Financieel overzicht

Meldingen van fouten.

ModeratorsCOLON MiladyP, Geer

vincentBV
Lid
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 06 Dec 2011, 15:55

Financieel overzicht

Berichtdoor vincentBV » 18 Jan 2012, 12:08

Hallo MT leiding,
Sinds een paar rondes heb ik t vermoeden dat er fouten zitten in het financieel overzicht.
Ik heb deze ronde absoluut een netto winst geboekt(winkelvoorraden zijn net aangevuld met een stijging van 10% tov vorige ronde en ik heb nog ruim 2 miljoen in kas)
Volgens mijn financieel overzicht heb ik een netto verlies van 3.175.563 geboekt...!!!
Dit betekent geen stijging van mijn ondernemerstatus...
Volgens het financiele overzicht zou ik voor € 14.622.266 hebben ingekocht, en voor € 14.887.500 hebben verkocht.
Dit betekent op mijn winkels(zonder aftrek personeel,reclame etc.) iets meer dan 200.000 winst
Als ik vervolgens naar mijn detailoverzichtwinkels ga, kom ik op ruim 3 miljoen winst uit(dit is met aftrek van personeel,reclame en beveiliging)
Als ik vervolgens mijn andere kostenposten er van aftrek(want dat heb ik gedaan in Excel)dan kom ik uit op een winst van +/ 1,8 miljoen euro. Dit betekent dat mijn status met 15 punten toeneemt.

Kan iemand mij misschien vertellen wat ik fout doe of is dit echt een fout in het financieel overzicht ?

tippie
Lid
BerichtenCOLON 499
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2006, 21:28

Re: Financieel overzicht

Berichtdoor tippie » 18 Jan 2012, 16:27

Dus je koopt voor 14,6mln in in je winkels.

Je omzet is 14.9mln.

Waarschijnlijk zijn je winkels niet volledig uitverkocht. Er ligt dus nog een deel van je inkoopwaarde in je winkels.

Bij je financieel overzicht staat wat je werkelijk uitgeeft aan je inkopen in die ronde.
Bij je detailscherm winkels krijg je de inkoopwaarde omzet. Dat is dus de inkoopwaarde van de producten die je effectief verkoopt. In je detailscherm word geen rekening gehouden met wat nog in je rekken ligt.

Het klopt dus wel dat jij meer hebt uitgegeven dan je verdient hebt. Maar de goederen die je ingekocht hebt en nog niet verkocht zijn zitten nu in je vermogen.

Ohja vincent enkele opmerkingen...
- Jij hebt 19 winkels en maar 15mln omzet? Dat zou al richting 25mln moeten gaan hoor.
- Speel met je prijzen, koop voldoende maar niet teveel in, gebruik alle mogelijke reclame, probeer een GH te bouwen.

Als er iets niet duidelijk is, laat het me dan weten.

Groetjes
Tom
Tippie - Niveau 1 - BM Heerenveen seizoen 19/20/21/37/39/4../59/63/67 - MT+ in 78 ronden - InvisableMasterminds => record MT+

vincentBV
Lid
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 06 Dec 2011, 15:55

Berichtdoor vincentBV » 18 Jan 2012, 19:15

Mn winkels zijn elke ronde uitverkocht en sinds ronde 1 dat ik meedoe zijn mijn verkopen in elke winkel gestegen(van elke schap)..., ik hou elke ronde meer kasgeld over nadat ik nieuwe inkopen heb gedaan

Wat betreft die 19 winkels, daarvan zijn er 2 deze ronde gebouwd en was er 1 vorige ronde niet in gebruik
De reclame is maximaal, en een GH bouwen is vrij lastig na 2 rondes niveau 5.....

Ik speelde dit spel in 2006 al dus weet nog wel het een en ander, toch bedankt ;)

koetjespvp
Lid
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2012, 09:43

Berichtdoor koetjespvp » 20 Jan 2012, 11:35

Goedemorgen,

Ik heb precies hetzelfde omdat je het kasgeld wat je nu overhebt weer gaat investeren in nieuwe winkels etcetera. Deze investeringen (bouwmateriaal,inkoop goederen, winkel opzetten etc...) worden bij de volgende update meegerekent bij je uitgaven daardoor je winst een stuk lager lijkt dan het daadwerkelijk is.

Tenminste dat ik de verklaring die ik heb kunnen bedenken.

Sincerly,

-E-

Ria-Trefpunt
Lid
BerichtenCOLON 140
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2007, 12:19

Berichtdoor Ria-Trefpunt » 23 Jan 2012, 10:09

@vincentBV

Het mooiste zou zijn als een andere bevriende speler een groothandel voor
je wil neerzetten zodat je daaruit kunt inkopen voor je winkels :)

Het probleem is namelijk dat je nu wel een groothandel kunt neerzetten maar
zelf alleen bij MT kunt inkopen.
In nivo 4 kun je dan die groothandel overnemen en zelf bij andere spelers je
goederen inkopen die van betere kwaliteit zijn :)

groetjes, Ria (Trefpunt)
Lady.Sm.Ria (Trefpunt)
Chief Albatrosclan
WHC Stad Groningen

tippie
Lid
BerichtenCOLON 499
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2006, 21:28

Berichtdoor tippie » 23 Jan 2012, 17:49

Ria-Trefpunt schreefColon@vincentBV

Het mooiste zou zijn als een andere bevriende speler een groothandel voor
je wil neerzetten zodat je daaruit kunt inkopen voor je winkels :)

Het probleem is namelijk dat je nu wel een groothandel kunt neerzetten maar
zelf alleen bij MT kunt inkopen.
In nivo 4 kun je dan die groothandel overnemen en zelf bij andere spelers je
goederen inkopen die van betere kwaliteit zijn :)

groetjes, Ria (Trefpunt)

Op welke vraag was dit het antwoord?
Tippie - Niveau 1 - BM Heerenveen seizoen 19/20/21/37/39/4../59/63/67 - MT+ in 78 ronden - InvisableMasterminds => record MT+