Ontvoering

Verzoeken omtrent verbeteringen en uitbreiding.

ModeratorsCOLON MiladyP, Geer

Krdegraaf
Lid
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2009, 16:34

Ontvoering

Berichtdoor Krdegraaf » 09 Nov 2010, 23:11

Ik heb dit idee al een tijdje, maar post hem nu maar eens een keer. Aanvullingen/opmerkingen zie ik graag. Wellicht word dit ooit eens in het spel verwerkt.

Mijn idee is een uitbereiding van de onderwereld, maar wat ook gevolgen heeft (negatief/positief) op politiek en (negatief/positief) op ondernemen. Het idee is een "ontvoering". Bij de optie onderwereld krijg je de keuze om samen met een paar andere spelers een speler te ontvoeren (Min. 1; Max 6 deelnemers?) Meer deelnemers verhoogt de kans van slagen. (Het organiseren gebeurt in het geheim!). Je kan uit een lijstje selecteren in welke stad de te ontvoeren persoon zijn HK heeft, en daarna kan je zijn/haar naam selecteren. Indien het gelukt is deze persoon te ontvoeren moet je uiteraard losgeld kunnen eisen. Dit losgeld (Max. 100M?) moet worden betaald door andere spelers. (Een ontvoerd persoon kan uiteraard niet bij zijn geld) Wanneer iemand is ontvoerd wordt er automatisch een "persbericht" uitgegeven, waar in te zien is wat de eis is van de ontvoerders. Ook wordt de motivatie aangegeven. (Of het puur crimineel gezien is; politiek gezien; of ondernemend gezien)

- Is het puur crimineel, dan wordt er alleen geld geëist
- Is het puur ondernemend dan kan er ook alleen geld geëist worden.
- Is het puur politiek dan kan er én losgeld worden geëist en kan worden geëist dat de persoon aftreed (De nieuwe BM wordt dan de loco) of zich terug trekt voor de BM verkiezingen.

De inwoners van de stad, maar ook andere criminelen kunnen dan geld inzamelen om de ontvoerde persoon vrij te kopen. Daarnaast kan ook de stad geld beschikbaar stellen om de ontvoerde persoon vrij te krijgen. Daarnaast als er losgeld wordt betaald (Direct als het gewenste bedrag is bereikt) is er een kans van (1/3) dan de ontvoerders gepakt worden. Het geld is dan voor 60% weg, en de ontvoerders zullen 5 ronden moeten brommen. (Alleen vrijkopen is mogelijk, bevrijdingsacties kunnen niet) Als ze niet worden gepakt is het geld helemaal weg.

Daarnaast moet je je bij de stad kunnen beveiligen tegen ontvoeringen (= extra inkomsten voor de stad) De stad moet echter wel meer politie hiervoor inzetten (= kosten). Dit bedrag voor beveiliging moet per niveau verschillen, net zoals de dreiging. Dit is bij spelersinfo te zien als een schaal van 1-10. Een BM moet meer kosten betalen als iemand die geen belangrijke functie heeft. Daarnaast gaat ook mee tellen hoe groot jouw marktaandeel in een bepaalde sector is. Is jouw aandeel groot, dan is de kans aanwezig dat kleinere ondernemingen je weg willen hebben zodat zij meer winst kunnen maken.

Wat heeft het politiek gezien voor voor- en nadelen voor de stad?

- Als bijvoorbeeld de BM wordt ontvoerd kan deze geen voorstellen indienen. Het volk is "bang/bezorgd" waardoor de HF zal dalen. Word de BD ontvoerd, dan kan deze geen nieuwe leningen plaatsen. Wordt de GD ontvoerd, dan gaan alle deuren open in de gevangenis. Dit is ook slecht voor de HF. En natuurlijk de WHE. Als de WHE ontvoerd word kan hij geen biedingen plaatsen op evenementen.
- De stad ontvangt geld voor beveiliging, en moet daarnaast meer geld uitgeven aan blauw. Hoe meer blauw, des te meer mensen zich (beter) kunnen beveiligen. Hierop moet de BM dus inspelen.
Weinig ontvoeringen betekent een hogere happy.

Wat heeft het qua ondernemen gezien voor voor- en nadelen ?
Als de ondernemer is ontvoerd zal dit gevolgen hebben voor zijn ondernemen. De speler zal een bepaald percentage (20%?) minder afzetten (Dus ook de omzetten zullen minder zijn) Hierdoor zullen de overige spelers in die sector meer afzetten, dus ook omzetten en (meestal) meer winst maken. Indien de speler géén secretaresse heeft zal de afzet met (50%?) dalen. De winkels zullen niet geheel stil liggen, omdat de winkels gewoon personeel hebben, en die dan verder werken. Maar de winkels zullen wél stil komen te liggen als er niet in wordt gekocht in de groothandels/ fabrieken.
Inkopen doen voor groothandels/fabrieken/winkels komt stil te liggen. Wanneer een inkoopmanager is ingesteld, gaan de inkopen voor de winkel wél door.

Wat heeft het qua criminaliteit voor voor- en nadelen?
De ontvoerde persoon kan géén criminele activiteiten doen. De ontvoerders zullen zwartgeld ontvangen als de ontvoering gelukt is. (Dus als ze losgeld hebben gekregen.

Dit was wel zo'n beetje mijn idee... Ik hoor graag op-en aanmerkingen!
Krdegraaf-b.v. - BM Assen -Crimeclanbang- Niveau 1 - MT+ in 138 ronden.

Aldtsjerkbv
Lid
BerichtenCOLON 529
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2009, 20:13

Re: Ontvoering

Berichtdoor Aldtsjerkbv » 10 Nov 2010, 14:31

Leuk idee, maar ben benieuwd of Martin er iets mee gaat doen..

Ben bang van niet namelijk :(
AldtsjerkBV (Peter) | Assen | MT+ | CCB CA
BM: 6 seizoenen
Loco: 8 seizoeen
BD: 11 seizoenen
GD: 12 seizonen
WHC: 1 seizoen

Theezakje
Lid
BerichtenCOLON 429
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2010, 22:32

Berichtdoor Theezakje » 10 Nov 2010, 14:39

Erg innovatief, daar hou ik wel van.
Plan zit goed in elkaar en zou zeker eens goed gekeken naar moeten worden.
Nog een vraagje: in de orde van welke bedragen moeten we denken voor het losgeld?
Voorlopig mijn laatste bezoek.
Misschien kom ik terug als er daadwerkelijk actie wordt ondernomen.

Siempieunderground
Lid
BerichtenCOLON 497
GeregistreerdCOLON 31 Jul 2005, 11:26

Berichtdoor Siempieunderground » 11 Nov 2010, 19:40

Heeft de secretaresse ook weer nut :D

@ Theezakje: Max. 100 miljoen, verder kan je doen wat je wilt, volgens mij.

Krdegraaf
Lid
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2009, 16:34

Berichtdoor Krdegraaf » 12 Nov 2010, 01:08

Bij de bedragen moet je denken aan maximaal 100mln.
Dit bedrag zou je altijd kunnen vragen als het gaat om een burgemeester. (van niveau 6 tot 1)

Voor de rest moet het niveau en vermogens afhankelijk zijn. Er moet dus voor elk niveau een boven en ondergrens zijn, en daarnaast een als optie. Dus: Heeft de speler meer vermogen dan €...? Ja, dan Is deze persoon X% van zijn vermogen "waard", of maximaal 100Mln, indien nee dan is deze persoon minder waard % van zijn vermogen waard, en hoef er minder losgeld te worden betaald.

Ook kan je maximaal 3 ronden vast worden gehouden. (Inprincipe is het dan een onvrijwillige vriezer, waarbij alles wél doorgaat) Daarna kom je automatisch vrij, maar zal dit nog wel enige tijd effect hebben op je verkopen, daar het een tijdje minder goed ging. De ontvoering kan alleen plaats vinden tussen bijvoorbeeld 09.00 en 19.00. Dit zodat je niet vlak voor de update (ergens om 4 uur 's nachts) wordt ontvoerd en je niet meer kan zorgen dat je vrij komt.
Krdegraaf-b.v. - BM Assen -Crimeclanbang- Niveau 1 - MT+ in 138 ronden.

tippie
Lid
BerichtenCOLON 499
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2006, 21:28

Berichtdoor tippie » 12 Nov 2010, 15:52

Leuk maar euhm...

Hoe groot gaat de kans zijn dat je iemand werkelijk ontvoerd? De financiële gevolgen voor de ontvoerde speler zijn wel heel erg groot als alles stil valt... Ook BM-ambten afnemen is alles behalve goed volgens mij? Mij lijkt het geen haalbaar idee in zn huidige vorm in het huidige MT.
Tippie - Niveau 1 - BM Heerenveen seizoen 19/20/21/37/39/4../59/63/67 - MT+ in 78 ronden - InvisableMasterminds => record MT+

Gebruikers-avatar
MiladyP
Werkgroep
BerichtenCOLON 1763
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2005, 00:41

Berichtdoor MiladyP » 12 Nov 2010, 23:35

Ik vraag me af of deze optie niet misbruikt zou kunnen gaan worden voor persoonlijke wraakacties naar enkele mensen of om bv burgemeesters te chanteren.
Er zal dus nog wat verzonnen moeten worden om dit te voorkomen.
MiladyP - Assen - Chief CrimeClanBang - N1 - MT+