Overtollig personeel

Verzoeken omtrent verbeteringen en uitbreiding.

ModeratorsCOLON MiladyP, Geer

Aldtsjerkbv
Lid
BerichtenCOLON 529
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2009, 20:13

Re: Overtollig personeel

Berichtdoor Aldtsjerkbv » 28 Mei 2011, 11:59

MiladyP schreefColon
Geer schreefColonHet idee van Siempie spreekt mij eigenlijk meer aan.
Gewoon vanaf het begin af je winkel met personeel volgooien zal ook betekenen dat de startende speler het een stuk moeilijker krijgt...

Beginners blijven nu al slecht hangen... denk je dat het nog moeilijker maken een voordeel is?
Met de reclame-actie vorig jaar heeft vrijwel elke stopper een enquete formulier gehad. Overall: ze vonden MT te moeilijk of te ingewikkeld.

Klinkt stom, maar dat is WEL wat stoppers zeiden. ...

Zijn er ook gemiddelde leeftijden van deze spelers? Ik bedoel maar ik snap best dat 10 jarigen bijvoorbeeld MT moeilijk vinden ...
AldtsjerkBV (Peter) | Assen | MT+ | CCB CA
BM: 6 seizoenen
Loco: 8 seizoeen
BD: 11 seizoenen
GD: 12 seizonen
WHC: 1 seizoen

Aldtsjerkbv
Lid
BerichtenCOLON 529

Berichtdoor Aldtsjerkbv » 28 Mei 2011, 17:38

Bedankt Fub, dan ben ik weer benieuwd, hoeveel van de nee stemmers bij de eerste poll waren onder de 16 :P

Siempieunderground
Lid
BerichtenCOLON 497
GeregistreerdCOLON 31 Jul 2005, 11:26

Berichtdoor Siempieunderground » 28 Mei 2011, 19:02

MiladyP schreefColon
Geer schreefColonHet idee van Siempie spreekt mij eigenlijk meer aan.
Gewoon vanaf het begin af je winkel met personeel volgooien zal ook betekenen dat de startende speler het een stuk moeilijker krijgt...

Beginners blijven nu al slecht hangen... denk je dat het nog moeilijker maken een voordeel is?
Met de reclame-actie vorig jaar heeft vrijwel elke stopper een enquete formulier gehad. Overall: ze vonden MT te moeilijk of te ingewikkeld.

En is er ook gekeken naar de speelduur en leeftijd van die gestopte spelers?
Want bijvoorbeeld ik ben gestopt omdat ik 't VEEL te makkelijk vond en eigenlijk ook niet echt uitgebreid genoeg. Je hoefde geen rekening te houden met dingen waar ik rekening mee wilde houden. Ik hou van uitdaging en ik vind dat perfectionisme nodig is bij spellen als dit. Je moet het kunnen doen door richtlijnen aan te houden, maar het perfect doen gaat alleen als je uren in elk onderdeeltje zoekt om uit te vinden wat je nu echt moet doen om je winkel perfect te laten draaien.

Gebruikers-avatar
MiladyP
Werkgroep
BerichtenCOLON 1763
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2005, 00:41

Berichtdoor MiladyP » 29 Mei 2011, 00:23

FUBARinc. schreefColondan denk ik dat siempie een interessant punt te berde brengt. ok, er zullen er zijn die het te moeilijk vinden, maar hoeveel haken er af omdat ze het te simpel vinden.

Wat is er niet duidelijk aan deze zin?

MiladyP schreefColonMet de reclame-actie vorig jaar heeft vrijwel elke stopper een enquete formulier gehad. Overall: ze vonden MT te moeilijk of te ingewikkeld.

MiladyP - Assen - Chief CrimeClanBang - N1 - MT+

AziveguInc.
Lid
BerichtenCOLON 263
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2011, 09:41

Berichtdoor AziveguInc. » 29 Mei 2011, 01:39

Het klinkt misschien stom, en ik weet niet hoe haalbaar het is(ben namelijk geen ict'er) maar zou het mogelijk zijn om niveau 6 t/m 4 en 3 t/m 1 op te splitsen? De eerste groep is meer inleidend en opbouwend, groep 2 is de echte, waar de uitdaging echt zit en het veel meer op rl lijkt.
Misschien ook een extra stad voor alleen niveau 1 spelers, waar het bijna altijd crisis is en je goed rekening moet houden met personeel, prijzen en voorraad.
Ik snap dat dit misschien niet aanslaat, maar het is misschien toch (stiekem) de hoop van veel ervaren spelers om meer te kunnen doen dan alleen je fabrieken en groothandels volgooien.

Ik wil ook iedereen bedanken voor hun aandacht voor mijn idee. Misschien lukt het niet (ik hoop van wel) maar ik wil net zoals de meesten van MT een leuk en boeiende spel maken.
Een ijsbeer met vijf

AziveguInc.
Lid
BerichtenCOLON 263

Berichtdoor AziveguInc. » 29 Mei 2011, 01:45

Siempieunderground schreefColonIk vind wel dat de kwaliteit van de winkel ook uitmaakt of je meer personeel nodig hebt.
En dan dus "nodig hebt" en niet "je moet er 3 hebben, gooi er maar bij als je wilt".

Dus stel een 300 m2 winkel op A1 met kwaliteit 600 heeft bijvoorbeeld 8 personeelsleden nodig en een 100 m2 winkel op C3 (of w/e) met kwaliteit 100 maar 1 bijvoorbeeld.
Niet dat je meldingen krijgt met te weinig man, de omzet stijgt gewoon op een gegeven moment niet meer.
Kan je personeel ook diverser maken. Heb je een manager nodig, verkoopteam, beginnelingen, mensen met ervaring, superverkopers, 15-jarige vakkenvullers, etc.
Mooie uitgebreide formule erbij zodat je niet zomaar weet wat je moet doen en MT is weer wat moeilijker en uitgebreider :D

Jij bedoelt zoiets als de Aldi vergeleken met de AH of jumbo zeker? Aldi, weinig personeel maar minder omzet. AH en jumbo meer personeel en een hoog omzet maar ook meer kosten. Om eerlijk te zijn vind ik dit eigenlijk super goed bedacht.
Een ijsbeer met vijf

Gebruikers-avatar
MiladyP
Werkgroep
BerichtenCOLON 1763
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2005, 00:41

Berichtdoor MiladyP » 29 Mei 2011, 13:20

Siempieunderground schreefColonEn is er ook gekeken naar de speelduur en leeftijd van die gestopte spelers?
Want bijvoorbeeld ik ben gestopt omdat ik 't VEEL te makkelijk vond en eigenlijk ook niet echt uitgebreid genoeg. Je hoefde geen rekening te houden met dingen waar ik rekening mee wilde houden. Ik hou van uitdaging en ik vind dat perfectionisme nodig is bij spellen als dit. Je moet het kunnen doen door richtlijnen aan te houden, maar het perfect doen gaat alleen als je uren in elk onderdeeltje zoekt om uit te vinden wat je nu echt moet doen om je winkel perfect te laten draaien.

Na een paar ronden kun je zeker NIET oordelen of het spel te simpel is of niet uitgebreid genoeg. Je hebt geen tijd gehad instellingen te vergelijken en bij lange na niet alle mogelijkheden van MT al gezien.
Feit is zelfs, dat sinds de beginners een aantal ronden een UITGEKLEDE versie van MT zien er juist mínder beginners afhaken.

FUBARinc. schreefColon
MiladyP schreefColon
FUBARinc. schreefColondan denk ik dat siempie een interessant punt te berde brengt. ok, er zullen er zijn die het te moeilijk vinden, maar hoeveel haken er af omdat ze het te simpel vinden.

Wat is er niet duidelijk aan deze zin?

de cijfers, in een oude poll, zeggen iets anders.
nou zijn enquetes en vragenlijsten altijd lastig te interpreteren.
maar een mooie uitspraak, weet nu ff niet van wie, over statistics wil ik je niet onthouden.
you got lies, damn lies, and statistics.
oftewel, het is lastig conclusies trekken.

1) De cijfers uit de OUDE poll (binnen het spel) zijn van mensen die MT actief spelen.
2) In de Enquete zijn (via email) mensen gevraagd die in N6 na een paar ronden al stoppen, waarom ze afhaken.

Zie je het verschil?
MiladyP - Assen - Chief CrimeClanBang - N1 - MT+

AziveguInc.
Lid
BerichtenCOLON 263

Berichtdoor AziveguInc. » 29 Mei 2011, 20:50

Zou het dan geen slecht idee zijn om gewoon een nieuwe enquete te houden?
Een ijsbeer met vijf

AziveguInc.
Lid
BerichtenCOLON 263

Berichtdoor AziveguInc. » 29 Mei 2011, 20:51

FUBARinc. schreefColon
AziveguInc. schreefColonMisschien ook een extra stad waar het bijna altijd crisis is

Amsterdam?

Ja ok, dat klopt ook wel XD
Maar zeg bijvoorbeeld Den Bosch???
Een ijsbeer met vijf

Aldtsjerkbv
Lid
BerichtenCOLON 529

Berichtdoor Aldtsjerkbv » 30 Mei 2011, 08:22

Tsjah dan zijn er wel meer steden... Leeuwarden :p

AziveguInc.
Lid
BerichtenCOLON 263

Berichtdoor AziveguInc. » 31 Mei 2011, 10:14

Is gewoon puur een voorbeeld. Zou net zo goed ook Luik kunnen zijn.
Een ijsbeer met vijf

Gebruikers-avatar
Lynx
Lid
BerichtenCOLON 226
GeregistreerdCOLON 21 Aug 2005, 14:03

Berichtdoor Lynx » 01 Jun 2011, 11:41

Of Lutjebroek
Beheerder Waarden en Normen