DONE : Inwoners

Deze veranderingen zijn gereed.

Alleen voor moderators.

ModeratorsCOLON MiladyP, Geer

thijs_1981
Lid
BerichtenCOLON 82
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2005, 15:32

DONE : Inwoners

Berichtdoor thijs_1981 » 07 Mei 2010, 19:33

Heel veel mensen gaan op dit moment failliet, zelfs grote spelers met veel winkels, omdat ze steeds moeten vechten tegen de overschot van de winkels.

Kan die aantal winkels per speler niet omhoog?

Als deze mensen stoppen, is de kans klein dat ze terug keren in het spel.

Dit lijkt me niet de bedoeling van alle moeite die nu in het spel gestoken wordt.
(partij) CC - (clan) Albatros -- 19x BM Antwerpen--niv.1--naam: Servex--

tippie
Lid
BerichtenCOLON 499
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2006, 21:28

Re: Inwoners

Berichtdoor tippie » 07 Mei 2010, 20:00

Dit zou het ondernemen een stuk interessanter maken... Want op dit moment is het echt niet meer leuk voor de grote spelers :(
Tippie - Niveau 1 - BM Heerenveen seizoen 19/20/21/37/39/4../59/63/67 - MT+ in 78 ronden - InvisableMasterminds => record MT+

Gebruikers-avatar
MiladyP
Werkgroep
BerichtenCOLON 1763
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2005, 00:41

Berichtdoor MiladyP » 07 Mei 2010, 22:14

Ik zat net te kijken en idd in bijna staat alles rood... zelfs goedkoop gaat steeds vaker het rood in.

Ik ga dit eens voorleggen.

.
MiladyP - Assen - Chief CrimeClanBang - N1 - MT+

Gebruikers-avatar
Harley
Lid
BerichtenCOLON 107
GeregistreerdCOLON 04 Jan 2008, 12:15

Berichtdoor Harley » 07 Mei 2010, 22:25

Ik hoop dat het gaat lukken.
Mijn winst loopt ook sterk achteruit (nog nooit zo`n lage cash gehad :shock: )
Harley Enterprices, Crimeclanbang, niveau 1, ex-GD Heerenveen,WHE Assen, MT+, spokes CCB

robby
Newbee
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2010, 16:48

Berichtdoor robby » 08 Mei 2010, 16:55

bij deze moet ik mij er bij aansluiten.
graag inwoners aantallen omhoog.
merk het zelf ook dat het veel minder word,evenals het spelen want zo gaat het plezier naar beneden.
alles steden daar staat bijna alles in het rood,dus megatycoon,omhoog die inwoners.
gr robby,groningen,albatros.

Gebruikers-avatar
Lynx
Lid
BerichtenCOLON 226
GeregistreerdCOLON 21 Aug 2005, 14:03

Berichtdoor Lynx » 08 Mei 2010, 20:29

Ik heb nergens last van. Heb ik zoveel geluk met de sector/steden waar ik in zit?
Beheerder Waarden en Normen

Rein
Administrator
BerichtenCOLON 192
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2004, 16:55

Berichtdoor Rein » 09 Mei 2010, 10:11

Het heeft vooral te maken met de balans oude en nieuwe spelers. (Inwonersaantal is gekoppeld aan het aantal spelers in een stad.)
Oftwel, te weinig nieuwe spelers, oudere spelers hebben namelijk vaak veel meer winkels.
Daardoor is er nu (te) veel rood. We zijn aan het kijken hoe we dit het beste kunnen oplossen. Meer info volgt...

nectop
Lid
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 17 Mrt 2010, 06:49

Berichtdoor nectop » 09 Mei 2010, 15:59

per speler per stad is het op dit moment (als ik het goed heb) 2000 inwoners.
Misschien is het een idee om dit tijdelijk naar 3000 te zetten tot het weer meer in trek komt het spel.
ik zie dat er aan gewerkt word en probeer aleen maar mee te denken;)

PandoraNV
Newbee
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2009, 09:46

Berichtdoor PandoraNV » 09 Mei 2010, 22:59

Dat zou dan weer de werking van onze steden in gevaar brengen. De HF zou immers onder druk komen te staan bij het verhogen van het aantal inwoners. En wat gaan we daarna doen als het aantal spelers verhoogd ? De qoëfficient weer verlagen ! Zo wordt het toch een beetje te gemakkelijk.

Is het niet beter om bv. nieuwe sectoren te ontwikkelen ? Het is maar een idee hé !

Op die manier krijg je weer ruimte om bedrijven te bouwen en je hoeft niet aan de inwonersqoëfficient te raken.
Ooit een gemotiveerd speler van MT

RD
Lid
BerichtenCOLON 55
GeregistreerdCOLON 09 Jul 2005, 16:22

Berichtdoor RD » 09 Mei 2010, 23:24

Maakt niet uit als deHF onder druk komt te staan daar hebben we immers burgermeersters voor die moeten snel reageren op nieuwe regels van de overheid.
in dit geval Martin :twisted:
Total-Inspiration- -niveau 1 -BD Utrecht (al te erg lang)- ex RD_enterprise- FunPolitics

leon1604
Lid
BerichtenCOLON 396
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2007, 17:47

Berichtdoor leon1604 » 10 Mei 2010, 00:34

Wordt het een beetje moeilijk in het spel en worden de capaciteiten van de managers op de proef gesteld, is het weer niet goed en moet het spel aangepast worden. Als een groot concern als Bel Company (telecom) in een stad gaat zitten en wordt vervolgens kapot geconcurreerd, kloppen ze toch ook niet aan bij de 2e kamer van: "ja, in die stad moet je even meer inwoners plaatsen!" Nee natuurlijk niet! Ze gaan bedenken hoe de winst weer kan stijgen. Bijv. door de winkel te slopen of af te stoten/verkopen.

Hier in MT zijn de ondernemers minder creatief. Ze zien wel rode sectoren, maar doen er niks mee. Ja, klagen. Begin is bij jezelf en sloop een paar bedrijven om weer in het groen te komen. Leer met concurrentie leven en ga er creatief mee om. Is er een groene sector, dan kan je daar je kans pakken. Voor de economen onder ons denk aan de SWOT.

Een grote speler ben je als je een goede manager bent. Een goede manager ben je als je ook in crisis het hoofd boven water kan houden. Niet als je een HK N10 volledig heb vol gebouwd en alle 500 plekjes vol zitten. Heb je dat wel e red je het niet, moet je inkrimpen.

Ik geef toe dat de situatie nu wel heel beroerd is, maar ik vind niet dat het dusdanig moet worden aangepast zodat iedere speler klakkeloos 500 plekkies kan volbouwen en dat je toch nog wel concurrentie overhoudt.
leon1604 - Utrecht - crimeclanbang - niv1 - GD Utrecht 31 t/m 34 - WHC Utrecht 42 t/m 62 - BM Utrecht 52 - MT+ zonder AD, 360 ronden, 7-05-10, 16:04

Ria-Trefpunt
Lid
BerichtenCOLON 140
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2007, 12:19

Berichtdoor Ria-Trefpunt » 10 Mei 2010, 12:31

Op dit moment is het van belang om te zorgen dat Winkels/Groothandels "rouleren" onder de spelende accounts !!!

Ik zelf probeer nieuwe accounts meer met "Ervaren" accounts kontakt op te laten nemen
om eventueel winkels over te kunnen kopen, maar voor "sommigen" is het een sport om een stad
nog verder in het Rood te jagen :(

Zelf heb ik al een deel winkels opgekocht/gedumpt om te proberen om het winkelbestand uit
het Rood te krijgen, maar dat is gewoon onbegonnen werk :(

Het is fijn dat je nu kunt zien dat er meer winkels in een branche zijn dan je eerst kon zien,
maar zet dan ook die "teveel" winkels bij het Verschil, want nu bouwen ze gewoon door :(
Lady.Sm.Ria (Trefpunt)
Chief Albatrosclan
WHC Stad Groningen

Theezakje
Lid
BerichtenCOLON 429
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2010, 22:32

Berichtdoor Theezakje » 10 Mei 2010, 12:55

martin schreefColonHet heeft vooral te maken met de balans oude en nieuwe spelers. (Inwonersaantal is gekoppeld aan het aantal spelers in een stad.)
Oftwel, te weinig nieuwe spelers, oudere spelers hebben namelijk vaak veel meer winkels.
Daardoor is er nu (te) veel rood. We zijn aan het kijken hoe we dit het beste kunnen oplossen. Meer info volgt...

In plaats van het aantal spelers, afhankelijk van het HK-niveau het aantal potentiele winkels gebruiken?
Voorlopig mijn laatste bezoek.
Misschien kom ik terug als er daadwerkelijk actie wordt ondernomen.

PandoraNV
Newbee
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2009, 09:46

Berichtdoor PandoraNV » 11 Mei 2010, 06:54

Ik kan mij best vinden bij de stelling van Leon.

Hier in MT wordt het soms een beetje te gemakkelijk gemaakt. In de echte buitenwereld wordt echter het kaf van het koren gescheiden, net zoals hier. Een goede zakenman weet te anticiperen op een veranderende economie.
En dat de economie in MT onder druk komt te staan , dat merk je volop aan het aantal terugvallende spelersaantallen.

Misschien moeten wij allen eens gaan nakijken in o.a. onze MSN contacten wie er in het verleden is gestopt omdat er niets meer aan het spel gedaan werd.
Misschien kunnen wij deze spelers terughalen en zo onze steden terug laten groeien.

Buiten dit alles heeft de spelleiding verschillende mogelijkheden :
- Inwonersqoëfficient verhogen , nu staat dit op 2000
- De activiteitscontrole aanpassen , bv. langer inactief zijn
- Nieuwe sectoren ontwikkelen
- Promotie en marketing campagne voeren om nieuwe spelers aan te trekken
- Het aantal steden verminderen (bv. de 2 kleinste sluiten en de spelers aldaar automatisch verhuizen
- MT méértalig maken en andere taalgroepen aantrekken
- Een volledige reset doorvoeren, waardoor iedereen terug opnieuw moet beginnen;
- Enz.

OF het gewoon zo laten !!

Je kan ook de activiteiscontrole gaan herbekijken. Zo kan je bv. opteren dat een bedrijf dat slaapt (lees niet actief is) blijft bestaan tot het failliet gaat of wordt gesloten door de oprichter.
In de reële wereld worden bedrijven ofwel ontbonden door de eigenaars ofwel gaan ze failliet. Ook in het echte leven bestaan er slapende vennootschappen.
Ooit een gemotiveerd speler van MT

thijs_1981
Lid
BerichtenCOLON 82
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2005, 15:32

Berichtdoor thijs_1981 » 12 Mei 2010, 07:35

Ik ben het niet eens met sommige reacties.

Als je een niv1 bent, dan heb je groot kans dat je HK helemaal vol staat met winkels.

Als je goed bekijkt hoeven er vaak maar 2 spelers zich op 1 markt te concentreren om deze in het rood te krijgen. Dan komen er ook nog beginners bij, en die gaan hun onderneming ook laten groeien.

Dan kan je gaan afstoten/verkopen en in een nieuwe markt gaan beginnen, maar dat gaat niet werken. Het is gewoon te veel verschil.
Daarnaast hebben niet alle spelers de R&D hiervoor. Dus je zit al in zwaar weer en dan ga je nog R&D doen, wat veel geld kost om het snel te doen.
Tegen de tijd dat je een aantal winkels kan bouwen met GH/fabriek/leveranciers, is het leed al geschiet. Dan kan iemand anders ook al die markt over hebben genomen.

Ik denk nu niet dat je het de MT spelers te makkelijk maakt. Integendeel, doordat het makkelijker wordt, zullen waarschijnlijk ook meer spelers komen, en vooral meer spelers blijven!

MT is de laatste maand heel hard achteruit gegaan. bv. Antwerpen, die toch kwa aantal spelers constant bovenaan stond, maar na 1 update is die voorsprong weg. En dat is erg jammer, dat betekend dat er veel spelers gestopt zijn. Dit moeten wij niet hebben.

Bij spelers terug halen, dan moet kunnen aan tonen dat er grote veranderingen zijn geweest, maar er zijn alleen kleine wijzigingen geweest (en gelukkig hele goede!!!). Het is wel lastig!
(partij) CC - (clan) Albatros -- 19x BM Antwerpen--niv.1--naam: Servex--