R&D punten omzetten

Verzoeken omtrent verbeteringen en uitbreiding.

ModeratorsCOLON MiladyP, Geer

Gebruikers-avatar
MiladyP
Werkgroep
BerichtenCOLON 1763
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2005, 00:41

Re: R&D punten omzetten

Berichtdoor MiladyP » 23 Dec 2010, 01:21

Bedankt voor de uitleg, bacardiman, deze uitwerking maakt het voor mij stukken duidelijker wat jouw idee is.

Nog een paar vraagjes:

In jouw voorbeeld, heb ik heb dus 20 punten R&D over bij de R&D van winkel/GH/fabs en 30 punten 'over' bij de levs.

Waar kan ik deze punten naar verdelen?

Die punten van de levs:
- heb je die extra boven de 30 die je nodig hebt voor de levs, of praat je over die 30 die je nodig hebt om een lev te bouwen?
- Kan ik deze alleen gebruiken om de betreffende lev te verbeteren of ook voor winkels/GH fabs?

Ergo bij de punten van de winkels/gh/fabs:
- die 20 punten van de winkels/GH/fabs, kan ik die alleen inzetten voor de winkels/GH/fabs of ook bij de levs?

Verder: Je zegt, dat je van het overschot bij winkels/gh/fabs, 5 punten per ronde kunt converteren en bij het overschot van de punten van de levs 3 per ronde.

Hoeveel punten krijgen, in jouw voorbeeld, mijn winkel/GH/fab/levs extra door dit overschot te converteren? (geen onbelangrijke vraag lijkt mij :P )

.
MiladyP - Assen - Chief CrimeClanBang - N1 - MT+

bacardiman
Lid
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2009, 15:21

Berichtdoor bacardiman » 23 Dec 2010, 15:07

In mijn voorbeeld heb ik het over computerzaak branche.
Dat houdt in dat de 20 R&D punten die over zijn bij elke computer winkel, elke computer GH en elke computer fabriek (Basis PC, Medium PC, Top PC, Printer, Webcam, TFT 15inch enTFT 17inch) kunnen worden gebruikt. Deze punten kunnen niet gebruikt worden voor leveranciers.

De punten van de leveranciers geldt dat als je 50 hout R&D hebt (je hebt er maar 30 nodig) je 20 hout R&D over hebt en dus de 20 R&D punten van hout alleen kunt gebruiken voor hout leverancier.
Door een maximum van R&D punten te stellen wat je kunt converteren per rondehoop ik zo te voorkomen dat mensen alleen maar researchen en dan als ze 50 punten over hebben dit dan in 1x in hun winkel, GH, Fabriek of leverancier stoppen. Nu ik het zo bekijk is dit eigenlijk helemaal niet erg van elke vrijdag verlies je toch 5% en per ronde kun je toch maar 3 punten erbij krijgen dus op de lange termijn zijn je punten dus op (geen overtallige punten meer) en kun je alleen nog de overtollige punten omzetten (3 per ronde bij max R&D).

bacardiman
Lid
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2009, 15:21

Berichtdoor bacardiman » 23 Dec 2010, 15:13

Oh ja wat ik vergeten te vermelden was is dat elk R&D punt wat je wil converteren in kwaliteit voor je winkel, GH, fabriek of leverancier een kwaliteits verbetering van 1 geeft.

Dus als je hout R&D 50 is, kun je dus 20 hout R&D punten omzetten om van 1 hout leverancier de kwaliteit te verbeteren (bijvoorbeeld van 420 naar 440).

Gebruikers-avatar
Rocket
Lid
BerichtenCOLON 267
GeregistreerdCOLON 10 Sep 2004, 22:57

Berichtdoor Rocket » 24 Dec 2010, 11:50

Gezien dit citaat denk ik van niet :)

Dan hoef je niet altijd de optie bedrijf verbeteren te gebruiken (die soms best duur is)...

En als je je BMfab voor 500.000 een extra punt kan geven per ronde.. is dat toch iets goedkoper, dan de huidige prijzen die ik wel eens langs zie komen (Al zet drie punten per week niet heel veel zoden aan de dijk, gezien de 5%correctie).

Wat ik nog steeds niet helder krijg is wat het feitelijk toevoegt. Want feitelijk is het verbeteren van je bedrijven er al (alleen is het soms te duur, of niet snel genoeg; althans dat is het gevoel wat blijft hangen..).
Rocket - Amsterdam - Niveau 1 - Wethouder Communicatie