Gestart: 'speciale opdrachten'

Verzoeken omtrent verbeteringen en uitbreiding.

ModeratorsCOLON MiladyP, Geer

Rein
Administrator
BerichtenCOLON 192
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2004, 16:55

Gestart: 'speciale opdrachten'

Berichtdoor Rein » 29 Nov 2010, 14:53

In het spel kun je 'speciale opdrachten' doen (via de adviseur, optie 16) en daarmee o.a. je achievements extra uitbreiden met een speciale vermelding en meer ondernemerstatus verkrijgen. Deze opdrachten zijn vrij moeilijk te halen dus lees eerst alle informatie op de betreffende pagina. Het heeft me aardig wat tijd gekost om het uit te denken en uit te werken, maar ik hoop (en denk) dat dit een nieuwe uitdaging kan geven en ook soms leuke situaties kan opleveren omdat meerdere spelers dezelfde 'bepaalde opdracht' kunnen hebben. Tevens zal het waarschijnlijk veel consequenties hebben voor de bedrijvenmarkt...

Ik hoop dat julle deze toevoeging waarderen ;-)

Thx,
Martin

Aldtsjerkbv
Lid
BerichtenCOLON 529
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2009, 20:13

Re: Gestart: 'speciale opdrachten'

Berichtdoor Aldtsjerkbv » 29 Nov 2010, 15:12

Ik denk dat dit een leuke toevoeging aan het spel is voor mensen die eens niet saai steeds willen inkopen.

Want ik begrijp uit het verhaal dat je willekeurig een opdracht kan krijgen dus ook buiten je eigen sector zodat je zal moeten herbouwen/nieuwe sector moet aanboren....

Goed voor ons als bouwmaterialen leverancier :lol:
AldtsjerkBV (Peter) | Assen | MT+ | CCB CA
BM: 6 seizoenen
Loco: 8 seizoeen
BD: 11 seizoenen
GD: 12 seizonen
WHC: 1 seizoen

Super_Criminal
Lid
BerichtenCOLON 151
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2004, 21:32

Berichtdoor Super_Criminal » 29 Nov 2010, 16:04

Prima invulling na enkele ideen van mensen, waaronder die van mij en RD, en de speler die over de naam Achiements begon.
De huidige achiements omzet, ondernemerspunten zijn vooral leuk voor de mensen die net beginnen met MT, niv 6, 5.
De speciale opdrachten zijn leuk voor de doorgewinterde MT-er. Dit wordt vooral leuk als veel mensen het durven op voor een speciale opdracht te gaan.
Je krijgt dan meer mensen voor 1 speciale opdracht, en dan is het best lastig om 30% omzet te krijgen in een bepaalde branch bijv.
Dus hoop dat het snel aanslaat anders denk ik dat sommige speciale opdrachten te makkelijk zijn voor de eerste mensen die een speciale opdracht gaan doen.

Ik weet niet hoeveel speciale opdrachten er zijn en als dit vrijgegeven gaat worden. ( op den duur weten we welke dat zijn).
Maar naar een bepaalde periode moet wellicht de speciale opdrachten worden uitgebreid of worden opgefrisd.

Tevens is het misschien leuk als spelers Martin of iemand die daar voor verantwoordelijk is, kan pb-en met voorstellen van nieuwe speciale opdrachten.
Dan krijg je ook wat leuke interactie met de spelers. En wellicht: Je hebt de speciale achievement van Fubar behaald! ( de bedenker van een speciale opdracht bijv, die is ingedient en goed gekeurd door Martin of iemand die daar voor verantwoordelijk is.)
Total-Inspiration - Utrecht - Niveau 1 - ex-account Super_Criminal - BD utrecht met RD - MT+ 2x

Patrick258
Lid
BerichtenCOLON 31
GeregistreerdCOLON 26 Mrt 2005, 23:10

Berichtdoor Patrick258 » 29 Nov 2010, 16:16

Het klonk op papier heel leuk en ik ben uiteraard gelijk een speciale opdracht aangegaan.

Mijn specials opdracht is:
haal 50% omzet én afzet van de bedrijfsoort 'Computerzaak' in de stad Groningen. Je 'inleg' was 150 statuspunten. De speciale opdracht loopt nu 0 ronden en na 6 en (indien nog niet gehaald) 10 ronden wordt (tijdens de update) gekeken of je deze hebt opdracht hebt volbracht.

Ik heb nog nooit ook maar iets met computerzaken gedaan en heb dus 0 winkels.
Er zijn in Groningen momenteel 346 (actieve) computerwinkels.
Dit houdt dus in dat ik binnen 6 of 10 ronden zo'n 300 goedlopende winkels uit de grond moet stampen.

Vraag: wordt er ook rekening gehouden met R&D?
Voor een computerwinkel moet ik 15 R&D punten hebben.
Die heb ik toevallig maar anders zou me dat sowieso al 5 ronden kosten.
Laatst gewijzigd door 1 op Patrick258, in totaal 29 keer gewijzigd.
Pettie - Rotterdam - niveau 1 - MT+

Scuderia
Newbee
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2010, 14:01

Berichtdoor Scuderia » 29 Nov 2010, 16:16

Aldtsjerkbv schreefColonIk denk dat dit een leuke toevoeging aan het spel is voor mensen die eens niet saai steeds willen inkopen.

Want ik begrijp uit het verhaal dat je willekeurig een opdracht kan krijgen dus ook buiten je eigen sector zodat je zal moeten herbouwen/nieuwe sector moet aanboren....

Goed voor ons als bouwmaterialen leverancier :lol:

Dat dan weer wel, maar ik zit met een ander probleem. het risico bestaat dat door deze optie veel markten overvol raken.

Ik zal een voorbeeld geven:
Een N1 speler krijgt de opdracht voor groenteboeren in Antwerpen. Als ik het goed begrijp moet hij/zij dan 50% van de afzet en omzet in Antwerpen halen. nu is de afzet bij iig altijd lager dan de omzet in % dus gebruik ik dat als voorbeeld. Op dit moment heeft Antwerpen 414 (actieve) groenteboeren met een totale afzet van 130 miljoen. Dat moet deze speler dus ook in totaal gaan afzetten wil hij/zij die 50% halen. Dat gaat dus betekenen dat er 414 groenteboeren extra bij moeten gaan komen om dat te halen. Dat maakt totaal 828 groenteboeren terwijl er in de markt ruimte is voor 596 (op dit moment). Gevolg is een overvolle markt en de mensen die 'gewoon' een groenteboer bezitten gaan dat nogal merken in hun inkomsten.
Om nog maar te zwijgen over het feit dat je dus 414 nieuwe winkels zal moeten gaan bouwen. Nu zal die 414 niet precies kloppen, maar als ik naar mezelf kijk dan bezit ik 34% van de groenteboeren in Antwerpen en heb 33.25% van de totale afzet. Erg ver ligt dat dus niet uit elkaar.
ik denk dat er een aanpassing nodig gaat zijn in dit concept als het al niet totaal moet gaan verdwijnen. Voor de statuspunten hoef je het ook niet te doen trouwens, dat is zeer minimaal. In mijn geval levert dat ik het geval dat ik het in 6 rondes haal slechts 14 punten op en anders maar 7 en ik sta in de standen 2e in heel niveau 3 qua punten. Leuk concept, maar in ieder geval voor mij compleet zinloos.
Scuderia - Antwerpen - FriendlyFaces®

Gebruikers-avatar
Lynx
Lid
BerichtenCOLON 226
GeregistreerdCOLON 21 Aug 2005, 14:03

Berichtdoor Lynx » 29 Nov 2010, 17:22

haal 50% omzet én afzet van de bedrijfsoort 'Computerzaak' in de stad Antwerpen. Je 'inleg' was 105 statuspunten. De speciale opdracht loopt nu 0 ronden en na 6 en (indien nog niet gehaald) 10 ronden wordt (tijdens de update) gekeken of je deze hebt opdracht hebt volbracht.

Pittig hoor. Denk dat ik er niet eens aan begin voor maar 20 statuspunten extra. Moet ik mijn hele bedrijf overhoop halen.
Beheerder Waarden en Normen

Aldtsjerkbv
Lid
BerichtenCOLON 529

Berichtdoor Aldtsjerkbv » 29 Nov 2010, 18:00

In het spel kun je 'speciale opdrachten' doen (via de adviseur) en daarmee o.a. je achievements extra uitbreiden () . Deze opdrachten zijn vrij moeilijk te halen dus het is (meestal) een prestatie als iemand deze heeft volbracht.

Wordt ook aangegeven dat het een moeilijke opdracht is -> prestatie als iemand het volbrengt...

Wij mogen 50% omzet halen met groenteboeren in Heerenveen -> (Erik had bedoeling verkeerd begrepen)

Dus voor ons ook de puntjes weggegooid!

Aldtsjerkbv
Lid
BerichtenCOLON 529

Berichtdoor Aldtsjerkbv » 29 Nov 2010, 18:01

Overzicht laatste 30 aangevraagde 'speciale opdrachten':
Account/bedrijfsnaam Stad Statuspunten (ondernemer) die zijn ingezet
Lynx Antwerpen 105
Tolsma_BV Groningen 25
Megatycoon Utrecht 21
nectop Antwerpen 83
fredjes Rotterdam 133
pettie Groningen 150
marceldekker Brussel 36
HSF_Company Brussel 161
jornos Rotterdam 102
fontein Groningen 122
AldtsjerkBV Heerenveen 132
LvwLtd Rotterdam 128
JAWNEDLtd. Assen 109
eelke Assen 66
LaCosaNostra Rotterdam 37
Aborah Amsterdam 39
Baas Utrecht 41
jww Eindhoven 162
mtcompany Antwerpen 15

Zijn al velen nieuwsgierig geweest, ben benieuwd of er mensen zijn die serieus hier mee aan de slag gaan en hun bedrijven om gooien...

Rein
Administrator
BerichtenCOLON 192

Berichtdoor Rein » 29 Nov 2010, 18:36

Mee eens, kleine aanpassing gedaan.

Als er meer dan 450 winkels zijn van een bedrijfssoort in een stad wordt het percentage aangepast (voor niveau 1 spelers) naar 42%, tussen de 350 en 450 is dit 45%.

Staat er nu ook bij, zal dit voorzover nodig aanpassen bij spelers die al een SpO hebben.

tippie
Lid
BerichtenCOLON 499
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2006, 21:28

Berichtdoor tippie » 29 Nov 2010, 18:41

Lol... Ik ga heus geen 200 punten afgeven om dan uren bezig te zijn om winkels te bouwen, personeel, IM instellen,.... Mijn goede winkels dumpen om dan slechte winkels in een overvolle sector neer te zetten...

Sorry Martin, maar voor de doorwinterde MT-er zijn dit geen uitdagingen.
Tippie - Niveau 1 - BM Heerenveen seizoen 19/20/21/37/39/4../59/63/67 - MT+ in 78 ronden - InvisableMasterminds => record MT+

Rein
Administrator
BerichtenCOLON 192

Berichtdoor Rein » 29 Nov 2010, 18:49

Je moet niks Tippie ;-), het blijft een vrije keus, maar als spelers het wel halen zal het een bijzondere prestatie zijn, men krijgt dan ook een speciale vermelding en een gouden ster achter hun naam (of meer als ze er meer hebben gehaald).

Aldtsjerkbv
Lid
BerichtenCOLON 529

Berichtdoor Aldtsjerkbv » 29 Nov 2010, 18:54

tippie schreefColonLol... Ik ga heus geen 200 punten afgeven om dan uren bezig te zijn om winkels te bouwen, personeel, IM instellen,.... Mijn goede winkels dumpen om dan slechte winkels in een overvolle sector neer te zetten...

Sorry Martin, maar voor de doorwinterde MT-er zijn dit geen uitdagingen.

Ik denk dat dit gewoon afhangt van de mate waarin jij voor jezelf uitdagingen nodig hebt...

De mensen die zeuren dat MT op een gegeven moment steeds hetzelfde ritueel is qua inkopen etc. hebben hier de mogelijkheid om volop aan de slag te gaan in MT en een nieuwe sector aan te boren voor de uitdaging...

Het blijft zoals Martin zegt een keuze en geen moeten.... Wat jezelf maar wilt...

Patrick258
Lid
BerichtenCOLON 31
GeregistreerdCOLON 26 Mrt 2005, 23:10

Berichtdoor Patrick258 » 29 Nov 2010, 19:08

Patrick258 schreefColonVraag: wordt er ook rekening gehouden met R&D?
Voor een computerwinkel moet ik 15 R&D punten hebben.
Die heb ik toevallig maar anders zou me dat sowieso al 5 ronden kosten.

@Martin: kun je hier misschien een reactie op geven?
Pettie - Rotterdam - niveau 1 - MT+

Rein
Administrator
BerichtenCOLON 192

Berichtdoor Rein » 29 Nov 2010, 19:20

Daarom is er ook een termijn van 6 en 10 ronden. Er is dan nog wat tijd...

Gebruikers-avatar
bolosjonnie
Lid
BerichtenCOLON 72
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2009, 11:26

Berichtdoor bolosjonnie » 29 Nov 2010, 22:52

Leuk zo'n achievements
Bedrijfstak vol gooien met overbodige winkels om een sterretje te krijgen.
Geweldig idee
Ga zo door

Klasse
Slechte mensen leven lang dus ik zuip,rook,wip en doe alles wat god verboden heeft tot ik er dood bij neer val !!!