DONE : Inwoners

Deze veranderingen zijn gereed.

Alleen voor moderators.

Moderators: MiladyP, MiladyP, MiladyP, MiladyP, MiladyP

Ria-Trefpunt
Lid
Berichten: 140
Lid geworden op: 08 feb 2007 12:19
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Inwoners

Berichtdoor Ria-Trefpunt » 12 mei 2010 13:33

Aangezien we hier met een spel te maken hebben en niet met "Real Life" is de
optie om de "slapende accounts" te laten bestaan uit den boze :!:

Dan gaat het Overzicht helemaal naar de knoppen en we hebben ook geen zin in
"lege accounts" alleen maar om het inwoners-aantal van onze steden omhoog te krikken :(

We willen wel graag aktieve MT-spelers !!

Oude msn-kontakten probeer ook ik al meer dan een jaar telkens weer te benaderen
om terug te komen en het lukt soms ook best wel.

Wat betreft "Steden sluiten" daar ben ik het niet mee eens, want dan dwing je die accounts om
dezelfde crisis in te gaan waar we zelf al mee te maken hebben, en hoe moet dat geregeld worden met ze qua bedrijven :(

Ik denk dat bij een volledige reset een heleboel spelers niet meer terug zullen komen
aangezien ze graag verbeteringen in het spel willen zien en nu nog blijven in de hoop dat te kunnen meemaken.
Lady.Sm.Ria (Trefpunt)
Chief Albatrosclan
WHC Stad Groningen

leon1604
Lid
Berichten: 396
Lid geworden op: 21 mei 2007 17:47

Re: Inwoners

Berichtdoor leon1604 » 12 mei 2010 13:38

Ria-Trefpunt schreef:Ik denk dat bij een volledige reset een heleboel spelers niet meer terug zullen komen
aangezien ze graag verbeteringen in het spel willen zien en nu nog blijven in de hoop dat te kunnen meemaken.


Dat denk ik ook. Ik ben dan tenminste wel weg. Ik heb net met veel pijn en moeite zonder AD de status MT+ bereikt (zie oa weekblad editie 242) als dat dan in 1 keer wordt weg gereset en ik dat zelfde grapje opnieuw kan doen, dan ben ik weg...
leon1604 - Utrecht - crimeclanbang - niv1 - GD Utrecht 31 t/m 34 - WHC Utrecht 42 t/m 62 - BM Utrecht 52 - MT+ zonder AD, 360 ronden, 7-05-10, 16:04

westi2002
Lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 24 okt 2004 22:18
Locatie: Polen

Re: Inwoners

Berichtdoor westi2002 » 13 mei 2010 09:57

leon1604 schreef:Wordt het een beetje moeilijk in het spel en worden de capaciteiten van de managers op de proef gesteld, is het weer niet goed en moet het spel aangepast worden. Als een groot concern als Bel Company (telecom) in een stad gaat zitten en wordt vervolgens kapot geconcurreerd, kloppen ze toch ook niet aan bij de 2e kamer van: "ja, in die stad moet je even meer inwoners plaatsen!" Nee natuurlijk niet! Ze gaan bedenken hoe de winst weer kan stijgen. Bijv. door de winkel te slopen of af te stoten/verkopen.

Hier in MT zijn de ondernemers minder creatief. Ze zien wel rode sectoren, maar doen er niks mee. Ja, klagen. Begin is bij jezelf en sloop een paar bedrijven om weer in het groen te komen. Leer met concurrentie leven en ga er creatief mee om. Is er een groene sector, dan kan je daar je kans pakken. Voor de economen onder ons denk aan de SWOT.

Een grote speler ben je als je een goede manager bent. Een goede manager ben je als je ook in crisis het hoofd boven water kan houden. Niet als je een HK N10 volledig heb vol gebouwd en alle 500 plekjes vol zitten. Heb je dat wel e red je het niet, moet je inkrimpen.

Ik geef toe dat de situatie nu wel heel beroerd is, maar ik vind niet dat het dusdanig moet worden aangepast zodat iedere speler klakkeloos 500 plekkies kan volbouwen en dat je toch nog wel concurrentie overhoudt.

Ik ben het helemaal met je eens. Als je maar geld hebt om te investeren, kan je in MT bedrijven bijbouwen totdat je HK vol is. Er wordt niet gekeken naar rentabiliteit, niet naar de markt en al helemaal niet naar de concurrentie. Het lijkt wel of het enige doel is om bovenaan in de statistieken te staan.

Dat is inderdaad wel een doel, maar doe het dan wel als ondernemer verstandig, zoek mogelijkheden, andere steden, andere sectoren etc, maar zorg wel dat elke beslissing goed economisch onderbouwd is. Kan je dat niet, dan ga je idd failliet.

Wat Martin schreef over de verhouding gevorderde spelers en nieuwe spelers zal wel kloppen. Gevorderde spelers hebben nu eenmaal meer winkels, dus zullen er idd meer sectoren zijn die in het rood komen. Maar laat dan een ieder zelf naar zijn eigen bedrijf kijken en zelf actie ondernemen. Aantallen bewoners aanpassen of aantal benodigde winkels aanpassen of failliet laten gaan is zo eenvoudig. Dan kan iedereen wel ondernemer zijn.

tippie
Lid
Berichten: 499
Lid geworden op: 17 apr 2006 21:28
Locatie: Mol, Noord-België
Contacteer:

Re: Inwoners

Berichtdoor tippie » 13 mei 2010 13:45

Het hele systeem van inwoners is gewoon ronduit belachelijk!

Elke speler brengt 2000 inwoners mee... Ofwel iets van een 30-35 winkels die gebouwd kunnen worden... Voor 1 grote speler met een vol HK heb je dus 12 spelers nodig die gewoon een account hebben op MT...
Heel MT draait dus op die spookaccounts, want als iedereen gaat bouwen is er een probleem.

Ik heb niet direct een idee hoe je dit kan oplossen, maar in het hele systeem moet er iets veranderen, en niet alleen in het aantal inwoners.
Tippie - Niveau 1 - BM Heerenveen seizoen 19/20/21/37/39/4../59/63/67 - MT+ in 78 ronden - InvisableMasterminds => record MT+

nectop
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 mar 2010 06:49

Re: Inwoners

Berichtdoor nectop » 15 mei 2010 13:41

het toevoegen van merdere sectoren lijkt mij eigelijk de oplossing
steden weg halen niet dan verlies je nog meer bouw mogelijk heden.
Meer sectoren maakt het leuker voor buiten af en verdwijnd gelijdelijk het overschot.
Het lijkt mij persoonlijk leuk om dan toe toevoegen winkels voor nivo 6 beschikbaar zijn.
Danis het ook aantrekkelijker voor de mogelijke nieuwkomeers.

Super_Criminal
Lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 07 jul 2004 21:32
Locatie: Steenwijk
Contacteer:

Re: Inwoners

Berichtdoor Super_Criminal » 16 mei 2010 13:31

nectop schreef:het toevoegen van merdere sectoren lijkt mij eigelijk de oplossing
steden weg halen niet dan verlies je nog meer bouw mogelijk heden.
Meer sectoren maakt het leuker voor buiten af en verdwijnd gelijdelijk het overschot.
Het lijkt mij persoonlijk leuk om dan toe toevoegen winkels voor nivo 6 beschikbaar zijn.
Danis het ook aantrekkelijker voor de mogelijke nieuwkomeers.


De niveau 6 hebben genoeg uitdagingen. LIjkt mij juist leuker om alleen voor niveau 1 te doen. Die zijn toe aan iets nieuws.
De lagere niveaus kijken dan ook ergens naar uit..
Total-Inspiration - Utrecht - Niveau 1 - ex-account Super_Criminal - BD utrecht met RD - MT+ 2x

PandoraNV
Newbee
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 mei 2009 09:46
Locatie: Assenede
Contacteer:

Re: Inwoners

Berichtdoor PandoraNV » 16 mei 2010 19:40

Ik blijf ook absolute voorstander van nieuwe sectoren te ontwikkelen. Aangezien N6 spelers minder last hebben van crisis, omdat ze gewoon niet meegerekend worden, is het misschien interessanter om nieuwe sectoren uit te bouwen vanaf N5 of zelfs hoger :D
Ooit een gemotiveerd speler van MT

Gebruikersavatar
MiladyP
Werkgroep
Berichten: 1763
Lid geworden op: 11 mei 2005 00:41
Contacteer:

Re: Inwoners

Berichtdoor MiladyP » 17 mei 2010 02:07

Ik snap, dat iedereen graag meer uitdaging en nieuwe sectoren wil, maar dit is toch echt pas voor (veel) later.

Het is leuk om meer sectoren te hebben, maar dat neemt de ergernis van spelers over bestaande "fouten" niet weg. Kijk gewoon eens naar de lijst van meldingen en verzoekjes, dat is alles "huidig MT"! (schrik) en veel daarvan ligt er al jaren.
Het is daarom het handigste om dit eerst aan te pakken (achterstallig onderhoud) en verbeteren, zodat we een goede basis hebben om verder te gaan.

Er komt een oplossing voor de inwoners aantallen, dat beloof ik. Dit zal iig nu geen extra sectoren zijn.
MiladyP - Assen - Chief CrimeClanBang - N1 - MT+

ScoredCube
Lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 05 jan 2007 14:50

Re: Inwoners

Berichtdoor ScoredCube » 18 mei 2010 19:56

Blijkbaar wordt MT eindelijk eens wat moeilijker. En gelijk breekt de spreekwoordelijke pleuris uit.
Is het geen idee om het switchen naar een andere sector aantrekkelijker te maken? Veel ondernemers vinden dit teveel tijd kosten en doen dit dan ook niet.
Aan de andere kant, gaat het slecht dan moet je op tijd anticiperen. Het is wel erg makkelijk de inwoners omhoog te gooien.
Hiermee zal je ook geen nieuwe spelers trekken, die hebben zoals gezegd toch nog weinig last van de cijfers.
Ik heb geen inzicht in welke 'grote' spelers failliet gaan, maar als het met de rondencorrectie verholpen kan worden, beveel ik aan hier snel een wijziging in aan te brengen.

(Je kan natuurlijk ook zelf zorgen voor een berg spookspelers zoals een tijd geleden in Antwerpen gedaan is, daar zitten ze nu alleen op hun eigen blaren. Heb hier geen hard bewijs voor, maar ik geloof in dit geval niet in toeval)
||(Ex)-Vendetta - Utrecht (niv. 1) - VOF/FriendlyFaces || Vendetta - Utrecht(niv. 1) - FriendlyFaces - MT+ (98 ronden) - BM Utrecht Seizoen 51-55||

Patrick258
Lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 mar 2005 23:10
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

Re: Inwoners

Berichtdoor Patrick258 » 26 mei 2010 19:28

Martin schreef:M.i.v. de komende update (vrijdag) zal het inwonersaantal circa 25% hoger komen te liggen. Het inwonersaantal is overigens afhankelijk van het aantal deelnemers in een stad. De aanpassing heeft (ná de update) een positief effect op de bezettingsgraad (deze was nu vrijwel overal negatief) en dus de omzet van je winkels, maar ook een effect op de uitgaven van de stad.

@Martin: kun je ook zeggen hoe lang deze aanpassing ongeveer zal blijven bestaan?
Als burgemeester moet je hierop inspelen (leuk). Maar als de situatie over twee weken weer wordt teruggedraaid, dan is een aanpassing niet nodig.
Pettie - Rotterdam - niveau 1 - MT+

Gebruikersavatar
MiladyP
Werkgroep
Berichten: 1763
Lid geworden op: 11 mei 2005 00:41
Contacteer:

Re: Inwoners

Berichtdoor MiladyP » 27 mei 2010 00:56

Zolang de spelers zo "laag" blijven, blijft het staan.
Bij meer spelers komt vanzelf de normale balans terug en is deze (nood)aanpassing wsl niet meer nodig :wink:

.
MiladyP - Assen - Chief CrimeClanBang - N1 - MT+

Rein
Administrator
Berichten: 192
Lid geworden op: 21 mei 2004 16:55

Re: Inwoners

Berichtdoor Rein » 27 mei 2010 09:19

Ga er maar vanuit dat dit 'in principe' voortaan zo blijft.