Gestart: 'speciale opdrachten'

Verzoeken omtrent verbeteringen en uitbreiding.

ModeratorsCOLON MiladyP, Geer

Super_Criminal
Lid
BerichtenCOLON 151
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2004, 21:32

Re: Gestart: 'speciale opdrachten'

Berichtdoor Super_Criminal » 01 Dec 2010, 15:27

martin schreefColonZojuist een aanpassing gedaan:

Een SpO aanvragen 'kost' je 10% van je ondernemerspunten (met een max. van 200). Als je 'm haalt na 6 ronden krijg je de 'oorspronkelijk betaalde ondernemerspunten' terug + 50%. Als je 'm haalt na 10 ronden krijg je de 'betaalde ondernemerspunten' terug + 25%;

Ok prima, maar daardoor staat er nog een foutje onder de speciale opdracht. Mooet het niet andersom zijn:? na 6 rondes 135 punten, en na 10 ronden 113 punten??

Je hebt 895 'ondernemerstatuspunten', een speciale opdracht gaan doen 'kost' je 90 punten. Als je de opdracht haalt na 6 ronden levert dit (totaal) 113 punten op en als je deze na 10 ronden haalt 135 punten.
Total-Inspiration - Utrecht - Niveau 1 - ex-account Super_Criminal - BD utrecht met RD - MT+ 2x

Siempieunderground
Lid
BerichtenCOLON 497
GeregistreerdCOLON 31 Jul 2005, 11:26

Berichtdoor Siempieunderground » 01 Dec 2010, 20:01

Super_Criminal schreefColonMooet het niet andersom zijn:? na 6 rondes 135 punten, en na 10 ronden 113 punten??

Je hebt 895 'ondernemerstatuspunten', een speciale opdracht gaan doen 'kost' je 90 punten. Als je de opdracht haalt na 6 ronden levert dit (totaal) 113 punten op en als je deze na 10 ronden haalt 135 punten.

Na 6 ronden = +50% = 135, na 10 ronden = +25% = 112.5. Klopt toch? Je hebt gewoon verkeerd gerekend, denk ik :P

Rein
Administrator
BerichtenCOLON 192
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2004, 16:55

Berichtdoor Rein » 01 Dec 2010, 20:56

Stond idd een foutje in, was omgedraaid, staat nu goed ;-)

Super_Criminal
Lid
BerichtenCOLON 151
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2004, 21:32

Berichtdoor Super_Criminal » 01 Dec 2010, 21:20

Siempieunderground schreefColon
Super_Criminal schreefColonMooet het niet andersom zijn:? na 6 rondes 135 punten, en na 10 ronden 113 punten??

Na 6 ronden = +50% = 135, na 10 ronden = +25% = 112.5. Klopt toch? Je hebt gewoon verkeerd gerekend, denk ik :P

Nee, is niet verkeerd gerekend. De 1e zit was hoe het zou moeten zijn.
De 2e zin, wat bij SpO stond, stond niet goed. Nu heeft Martin dat veranderd.

Jij hebt gewoon niet goed genoeg gelezen :P
Total-Inspiration - Utrecht - Niveau 1 - ex-account Super_Criminal - BD utrecht met RD - MT+ 2x

Aldtsjerkbv
Lid
BerichtenCOLON 529
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2009, 20:13

Berichtdoor Aldtsjerkbv » 01 Dec 2010, 22:30

Super_Criminal schreefColon
Siempieunderground schreefColon

Nee, is niet verkeerd gerekend. De 1e zit was hoe het zou moeten zijn.
De 2e zin, wat bij SpO stond, stond niet goed. Nu heeft Martin dat veranderd.

Jij hebt gewoon niet goed genoeg gelezen :P

Tis in ieder geval opgelost :wink:
AldtsjerkBV (Peter) | Assen | MT+ | CCB CA
BM: 6 seizoenen
Loco: 8 seizoeen
BD: 11 seizoenen
GD: 12 seizonen
WHC: 1 seizoen

BigCompany
Lid
BerichtenCOLON 102
GeregistreerdCOLON 02 Mrt 2009, 18:12

Berichtdoor BigCompany » 03 Dec 2010, 16:48

Is er iets nieuws en wie klaagt er. Juist de mensen die al ruim 3 jaar lang geen winkel meer gebouwd hebben en alleen maar inkopen doen. En nu zijn ze bang dat hun markt verzadigd raakt vanwege de SpO. Nou is er eindelijk concurrentie zit men te klagen.

Siempieunderground
Lid
BerichtenCOLON 497
GeregistreerdCOLON 31 Jul 2005, 11:26

Berichtdoor Siempieunderground » 03 Dec 2010, 18:39

Super_Criminal schreefColonJij hebt gewoon niet goed genoeg gelezen :P

Ja idd, ik dacht dat je bedoelde dat het goed stond en dat het veranderd moest worden naar die verkeerde getallen xD

Aldtsjerkbv
Lid
BerichtenCOLON 529

Berichtdoor Aldtsjerkbv » 06 Dec 2010, 11:16

BigCompany schreefColonIs er iets nieuws en wie klaagt er. Juist de mensen die al ruim 3 jaar lang geen winkel meer gebouwd hebben en alleen maar inkopen doen. En nu zijn ze bang dat hun markt verzadigd raakt vanwege de SpO. Nou is er eindelijk concurrentie zit men te klagen.

Helemaal mee eens Frank!
De mensen die zeggen dat MT saai is door de sleur van het inkopen doen hebben nu van mij geen recht meer van spreken om te zeggen dat MT saai is en er iets aan gedaan moet worden om het levend te houden...

Tussengas2010
Lid
BerichtenCOLON 158
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2010, 19:48

Berichtdoor Tussengas2010 » 06 Dec 2010, 12:31

Heb wel al situaties gezien waarbij een beginnende speler met 40 scooterzaken, een redelijke terugloop zag in omzet door een concurerende SpO speler. Maar goed, hij maakt nog wel winst enzo, remt alleen ietsjes in de groei maar zal ook wel mee vallen denk ik.
Voormalige functies:
Eindhoven: WHRO, loco-BM, BM (allen voor een flink aantal seizoenen)

BigCompany
Lid
BerichtenCOLON 102
GeregistreerdCOLON 02 Mrt 2009, 18:12

Berichtdoor BigCompany » 06 Dec 2010, 13:41

Tussengas2010 schreefColonHeb wel al situaties gezien waarbij een beginnende speler met 40 scooterzaken, een redelijke terugloop zag in omzet door een concurerende SpO speler. Maar goed, hij maakt nog wel winst enzo, remt alleen ietsjes in de groei maar zal ook wel mee vallen denk ik.

Heeft toch niet persee door een SpO te komen dat de markt verzadigd raakt. Iemand kan er ook voor kiezen om 200 winkels in 1 stad te vestigen aangezien hij dat makkelijker is met zijn GH.

Aldtsjerkbv
Lid
BerichtenCOLON 529

Re: Achievements: veel werk, maar idee voor langer termijn

Berichtdoor Aldtsjerkbv » 13 Dec 2010, 12:51

Ik zie dat er al een speciale opdracht behaald is....

Ten 1e gefeliciteerd LaCosaNostra en aan de andere kant zijn niet alle gegevens compleet.... Foutje?

Overzicht laatste 30 behaalde 'speciale opdrachten':
Account/bedrijfsnaam Stad Statuspunten (ondernemer) ingezet Na hoeveel ronden (6 of 10) Percentage Bedrijfssoort
LaCosaNostra Rotterdam 37

Rein
Administrator
BerichtenCOLON 192

Berichtdoor Rein » 14 Dec 2010, 07:59

Klopt, niet echt een foutje, moest het nog doen, de checks inbouwen ivm wel/niet behalen was belangrijker en was ik al het hele weekend mee bezig ;-)

Tussengas2010
Lid
BerichtenCOLON 158
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2010, 19:48

Berichtdoor Tussengas2010 » 14 Dec 2010, 16:53

nja, blijft wel dat er een % voor n5 spelers is, terwijl die het risico lopen de meubelmarkt te doen die ze nooit kunnen halen in N5.
Misschien dat in de random van martin een uitzondering kan maken voor n5, dat die geen meubel/computer krijgen. Het is voor mij als N5 speler namelijk te riskant om punten in te zetten met het risico dat ik een onmogelijke opdracht krijg. Vanaf N4 is m'n RD hoog genoeg voor meubeltjes
Voormalige functies:
Eindhoven: WHRO, loco-BM, BM (allen voor een flink aantal seizoenen)

chosen313
Lid
BerichtenCOLON 146
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2007, 19:31

Berichtdoor chosen313 » 14 Dec 2010, 18:04

Een beetje risico mag toch wel ?
Je kan een heel eenvoudige opdracht krijgen of juist een onmogelijke/moeilijke?
Dat maakt het toch wat spannender en wordt het wat meer een risico ipv een aantal gegarandeerde punten..
TACO-Brussel - Het Verbond - WHC Brussel (Seizoen 35, 36) - BM Brussel Seizoen 37

Rein
Administrator
BerichtenCOLON 192

Berichtdoor Rein » 14 Dec 2010, 20:26

Klopt het is ook een beetje mazzel hebben, en ook vooruitzien, je kan uiteraard R&D ontwikkelen voordat je ergens aan begint en ook tijdens een opdracht de moeilijk te halen R&D niveau's alvast voor een deel halen.

FUBARinc. schreefColonallereerst gefeliciteerd natuurlijk.

vraagje:
ondanks de verschillende percentages die door de verschillende niveaus gehaald moeten worden, is er een factor die veel zwaarder weegt.
ik zag dat lacasanostra, gister toen je zijn gegevens nog kon zien, inmiddels heeft ie een nieuwe opdracht genomen en issie dus weer onzichtbaar, drogisten moest doen, daar zijn er maar net over de 100 van in Rdam. dat is natuurlijk veel makkelijker dan als er 500+ winkels in een sector staan.
wordt hier op enigerlei wijze rekening mee gehouden of is het een kwestie van mazzel hebben?
dan wil ik nog even terugkomen op een eerdere vraag: als je meubelwinkels moet doen en je hebt nog geen R&D dan kost het je al 12 ronden voor je kan beginnen met winkels neer te zetten, wat gebeurt hier mee?