R&D punten omzetten

Verzoeken omtrent verbeteringen en uitbreiding.

ModeratorsCOLON MiladyP, Geer

bacardiman
Lid
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2009, 15:21

R&D punten omzetten

Berichtdoor bacardiman » 06 Dec 2010, 09:47

Is het mogelijk om R&D punten om te zetten naar je winkels, groothandels, fabrieken en leveranciers?

een voorbeeld Kunststof:
Je kunt maar 3 R&D punten per ronde bij je R&D krijgen en er zou dus een optie kunnen komen om maximaal 10 R&D punten per ronde in je leverancier te stoppen mits je R&D punten aantal boven het vereiste nivo voor de bepaalde leverancier is?
In dit geval zijn 60 R&D punten vereist om een kunststof leverancier te bouwen.
Als ik dus minimaal 70 punten zou hebben dan kan ik er 10 omzetten om zo de kwaliteit van mijn kunststof leverancier te verbeteren.
Voor winkels, groothandels en fabrieken kan dit dan ook.

Ik vind dit wel een leuk idee om zo meer met je R&D te doen.

bacardiman
Lid
BerichtenCOLON 15

Re: R&D punten omzetten

Berichtdoor bacardiman » 15 Dec 2010, 11:52

Jammer dat op dit topic geen reactie komt.
Is het wel duidelijk wat ik zei?

Super_Criminal
Lid
BerichtenCOLON 151
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2004, 21:32

Berichtdoor Super_Criminal » 15 Dec 2010, 15:14

Het is hartstikke duidelijk wat je bedoelt. Dit is echter niet de bedoeling van r en d. Je moet het zelf ontwikkelen en dus Keuzes moeten maken. Je kan Alleen snel meer r en d krijgen ALS je iemand overneemt via het kopen van iemands aandelen. Dan neem je het hele beddrijf over include r en d.
Total-Inspiration - Utrecht - Niveau 1 - ex-account Super_Criminal - BD utrecht met RD - MT+ 2x

bacardiman
Lid
BerichtenCOLON 15

Berichtdoor bacardiman » 16 Dec 2010, 08:21

ja maar als je alle R & d al hebt zou het juist leuk zijn dat je dit in winkels, groothandels, fabrieken en leveranciers kan steken om zo een betere kwaliteit te krijgen. Want daar wordt in RL R&D meestal voor gebruikt om de kwaliteit van iets te verbeteren of om iets nieuws te maken.

In megatycoon wordt het alleen gebruikt als je genoeg hebt om iets te kunnen bouwen. Wat k dus voorstel is om de R&D te upgraden en als je genoeg R&D hebt dat je er ook andere dingen mee kunt doen.

Aldtsjerkbv
Lid
BerichtenCOLON 529
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2009, 20:13

Berichtdoor Aldtsjerkbv » 16 Dec 2010, 18:26

bacardiman schreefColonja maar als je alle R & d al hebt zou het juist leuk zijn dat je dit in winkels, groothandels, fabrieken en leveranciers kan steken om zo een betere kwaliteit te krijgen. Want daar wordt in RL R&D meestal voor gebruikt om de kwaliteit van iets te verbeteren of om iets nieuws te maken.

In megatycoon wordt het alleen gebruikt als je genoeg hebt om iets te kunnen bouwen. Wat k dus voorstel is om de R&D te upgraden en als je genoeg R&D hebt dat je er ook andere dingen mee kunt doen.

Het hoeft van mij persoonlijk allemaal niet............
AldtsjerkBV (Peter) | Assen | MT+ | CCB CA
BM: 6 seizoenen
Loco: 8 seizoeen
BD: 11 seizoenen
GD: 12 seizonen
WHC: 1 seizoen

Gebruikers-avatar
Rocket
Lid
BerichtenCOLON 267
GeregistreerdCOLON 10 Sep 2004, 22:57

Berichtdoor Rocket » 16 Dec 2010, 21:55

Om fab's e.d. te verbeteren zijn er toch verbouwingen. Lijkt mij niet echt een toevoeging om het e.e.a. dubbel te gaan doen.
Rocket - Amsterdam - Niveau 1 - Wethouder Communicatie

Gebruikers-avatar
MiladyP
Werkgroep
BerichtenCOLON 1763
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2005, 00:41

Berichtdoor MiladyP » 17 Dec 2010, 02:01

Zoals Rocket al zegt, heeft het geen toegevoegde waarde om het dubbel te doen...
Je onderzoekt R&D om te kunnen bouwen.... verbeteren doe je via "kantoor" bedrijf verbeteren.

Kan wel aan mij liggen, dat ik het niet snap. Maar ik zie hier een logica... Bacardiman, lezen wij verkeerd?
MiladyP - Assen - Chief CrimeClanBang - N1 - MT+

Siempieunderground
Lid
BerichtenCOLON 497
GeregistreerdCOLON 31 Jul 2005, 11:26

Berichtdoor Siempieunderground » 17 Dec 2010, 19:12

Misschien vinden jullie het wel echt een stom idee :P Ik vind het echter wel weer een leuk idee. Dat R&D staat er nu ook een beetje stom te wezen. Als je je bedrijf ontwikkelt en dingen onderzoekt gaat de kwaliteit toch omhoog? Of je kunt er iig voor zorgen dat de kwaliteit omhoog gaat. Ik zou het dus alleen maar logisch vinden als R&D een functie kreeg, zoals bijvoorbeeld het verhogen van de kwaliteit.

Aldtsjerkbv
Lid
BerichtenCOLON 529
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2009, 20:13

Berichtdoor Aldtsjerkbv » 17 Dec 2010, 20:05

Siempieunderground schreefColonMisschien vinden jullie het wel echt een stom idee :P Ik vind het echter wel weer een leuk idee. Dat R&D staat er nu ook een beetje stom te wezen. Als je je bedrijf ontwikkelt en dingen onderzoekt gaat de kwaliteit toch omhoog? Of je kunt er iig voor zorgen dat de kwaliteit omhoog gaat. Ik zou het dus alleen maar logisch vinden als R&D een functie kreeg, zoals bijvoorbeeld het verhogen van de kwaliteit.

Zoals Patricia al aangeeft heb je daar de verbouwingen al voor.......

Snap best dat jullie wat meer met R&D willen, maar dit lijkt me geen optie...
AldtsjerkBV (Peter) | Assen | MT+ | CCB CA
BM: 6 seizoenen
Loco: 8 seizoeen
BD: 11 seizoenen
GD: 12 seizonen
WHC: 1 seizoen

Theezakje
Lid
BerichtenCOLON 429
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2010, 22:32

Berichtdoor Theezakje » 17 Dec 2010, 21:03

MiladyP schreefColonKan wel aan mij liggen, dat ik het niet snap. Maar ik zie hier een logica...

De logica is dat je een betere basis hebt, upgrades moet je elke update uitvoeren om hetzelfde niveau te behouden, d.m.v. deze manier hoef je het maar een keer uit te voeren.

On-Topic ben ik tegen, in RL is op een gegeven moment een product gewoon uitontwikkeld, zijn alle takken geoptimaliseerd en kun je niks anders doen dan differentieren. Dit gebeurt dan niet uit dezelfde R&D lijn, maar daarvoor wordt een nieuwe R&D lijn opgezet. Daarbij komt, dat als je nieuwe R&D opzet, je ook nieuwe producten zou moeten verkopen,iets wat in MT niet voor de hand liggend is.
Als het argument is, het R&D ligt daar maar een beetje stom te wezen, zou ik zeggen: investeer in een andere R&D-lijn.
Voorlopig mijn laatste bezoek.
Misschien kom ik terug als er daadwerkelijk actie wordt ondernomen.

Gebruikers-avatar
MiladyP
Werkgroep
BerichtenCOLON 1763
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2005, 00:41

Berichtdoor MiladyP » 19 Dec 2010, 04:16

En na het eerste stuk (dat logica deel) van de bovenstaande reactie, snap ik er nog veel minder van.... sorry Stef.

Willen jullie nu, dat als je zeg maar dubbel R&D heb voor iets, dat je dan dubbele kwal krijgt? Of kan ik behaalde OVERSCHOT R&D overzetten naar een andere sector? Of alleen maar naar andere delen delen BINNEN dezelfde sector? Of geeft overschot R&D in een andere sector juist een kwal voordeel???

BACARDIMAN.... AUB leg nu eens uit wat je bedoeld met jouw post AUB!!!!!

Geloof, dat niemand het echt snapt. Wat ik zie, leest iedereen de post anders...

Lastig.
MiladyP - Assen - Chief CrimeClanBang - N1 - MT+

tippie
Lid
BerichtenCOLON 499
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2006, 21:28

Berichtdoor tippie » 19 Dec 2010, 12:56

MiladyP schreefColonBACARDIMAN.... AUB leg nu eens uit wat je bedoeld met jouw post AUB!!!!!

Geloof, dat niemand het echt snapt. Wat ik zie, leest iedereen de post anders...

Lastig.

Domme reactie! En dat moet dan het bestuur van MT zijn... :roll:
Tippie - Niveau 1 - BM Heerenveen seizoen 19/20/21/37/39/4../59/63/67 - MT+ in 78 ronden - InvisableMasterminds => record MT+

Gebruikers-avatar
Lynx
Lid
BerichtenCOLON 226
GeregistreerdCOLON 21 Aug 2005, 14:03

Berichtdoor Lynx » 19 Dec 2010, 17:57

tippie schreefColon
MiladyP schreefColonBACARDIMAN.... AUB leg nu eens uit wat je bedoeld met jouw post AUB!!!!!

Lastig.

Domme reactie! En dat moet dan het bestuur van MT zijn... :roll:

De beste stuirlui staan aan wal...
Beheerder Waarden en Normen

Siempieunderground
Lid
BerichtenCOLON 497
GeregistreerdCOLON 31 Jul 2005, 11:26

Berichtdoor Siempieunderground » 19 Dec 2010, 20:09

Theezakje schreefColonOn-Topic ben ik tegen, in RL is op een gegeven moment een product gewoon uitontwikkeld, zijn alle takken geoptimaliseerd en kun je niks anders doen dan differentieren. Dit gebeurt dan niet uit dezelfde R&D lijn, maar daarvoor wordt een nieuwe R&D lijn opgezet. Daarbij komt, dat als je nieuwe R&D opzet, je ook nieuwe producten zou moeten verkopen,iets wat in MT niet voor de hand liggend is.
Als het argument is, het R&D ligt daar maar een beetje stom te wezen, zou ik zeggen: investeer in een andere R&D-lijn.

Ik weet wat je bedoelt, maar je kunt in MT maar 1 R&D-lijn voor een sector opzetten en daar moet je al alles mee doen. Je kunt niet differentiëren, je kunt geen andere R&D-lijn opzetten, je kunt geen andere producten verkopen. Dus waarom zou je de R&D algemeen houden (wat er nu dus is, R&D = een hele sector) i.p.v. interactief en noodzakelijk om de kwaliteit van je winkels hoog te houden?
Nu is R&D niks. Je laat het lopen, zet het uit en je kunt alles doen wat je wilt.
Met dit idee is R&D wat. Je hebt het nodig, anders verouderd je bedrijf en gaat je kwaliteit omlaag. Het idee is niet perfect, maar imo al wel beter dan wat er nu is.

bacardiman
Lid
BerichtenCOLON 15

Berichtdoor bacardiman » 22 Dec 2010, 08:37

Wat ik bedoel met extra overtollige R&D punten om ze on te zetten in kwaliteit naar je winkels,GH's, fabs of levs geldt natuurlijk voor de R&D punten die je hebt in het desbetreffend product.

Om een voorbeeld te geven neem ik computer zaak.
Voor winkel heb je 15 R&D nodig
Voor GH heb je 35 R&D nodig
Voor fab heb je 59 R&D nodig.

Stel ik heb 79 R&D dan kan ik de 20 overtollige R&D punten (79-59) gebruiken om de kwaliteit van mijn winkel, GH of fab te verbeteren alleen die met computerzaak te maken hebben niet voor bijvoorbeeld gameshops.
Dan hoef je niet altijd de optie bedrijf verbeteren te gebruiken (die soms best duur is) of kun je ze beide gebruiken om zo extra snel hogere kwaliteit te krijgen.
Wel moet je dan als eis stellen dat je een maximaal aantal punten (laten we zeggen 5 ofzo) per ronde kunt converteren. Tenslotte kun je met R&D maar maximaal 3 overtollige punten per ronde extra krijgen.

Voor leveranciers geldt dit dan ook, voorbeeld hout.
Daar heb je 30 R&D punten voor om een lev neer te zetten en als je dan 3 R&D punten per ronde erbij krijgt kun je elke ronde dus de kwaliteit met 3 laten toenemen + eventuele toename van bedrijf verbeteren.