar positief staat, is de invloed dan negatief vanwege dat ene gebouw?
(geen gevangenis, dat is blijkbaar een apart verhaal)

Gycixi0n
Lid
BerichtenCOLON 73
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2005, 06:05

Re: Happyfactor

Berichtdoor Gycixi0n » 11 Jul 2010, 00:19

even een vraag tussendoor..

de meeste steden hebben, althans voor zover ik weet, geen vliegveld.
enkel a'dam heeft geen gevangenis, de rest naar mijn weten wel.
aangezien er doel gericht gemeld word dat een gevangenis zwaarder gaat wegen voor de HF en het vliegveld buiten schot blijft, althans niet zo specifiek benoemt als het gevangenis.

gaat er ook nog iets drastisch aan het (gebrek aan) vliegveld(en) gebeuren ?
of word er slechts iets gedaan tegen een stad die een uitzondering op de regel vormt ?

extra toevoeging, ik doe praktisch niet aan ramkraken, en als ik het doe interesseert het me bitter weinig of ik wel of niet vast kom te zitten :)
dat i.v.m. mogelijke verwijten over meeliften op andermans gebreken (lijkt me in deze een juiste woordkeuze) ;)
vind het enkel vrij frapant dat juist het ontbreken van een gevangenis zo word aangestipt en andere gebouwen onder dezelfde noemer benoemd worden.
dex - HV - N6 ~ rommel maar wat aan :P
[i]laatste update 03/01/2011[/i]

omnibus
Lid
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 25 Jun 2010, 19:56

Re: Happyfactor

Berichtdoor omnibus » 12 Jul 2010, 11:43

Misschien een wat eenzijdige invloed vanuit het spel... Want in Amsterdam zijn er volgens mij net zoveel voor- als tegenstanders voor het gevang..

Losers manager
Lid
BerichtenCOLON 62
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2004, 19:28

Re: Happyfactor

Berichtdoor Losers manager » 12 Jul 2010, 12:33

omnibus schreefColonMisschien een wat eenzijdige invloed vanuit het spel... Want in Amsterdam zijn er volgens mij net zoveel voor- als tegenstanders voor het gevang..


Je bent het nog altijd niet verplicht toch?
Alleen moet je dan als stadsbestuur ook weten dat het zijn gevolgen zal hebben :)
Losers - Eindhoven - Niveau 1 - LiberalePartij

Gebruikers-avatar
Rocket
Lid
BerichtenCOLON 267
GeregistreerdCOLON 10 Sep 2004, 22:57

Re: Happyfactor

Berichtdoor Rocket » 12 Jul 2010, 16:25

Voor zover te achterhalen is er momenteel een grotere groep tegen dan voor een gevangenis ;-)

12-07-2010 Het voorstel: Bouwen van: Gevangenis (grootte: Normaal) voor totaal € 51.000.000 is verworpen met 21 stemmen voor en 30 tegen, waarbij 24.2% heeft gestemd.
Rocket - Amsterdam - Niveau 1 - Wethouder Communicatie

Rein
Administrator
BerichtenCOLON 192
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2004, 16:55

Re: Happyfactor

Berichtdoor Rein » 12 Jul 2010, 21:55

Happyfactor is in principe het 'happy gevoel' van de virtuele inwoners. Niet van de spelers.
De virtuele inwoners kopen ook de producten.

Patrick258
Lid
BerichtenCOLON 31
GeregistreerdCOLON 26 Mrt 2005, 23:10

Re: Happyfactor

Berichtdoor Patrick258 » 12 Jul 2010, 23:10

@Martin: Waarom wordt er specifiek gesproken over een tekort aan gevangenis en niet een tekort aan "een gebouw"?
Weegt een gevangenis zwaarder dan een willekeurig ander gebouw?
Deze maatregel lijkt bedacht voor Amsterdam, terwijl de situatie met andere gebouwen ook in veel andere steden speelt.
Pettie - Rotterdam - niveau 1 - MT+

Rein
Administrator
BerichtenCOLON 192
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2004, 16:55

Re: Happyfactor

Berichtdoor Rein » 13 Jul 2010, 10:28

Is vanuit het (verre) verleden ontstaan. Uiteraard zijn andere gebouwen ook van belang, maar de gevangenis heeft behalve voor de virtuele inwoners ook voor spelers daadwerkelijk een 'functie'. Een bos of school heeft bijv. geen functie voor de spelers zelf.

Geer
Werkgroep
BerichtenCOLON 498
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2005, 16:33

Re: Happyfactor

Berichtdoor Geer » 13 Jul 2010, 13:07

Naar mijn mening moet er totaal anders gekeken worden naar de gebouwen. Vergelijk het eens met het echte leven. Als er ergens in Nederland een gevangenis wordt gebouwd dan zijn vrijwel alle omwonende in rep en roer. Terwijl er tegen de aanleg van een bos niet heel erg snel commentaar komt.

In mijn ogen zou het niet hebben van een gevangenis (en nog enkele andere gebouwen) juist een positieve invloed moeten hebben op de HF.
Geertje - partijloos - N1 - Amsterdam

Gebruikers-avatar
Desteney
Lid
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON 09 Feb 2007, 11:21

Re: Happyfactor

Berichtdoor Desteney » 13 Jul 2010, 18:30

maar dit is MT en geen RL.
Ik doe echt geen casino-overvallen of ramkraken in het dagelijks leven hoor
en ik koop ook geen kiwi voor 3,5 euro
Desteney - HK Amsterdam - N1 - ex-BD Maastricht - ex-BD Amsterdam - ex-Chief InvisableMasterminds - GoldenMasterminder - MT+
ex-HDM - MT+

Super_Criminal
Lid
BerichtenCOLON 151
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2004, 21:32

Re: Happyfactor

Berichtdoor Super_Criminal » 13 Jul 2010, 18:33

Desteney schreefColonmaar dit is MT en geen RL.
Ik doe echt geen casino-overvallen of ramkraken in het dagelijks leven hoor
en ik koop ook geen kiwi voor 3,5 euro



Echt niet??? Wat valt mij dat van je tegen :P :wink: haha
Total-Inspiration - Utrecht - Niveau 1 - ex-account Super_Criminal - BD utrecht met RD - MT+ 2x

Geer
Werkgroep
BerichtenCOLON 498
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2005, 16:33

Re: Happyfactor

Berichtdoor Geer » 13 Jul 2010, 18:40

Desteney schreefColonmaar dit is MT en geen RL.
Ik doe echt geen casino-overvallen of ramkraken in het dagelijks leven hoor
en ik koop ook geen kiwi voor 3,5 euro


Als je voor diversiteit wilt gaan kiezen moet je misschien juist wel doen dat het niet hebben van gebouwen goed voor de HF is (of ergens anders voor), maar dat er wel een tegenprestatie aan te pas moet komen.

Paar voorbeelden:
Geen vliegveld --> minder toeristen --> dus minder winkels
Geen gevangenis --> Hogere HF maar elke ronden een x-bedrag betalen om je gevangenen ergens anders onder te brengen
Niet genoeg energie voorzieningen --> Extra kosten om je energie elders in te kopen. En die energie kan in een andere stad extra geproduceerd worden zodat deze stad er weer wat op verdiend.

Dit zijn maar een paar voorbeelden waar ik voornamelijk bij die laatste misschien wat doordraaf. Maar zulke systemen zullen wel voor verschillen binnen de steden zorgen. Iets wat niet echt zal gebeuren als de gebouwen alleen invloed hebben op de HF.
Geertje - partijloos - N1 - Amsterdam

Patrick258
Lid
BerichtenCOLON 31
GeregistreerdCOLON 26 Mrt 2005, 23:10

Re: Happyfactor

Berichtdoor Patrick258 » 13 Jul 2010, 20:38

Buiten de Happyfactor bestaat er ook nog een factor voor criminaliteit, gezondheid en stadsbekendheid.
Krijgen deze ook nog een betekenis binnen het spel en kunnen deze dan ook beïnvloed worden?
Pettie - Rotterdam - niveau 1 - MT+