Overleg

Verzoeken omtrent verbeteringen en uitbreiding.

ModeratorsCOLON MiladyP, Geer

aborah
Lid
BerichtenCOLON 85
GeregistreerdCOLON 27 Sep 2010, 12:45

Overleg

Berichtdoor aborah » 28 Mrt 2012, 13:47

Kijken of iemand gaat reageren, verwacht het niet. Maar mij lijkt het belangrijk dat het weer wat drukker wordt in megatycoon en wat meer contact onderling tussen leden komt. Daarom lijkt het mij een goed idee om naast stadsoverleg, clanoverleg en partijoverleg (Heeft partijoverleg nog ergens een functie?) nog een nieuw overleg te maken: Het megatycoonoverleg. Topics zouden bijvoorbeeld kunnen zijn: 1. Vragen over het spel, 2. Discussies over het spel en 3. onzin. Deze topics zijn dan voor iedereen zichtbaar en kunnen mensen ook tussen verschillende steden met elkaar praten. Eventueel zou je nog een topic kunnen openen met 4. ideeën voor verbeteringen voor megatycoon. Eigenlijk een beetje dit forum, maar dan geïntegreerd in mt. Ik hoor nu vaak dat mensen dit forum onoverzichtelijk vinden en niet snappen door vele onderwerpen. Daarbij is het lastig om te vinden voor beginners en moet je weer apart inloggen. Ik denk dat je zo een stuk meer plezier onderling krijgt tussen spelers. Dit overleg zou dan in het hoofdscherm op de plek kunnen komen van het hoofdkantoor (boven stadsoverleg). Ben benieuwd wat jullie hier van vinden. Ook negatieve reacties zijn welkom :)

AziveguInc.
Lid
BerichtenCOLON 263
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2011, 09:41

Re: Overleg

Berichtdoor AziveguInc. » 28 Mrt 2012, 14:14

een geweldige idee. Ik had er ook zelf wel eens een keer aan gedacht, maar mijn verwachtingen zijn laag of er iets word gedaan.
In Amsterdam hebben wij in iedere geval een heel groep opgezet van ervaren spelers die bereid zijn verlies te lijden in een poging om beginners te helpen. Dat is ook iets dat wij graag naar andere steden willen exporteren zodra wij alle puntjes op de i zetten. Maar met zo'n inter-stedelijk communicatie forum zou het veel gemakkelijker gaan om zo'n groep op te zetten.
Een ijsbeer met vijf

BigCompany
Lid
BerichtenCOLON 102
GeregistreerdCOLON 02 Mrt 2009, 18:12

Berichtdoor BigCompany » 28 Mrt 2012, 15:39

Algemeen overleg klinkt prima, want nu wordt er veelal gecommuniceerd via bedrijfsberichten. En die lezen juist de beginners niet.

aborah
Lid
BerichtenCOLON 85

Berichtdoor aborah » 28 Mrt 2012, 20:44

AziveguInc. schreefColoneen geweldige idee. Ik had er ook zelf wel eens een keer aan gedacht, maar mijn verwachtingen zijn laag of er iets word gedaan.
In Amsterdam hebben wij in iedere geval een heel groep opgezet van ervaren spelers die bereid zijn verlies te lijden in een poging om beginners te helpen. Dat is ook iets dat wij graag naar andere steden willen exporteren zodra wij alle puntjes op de i zetten. Maar met zo'n inter-stedelijk communicatie forum zou het veel gemakkelijker gaan om zo'n groep op te zetten.

Mij mag je ook in de lijst zetten bij de spelers die beginners willen helpen.

AziveguInc.
Lid
BerichtenCOLON 263

Berichtdoor AziveguInc. » 28 Mrt 2012, 21:04

aborah schreefColon
Mij mag je ook in de lijst zetten bij de spelers die beginners willen helpen.

Wij opereren nu alleen vanuit Amsterdam, maar ik kan je een keer onze plan van aanpak sturen. Misschien kun je het van kracht zetten in jouw stad.
hoe meer, hoe beter
Een ijsbeer met vijf

AziveguInc.
Lid
BerichtenCOLON 263

Berichtdoor AziveguInc. » 28 Mrt 2012, 21:08

wth, ik plaats het ook maar hier dan neer.
Dit is wat wij in amsterdam doen voor mensen in niveau 4 & 5:

Voor alle spelers van niveau 4 & 5
Zit je in de problemen en/of sta je al eventjes in de rood? Dan kun je bij verschillende groot, ervaren en zeer betrokken Amsterdamse ondernemers terecht en aansprak maken op een hulppakket!
Een hulppakket, zoals je waarschijnlijk al dacht, zijn een aantal oplossingen die wij jou kunnen geven om jouw bedrijf er boven op te krijgen. Die opties zijn:
- Handige tips om het spel te spelen. Dit zijn vaak tips die je net moet weten om gebruik van te maken. Ze zullen jou helpen om een klein beetje meer omzet te laten draaien.
- Financiële advies. Wij zullen met je meekijken en jouw bedrijf weer financieel gezond te maken. Wij gaan dus samen met jou kijken hoe wij jouw uitgaven kunnen verkleinen. Ook kunnen wij advies geven voor de prijzen van jouw winkels zodat je het meest uit jouw bedrijf kunnen halen.
- Liquidaties. Als je te veel te snel hebt, is het soms verstandig om enkele bedrijven te liquideren voordat jouw bedrijf oververhit raakt. Wij zullen dan jouw bedrijf opkopen tegen de maximale prijs. Wil je het toch later het weer hebben, dan zijn wij bereid om het weer terug te verkopen, mits je weer in rustige vaarwater bent gekomen natuurlijk.
- Een versnelde start. Wij kunnen bedrijven met een goede kwaliteit voor jou opzetten met korting. Je moet namelijk nog wel wat voor betalen, maar de kosten die je draait zijn een stuk minder dan als je ze zelf moet bouwen. Daarnaast krijg je zelfs een korting van minimaal 15%. 15% is de standaard korting, maar de ondernemer die jou helpt mag zelf nog meer korting geven.
- Nood inkoop. Dit is het grootste en meest interactieve gedeelte van de noodhulppakket. Als je problemen ernstig zijn, dan kun je hierop beroep doen. Neem contact op met iemand in jouw sector in de lijstje hieronder. Zij zullen een groothandel voor jou vullen en producten aan jou verkopen voor maximaal 50% van de prijs van de goedkoopste MTGroothandel. Als je bijvoorbeeld 75000 stuks LPG wilt kopen, dan krijg je het voor €0,20. Wil je een TFT 17inch, dan kost het maar €131,85.
Dit scheelt enorm in je uitgaven en geeft een enorme impuls aan jouw bedrijf dankzij de gigantische winst dat je dan zal maken.

Je kunt bij de volgende mensen terecht om hulp. Als zij meedoen aan de Nood Inkoop, dan zal hun sectoren erbij staan vermeld.*

- Fanfare: Groenteboer, Snackbar, Melkboer, Drogist, Scootershop, Juwelier
- AziveguInc.: Tankstation, Computerzaak, Bouwmateriaal
- Sambo: Bakkerij, IJsboer, Café
- Phoxy: Gameshop, Telecomshop, Computerzaak
- Lynx

Je kunt ook terecht voor enkele specifieke zaken bij de volgende personen:
Burgermeester: AziveguInc.; Portfolio Politiek & Algemene Zaken
Stadsbank Directeur: Sambo; Portfolio Leningen & Financiële Zaken
Gevangenis Directeur: Fanfare; Portfolio Criminaliteit & Onderwereld
Wethouder Communicatie: Phoxy; Portfolio Communicatie

*: Sta je niet op deze lijst en wil je ook heel erg graag helpen, kopieer dit lijst en zet jouw bedrijfsnaam met de groothandels die je beschikbaar stelt erop.

Dus, heb je hulp nodig, stuur een persoonlijk bericht naar de persoon die jou het best kan helpen, of laat hier op de forum een berichtje met jouw vraag, en een van de vele hulpzaam ondernemers hier in Amsterdam zullen je snel te hulp schieten. Wees niet bang om te vragen, wij hebben liever dat je te vroeg om hulp vraagt en in de spel blijft, dan dat je failliet gaat.
Wij zijn op verschillende manieren bereikbaar. Je kan een berichtje hier op de forum plaatsen, een persoonlijk bericht via MT of een bericht sturen naar MegaTycoonAmsterdam@gmail.com.

Met vriendelijke groeten,
Het Comité Voor Hulp Aan Beginners
Een ijsbeer met vijf

aborah
Lid
BerichtenCOLON 85

Berichtdoor aborah » 01 Apr 2012, 20:48

Wordt hier eigenlijk wel eens gekeken door martin? :p

Geer
Werkgroep
BerichtenCOLON 498
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2005, 16:33

Berichtdoor Geer » 02 Apr 2012, 00:16

Ik zou niet durven te zeggen hoe vaak Martin hier komt kijken, maar het is wel een goed idee :-)
Geertje - partijloos - N1 - Amsterdam

Rein
Administrator
BerichtenCOLON 192
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2004, 16:55

Berichtdoor Rein » 02 Apr 2012, 12:46

Ik volg het niet dagelijks, mail lees ik overigens wel 5x per week ;-) net als het mtsupport account, dat is speciaal voor beginners en staat ook overal bij hun vermeld. Het blijkt dat verbeterpunten o.a. nog zijn: meer grafisch, minder tekst (dus nog meer overlegplekken is denk ik geen optie) en het is nog steeds te tijdrovend voor veel beginnende spelers. Men vind het spel overigens meestal wel uniek en 'gaaf', maar de hiervoor genoemde punten wegen meestal zwaarder...

Geer
Werkgroep
BerichtenCOLON 498

Berichtdoor Geer » 02 Apr 2012, 13:15

Nu Martin het onderwerp heeft gevonden wil ik ook reageren :-)

Een MT-overleg vind ik persoonlijk een goed idee. Alleen dan moet het in mijn ogen wel ter vervanging van dit forum moet komen. Dit zal enkele voor- en nadelen hebben.

Voordelen:
1) Alles is terug te vinden op 1 platform binnen het spel
2) Beginners zullen eerder een vraag plaatsen bij een overleg wat direct zichtbaar is dan op dit forum. Dus minder "stoppers" door gebrek aan informatie.
3) Geen last van de spammers die toch met enige regelmaat de weg hier naartoe weten te vinden.
4) Makkelijkere controle mogelijkheden.

Nadelen:
1) Geen anonimiteit mogelijk (voor zover mensen dat ze dat hebben op een phpBB board ;) ).
2) Beperkte mogelijkheden

Er zijn waarschijnlijk nog meerdere voor- en nadelen te vinden. Echter kan ik die nu niet zo snel bedenken. Vul maar aan zou ik zeggen en geef je mening over mijn punten :-)

AziveguInc.
Lid
BerichtenCOLON 263

Berichtdoor AziveguInc. » 02 Apr 2012, 17:35

ik vind zelf dat een interstedelijke communicatie forum wel een enorme plus punt. Echter raad ik af om het te gebruiken als vervanging van dit forum.
Dit interstedelijke forum kun je gebruiken voor gesprekjes, snelle vragen en nog wat meer, maar voor detail informatie is dit uitermate geschikt, want er is al heel veel informatie hier te vinden (zolang je weet hoe je het moet vinden:s).

En martin, waarom helpt kleine icoontjes met spelers vast houden, als nog steeds aan de lopende band weglopen? Ik merk zelfs op dat het laatste tijd er steeds meer weg gaan.
Een ijsbeer met vijf

aborah
Lid
BerichtenCOLON 85

Berichtdoor aborah » 03 Apr 2012, 14:17

Ik krijg veel vragen van beginners, maar omdat ik in mt niet zo heel actief ben duurt het soms meer dan 24 uur voordat ik bericht terugstuur. Als ik dan wat terugstuur, krijg ik vaak nooit meer iets terug en is de speler volgens mij al vaak gestopt. Beginners kunnen dit forum vaak niet vinden en zelfs ik snap nog steeds niet helemaal hoe het forum werkt. Er zijn veel te veel onderwerpen. Als je een interstedelijk communicatie hebt, zal er binnen no-time een antwoord zijn op de vraag en kan de speler er gelijk mee aan de slag. Anders zou dit gedaan kunnen worden en is waarschijnlijk veel makkelijker in te voeren: het kopje verkiezingen/burgemeester/wethouders zou veranderd kunnen worden in (beginners)vragen, zodat beginners daar hun vraag kwijt kunnen. Van de topics verkiezingen/burgemeester/wethouders kan er best wel één weg.

aborah
Lid
BerichtenCOLON 85

Berichtdoor aborah » 14 Apr 2012, 21:28

Als Martin dit niet wil inwilligen, moeten we misschien proberen om zelf zo forum te creëren bij partijoverleg? Volgens mij is er bij geen 1 partij echt overleg over beleid, dus alles iedereen nou eens in 1 partij zou gaan, hebben we ook interstedelijke communicatie. Het is alleen vrij lastig denk ik om iedereen over te halen :) Zien jullie wat in dit plan?

Geer
Werkgroep
BerichtenCOLON 498

Berichtdoor Geer » 15 Apr 2012, 02:28

Ik gok dat naar schatting 40% nooit van politieke partijen heeft gehoord...

Aldtsjerkbv
Lid
BerichtenCOLON 529
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2009, 20:13

Berichtdoor Aldtsjerkbv » 15 Apr 2012, 11:28

In Assen wordt dit overleg redelijk veel gebruikt ;)
AldtsjerkBV (Peter) | Assen | MT+ | CCB CA
BM: 6 seizoenen
Loco: 8 seizoeen
BD: 11 seizoenen
GD: 12 seizonen
WHC: 1 seizoen