Bouwmateriaal dumpen/verkopen

Verzoeken omtrent verbeteringen en uitbreiding.

ModeratorsCOLON MiladyP, Geer

Gebruikers-avatar
Dexter
Lid
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 10 Okt 2010, 12:26

Bouwmateriaal dumpen/verkopen

Berichtdoor Dexter » 23 Okt 2010, 09:32

Bij mij is de situatie als volgt:

Bij de start kreeg ik als bedrijf al bouwmateriaal. Zowel eenvoudige als luxe. Ben meteen begonnen met maken van winkels. Inmiddels zit ik stevig in de groentewinkels maar daarmee gebruik ik het luxe bouwmateriaal dus helemaal niet. De kwaliteit van het bouwmateriaal op voorraad gaat wel langzaam achteruit dus heb ik besloten een kledingwinkel te openen [om zo toch maar van me luxe bouwmateriaal af te komen] maar tot mijn verbazing vallen de verkoopcijfers daarvan een beetje tegen. Ik ben dus niet van plan op korte termijn een extra kledingwinkel te kopen en blijf nu dus zitten met 2 stuk luxe bouwmateriaal die ik niet ga gebruiken de komende X aantal ronden. De kwaliteit van 150 is inmiddels al een stuk afgezakt en zolang ik die niet gebruik blijft die kwaliteit dus dalen.

Nu was mijn idee daarom als volgt:

Bouwmaterialen verkopen en/of dumpen.

Daarbij had ik de volgende mogelijkheden in gedachten:

-Je kan het bouwmateriaal terug aanbieden aan de verkopers. Tegen lagere prijzen natuurlijk.
-Je kan het bouwmateriaal te koop aanbieden aan medespelers.
-Je kan het bouwmateriaal dumpen voor bijvoorbeeld 50% van de waarde of zo.

Op die manier kom je dus nog van je overtollige bouwmateriaal af en drukt het dus niet op je kwaliteit op het moment dat het niet gebruikt wordt.

Extra: ja, ik ben me er van bewust dat de kwaliteit van het bouwmateriaal een gemiddelde is en dat ik dus om de kwaliteit weer omhoog te krijgen gewoon goed bouwmateriaal moet gaan kopen maar voorlopig heb ik dus niets aan het luxe bouwmateriaal.

Gebruikers-avatar
Lynx
Lid
BerichtenCOLON 226
GeregistreerdCOLON 21 Aug 2005, 14:03

Re: Bouwmateriaal dumpen/verkopen

Berichtdoor Lynx » 23 Okt 2010, 12:22

Bij punt 14 van de adviseur kun je je bouwmateriaal al dumpen. Je krijgt er dan alleen geen geld voor terug.
Beheerder Waarden en Normen

Gebruikers-avatar
Dexter
Lid
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 10 Okt 2010, 12:26

Berichtdoor Dexter » 23 Okt 2010, 12:55

Ooooh, ja da's op zich goed dan. Moet je dus wel weer een adviseur hebben :?

Beetje jammer dat dat dan weer niet kan zonder adviseur. Maar ja, de optie is er dus al dus topic is dan eigenlijk overbodig.

Gebruikers-avatar
Lynx
Lid
BerichtenCOLON 226
GeregistreerdCOLON 21 Aug 2005, 14:03

Berichtdoor Lynx » 23 Okt 2010, 13:56

Misschien slim om in het bouwmateriaalscherm bij kantoor erbij te zetten dat deze optie met adviseur beschikbaar is. Dexter kon dit zonder Adviseur dus blijkbaar niet weten. Kan weer een reden zijn voor mensen om een adviseur te kopen.
Beheerder Waarden en Normen

tippie
Lid
BerichtenCOLON 499
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2006, 21:28

Berichtdoor tippie » 23 Okt 2010, 14:36

Lynx schreefColonJe krijgt er dan alleen geen geld voor terug.

Je krijgt er wel geld voor hoor.

Wat ik vroeger deed met overtollig bouwmateriaal: Ik kocht een beetje bij tot ik alles kon opgebruiken door winkels te bouwen. Ik bouwde winkels op locatie C2 en ik dumpte de winkels weer. Simpel, en je was van je BM af ;)
Tippie - Niveau 1 - BM Heerenveen seizoen 19/20/21/37/39/4../59/63/67 - MT+ in 78 ronden - InvisableMasterminds => record MT+

Theezakje
Lid
BerichtenCOLON 429
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2010, 22:32

Berichtdoor Theezakje » 08 Nov 2010, 21:16

Dexter schreefColonBij mij is de situatie als volgt:

Bij de start kreeg ik als bedrijf al bouwmateriaal. Zowel eenvoudige als luxe. Ben meteen begonnen met maken van winkels. Inmiddels zit ik stevig in de groentewinkels maar daarmee gebruik ik het luxe bouwmateriaal dus helemaal niet. De kwaliteit van het bouwmateriaal op voorraad gaat wel langzaam achteruit dus heb ik besloten een kledingwinkel te openen [om zo toch maar van me luxe bouwmateriaal af te komen] maar tot mijn verbazing vallen de verkoopcijfers daarvan een beetje tegen. Ik ben dus niet van plan op korte termijn een extra kledingwinkel te kopen en blijf nu dus zitten met 2 stuk luxe bouwmateriaal die ik niet ga gebruiken de komende X aantal ronden. De kwaliteit van 150 is inmiddels al een stuk afgezakt en zolang ik die niet gebruik blijft die kwaliteit dus dalen.

Nu was mijn idee daarom als volgt:

Bouwmaterialen verkopen en/of dumpen.

Daarbij had ik de volgende mogelijkheden in gedachten:

-Je kan het bouwmateriaal terug aanbieden aan de verkopers. Tegen lagere prijzen natuurlijk.
-Je kan het bouwmateriaal te koop aanbieden aan medespelers.
-Je kan het bouwmateriaal dumpen voor bijvoorbeeld 50% van de waarde of zo.

Op die manier kom je dus nog van je overtollige bouwmateriaal af en drukt het dus niet op je kwaliteit op het moment dat het niet gebruikt wordt.

Extra: ja, ik ben me er van bewust dat de kwaliteit van het bouwmateriaal een gemiddelde is en dat ik dus om de kwaliteit weer omhoog te krijgen gewoon goed bouwmateriaal moet gaan kopen maar voorlopig heb ik dus niets aan het luxe bouwmateriaal.

Ik denk dat weinig mensen op 2e hands rotzooi zitten te wachten.
De dump-optie wordt door tippie prima beschreven, het lijkt mij dan ook niet nodig te vermelden dat het een AD kan.
Als je in een fase bent aangekomen, dat je d.m.v. het dumpen van bouwmateriaal AD's moet binnenhalen, is het niet best gesteld je.
Voorlopig mijn laatste bezoek.
Misschien kom ik terug als er daadwerkelijk actie wordt ondernomen.