Ideen over politiek

Verzoeken omtrent verbeteringen en uitbreiding.

ModeratorsCOLON MiladyP, Geer

Dennis_Inch
Lid
BerichtenCOLON 70
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2004, 19:44

Politiek update geven.

Berichtdoor Dennis_Inch » 01 Dec 2010, 10:56

Hallo,

ik heb mischien een idee. Zou het leuk zijn om de politiek een update te geven. Daarbij zoek ik ook mensen die daarbij willen helpen te bedenken.

Groeten,
Dennis
Dennis-Inch - Maastricht -loco bm maastricht (31, 42), WRO seizoen 45 ronde 1 tot seizoen 46 ronde 11, ex WHE

Aldtsjerkbv
Lid
BerichtenCOLON 529
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2009, 20:13

Re: Politiek update geven.

Berichtdoor Aldtsjerkbv » 01 Dec 2010, 15:04

DennisCorporation schreefColonHallo,

ik heb mischien een idee. Zou het leuk zijn om de politiek een update te geven. Daarbij zoek ik ook mensen die daarbij willen helpen te bedenken.

Groeten,
Dennis

Waar zat je aan te denken?? Misschien handig om eerst een handvat te geven welke kant jij uit denkt....
AldtsjerkBV (Peter) | Assen | MT+ | CCB CA
BM: 6 seizoenen
Loco: 8 seizoeen
BD: 11 seizoenen
GD: 12 seizonen
WHC: 1 seizoen

Dennis_Inch
Lid
BerichtenCOLON 70

Re: Politiek update geven.

Berichtdoor Dennis_Inch » 01 Dec 2010, 15:25

Ik ben al bezig met een plan. Als ik hem af heb zal ik het hier posten.
Dennis-Inch - Maastricht -loco bm maastricht (31, 42), WRO seizoen 45 ronde 1 tot seizoen 46 ronde 11, ex WHE

Dennis_Inch
Lid
BerichtenCOLON 70

Ideen over politiek

Berichtdoor Dennis_Inch » 08 Dec 2010, 22:19

Hieronder zijn ideen voor de politiek.

[b]stad[/b]

Stadsbestuurders
Rapportcijfers worden elk seizoen gedaan. Voor elke functie.

Burgermeester
Hij/zij zal het algemene beleid van de stad bepalen. Max termijnen achter elkaar is 3. Hij kan over elk onderwerp een voorstel doen. Hij kan ook iemand ontslaan als hij/zij het niet goed, heeft daarvoor wel toestemming nodig van de stadsraad. Kan ook zelf ontslag (geen goedkeuring nodig van stadsraad) nemen, dan word de loco burgermeester zijn vervanger

Loco Burgermeester
Hij/zij zal de burgermeester vervangen als hij/zij failliet is, zijn/haar account opheft, zijn/haar account word verwijderd of hij/zij word ontslagen door de Stadsraad. Kan zelf ontslag nemen (geen goedkeuring nodig van stadsraad)

Wethouder van Financien
Hij/zij zal voornamelijk gaan over de financien binnen een stad. Hij/zij kan leningen uitgeven en hij/zij kan donatie's ontvangen op een speciale pagina, hij kan minimum en maximum instellen voor de donatie's. Hij/zij kan bij de minister van financien een lening aanvragen als de stadskas onder een bepaalde grens zit. Kan ook zelf ontslag (geen goedkeuring nodig van stadsraad)

Wethouder van Veiligheid
Hij/zij gaat over de veiligheid binnen de stad. Kan ook zelf ontslag (geen goedkeuring nodig van stadsraad)

Wethouder van Infrastructuur
Hij/zij kan de gebouwen een naam en een beschrijving geven. Hij kan ook speciale gebieden aanwijzen om woningzoekenden een plaats te geven, bossen aan laten leggen, speelplaatsen laten bouwen. Kan ook zelf ontslag (geen goedkeuring nodig van stadsraad)

Wethouder van Communicatie
Hij/zij kan het overleg beheren, regels opstellen voor stadsoverleg boete's uitdelen en aangifte doen als een persoon meerdere waarschuwingen en boete's heeft gekregen, de zaak naar de "Beheerder normen en waarden" stuurt. En die kijkt wat hij er aan kan doen. Kan ook zelf ontslag (geen goedkeuring nodig van stadsraad)

Wethouder van Evenementen
Hij/zij kan bieden op een evenement. Hij bepaald vooraf hoe het evenement word georganiseerd uiteraard met kosten en hij moet nog een prijs betalen om het eventueel mogen organiseren. De wethouder mag maximaal 50% van de stadskas besteden aan een evenement. Het max bedrag staat aangegeven in zijn scherm. Kan ook zelf ontslag (geen goedkeuring nodig van stadsraad)

------------

stadsgegevens

Functie Huidig Minimum Maximum Per stap
Inkomstenbelasting 35% 20% 50% 1%
Vermogensbelasting t/m 100 mln 2% 1 3% 0,25%
Vermogensbelasting 101-500 mln 5% 4 6% 0,25%
Vermogensbelasting 501-1000 mln 8% 7% 9% 0,25%
Vermogensbelasting boven 1 MLD 11% 10% 12% 0,25%
Wegennet (per inwoner) € 25.00 € 5 € 50 € 0,50
Openbaar vervoer (per inwoner) € 25.00 € 5 € 50 € 0,50
Bijstand (per inwoner) € 25.00 € 5 € 50 € 0,50
Jeugdzorg (per inwoner) € 25.00 € 5 € 50 € 0,50
Ouderenzorg (per inwoner) € 25.00 € 5 € 50 € 0,50
OZ belasting (t/m 6 bedrijven) € 5.000 € 1.000 € 10.000 > € 1.000
OZ belasting (meer dan 6 bedrijven) € 20.000 € 10.000 € 30.000 € 1.000
Toeristenbelasting 1,5% 0,5% 3% 0,25%
Promotie € 2.000.000 € 100.000 € 5.000.000 € 250.000
Stadbelasting bouwmateriaal 1,5% 0,5% 3% 0,25%
Tijdslimiet Wethouder van veiligheid 30 min 30 min 5 uur 30 min
Gevangenisstraf zware delicten 0 1 5 1
Gevangenisstraf lichte delicten 0 0 3 1
Stad boetefactor 1.5 0.5 3 0.25
Milieubelasting (boven 15 bedr.) € 25.000 € 5.000 € 50.000 € 5.000
Ambtenaren 50 10 100 5
Inspecteurs 50 10 100 5
Starters subsidie (max. 5 bedr. & niv 6) € 15.000 € 1.000 € 100.000 € 1.000
Max. saldo stadsbank € 50.000.000 € 10.000.000 € 250.000.000 € 10.000.000

------

verkiezingen

Burgermeester verkiezing:
Een burgermeester staat an het hoofd van het college van B&W. Deze functie word elk seizoen gekozen. In ronde 10 t/m 12 kun je verkiesbaar stellen (je hebt hier een adviseur voor nodig). Ronde 13 t/m 15 kun je stemmen op een kandidaat.

Verkiezing stadsraad
Deze raad zal elke 2 seizoenen verkozen worden.

Tijdslijn verkiezingen
Soort Start Eind
Aanmelden ledenlijst door partij 1 6
Stemronde 7 9
Coalitie bespreking 10 17
Check op verwijderde accounts 17 17
e.v.t vervanging als een account niet meer bestaat 18 18
Alle benoemde leden doen nu mee aan de raad voor 2 seizoen 1 nieuw seizoen 1 nieuw seizoen

-----

stads raad

Deze raad controleert het college van B&W. Zij kunnen een motie van wantrouwen indienen als een wethouder of de burgermeester zijn/haar werk niet goed doet. Als de meerderheid voor stemt is die persoon ontslagen als wethouder of burgermeester.

De raad zal bestaan uit 15 (of meer) leden.

[b]Landelijk[/b]

Bestuurders

Rapportcijfers worden elk seizoen gedaan. Voor elke functie.

Minister President
Hij/zij zal het algemene beleid van het land bepalen. Max termijnen achter elkaar is 2

Vice Premier
Hij/zij zal de Minister President vervangen als hij/zij failliet is, zijn/haar account opheft, zijn/haar account word verwijderd of hij/zij word ontslagen door de 2e kamer

Minister van Financien
Hij/zij zal voornamelijk gaan over de financien binnen het land. Hij kan een aanvraag goedkeuren als het binnen de grens zit.

Minister van Veiligheid
Hij/zij gaat over de veiligheid binnen het land en kan o.a. de straffen vermeerderen of verlagen.

Minister van Infrastructuur
Hij/zij kan de gebouwen een naam en een beschrijving geven. Hij kan ook speciale gebieden aanwijzen om woningzoekenden een plaats te geven, bossen aan laten leggen, speelplaatsen laten bouwen.

Minister van Communicatie
Hij/zij kan het overleg beheren, regels opstellen voor landsoverleg boete's uitdelen en aangifte doen als een persoon meerdere waarschuwingen en boete's heeft gekregen, de zaak naar de "Beheerder normen en waarden" stuurt. En die kijkt wat hij er aan kan doen.

Minister van Evenementen
Hij/zij kan bieden op een evenement. Hij bepaald vooraf hoe het evenement word georganiseerd uiteraard met kosten en hij moet nog een prijs betalen om het eventueel mogen organiseren. De minister mag maximaal 50% vanuit de landkas besteden aan een evenement. Het max bedrag staat aangegeven in zijn scherm.

---------

gegevens

Functie Huidig Minimum Maximum Per stap
afdrachtsbelasting (door de steden) 3,0% 0% 50% 1%
Wegennet (per inwoner) € 25.00 € 5 € 50 € 0,50
Openbaar vervoer (per inwoner) € 25.00 € 5 € 50 € 0,50
Bijstand (per inwoner) € 25.00 € 5 € 50 € 0,50
Jeugdzorg (per inwoner) € 25.00 € 5 € 50 € 0,50
Ouderenzorg (per inwoner) € 25.00 € 5 € 50 € 0,50
Toeristenbelasting 1,5% 0,5% 3% 0,25%
Promotie € 2.000.000 € 100.000 € 5.000.000 € 250.000
Ambtenaren 500 10 1000 50
Inspecteurs 500 10 1000 50
Max. saldo landdsbank € 500.000.000 € 100.000.000 € 2.000.000.000 € 50.000.000

--------

verkiezingen

Tijdslijn verkiezingen
Soort Start Eind
Aanmelden ledenlijst door partij 1 6
Stemronde 7 9
Coalitie bespreking 10 17
Check op verwijderde accounts 17 17
e.v.t vervanging als een account niet meer bestaat 18 18
Alle benoemde leden doen nu mee aan de 2e kamer voor 2 seizoen 1 nieuw seizoen 1, 2 seizoenen later

-----

2e kamer

Deze raad controleert de ministerraad. Zij kunnen een motie van wantrouwen indienen als een minister of de minister president zijn/haar werk niet goed doet. Als de meerderheid voor stemt is die persoon ontslagen als wethouder of burgermeester.

De kamer zal bestaan uit 35 (of meer) leden.

[b]partij[/b]

bestuurders

De functie's van de partij met zijn functie's Voorzitter:
Kan partij programma aanpassen.
Kan partijlink aanpassen.
Kan iemand uit partij zetten.
Kan iemand een boete geven.
Kan partijlijst voor stadsraad en 2e kamer indienen.
Kan partij functie's aanpassen.

Vice Voorzitter:
Vervangt voorzitter als hij/zij failliet is, zichzelf opheft, word verwijderd.

Penningmeester:
Kan partij contributie aanpassen
Betaalt de kosten voor de verkiezingen.

Woordvoerder:
Geeft parijberichten uit.
Beheerd partijoverleg.
Geeft partijnieuws uit.

--------

verkiezing

Elke partij kan meedoen aan de verkiezingen, zowel voor de stad als het land. Voor een stad kun je alleen deelnemers op de lijst zetten als ze in die stad zitten. Voor het land maakt het niet uit.

Kosten voor deelname aan de stadsverkiezingen. Is op basis van 15 leden in stadsraad. € 100 per deelnemer
Soort Kosten
Aanmeldings kosten € 750
3 leden € 300
6 leden € 600
9 leden € 900
12 leden € 1200
15 leden € 1500

Kosten voor deelname aan de stadsverkiezingen. Is op basis van 35 leden in stadsraad. € 150 per deelnemer
Soort Kosten
Aanmeldings kosten € 1.500
5 leden € 750
10 leden € 1.500
15 leden € 2.250
20 leden € 3.000
25 leden € 3.750
30 leden € 4.500
35 leden € 5.250

-----

overleg
In dit deel kun je met je partijgenoten overleggen over de partij en de koers doe gevaren moet worden in een stad of het land.

Algemeen
Stad
Land
Overig

wat vinden jullie ervan

Tussengas2010
Lid
BerichtenCOLON 158
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2010, 19:48

Re: Ideen over politiek

Berichtdoor Tussengas2010 » 09 Dec 2010, 01:39

Ben in ieder geval voorstander van het vrijwillig ontslag nemen als BM waarmee de Loco het zou overnemen. Het is wat raar dat je verplicht wordt de vriezer in te gaan om het over te laten nemen door je loco...

Verder vind ik de termen wethouder van veiligheid en wethouder van financien ook beter dan de 2 directeuren.

Wat betreft de stadsraad en de landelijke politiek moet ik nog even goed doorlezen van de week. Vind het idee van een landelijk bestuur niet slecht, alleen zouden dan wel meer bevoegdheden krijgen dan het bepalen van OV kosten en wegennet...

De gemeenteraad en 2e kamer lijken mij erg omslachtig, maar hierover later meer reactie :P
Voormalige functies:
Eindhoven: WHRO, loco-BM, BM (allen voor een flink aantal seizoenen)

Gebruikers-avatar
MiladyP
Werkgroep
BerichtenCOLON 1763
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2005, 00:41

Berichtdoor MiladyP » 09 Dec 2010, 01:59

De optie dat de burgemeester vrijwillig ontslag kan nemen, zal er niet komen. Om te voorkomen dat een stad zonder BM komt te zitten is er:
1) de optie vriezeren ---> NIEUW loco wordt BM (bij inactiviteit neem contact op met de mailbox).
2) De donatie weggehaald, hierdoor zijn er alleen nog maar serieuze kandidaten meer een geen ongewilde BMs. De optie vriezeren, wordt dus de "noodsituatie" zoals deze bedoeld is.
(en nee er komt ook geen afzetten van de BM - optie, zeg het maar ff voor die die nu gaan roepen :lol: )

Boetes voor de WHC is niet nodig, daarvoor is de Beheerder normen en waarden er reeds.

Landelijk politiek komt er voorlopig niet (zie de tig andere topics waar Martin dit zegt :roll: )
Zelfde mbt tot de stadsraad en de 2e kamer.

(ik meen me te herinneren, dat je zo'n soortgelijk plan eerder ingeleverd hebt via mail en je daar bovenstaande verteld is... maar ik kan me vergissen)

Dennis, kun je misschien zeggen waarom je de stadsgegevens aangepast hebt?? Neem aan dat je daar een verklaring voor hebt. Ben daar zeer benieuwd naar eigenlijk...

(EDIT: Dennis ik heb jouw 2 topics over dit onderwerp samengevoegd, aub let hierop: geen nieuwe topics starten als er al een bestaand topic is. Thx.)
MiladyP - Assen - Chief CrimeClanBang - N1 - MT+

Dennis_Inch
Lid
BerichtenCOLON 70

Berichtdoor Dennis_Inch » 09 Dec 2010, 09:28

Kan mischien nog dingen verbeterd worden voorbeeld dat sommige dingen er meer afhankelijker van worden. bij een voorstel.

Tussengas2010
Lid
BerichtenCOLON 158

Berichtdoor Tussengas2010 » 09 Dec 2010, 18:48

MiladyP schreefColonDe optie dat de burgemeester vrijwillig ontslag kan nemen, zal er niet komen.

Zou je kunnen verklaren waarom die optie er niet komt? Ik zie namelijk niet echt het bezwaar... Ook serieuze BM kandidaten hebben een prive leven. Ik besteed per ronde ongeveer 30 minuten aan crimi en ondernemerschap, de rest van de dagen ben ik vrij actief op de verschillende overleggen en persoonlijke berichtjes. Als ik om onvoorziende omstandigheden het te druk heb om al die andere dingen te doen, kan mijn bedrijfje toch nog wel gewoon doorlopen zonder dat ik de vriezer in moet? Vind het wat raar dat je dan als BM meteen de vriezer in zou moeten...

Ontslag zou trouwes ook kunnen mbv een voorstel zodat er wel net als alle andere functies minimaal 3 rondes tussen moet zitten... das nog altijd minder dan 17 rondes met een inactieve BM :p
Voormalige functies:

Gebruikers-avatar
Lynx
Lid
BerichtenCOLON 226
GeregistreerdCOLON 21 Aug 2005, 14:03

Berichtdoor Lynx » 10 Dec 2010, 10:07

Ik ben echt zo vóór landelijke politiek. Heeft geeft een totaal nieuwe dimensie aan het spel en ook een nieuwe uitdaging voor veel spelers.
Beheerder Waarden en Normen

chosen313
Lid
BerichtenCOLON 146
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2007, 19:31

Berichtdoor chosen313 » 10 Dec 2010, 18:31

Lynx schreefColonIk ben echt zo vóór landelijke politiek. Heeft geeft een totaal nieuwe dimensie aan het spel en ook een nieuwe uitdaging voor veel spelers.

Ik ook, maar dan zie ik wel graag Belgie en Nederland verschijnen :)
TACO-Brussel - Het Verbond - WHC Brussel (Seizoen 35, 36) - BM Brussel Seizoen 37

Aldtsjerkbv
Lid
BerichtenCOLON 529
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2009, 20:13

Berichtdoor Aldtsjerkbv » 10 Dec 2010, 18:56

chosen313 schreefColon
Lynx schreefColonIk ben echt zo vóór landelijke politiek. Heeft geeft een totaal nieuwe dimensie aan het spel en ook een nieuwe uitdaging voor veel spelers.

Ik ook, maar dan zie ik wel graag Belgie en Nederland verschijnen :)

Wordt hem in ieder geval (voorlopig) niet.. Martin heeft aangegeven dat dat voorlopig niet aan de orde komt
AldtsjerkBV (Peter) | Assen | MT+ | CCB CA
BM: 6 seizoenen
Loco: 8 seizoeen
BD: 11 seizoenen
GD: 12 seizonen
WHC: 1 seizoen

Gebruikers-avatar
MiladyP
Werkgroep
BerichtenCOLON 1763

Berichtdoor MiladyP » 12 Dec 2010, 04:29

Tussengas2010 schreefColon
MiladyP schreefColonDe optie dat de burgemeester vrijwillig ontslag kan nemen, zal er niet komen.

Zou je kunnen verklaren waarom die optie er niet komt? Ik zie namelijk niet echt het bezwaar... Ook serieuze BM kandidaten hebben een prive leven. Ik besteed per ronde ongeveer 30 minuten aan crimi en ondernemerschap, de rest van de dagen ben ik vrij actief op de verschillende overleggen en persoonlijke berichtjes. Als ik om onvoorziende omstandigheden het te druk heb om al die andere dingen te doen, kan mijn bedrijfje toch nog wel gewoon doorlopen zonder dat ik de vriezer in moet? Vind het wat raar dat je dan als BM meteen de vriezer in zou moeten...

Ontslag zou trouwes ook kunnen mbv een voorstel zodat er wel net als alle andere functies minimaal 3 rondes tussen moet zitten... das nog altijd minder dan 17 rondes met een inactieve BM :p

Ik heb volgens mij 3 redenen aangegeven waarom niet... heb je er echt nog meer nodig? :lol:

Tussengas2010
Lid
BerichtenCOLON 158

Berichtdoor Tussengas2010 » 12 Dec 2010, 12:14

MiladyP schreefColonIk heb volgens mij 3 redenen aangegeven waarom niet... heb je er echt nog meer nodig? :lol:

Waarschijnlijk doel je op deze 2 argumenten:
MiladyP schreefColonDe optie dat de burgemeester vrijwillig ontslag kan nemen, zal er niet komen. Om te voorkomen dat een stad zonder BM komt te zitten is er:
1) de optie vriezeren ---> NIEUW loco wordt BM (bij inactiviteit neem contact op met de mailbox).
2) De donatie weggehaald, hierdoor zijn er alleen nog maar serieuze kandidaten meer een geen ongewilde BMs. De optie vriezeren, wordt dus de "noodsituatie" zoals deze bedoeld is.

Maar die geven antwoord op hoe je voorkomt dat een stad ZONDER bm komt te zitten. In mijn bericht argumenteer ik waarom een BM zich zou willen kunnen terug trekken zonder dat hij meteen de vriezer in moet. Ik vraag me af waarom dat niet mag want ik zie daar nog niet echt een rede voor....

MiladyP schreefColonmensen relax een beetje, leg je post een dag of 3 weg en kijk dan nog een keer of het wel de moeite van het mailen, pben, posten waard is.

Zag dit staan op het forum van Assen, maar ehh... Had ik de stukken voor het MT - weekblad 3 dagen later moeten sturen dan ? :twisted:
Maar zonder gekheid... blijf doen wat je leuk vind he, het moet geen dwangtaak worden!
Voormalige functies:

Gebruikers-avatar
MiladyP
Werkgroep
BerichtenCOLON 1763

Berichtdoor MiladyP » 17 Dec 2010, 02:14

Tussengas2010 schreefColonIn mijn bericht argumenteer ik waarom een BM zich zou willen kunnen terug trekken zonder dat hij meteen de vriezer in moet. Ik vraag me af waarom dat niet mag want ik zie daar nog niet echt een rede voor....

STEL dat deze optie er zou komen, dan zouden mensen voor de ACHIEVEMENTS zich tot BM laten kunnen benoemen (evt door hulp van vriendjes).
Dit terwijl we juist serieze kandidaten willen hebben, vandaar ook de optie donatie weg: geen mensen die meer per ongeluk BM worden. :)

Tussengas2010 schreefColon
MiladyP schreefColonmensen relax een beetje, leg je post een dag of 3 weg en kijk dan nog een keer of het wel de moeite van het mailen, pben, posten waard is.
Zag dit staan op het forum van Assen, maar ehh... Had ik de stukken voor het MT - weekblad 3 dagen later moeten sturen dan ? :twisted:
Maar zonder gekheid... blijf doen wat je leuk vind he, het moet geen dwangtaak worden!

Daarom ook de oproep van Relax mensen. Niet meteen een moord en brand roepen en mailen/pben als je iets ziet wat je niet zint of iets hoort wat een aanval lijkt. Denk er eerst eens over na en kijk het even aan, of vraag eventueel letterlijk aan deze persoon hoe het bedoeld is.
MT is én een spelletje én internet. Je kunt mensen niet aankijken zoals in RL, maar ook hier wordt de soep heel vaak niet zo heet gegeten als deze opgediend wordt. (en nee ik verwijs nu naar niets of niemand, maar in het algemeen gezegd.)