Gestart: 'speciale opdrachten'

Verzoeken omtrent verbeteringen en uitbreiding.

ModeratorsCOLON MiladyP, Geer

Tussengas2010
Lid
BerichtenCOLON 158
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2010, 19:48

Re: Gestart: 'speciale opdrachten'

Berichtdoor Tussengas2010 » 29 Nov 2010, 23:14

@bolo
Als je betere, uitgewerkte, plannen hebt, deel ze op het forum...
Anders... niet zeuren en wees blij met wat er is, anderen zijn er misschien wel blij mee...
Voormalige functies:
Eindhoven: WHRO, loco-BM, BM (allen voor een flink aantal seizoenen)

Gebruikers-avatar
bolosjonnie
Lid
BerichtenCOLON 72
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2009, 11:26

Berichtdoor bolosjonnie » 29 Nov 2010, 23:32

sorry was even vergeten dat er hier enkel postief gereageerd mag worden.
en goede plannen zijn er al meer dan voldoende geplaatst.
Slechte mensen leven lang dus ik zuip,rook,wip en doe alles wat god verboden heeft tot ik er dood bij neer val !!!

Tussengas2010
Lid
BerichtenCOLON 158

Berichtdoor Tussengas2010 » 29 Nov 2010, 23:43

Tja... ik kan ook wel elke week klagen over dingen die me niet aan staan... maar daar verbeter ik niks mee...
Probeer de dingen die je niet boeiend vind maar je niet lastig vallen gewoon te negeren... (zoals ik met dat geweldige blad van je doet...)
Dan blijven we allemaal happie :)
Voormalige functies:

Rein
Administrator
BerichtenCOLON 192
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2004, 16:55

Berichtdoor Rein » 30 Nov 2010, 08:20

Ten eerste moet je niks...
Ten tweede, maak aub zelf even een spel, kom ik graag even kijken en gratis meespelen en dan eens zien of ik nog wat 'opbouwende kritiek' kan leveren...
Laat je mij even weten wanneer je spel klaar is?

Thx...

bolosjonnie schreefColonLeuk zo'n achievements
Bedrijfstak vol gooien met overbodige winkels om een sterretje te krijgen.
Geweldig idee
Ga zo door

Klasse

Gebruikers-avatar
Lynx
Lid
BerichtenCOLON 226
GeregistreerdCOLON 21 Aug 2005, 14:03

Berichtdoor Lynx » 30 Nov 2010, 09:14

Is het misschien een idee om ook een makkelijke opdracht te kunnen kiezen? Waarbij je dan eventueel een halve ster zou kunnen verdienen (of iets anders, een ballon ofzo?). De huidige opdrachten zijn misschien voor spelers iets te veel gevraagd terwijl het idee toch echt wel leuk is.
Beheerder Waarden en Normen

Rein
Administrator
BerichtenCOLON 192
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2004, 16:55

Berichtdoor Rein » 30 Nov 2010, 09:21

Ben aan het nadenken over extra achievements, dit zou daar dan onder kunnen vallen, de SpO's wil ik wel 'bijzonder' houden.

Lynx schreefColonIs het misschien een idee om ook een makkelijke opdracht te kunnen kiezen? Waarbij je dan eventueel een halve ster zou kunnen verdienen (of iets anders, een ballon ofzo?). De huidige opdrachten zijn misschien voor spelers iets te veel gevraagd terwijl het idee toch echt wel leuk is.

Super_Criminal
Lid
BerichtenCOLON 151
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2004, 21:32

Berichtdoor Super_Criminal » 30 Nov 2010, 10:19

Tussengas2010 schreefColonTja... ik kan ook wel elke week klagen over dingen die me niet aan staan... maar daar verbeter ik niks mee...
Probeer de dingen die je niet boeiend vind maar je niet lastig vallen gewoon te negeren... (zoals ik met dat geweldige blad van je doet...)
Dan blijven we allemaal happie :)

Met kritiek is opzich niks mis mee. Als alles door iedereen goed gevonden is,wordt het leven ook niet beter van.
In dit soort spellen is het wel belangrijk dat het opbouwende kritiek is, zodat Martin er wat mee kan, en er over na kan denken.
Martin aan de hand van ideen op het forum iets gemaakt en uitgedacht. In de praktijk weet je nooit hoe alles gaat lopen. Hij is in ieder geval weer zichtbaar bezig!
Dus wellicht komen er in de toekomst veranderingen. Net zoals de kleine aanpassing die gister is gedaan.

Nu nog het volgende attentie/vraag:

Ik weet niet hoeveel speciale opdrachten er zijn en als dit vrijgegeven gaat worden. ( op den duur weten we welke dat zijn).
Maar naar een bepaalde periode moet wellicht de speciale opdrachten worden uitgebreid of worden opgefrisd.

Tevens is het misschien leuk als spelers Martin of iemand die daar voor verantwoordelijk is, kan pb-en met voorstellen van nieuwe speciale opdrachten.
Dan krijg je ook wat leuke interactie met de spelers. En wellicht: Je hebt de speciale achievement van Fubar behaald! ( de bedenker van een speciale opdracht bijv, die is ingedient en goed gekeurd door Martin of iemand die daar voor verantwoordelijk is.)
Total-Inspiration - Utrecht - Niveau 1 - ex-account Super_Criminal - BD utrecht met RD - MT+ 2x

Reemzz
Lid
BerichtenCOLON 54
GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2005, 18:08

Berichtdoor Reemzz » 30 Nov 2010, 11:24

Lynx schreefColonIs het misschien een idee om ook een makkelijke opdracht te kunnen kiezen? Waarbij je dan eventueel een halve ster zou kunnen verdienen (of iets anders, een ballon ofzo?). De huidige opdrachten zijn misschien voor spelers iets te veel gevraagd terwijl het idee toch echt wel leuk is.

Jaaaaaa Ik wil een Ballon!! een lichtblauwe :D:D

by the way, de SpO's zijn nu nog niks voor mij aangezien ik hard bezig ben met me bedrijfje maar wie weet als ik MT++ ben geweest ;-)

Groetjes

Remy
Huidig WHE te Maastricht.

lichterbv
Lid
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 20 Sep 2008, 15:48

Berichtdoor lichterbv » 30 Nov 2010, 14:10

ik ga hier dus ook niet aan meedoen, het verpest de hele markt, als iemand 200 of 300 winkels moet gaan bouwen in een stad moet je eens kijken wat gebeurd met de omzet in die branche, komt nog bij als je hoofdkantoor vol zit moet je dus gaan slopen, dus minder winst daar gaan je ondernemerspunten als je gelukt hebt ga je iets of op voor uit,maar ga er maar
vanuit dat voor de meeste van ons die hun hoofdkantoor maximaal hebben bezet er niets aan hebben, het is alleen maar
leuk voor mensen die nog kunnen bouwen en die verpesten het dus voor die mensen die de afgelopen jaren een mooie account hebben opgebouwd, kortom een perfect idee om mensen weg te jagen,
gr wouter van lichterbv

lichterbv
Lid
BerichtenCOLON 11

Berichtdoor lichterbv » 30 Nov 2010, 14:50

martin schreefColonDaarom is er ook een termijn van 6 en 10 ronden. Er is dan nog wat tijd...

hoezo voor een meubelzaak hebt je 35 r&d punten nodig

diegene met een meubelzaak zitten dus goed die hebben geen last van dit idee
max. 10 ronde dus 30 r&d punten terwijl je er 35 nodig hebt om een zaak te bouwen,

Tussengas2010
Lid
BerichtenCOLON 158

Berichtdoor Tussengas2010 » 30 Nov 2010, 15:53

Ben daarom maar bezig met het ontwikkelen van meubelzaak, voor het geval ik ooit de *** ben om die te doen voor een SPO :p

lichterbv schreefColon
martin schreefColonDaarom is er ook een termijn van 6 en 10 ronden. Er is dan nog wat tijd...

hoezo voor een meubelzaak hebt je 35 r&d punten nodig

diegene met een meubelzaak zitten dus goed die hebben geen last van dit idee
max. 10 ronde dus 30 r&d punten terwijl je er 35 nodig hebt om een zaak te bouwen,
Voormalige functies:

lichterbv
Lid
BerichtenCOLON 11

Berichtdoor lichterbv » 30 Nov 2010, 16:15

is een idee alleen heb ik de afgelopen jaren een goed account opgebouwd, ik weiger dit te slopen ik trek nog liever
de stekker er uit,het valt wel op in ieder geval in 1 geval dat iemand die samen werk met martin om mt nieuw leven
in te blazen groot is in de meubelbrache ik wil niet zeggen dat dit afgesproken is maar het valt wel op

Super_Criminal
Lid
BerichtenCOLON 151
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2004, 21:32

Berichtdoor Super_Criminal » 30 Nov 2010, 17:04

lichterbv schreefColonik ga hier dus ook niet aan meedoen, het verpest de hele markt, als iemand 200 of 300 winkels moet gaan bouwen in een stad moet je eens kijken wat gebeurd met de omzet in die branche, komt nog bij als je hoofdkantoor vol zit moet je dus gaan slopen, dus minder winst daar gaan je ondernemerspunten als je gelukt hebt ga je iets of op voor uit,maar ga er maar
vanuit dat voor de meeste van ons die hun hoofdkantoor maximaal hebben bezet er niets aan hebben, het is alleen maar
leuk voor mensen die nog kunnen bouwen en die verpesten het dus voor die mensen die de afgelopen jaren een mooie account hebben opgebouwd, kortom een perfect idee om mensen weg te jagen,
gr wouter van lichterbv

lichterbv schreefColonis een idee alleen heb ik de afgelopen jaren een goed account opgebouwd, ik weiger dit te slopen ik trek nog liever
de stekker er uit,het valt wel op in ieder geval in 1 geval dat iemand die samen werk met martin om mt nieuw leven
in te blazen groot is in de meubelbrache ik wil niet zeggen dat dit afgesproken is maar het valt wel op

Ten eerste je hoeft niks te slopen, niks moet.
Ten tweede zijn er ook erg veel bedrijven die hun HK niet vol hebben, en speling hebben in hun HK, wat overigs erg verstandig is, om FLEXIBEL te zijn, om bijv. op situaties in te spelen. Denk aan dalende HF, en deze optie.
Ten derde het is onzin om te denken dat iemand die martin helpt, die hij dan voor gaat trekken.
Hij maakt zich sterk voor een spel waarin niet valsgespeeld wordt, zo min mogelijk en neemt daar maatregelen voor, en dan gaat die nu mensen voor trekken, geloof daar niks van.
Ten vierde ook al heb je een mooi account opgebouwd, de omzetten en winsten dalen kun je er alltijd wat aan doen.
Het is bijv. zo ie zo niet verstandig om al je winkels in 1 branche te gaan zitten. Dit uit verschillende overwegingen.
Door de prijzen van je winkels, ghs etc aan te passen, haal je nog voldoende binnen om in leven te blijven.
Ten vijfde, er is nu een opdracht dat MOEILIJK is en niet zo`n eitje is als MT+ worden. Daar mag dus best wel wat tegen overstaan.
Als dit een eitje wordt/is, dan is de vernieuwing er zo uit, en is de opdracht alles behalve speciaal.
Total-Inspiration - Utrecht - Niveau 1 - ex-account Super_Criminal - BD utrecht met RD - MT+ 2x

lichterbv
Lid
BerichtenCOLON 11

Berichtdoor lichterbv » 30 Nov 2010, 17:35

Super_Criminal schreefColon
lichterbv schreefColonik ga hier dus ook niet aan meedoen, het verpest de hele markt, als iemand 200 of 300 winkels moet gaan bouwen in een stad moet je eens kijken wat gebeurd met de omzet in die branche, komt nog bij als je hoofdkantoor vol zit moet je dus gaan slopen, dus minder winst daar gaan je ondernemerspunten als je gelukt hebt ga je iets of op voor uit,maar ga er maar
gr wouter van lichterbv

lichterbv schreefColonis een idee alleen heb ik de afgelopen jaren een goed account opgebouwd, ik weiger dit te slopen ik trek nog liever

Ten eerste je hoeft niks te slopen, niks moet.
Ten tweede zijn er ook erg veel bedrijven die hun HK niet vol hebben, en speling hebben in hun HK, wat overigs erg verstandig is, om FLEXIBEL te zijn, om bijv. op situaties in te spelen. Denk aan dalende HF, en deze optie.
Ten derde het is onzin om te denken dat iemand die martin helpt, die hij dan voor gaat trekken.
Hij maakt zich sterk voor een spel waarin niet valsgespeeld wordt, zo min mogelijk en neemt daar maatregelen voor, en dan gaat die nu mensen voor trekken, geloof daar niks van.
Ten vierde ook al heb je een mooi account opgebouwd, de omzetten en winsten dalen kun je er alltijd wat aan doen.
Het is bijv. zo ie zo niet verstandig om al je winkels in 1 branche te gaan zitten. Dit uit verschillende overwegingen.
Door de prijzen van je winkels, ghs etc aan te passen, haal je nog voldoende binnen om in leven te blijven.
Ten vijfde, er is nu een opdracht dat MOEILIJK is en niet zo`n eitje is als MT+ worden. Daar mag dus best wel wat tegen overstaan.
Als dit een eitje wordt/is, dan is de vernieuwing er zo uit, en is de opdracht alles behalve speciaal.

ik heb alleen aangegeven dat er een branche is vergeten, zit alleen in de computerbranche dat klopt maar is een keuze
die ik gemaakt omdat ik simpel niet de hele dag achter de pc zit moet ook gewoon werken het spel is te leuk om er mee te stoppen maar wat ik verleden wel deed in verschillende braches heb gewoon keuzes gemaakt stoppen of aanpassen
iedereen maakt zo zijn keuzes hoe hij zijn account inricht het is wel zo hoe meer winkels er in branche zijn er komt een moment dat je wel moet slopen cq verkopen als je niet meer verkoop heb je gewoon geen keus

Gebruikers-avatar
bolosjonnie
Lid
BerichtenCOLON 72
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2009, 11:26

Berichtdoor bolosjonnie » 30 Nov 2010, 19:28

Tussengas2010 schreef:
Tja... ik kan ook wel elke week klagen over dingen die me niet aan staan... maar daar verbeter ik niks mee...
Dan blijven we allemaal happie

En dit deel zegt dus werkelijk alles !

maar daar verbeter ik niks mee...
Probeer de dingen die je niet boeiend vind maar je niet lastig vallen gewoon te negeren

Kijk dit is dus het probleem, het val mij en andere WEL lastig wanneer de sector waar ik (of een ander) zijn bedrijven heeft vol gegooid gaat worden door mensen die een opdracht willen halen.
Hierna gaan ze weer verder en opzoek naar de volgende sector lees slachtoffer.

Maar ik zou mijn mening niet meer geven hier aangezien mijn manier van kritiek geven niet gewaardeerd word
Slechte mensen leven lang dus ik zuip,rook,wip en doe alles wat god verboden heeft tot ik er dood bij neer val !!!