Opheffen account tijdens het aflossen van een lening

Verzoeken omtrent verbeteringen en uitbreiding.

ModeratorsCOLON MiladyP, Geer

Geer
Werkgroep
BerichtenCOLON 498
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2005, 16:33

Re: Opheffen account tijdens het aflossen van een lening

Berichtdoor Geer » 12 Jul 2012, 18:24

Daarvoor is de geldmarkt officieel bedoeld ja.

Bekijk het in het echt. Als je geld genoeg hebt ga je dan geld lenen bij een bank om de bank te sponsoren?
Geertje - partijloos - N1 - Amsterdam

Smile
Lid
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 27 Apr 2012, 22:36

Berichtdoor Smile » 18 Jul 2012, 08:01

euh....beetje rare vergelijking:
het gaat om de stad te sponsoren, niet de bank
in het echt krijgt een stad geen extra inkomsten van uitstaande leningen bij een bank. Sterker nog, een stad heeft zelfs helemaal niet te bepalen hoeveel het uitleenbudget van een bank zal zijn.

AziveguInc.
Lid
BerichtenCOLON 263
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2011, 09:41

Berichtdoor AziveguInc. » 18 Jul 2012, 17:55

maar de stad financieert de bank wel. De banken zijn eigenlijk een staats-/stadsbedrijf

Daarom mag de stad bepalen hoeveel geld de bank tot zijn beschikking heeft.
Een ijsbeer met vijf

Geer
Werkgroep
BerichtenCOLON 498
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2005, 16:33

Berichtdoor Geer » 18 Jul 2012, 23:19

Binnen MT bepaalt de stad hoeveel er uitgeleend mag worden. In dit geval is het dus echt een onderdeel van de stad. Misschien moet Martin er maar eens over gaan nadenken om een variabel maximum te geven aan het kapitaal van de stadsbanken. Bijvoorbeeld 150.000 per speler in de stad. Dan zal er tenminste wat beter gekeken gaan worden waaraan het kapitaal van de stadsbank aan wordt gespendeerd.
Geertje - partijloos - N1 - Amsterdam

HogenkampGmbH
Newbee
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 10 Sep 2012, 17:50

Berichtdoor HogenkampGmbH » 23 Sep 2012, 19:37

Als de stad een lening verstrekt aan een bedrijf zou er dan in de voorwaarde moeten staan dat het bedrijf dat een lening heeft afgesloten op het moment van aflossen zichzelf niet failliet kan laten verklaren (zijn account opheven dus).

Dat zou, lijkt mij, wel een optie moeten zijn.

AziveguInc.
Lid
BerichtenCOLON 263

Berichtdoor AziveguInc. » 24 Sep 2012, 10:49

opzich wel een goed idee. Je zou dan alleen de lening moeten koppelen aan de Bedrijf Opheven functie, maar dat zou ook geen probleem moeten zijn aangezien de onderwereld is gekoppeld aan de gevangenis en de stad is gekoppeld aan de functie.
Een ijsbeer met vijf

Gebruikers-avatar
MiladyP
Werkgroep
BerichtenCOLON 1763
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2005, 00:41

Berichtdoor MiladyP » 22 Okt 2012, 03:06

Het is heel simpel:

Geer schreefColonDan kom je hoe dan ook weer op de situatie terug waarvoor de geldmarkt is bedoeld. Het steunen van spelers in nood en niet om de steden te sponsoren.

Voorbeeld:
Ik heb RL een bedrijf, om dit op poten te zetten heb ik een lening bij de bank gehaald. Van dit geld heb ik voorraden/machines etc etc gekocht.
OEPS, nu gaat het slecht met mijn bedrijf. De bank heeft me daarom een extra lening gegeven om iig e.e.a. af te kunnen lossen.
Helaas helaas... ik heb het niet gered. Ik kan de afbetalingen na deze extra lening weer niet meer betalen en moet me failliet laten verklaren.

Er wordt een curator aangesteld, die zet al mijn schuldeisers op een rijtje en ook mijn vermogen. Hoeveel schuldeisers denk je dat er afbetaald gaan worden? Als ik alles kon betalen ging ik toch niet failliet of wel?

Tuurlijk is dat wat anders dan opheffen, maar dat kun je vergelijken met de mensen die snel hun boeltje pakken en met de noorderzon vertrekken....
Hoeveel schuldeisers denk je dat dáááár geld van zien?

Its all in the game, mensen.

PS: En let's face it, als ik RL € 236.643.750 ontvangen rente heb uit leningen. Naja hoeveel is het RL gezien om dan een keer € 12.000.000 moeten verliezen? ;)
MiladyP - Assen - Chief CrimeClanBang - N1 - MT+

Speedy01
Lid
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 24 Jun 2013, 16:11

Berichtdoor Speedy01 » 25 Jun 2013, 16:32

In real-life worden toch bedrijven ook opgeheven terwijl ze nog schulden hebben bij crediteuren (banken, leveranciers etc.)? Gewoon mooi zo houden...

AziveguInc.
Lid
BerichtenCOLON 263

Berichtdoor AziveguInc. » 27 Jun 2013, 19:29

een hele kleine boost. Sommige winkels besteden meer dan €3mln aan alleen inkopen, dus het is eigenlijk een verwaarloosbare bedrag.
Een ijsbeer met vijf

Speedy01
Lid
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 24 Jun 2013, 16:11

Berichtdoor Speedy01 » 02 Jul 2013, 22:44

AziveguInc. schreefColoneen hele kleine boost. Sommige winkels besteden meer dan €3mln aan alleen inkopen, dus het is eigenlijk een verwaarloosbare bedrag.

Wat bedoel je daarmee?

AziveguInc.
Lid
BerichtenCOLON 263

Berichtdoor AziveguInc. » 02 Okt 2013, 11:10

officieel is het voor de speler een beetje extra zakgeld te hebben, in werkelijkheid is het om de stad te sponseren.
Een ijsbeer met vijf