Verbeterde itemselectie

Verzoeken omtrent verbeteringen en uitbreiding.

ModeratorsCOLON MiladyP, Geer

Starbucks
Lid
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2011, 22:18

Verbeterde itemselectie

Berichtdoor Starbucks » 27 Dec 2011, 22:23

Hallo,

Korte openingspost, maar ik heb nog een paar korte ideeën als ze mogelijk zijn. Het betreft met name verbetering van menustructuren en keuzes enzovoorts.

*De mogelijkheid om meerdere reclames te kiezen voor één winkel voor een aantal ronden. Dus voor winkel A kunnen selecteren van optie 1, 2, 3 enz voor tien ronden, in plaats van steeds opnieuw de winkel kiezen, de reclame kiezen, het aantal ronden kiezen, weer naar beneden scrollen, weer de winkel kiezen, de reclame kiezen, aantal ronden kiezen etc.

*De mogelijkheid om bepaalde selectie/schiftingscriteria te behouden. Bijvoorbeeld bij het kiezen van welke loterij je aan deel wil nemen, dat je kunt kiezen voor over 1 ronde met minimaal 10 deelnemers en dat na het selecteren van een loterij je keuzen blijven staan.

*Beter personeelsoverzicht. De mogelijkheid om personeel van een winkel direct te kunnen ontslaan (ál het personeel tegelijk), de mogelijkheid om contract van personeel van winkel A van allen tegelijk met 10 ronden (noemmaar iets) te kunnen verlengen, gestroomlijnder personeelsoverzicht.

AziveguInc.
Lid
BerichtenCOLON 263
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2011, 09:41

Re: Verbeterde itemselectie

Berichtdoor AziveguInc. » 27 Dec 2011, 23:14

de reclame is veel makkelijker als je een adviseur hebt en heeft ook de optie dat jij beschrijft.

van de loterij zie ik niet echt het meer waarde ervan in. Het kost namelijk maar twee muisklikken en dan ben je even ver.

ik heb ook heel uitgebreid een post gestart om te beschrijven hoe de personeelsoverzicht duizenden malen makkelijker kon. Ik heb zelfs voorbeelden gemaakt. Ga naar Tips/Verzoekjes en naar Personeelsscherm, daar zul je vinden wat ik toen der tijd had opgezet.

Het is mooi dat er nog mensen rondlopen die graag verbetering willen zien aan dit spel, maar het is helaas tevergeefs. Het laatste tijd lopen er steeds meer grote spelers weg simpelweg omdat er geen vernieuwing plaatsvindt. Waarom weet ik niet, maar het lijkt alsof de leiding geen zin meer heeft om hier tijd in te steken.
Ik weet niet hoe lang je meedoet, maar ik moet je helaas vertellen dat je het spel, een spel met zeer veel potentieel, binnenloopt dat op zijn laatste beentjes loopt. Ik geef het nog 2 jaar hooguit voordat de stekker wordt uitgetrokken. Er word steeds de schuld gegeven dat het spel te moeilijk is en dat nieuwe mensen het niet kunnen volgen, maar dat is namelijk onzin, anders zouden wij hier niet zijn. Er komen gelukkig steeds mensen bij. In amsterdam al ken ik een paar groentjes al van buiten, gewoon omdat zij steeds meer proberen te bereiken, maar worden tegengehouden door de beperking van dit spel.
Zo waren er voorstellen voor DC's, spelersbanken, banken waar je jouw geld kon bewaren, nieuwere overzichten, meer criminaliteit, meer politiek, bedrijfsketens en nog meer mooie ideeën. Helaas zien we daar niets van terug. Sinds ik was begonnen, en ik speel al sinds mei 2009, zijn er maar twee dingen veranderd. Je kon achievements halen en de weekblad is weg (ik wacht nog steeds op het databank van oude weekbladen).
Een tijdje geleden heb ik voor mezelf aan een soort van MegaTycoon 2.0 gewerkt en tot in detail uitgewerkt. Ik was ook begonnen met het programmeren, maar vanwege gebrek aan programmeer kennis en tijd heb ik het gestaakt. Jammer, het zou veel makkelijker, maar tegelijkertijd moeilijker, zijn en een waardige opvolger zijn van het huidige MT. Ik zou het zelfs willen delen met anderen, maar het stelt nu niet zo veel voor.

Maar wat ik eigenlijk wil zeggen is dat MegaTycoon aan het eind van zijn leven is.Elk dag zie ik het aantal spelers terug lopen. Toen ik begon had Amsterdam meer dan 200 spelers. Nu kan het maar amper 100 volhouden. Straks wordt het een wikipedia pagina dat men soms tegen komt maar niet snapt wat het nou is. Een reliek van het eerste decenium van het 21ste eeuw.
Een ijsbeer met vijf

Rein
Administrator
BerichtenCOLON 192
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2004, 16:55

Berichtdoor Rein » 30 Dec 2011, 10:13

Met alle respect (ik weet namelijk dat je serieus meedenkt en speelt), er staan een paar zaken in die niet kloppen:

- ,,Waarom weet ik niet, maar het lijkt alsof de leiding geen zin meer heeft om hier tijd in te steken. ''
Zin genoeg... tijd is het probleem, en met 800 spelers zijn er ook 800 meningen over wat nou het beste anders moet...
Misschien is het ook goed om te beseffen dat alleen het beheer (mail, uitzoekklussen etc.) al 6-8 uur per week kost.

- ,,Er word steeds de schuld gegeven dat het spel te moeilijk is en dat nieuwe mensen het niet kunnen volgen, maar dat is namelijk onzin, anders zouden wij hier niet zijn.''
Jullie zitten bij de 10% die het gelijk snapt en blijft spelen, 90% vind het moeilijk, complex, teveel opties, te veel tekst (we gaan dus ook wat grafische aanpassingen doen).
Daarom zijn we al weken bezig om het voor beginners zo duidelijk en makkelijk mogelijk te maken, je zou voor de gein even zelf opnieuw moeten beginnen (wel even in overleg), dan begrijp je het beter.

- ,,Sinds ik was begonnen, en ik speel al sinds mei 2009, zijn er maar twee dingen veranderd. Je kon achievements halen en de weekblad is weg. ''
Dat klopt dus ook niet, de beginnersmodule is volledig aangepast en verbeterd, verder zijn er uitbreidingen gekomen m.b.t. bijv. je eigen bedrijfsinfo scherm (logo, etc.) én is er (op verzoek van vaste spelers!) de Speciale Opdrachten bijgebouwd.

- ,,Ik was ook begonnen met het programmeren, maar vanwege gebrek aan programmeer kennis en tijd heb ik het gestaakt.''
Precies... dan loop je dus tegen hetzelfde probleem aan, ideeen genoeg (ik heb er ook nog wel 100 voor je), maar tijd...

Niet vervelend bedoeld, maar er wordt soms zo kortzichtig (en negatief) gekeken en uitbreidingen/aanpassingen worden snel vergeten... of niet gezien omdat het voor een ander niveau (bijv. niveau 6) is.

Thx,
Martin

AziveguInc. schreefColonde reclame is veel makkelijker als je een adviseur hebt en heeft ook de optie dat jij beschrijft.

van de loterij zie ik niet echt het meer waarde ervan in. Het kost namelijk maar twee muisklikken en dan ben je even ver.

ik heb ook heel uitgebreid een post gestart om te beschrijven hoe de personeelsoverzicht duizenden malen makkelijker kon. Ik heb zelfs voorbeelden gemaakt. Ga naar Tips/Verzoekjes en naar Personeelsscherm, daar zul je vinden wat ik toen der tijd had opgezet.

Het is mooi dat er nog mensen rondlopen die graag verbetering willen zien aan dit spel, maar het is helaas tevergeefs. Het laatste tijd lopen er steeds meer grote spelers weg simpelweg omdat er geen vernieuwing plaatsvindt. Waarom weet ik niet, maar het lijkt alsof de leiding geen zin meer heeft om hier tijd in te steken.
Ik weet niet hoe lang je meedoet, maar ik moet je helaas vertellen dat je het spel, een spel met zeer veel potentieel, binnenloopt dat op zijn laatste beentjes loopt. Ik geef het nog 2 jaar hooguit voordat de stekker wordt uitgetrokken. Er word steeds de schuld gegeven dat het spel te moeilijk is en dat nieuwe mensen het niet kunnen volgen, maar dat is namelijk onzin, anders zouden wij hier niet zijn. Er komen gelukkig steeds mensen bij. In amsterdam al ken ik een paar groentjes al van buiten, gewoon omdat zij steeds meer proberen te bereiken, maar worden tegengehouden door de beperking van dit spel.
Zo waren er voorstellen voor DC's, spelersbanken, banken waar je jouw geld kon bewaren, nieuwere overzichten, meer criminaliteit, meer politiek, bedrijfsketens en nog meer mooie ideeën. Helaas zien we daar niets van terug. Sinds ik was begonnen, en ik speel al sinds mei 2009, zijn er maar twee dingen veranderd. Je kon achievements halen en de weekblad is weg (ik wacht nog steeds op het databank van oude weekbladen).
Een tijdje geleden heb ik voor mezelf aan een soort van MegaTycoon 2.0 gewerkt en tot in detail uitgewerkt. Ik was ook begonnen met het programmeren, maar vanwege gebrek aan programmeer kennis en tijd heb ik het gestaakt. Jammer, het zou veel makkelijker, maar tegelijkertijd moeilijker, zijn en een waardige opvolger zijn van het huidige MT. Ik zou het zelfs willen delen met anderen, maar het stelt nu niet zo veel voor.

Maar wat ik eigenlijk wil zeggen is dat MegaTycoon aan het eind van zijn leven is.Elk dag zie ik het aantal spelers terug lopen. Toen ik begon had Amsterdam meer dan 200 spelers. Nu kan het maar amper 100 volhouden. Straks wordt het een wikipedia pagina dat men soms tegen komt maar niet snapt wat het nou is. Een reliek van het eerste decenium van het 21ste eeuw.

AziveguInc.
Lid
BerichtenCOLON 263
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2011, 09:41

Berichtdoor AziveguInc. » 31 Dec 2011, 18:44

Martin,

Als eerst wil ik je en alle andere betrokkene bedanken dat MT nog vooruit kan. Dat is inderdaad een hele klus en ik waardeer het heel erg.

Waar ik over zat te klagen gaat niet zo zeer over de dagelijkse bezigheden of het opstart hulp voor beginners (meer daarover later) maar het vernieuwen van MT zelf.

MT is ontstaan in 2004. Het is al een heel prestatie dat het nog leeft. Zeker aangezien het begonnen was toen de internet pas een paar jaar in opkomst was. Maar nu zie je echt dat het een spel is uit 2004. Allerlei onregelmatigheden (ambtenaren, inspecteurs, kunstroof, zwarte gat) en het is zo ongeveer blijven stilstaan. Er wordt regelmatig onderhoud gedaan, maar nooit vernieuwd. Als je computer uit 2004 stamt, dan is het ook echt tijd om te overwegen een nieuwe computer te kopen, toch?

Er zijn inderdaad 800 verschillende mensen, maar niet per se 800 ideeën. Als je denkt dat de helft gewoon maar meedoet (ik zou schatten dat dat aantal veel hoger is) dan heb je al 400 mensen om naar te luisteren. Daarvan zullen er maar 20 ideeën zijn (natte vingerwerk natuurlijk). Dus, er kunnen veel mensen zijn, en we zullen nooit allemaal mee eens zijn, maar dat betekent niet dat het hetzelfde is als praten met iemand naast het motor van een JSF. Er is order en er zijn vragen en verzoeken.

Ik stelde voor om de personeelsscherm te aanpassen. op een paar vragen na van miladyP, waren de 4 mensen die reageerde het eigenlijk allemaal meeeens. Zoals het nu is is het te ingewikkeld, en het voorbeeld dat ik gaf zou veel beter zijn voor de ervarene en beginners. Maar sindsdien is hetzelfde gebeurd zoals met vele andere verzoeken, in de eeuwig wachtkamer beland (ik weet niet of jij er nog iets mee heb gedaan, maar aangezien er niets meer over wordt gezegd kan ik niet anders denken dan dat het in vergetelheid is geraakt.)

Er werd ook een lange tijd geleden een kunst roof optie aangeboden, maar die is er nog steeds niet. Komt die nog?

De beginnershulp is een goed initiatief, maar toen ik een vriend van mij vroeg die ook met MT was begonnen (helaas is hij inmiddels gestopt omdat hij in het buitenland stage heeft) hoe de beginners hulp hem beviel, vond hij het vooral lastig! Hij zei dat het hulp niet echt hem op weg helpt en dat na twee dagen, als hij het spel wel een beetje doorhad, kon hij niets meer doen, omdat hij nog een week moest wachten voordat de beperkingen werden afgehaald. Ik realiseer ook, dat 1 mening nog niet de regel is, maar dat is toch wel jammer als er mensen zijn die geïrriteerd raken.
Ik zelf had ook in het begin best een moeite met de spel. Als ik het goed herinner, zat ik de eerste twee maanden regelmatig in het rood. Het was pas toen ik niveau 2 had bereikt dat het wat beter ging.

En in die twee jaar tijd is er ook meer veranderd. Er is een nieuwe layout, MTnieuws, meer opties omtrent bedrijfspagina, achievements en speciale opdrachten en nog wat. Maar wat ze allemaal gemeen hebben (op de SO's na) is dat ze allemaal cosmetische veranderingen zijn. Er wordt niet echt iets erbij gedaan. Daarom roepen veel mensen al dat er wordt een nieuwe begin gemaakt. Een MT2.0. Waar er een echte criminele, politiek, ondernemende en (dit is mijn eigen idee) een echte sport wereld. Allemaal interactief met elkaar, maar toch zijn eigen ding. Wat als je nou de F1 site met de MT site combineerde? Dat zou al een enorme verandering teweeg brengen. Als je wilt dat ik toelicht wat ik allemaal heb uitgewerkt, zeg het maar, maar het is veel. Puur omdat MT een site is met heel veel potentiaal. Er is een ware gat in het markt dat MT nu beheerst. MT heeft geen concurrentie zover ik het weet. Dus gebruik nu het kans om dat markt op te vullen voordat een van de spelers wegloopt en zijn eigen MT opstart. Er zijn genoeg mensen die willen helpen. Het was zelfs iemand die MT speelt dat mij heeft leren programmeren. Je hoeft dit niet in je eentje te doen. Het lijkt mij beter als je juist alle taken verdeelt. HEt kan. Kijk naar een spel zoals Minecraft. In een tijd ware graphics de gang van het dag beheersen, steekt dit spel in het bijzonder uit. Waarom? Met zijn blokken van 1x1 meter, gigantische pixels en zeer eenvoudig. Toch heeft het een behoorlijke aanhang. bijna 10 miljoen (!) mensen spelen het en het is al meer dan 2,5 miljoen keer gekocht. Als je denkt dat Battlefield 2 maar 2,5miljoen heeft ter vergelijking. Dus wat is zijn succes? Mensen haken niet af, want het blijft nieuw. Notch (een van de makers) voert veel communicatie en de spel wordt bijna wekelijks bewerkt. En bijna maandelijks komt er een uitbreiding, vernieuwing of verbetering. Het kost hen zeker veel tijd, maar zij doen het, en de spelers ervan vinden het geweldig. Als er dus een echte team ontstaat dat echt zijn werk van maakt om dit spel laten herrijzen en het aan de gang houden, dan zal MT echt veel meer populair worden. Maar het kost tijd, bloed, zweet en tranen.

PS: ooit gedacht om reclame te maken bij scholenstrijd.nl???
Een ijsbeer met vijf

Starbucks
Lid
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2011, 22:18

Berichtdoor Starbucks » 13 Jan 2012, 19:54

Sorry AziveguInc. dat ik je Personeelsvoorstellen niet eerder had gelezen. Ik heb het topic net nog eens gezien en het zijn echt mooie voorstellen in ieder geval, je hebt er meer over nagedacht dan ik, mooi uitgewerkt voor zover!

Thanks Martin verder voor je uitleg!