Gestart: 'speciale opdrachten'

Verzoeken omtrent verbeteringen en uitbreiding.

ModeratorsCOLON MiladyP, Geer

Rein
Administrator
BerichtenCOLON 192
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2004, 16:55

Re: Gestart: 'speciale opdrachten'

Berichtdoor Rein » 30 Nov 2010, 22:40

Dit is echt 1 van de meest trieste reacties die ik de afgelopen 7 jaar heb gehad...
Ongelofelijk...

lichterbv schreefColonhet valt wel op in ieder geval in 1 geval dat iemand die samen werk met martin om mt nieuw leven
in te blazen groot is in de meubelbrache ik wil niet zeggen dat dit afgesproken is maar het valt wel op

Aldtsjerkbv
Lid
BerichtenCOLON 529
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2009, 20:13

Berichtdoor Aldtsjerkbv » 30 Nov 2010, 22:56

martin schreefColonDit is echt 1 van de meest trieste reacties die ik de afgelopen 7 jaar heb gehad...
Ongelofelijk...

lichterbv schreefColonhet valt wel op in ieder geval in 1 geval dat iemand die samen werk met martin om mt nieuw leven
in te blazen groot is in de meubelbrache ik wil niet zeggen dat dit afgesproken is maar het valt wel op

Ik dacht het zelfde als jou Martin, maar dacht laat ik er maar gewoon niet op reageren...........

Kun je beter ook maar niet teveel aandacht aan besteden..
Laatst gewijzigd door 1 op Aldtsjerkbv, in totaal 30 keer gewijzigd.
AldtsjerkBV (Peter) | Assen | MT+ | CCB CA
BM: 6 seizoenen
Loco: 8 seizoeen
BD: 11 seizoenen
GD: 12 seizonen
WHC: 1 seizoen

Theezakje
Lid
BerichtenCOLON 429
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2010, 22:32

Berichtdoor Theezakje » 30 Nov 2010, 22:57

martin schreefColonDit is echt 1 van de meest trieste reacties die ik de afgelopen 7 jaar heb gehad...
Ongelofelijk...

Ach, laat gaan joh.
Je hebt je nek tenminste uitgestoken, klasse daarvoor zou ik zeggen.

Het idee van SpO's is leuk bedacht, maar de uitwerking is niet goed. Zal even aanstippen wat beter kan.
- Een SpO aanvragen 'kost' je 10% van je ondernemerspunten (met een max. van 200). Als je 'm haalt na 6 ronden krijg je de 'oorspronkelijk betaalde ondernemerspunten' terug + 20%. Als je 'm haalt na 10 ronden krijg je de 'betaalde ondernemerspunten' terug + 10%;

Ervanuitgaande, dat je 250 HK-plekken hieraan besteed. Betekend dus dat je minstens 6 ronden hun gegarandeerde winst mist, dit kan dus circa 7 punten per ronde kosten. Doe dit maal 6 en je komt uit om een 'zeker' verlies van 42 punten.
Ga uit van een status van 1500, je betaalt 150 punten om mee te doen en krijgt 180 punten terug als je het behaald. Oftewel 30 punten erbij. Oftewel: Achievement voltooid en 12 zekere punten kwijt.
Conclusie 1: Achievements moeten meer beloond worden.

De Achievements zijn vrij kort en eenvoudig te behalen, gewoon de boel volstampen en je redt het wel. Tevens heeft dit als nadeel, al eerder gemeld door Bolo, dat er veel sektor-hoppers zullen zijn, die van hot naar her springen om maar een lintje te behalen. Voor beginnende ondernemingen voldoet de huidige regeling echter wel aan moeilijkheid.
Conclusie 2: Er moeten verschillende gradaties in de Achievement komen (Makkelijk, Gemiddeld, Moeilijk), ook moet de limiet hiervoor bij de niveaus omhoog. Zo moet het bijvoorbeeld mogelijk worden, om bijvoorbeeld: 75% marktaandeel te bemachtigen binnen 18 ronden, zo maak je de Achievements langer, uitdagender en biedt dit meer stabiliteit op sectorgebied. Uiteraard moet de beloning ook hoger worden hiervoor.

Toekomstvisie: Naast winkelomzet, is ook de mogelijkheid tot een bepaalde BM-omzet of fabrieks-omzet.
Voorlopig mijn laatste bezoek.
Misschien kom ik terug als er daadwerkelijk actie wordt ondernomen.

Geer
Werkgroep
BerichtenCOLON 498
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2005, 16:33

Berichtdoor Geer » 30 Nov 2010, 23:56

@Bolo: Er mag altijd commentaar gegeven worden over ideeën, uitwerkingen en nieuwe implementaties van onderdelen binnen MT. Echter afzeiken is nergens goed voor. Verder is het geheel ook totaal onnodig om het af te kraken.
Indien jij een goedlopend bedrijf hebt dan heb je nergens last van indien een andere speler in "jouw" sector een groot percentage moet veroveren. Je bedrijf is dan gezond genoeg om de concurrentie te kunnen overleven. Indien dat niet het geval is moet je maar eens goed gaan nadenken over je ondernemers kwaliteiten.

Verder kun je trouwens beter Monopoly gaan spelen met wat vrienden dan hier op het forum commentaar te komen geven op iets wat wel uitdagingen binnen het spel toevoegen.

-------

Verder in de algemene discussie:
Ik snap niet dat mensen zich druk maken over hun ondernemerspunten. Het enige waarvoor deze punten tellen is om MT+ te worden. Echter kost het zoveel meer tijd om je criminele punten te verzamelen dat een kleine inzinking in de ondernemerspunten eigenlijk geen invloed heeft op het systeem.

Je kunt het systeem natuurlijk wel zo aanpassen dat je een speciale opdracht moet doen om MT+ te kunnen worden. Zorg je natuurlijk direct voor wat meer uitdaging om echt MT+ te worden zonder dat ongeveer iedereen die er voor gaat het ook kan halen.
Geertje - partijloos - N1 - Amsterdam

Tussengas2010
Lid
BerichtenCOLON 158
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2010, 19:48

Berichtdoor Tussengas2010 » 01 Dec 2010, 01:06

bolo schreefColonKijk dit is dus het probleem, het val mij en andere WEL lastig wanneer de sector waar ik (of een ander) zijn bedrijven heeft vol gegooid gaat worden door mensen die een opdracht willen halen.
Hierna gaan ze weer verder en opzoek naar de volgende sector lees slachtoffer.

Ah, Nu geef je in ieder geval aan welk nadeel je precies ziet in dit plan. Ik kan me voorstellen dat de genoemde opdrachten problemen zouden kunnen gaan veroorzaken bij de bedrijven die een stabiel bedrijf hebben.
Ik verwacht dat het probleem mee zal vallen omdat er geen tientallen opdrachten per dag worden vervult en daarnaast, als een concurent na een ronde of 3 weer vertrekt, zou je bedrijf dat best moeten kunnen overleven (het is niet dat je meteen niks meer verkoopt...)

Maar ben het met je eens dat we het punt in de gaten zouden moeten houden en moeten kijken of er bedrijven buiten hun schuld om failliet raken...
Voormalige functies:
Eindhoven: WHRO, loco-BM, BM (allen voor een flink aantal seizoenen)

Gebruikers-avatar
MiladyP
Werkgroep
BerichtenCOLON 1763
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2005, 00:41

Berichtdoor MiladyP » 01 Dec 2010, 04:15

FUBARinc. schreefColon(Zelf ben ik overigens pas bereid weer wat te bouwen als de volgorde van mijn winkels niet langer vernaggeld wordt. Nu ziet het er niet uit...)

Dan geef je winkels namen op alfabet ipv op getallen of zet een 0 voor de getallen onder de 10.
MT kan gewoon niet sorteren op de manier die jij wilt hebben. 1 en 0 zal altijd "kleiner" blijven 2, net als 1 + 1 en 1+ 2 etc etc

zeikerd (bj)
MiladyP - Assen - Chief CrimeClanBang - N1 - MT+

Rein
Administrator
BerichtenCOLON 192

Berichtdoor Rein » 01 Dec 2010, 09:07

Snap dat het lastig is fub, maar heeft puur te maken met de verschillen tussen 'tekstveld' en 'getalveld'. Zie de tips hierboven om een betere sortering te krijgen ;-)
Als het dan nog ergens niet goed staat stuur me dan even een ingame bericht.

Rein
Administrator
BerichtenCOLON 192

Berichtdoor Rein » 01 Dec 2010, 09:17

Goede opmerkingen.

M.b.t. ondernemerspunten: Klopt gedeeltelijk, je maakt namelijk ook winst met je nieuwe winkels, en het gaat in principe niet zozeer om je ond. punten, het halen en de bijbehorende vermelding is eigenlijk het doel.
Maar neemt niet weg dat het wel een overweging is om dit iets aan te passen, ik ga hier gelijk even over nadenken.

De sectorhoppers zullen er zeker zijn, heb ik geen moeite mee, het levert namelijk ook een aantal bijkomstige zaken op, denk bijv. aan de bedrijvenmarkt en de gevolgen voor BM. Er komt veel meer beweging en meer uitdaging in en dat maakt het ook wat onvoorspelbaarder.

75% in 18 ronden is vrijwel onmogelijk, reden: je hebt een limiet van 500 bedrijven... als er dan al 400 zijn in een stad, is dat dus niet te halen. Tenzij je een speler (of meerdere) kan overnemen maar dat is niet altijd mogelijk.
Laten we even aankijken hoe het loopt de komende weken, beetje aanpassen (als het echt moet) kan altijd nog.

Theezakje schreefColonErvanuitgaande, dat je 250 HK-plekken hieraan besteed. Betekend dus dat je minstens 6 ronden hun gegarandeerde winst mist, dit kan dus circa 7 punten per ronde kosten. Doe dit maal 6 en je komt uit om een 'zeker' verlies van 42 punten.
Ga uit van een status van 1500, je betaalt 150 punten om mee te doen en krijgt 180 punten terug als je het behaald. Oftewel 30 punten erbij. Oftewel: Achievement voltooid en 12 zekere punten kwijt.
Conclusie 1: Achievements moeten meer beloond worden.

De Achievements zijn vrij kort en eenvoudig te behalen, gewoon de boel volstampen en je redt het wel. Tevens heeft dit als nadeel, al eerder gemeld door Bolo, dat er veel sektor-hoppers zullen zijn, die van hot naar her springen om maar een lintje te behalen. Voor beginnende ondernemingen voldoet de huidige regeling echter wel aan moeilijkheid.
Conclusie 2: Er moeten verschillende gradaties in de Achievement komen (Makkelijk, Gemiddeld, Moeilijk), ook moet de limiet hiervoor bij de niveaus omhoog. Zo moet het bijvoorbeeld mogelijk worden, om bijvoorbeeld: 75% marktaandeel te bemachtigen binnen 18 ronden, zo maak je de Achievements langer, uitdagender en biedt dit meer stabiliteit op sectorgebied. Uiteraard moet de beloning ook hoger worden hiervoor.

Toekomstvisie: Naast winkelomzet, is ook de mogelijkheid tot een bepaalde BM-omzet of fabrieks-omzet.

Rein
Administrator
BerichtenCOLON 192

Berichtdoor Rein » 01 Dec 2010, 09:27

Zojuist een aanpassing gedaan:

Een SpO aanvragen 'kost' je 10% van je ondernemerspunten (met een max. van 200). Als je 'm haalt na 6 ronden krijg je de 'oorspronkelijk betaalde ondernemerspunten' terug + 50%. Als je 'm haalt na 10 ronden krijg je de 'betaalde ondernemerspunten' terug + 25%;

Theezakje
Lid
BerichtenCOLON 429
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2010, 22:32

Berichtdoor Theezakje » 01 Dec 2010, 11:15

50% is dan wel weer erg gortig voor relatief eenvoudige opdrachten.
Even uitgaande van mijn eerdere voorbeeld, loop je 42 zekere punten mis, die moet je er in ieder geval bijkrijgen.
Bij een inleg van 150 punten zou 33% genoeg zijn, om al 50 punten te behalen.
Ook bij een inleg van het maximum van 200 punten, kun je nu maar liefst 100 extra punten behalen. Terugschroeven naar 33% zou voor 200 punten betekenen: 66 punten.
Natuurlijk is het werken met tientallen netter, overzichtelijker en handiger, maar 50% vind ik erg gortig.
Ik zou voorstellen: Na 6 ronden: 33%, na 10 ronden: 10% (na twaalf ronden kan iedereen het immers wel....)

Dan heb ik nog een ander punt: dat is de winst/verlies-verhouding.
Als je in het huidige systeem 100 punten 'inzet', zijn er drie mogelijkheden: 150 punten terug, of 125 terug.
Waar je iets wil behalen, dien je risico te lopen, ik zou graag zien, dat er ook een mogelijkheid komt tot risico lopen.
En simpele aanpassing zou zijn:
Behalen XX% marktaandeel binnen 9 ronden: +YY% punten
Behalen XX% marktaandeel binnen 18 ronden: +YY% punten
Niet behaald na 18 ronden: Inzet kwijt
* Mocht dit worden ingevoerd, zou het natuurlijk nog beter zijn, als je je inzet zelf kunt kiezen, nu kost het bijvoorbeeld 10% van je punten, in het vervolg kun je zelf je inzet bepalen, uiteraard emt een zeker maximum.*
Voorlopig mijn laatste bezoek.
Misschien kom ik terug als er daadwerkelijk actie wordt ondernomen.

Rein
Administrator
BerichtenCOLON 192

Berichtdoor Rein » 01 Dec 2010, 11:22

Die 50% is een extra stimulans, zeker als het even duurt voordat je een goede winst maakt met je winkels.
Ik wil het verder zo laten, het wordt anders te ingewikkeld.

tippie
Lid
BerichtenCOLON 499
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2006, 21:28

Berichtdoor tippie » 01 Dec 2010, 13:38

Je kan niet anders dan toegeven dat heel dit spel de huidige markten totaal verziekt... Je kan gokken dat er enkele mensen komen die continue een nieuwe SpO gaan aanvragen en zo van markt naar markt springen... Maar dat zullen er bitterweinig zijn hoor!

Heeft iemand al eens uitgerekend hoeveel het kost om 200-300 winkels te bouwen? Dat is niet besteed aan heel MT hoor. 50% marktaandeel halen is nu alleen mogelijk voor de ondernemers met een goed cashreserve.

Achja... Er zullen eerst slachtoffers moeten vallen...
Tippie - Niveau 1 - BM Heerenveen seizoen 19/20/21/37/39/4../59/63/67 - MT+ in 78 ronden - InvisableMasterminds => record MT+

Patrick258
Lid
BerichtenCOLON 31
GeregistreerdCOLON 26 Mrt 2005, 23:10

Berichtdoor Patrick258 » 01 Dec 2010, 14:43

tippie schreefColonHeeft iemand al eens uitgerekend hoeveel het kost om 200-300 winkels te bouwen? Dat is niet besteed aan heel MT hoor. 50% marktaandeel halen is nu alleen mogelijk voor de ondernemers met een goed cashreserve.

Mijn opdracht gaat over computerwinkels.

Aan bouwmateriaal is nodig voor een winkel: 24 normaal en 6 luxe
Voor 300 winkels dus 7.200 eenvoudig en 1.800 luxe
De prijs is lastig maar ik pak een prijs van 20.000 per stuk (je kunt uiteraard ook 125.000 per stuk uit geven)
In totaal dus 144 + 36 = 180 miljoen

Het opzetten kost 180.000 per winkel
In totaal dus 54 miljoen

Zonder inkopen ben je 234 miljoen kwijt.
Pettie - Rotterdam - niveau 1 - MT+

tippie
Lid
BerichtenCOLON 499
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2006, 21:28

Berichtdoor tippie » 01 Dec 2010, 14:58

Patrick258 schreefColon
tippie schreefColonHeeft iemand al eens uitgerekend hoeveel het kost om 200-300 winkels te bouwen? Dat is niet besteed aan heel MT hoor. 50% marktaandeel halen is nu alleen mogelijk voor de ondernemers met een goed cashreserve.

De prijs is lastig maar ik pak een prijs van 20.000 per stuk (je kunt uiteraard ook 125.000 per stuk uit geven)

In totaal dus 54 miljoen

20.000/stuk BM is nog heel goedkoop... Dan heb je relatief slecht BM... Ik zou het dubbele tellen.

Voor inkopen reken ik voor computers ongeveer 2mln/winkel?
Je hebt ook nog BM nodig voor GH's, fabs, levs?

Dus pak grofweg een 500-600mln dat je nodig hebt. Plus een cashreserve want in het begin lopen die dingen niet goed waardoor je nog steeds verlies maakt.

Een miljard heb je dus wel nodig gok ik zo.
Tippie - Niveau 1 - BM Heerenveen seizoen 19/20/21/37/39/4../59/63/67 - MT+ in 78 ronden - InvisableMasterminds => record MT+

Aldtsjerkbv
Lid
BerichtenCOLON 529
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2009, 20:13

Berichtdoor Aldtsjerkbv » 01 Dec 2010, 15:01

Patrick258 schreefColon

In totaal dus 54 miljoen

Veelgehoorde opmerking is 'wat moet ik met al het geld nu?'
Ik zeg altijd maar, kom gewoon gezellig shoppen in Heerenveen bij ons bouwmateriaal om zo de kwaliteit van het BM hoog te houden. Maar er zullen genoeg mensen zijn die een saldo hebben die richting de miljard gaan.... Het blijft ook een vrijwillige mogelijk om een SPECIALE opdracht te doen... niks moet.
AldtsjerkBV (Peter) | Assen | MT+ | CCB CA
BM: 6 seizoenen
Loco: 8 seizoeen
BD: 11 seizoenen
GD: 12 seizonen
WHC: 1 seizoen