Ideeën voor in MT

Verzoeken omtrent verbeteringen en uitbreiding.

ModeratorsCOLON MiladyP, Geer

Tropical
Lid
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 15 Apr 2016, 13:17

Ideeën voor in MT

Berichtdoor Tropical » 19 Apr 2016, 13:14

Goedemorgen,

Ik heb een aantal ideeën voor in MT, om het wat realistischer te maken.
Ik hoor graag feedback, of het mogelijk is, of om te brainstormen om het idee beter te maken!

Toevoegen:
- Supermarkt, met meer schappen. Een supermarkt kan ter grootte van een groothandel. Zo kun je via supermarkt direct concurreren tegen melkboer, groenteboer, slagerij, bakkerij.
De groothandel van een supermarkt kan stad overstijgend leveren, ofwel niet meer gebonden aan 1 stad om te verkopen.
- Dit kan ook met een soort mediamarkt, warenhuis
- Inbreken bij huizen
- zakken rollen / tasjes dief
- Transportzaak, voor het transporteren van meubels en dergelijk. Spelers kunnen zelf een contract aangaan met een transportzaak om de goederen af te leveren.
- Landelijke (of over heel MT) regering, die beleidsregels opstelt over alle zaken. (zo kan er een regering zijn die minima stelt aan straffen en dergelijk)
- Grondstofdelvers, er kan 1 speler tegelijk per grondstof een grondstofdelver zijn. De spelers kunnen een aanvraag indienen bij de landelijke regering en hiermee een contract krijgen om dit voor een seizoen te doen. Contract kan gaan over de hoogte subsidie, maximum verkoopprijs, minimale kwaliteit en dergelijk.
- nutsvoorzieningen, hetzelfde als grondstofdelvers
- openbaar vervoer voorzieningen, tram, trein, bus, hetzelfde als grondstofdelvers
- werknemers motivatie toevoegen, zo kan je per winkel, groothandel etc ervoor kiezen om diverse secundaire arbeidsvoorwaarden te kiezen om werknemers te motiveren, zelf loon bepalen dergelijk. Aanbieden van trainingen. Het tegenovergestelde ook mogelijk, bij te slechte arbeidsvoorwaarden kunnen werknemers vaker ziek zijn / verzuim. mogelijkheid tot werknemer die ontslag neemt.
- restaurant
- Voordat bedrijf opgezet kan worden, moet er een verzoek ingediend worden bij gemeente
- maximaal aantal bedrijfspanden in een stad
- Met regering ook een nationale politie aanstellen.
- Rechterlijke macht aanstellen, bij meerdere vergrijpen voor rechter verschijnen.
- spelers kunnen rechterlijke macht beginnen en advocatenkantoor beginnen, echter hiervoor mag je geen strafblad hebben. Hiermee kan je eventueel meer politieke punten krijgen.
- Met politieke functies, kun je (verschillend per functie) politieke punten krijgen. (de politieke punten gaan nu nog niet zo hard, hierdoor kan het versneld worden)

Wijzigen:
- Grootte per winkel verschilt per sector, een scootershop van 300m2 met o.a. luxe scooters in schap is even groot als een bakkerij met alleen broden e.d. in de schappen..?
- R&D & kwaliteit verbeteren per sector verschillen van prijs en daarmee ook de verkoopprijzen realistischer maken, mede omdat het niet realistisch is om een goedkoop ijsje te verkopen voor 6euro, maar misschien wel noodzakelijk is vanwege de R&D en kwaliteitverhoging.
- Groothandels stad overstijgend leveren
- Fabrieken stad overstijgend leveren
- Leveranciers stad overstijgend leveren
- straatrace / heli race laten beginnen als die vol is en niet annuleren als er niet voldoende deelnemers zijn.
- Geen onbeperkte voorraad van de MT groothandel / MT fabriek / MT leverancier, sterker, de MT zaken weg doen, alleen spelers die nog spullen kunnen aanbieden. Kan mede mogelijk gemaakt worden door stad overstijgend leveren.
- maximum aantal bedrijven wijzigen, vanwege de nieuwe mogelijkheden.
- winkels, groothandels, fabrieken en dergelijk moeten ook betalen voor nutsvoorzieningen
- loon afhankelijk van functie binnen bedrijven en afhankelijk van sector
- aantal werknemers afhankelijk per winkel per sector, in meubelzaken lopen gemiddeld minder werknemers rond dan in een cafe

ijsthee
Lid
BerichtenCOLON 46
GeregistreerdCOLON 28 Aug 2005, 19:20

Re: Ideeën voor in MT

Berichtdoor ijsthee » 19 Apr 2016, 13:49

Tropical schreefColonGoedemorgen,

Ik heb een aantal ideeën voor in MT, om het wat realistischer te maken.
Ik hoor graag feedback, of het mogelijk is, of om te brainstormen om het idee beter te maken!

Toevoegen:
- Supermarkt, met meer schappen. Een supermarkt kan ter grootte van een groothandel. Zo kun je via supermarkt direct concurreren tegen melkboer, groenteboer, slagerij, bakkerij.
De groothandel van een supermarkt kan stad overstijgend leveren, ofwel niet meer gebonden aan 1 stad om te verkopen.
- Dit kan ook met een soort mediamarkt, warenhuis
- Inbreken bij huizen
- zakken rollen / tasjes dief
- Transportzaak, voor het transporteren van meubels en dergelijk. Spelers kunnen zelf een contract aangaan met een transportzaak om de goederen af te leveren.
- Landelijke (of over heel MT) regering, die beleidsregels opstelt over alle zaken. (zo kan er een regering zijn die minima stelt aan straffen en dergelijk)
- Grondstofdelvers, er kan 1 speler tegelijk per grondstof een grondstofdelver zijn. De spelers kunnen een aanvraag indienen bij de landelijke regering en hiermee een contract krijgen om dit voor een seizoen te doen. Contract kan gaan over de hoogte subsidie, maximum verkoopprijs, minimale kwaliteit en dergelijk.
- nutsvoorzieningen, hetzelfde als grondstofdelvers
- openbaar vervoer voorzieningen, tram, trein, bus, hetzelfde als grondstofdelvers
- werknemers motivatie toevoegen, zo kan je per winkel, groothandel etc ervoor kiezen om diverse secundaire arbeidsvoorwaarden te kiezen om werknemers te motiveren, zelf loon bepalen dergelijk. Aanbieden van trainingen. Het tegenovergestelde ook mogelijk, bij te slechte arbeidsvoorwaarden kunnen werknemers vaker ziek zijn / verzuim. mogelijkheid tot werknemer die ontslag neemt.
- restaurant
- Voordat bedrijf opgezet kan worden, moet er een verzoek ingediend worden bij gemeente
- maximaal aantal bedrijfspanden in een stad
- Met regering ook een nationale politie aanstellen.
- Rechterlijke macht aanstellen, bij meerdere vergrijpen voor rechter verschijnen.
- spelers kunnen rechterlijke macht beginnen en advocatenkantoor beginnen, echter hiervoor mag je geen strafblad hebben. Hiermee kan je eventueel meer politieke punten krijgen.
- Met politieke functies, kun je (verschillend per functie) politieke punten krijgen. (de politieke punten gaan nu nog niet zo hard, hierdoor kan het versneld worden)

Wijzigen:
- Grootte per winkel verschilt per sector, een scootershop van 300m2 met o.a. luxe scooters in schap is even groot als een bakkerij met alleen broden e.d. in de schappen..?
- R&D & kwaliteit verbeteren per sector verschillen van prijs en daarmee ook de verkoopprijzen realistischer maken, mede omdat het niet realistisch is om een goedkoop ijsje te verkopen voor 6euro, maar misschien wel noodzakelijk is vanwege de R&D en kwaliteitverhoging.
- Groothandels stad overstijgend leveren
- Fabrieken stad overstijgend leveren
- Leveranciers stad overstijgend leveren
- straatrace / heli race laten beginnen als die vol is en niet annuleren als er niet voldoende deelnemers zijn.
- Geen onbeperkte voorraad van de MT groothandel / MT fabriek / MT leverancier, sterker, de MT zaken weg doen, alleen spelers die nog spullen kunnen aanbieden. Kan mede mogelijk gemaakt worden door stad overstijgend leveren.
- maximum aantal bedrijven wijzigen, vanwege de nieuwe mogelijkheden.
- winkels, groothandels, fabrieken en dergelijk moeten ook betalen voor nutsvoorzieningen
- loon afhankelijk van functie binnen bedrijven en afhankelijk van sector
- aantal werknemers afhankelijk per winkel per sector, in meubelzaken lopen gemiddeld minder werknemers rond dan in een cafe


Er zit een aantal interessante dingen tussen; waar je voor moet oppassen is dat veel van die plannen mooi klinken, maar ook lastig kunnen zijn; wat (bijvoorbeeld) als je voor iedere van je 325 winkels toestemming moet vragen én geven? Daar heb je zoveel tijd voor nodig, terwijl je die tijd ook zou kunnen besteden aan ondernemen, babbelen op een overleg of wat dan ook. Extra handelingen zijn vrij snel extra belemmeringen.

Als ik het goed heb (zit pas in N6) betaal je voor fabrieken en groothandels overhead?
ijsthee met citroen en een stampertje - Niveau: Laag - Ceterum censeo aedificia delenda esse

Tropical
Lid
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 15 Apr 2016, 13:17

Re: Ideeën voor in MT

Berichtdoor Tropical » 19 Apr 2016, 13:55

Er zit een aantal interessante dingen tussen; waar je voor moet oppassen is dat veel van die plannen mooi klinken, maar ook lastig kunnen zijn; wat (bijvoorbeeld) als je voor iedere van je 325 winkels toestemming moet vragen én geven? Daar heb je zoveel tijd voor nodig, terwijl je die tijd ook zou kunnen besteden aan ondernemen, babbelen op een overleg of wat dan ook. Extra handelingen zijn vrij snel extra belemmeringen.

Als ik het goed heb (zit pas in N6) betaal je voor fabrieken en groothandels overhead?




Ben ik met je eens. Onderstaand is misschien duidelijker én beter.
Ik bedoelde het meer als in bestemmingsplannen.

Bij marktinformatie staat hoeveel bedrijven er per soort gewenst is per stad. Dus dan kan een gemeente ervoor kiezen dat bij dit getal of vanaf 20% boven dit getal, dat er op dat moment toestemming verkregen moet worden.
Op deze manier heeft de gemeente directe invloed op het overschot aan een bedrijfssoort. In combinatie met het maximale aantal bedrijfspanden binnen een stad, kan dit gewenst zijn.
Bij gewenste aantal 100, kan de gemeente kiezen om vanaf 100 (120 etc..) eerst toestemming te moeten verlenen voordat er nog meer van dezelfde worden opgezet.

Ja dat klopt, maar verschillende sectoren betekent verschillende verbruiken. een zaak met allerlei koelingen verbruikt meer energie dan een drogist.

ijsthee
Lid
BerichtenCOLON 46
GeregistreerdCOLON 28 Aug 2005, 19:20

Re: Ideeën voor in MT

Berichtdoor ijsthee » 19 Apr 2016, 14:10

Tropical schreefColonEr zit een aantal interessante dingen tussen; waar je voor moet oppassen is dat veel van die plannen mooi klinken, maar ook lastig kunnen zijn; wat (bijvoorbeeld) als je voor iedere van je 325 winkels toestemming moet vragen én geven? Daar heb je zoveel tijd voor nodig, terwijl je die tijd ook zou kunnen besteden aan ondernemen, babbelen op een overleg of wat dan ook. Extra handelingen zijn vrij snel extra belemmeringen.

Als ik het goed heb (zit pas in N6) betaal je voor fabrieken en groothandels overhead?




Ben ik met je eens. Onderstaand is misschien duidelijker én beter.
Ik bedoelde het meer als in bestemmingsplannen.

Bij marktinformatie staat hoeveel bedrijven er per soort gewenst is per stad. Dus dan kan een gemeente ervoor kiezen dat bij dit getal of vanaf 20% boven dit getal, dat er op dat moment toestemming verkregen moet worden.
Op deze manier heeft de gemeente directe invloed op het overschot aan een bedrijfssoort. In combinatie met het maximale aantal bedrijfspanden binnen een stad, kan dit gewenst zijn.
Bij gewenste aantal 100, kan de gemeente kiezen om vanaf 100 (120 etc..) eerst toestemming te moeten verlenen voordat er nog meer van dezelfde worden opgezet.

Ja dat klopt, maar verschillende sectoren betekent verschillende verbruiken. een zaak met allerlei koelingen verbruikt meer energie dan een drogist.


Ik denk dat je meer hebt aan een duidelijker manier om met grondstoffen om te gaan; olie is in de echte wereld nogal belangrijk; nu zijn er plastic leveranciers (en waar wordt plastic van gemaakt...). Een 'random' olieprijs zou al een mooie toevoeging zijn aan de prijsfluctuaties, die er nu gewoon niet zijn. Dat betekent dat er dan een soort nieuwe laag bovenop komt die (als het goed is) invloed heeft op alles.

Het gaat in dit spel op dit moment echter vooral over hoe er meer mensen mee komen doen en hoe ze hier blijven.
ijsthee met citroen en een stampertje - Niveau: Laag - Ceterum censeo aedificia delenda esse

Tropical
Lid
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 15 Apr 2016, 13:17

Re: Ideeën voor in MT

Berichtdoor Tropical » 19 Apr 2016, 14:26

ijsthee schreefColon
Tropical schreefColonEr zit een aantal interessante dingen tussen; waar je voor moet oppassen is dat veel van die plannen mooi klinken, maar ook lastig kunnen zijn; wat (bijvoorbeeld) als je voor iedere van je 325 winkels toestemming moet vragen én geven? Daar heb je zoveel tijd voor nodig, terwijl je die tijd ook zou kunnen besteden aan ondernemen, babbelen op een overleg of wat dan ook. Extra handelingen zijn vrij snel extra belemmeringen.

Als ik het goed heb (zit pas in N6) betaal je voor fabrieken en groothandels overhead?




Ben ik met je eens. Onderstaand is misschien duidelijker én beter.
Ik bedoelde het meer als in bestemmingsplannen.

Bij marktinformatie staat hoeveel bedrijven er per soort gewenst is per stad. Dus dan kan een gemeente ervoor kiezen dat bij dit getal of vanaf 20% boven dit getal, dat er op dat moment toestemming verkregen moet worden.
Op deze manier heeft de gemeente directe invloed op het overschot aan een bedrijfssoort. In combinatie met het maximale aantal bedrijfspanden binnen een stad, kan dit gewenst zijn.
Bij gewenste aantal 100, kan de gemeente kiezen om vanaf 100 (120 etc..) eerst toestemming te moeten verlenen voordat er nog meer van dezelfde worden opgezet.

Ja dat klopt, maar verschillende sectoren betekent verschillende verbruiken. een zaak met allerlei koelingen verbruikt meer energie dan een drogist.


Ik denk dat je meer hebt aan een duidelijker manier om met grondstoffen om te gaan; olie is in de echte wereld nogal belangrijk; nu zijn er plastic leveranciers (en waar wordt plastic van gemaakt...). Een 'random' olieprijs zou al een mooie toevoeging zijn aan de prijsfluctuaties, die er nu gewoon niet zijn. Dat betekent dat er dan een soort nieuwe laag bovenop komt die (als het goed is) invloed heeft op alles.

Het gaat in dit spel op dit moment echter vooral over hoe er meer mensen mee komen doen en hoe ze hier blijven.



Dat vind ik een zeer mooie toevoeging van de olie.

Ik denk dat spelers vooral komen en blijven door het interessanter te maken.
Beginnende spelers zoeken vaak vanuit verveling iets om te doen en hebben dus vaak veel tijd.
Spelers die al langer meespelen, hebben deze tijd lang niet altijd meer, maar willen wel blijven als het leuk blijft.
Een adviseur vind ik in dit spel noodzakelijk, qua tijd wat het scheelt met de inkopen.
Het spel moet dus zo gebouwd zijn, dat je niet veel tijd in het spel hoeft te steken, maar dat er genoeg mogelijkheden zijn om er wel veel tijd in te steken.

ijsthee
Lid
BerichtenCOLON 46
GeregistreerdCOLON 28 Aug 2005, 19:20

Re: Ideeën voor in MT

Berichtdoor ijsthee » 19 Apr 2016, 15:22

Tropical schreefColonDat vind ik een zeer mooie toevoeging van de olie.

Ik denk dat spelers vooral komen en blijven door het interessanter te maken.
Beginnende spelers zoeken vaak vanuit verveling iets om te doen en hebben dus vaak veel tijd.
Spelers die al langer meespelen, hebben deze tijd lang niet altijd meer, maar willen wel blijven als het leuk blijft.
Een adviseur vind ik in dit spel noodzakelijk, qua tijd wat het scheelt met de inkopen.
Het spel moet dus zo gebouwd zijn, dat je niet veel tijd in het spel hoeft te steken, maar dat er genoeg mogelijkheden zijn om er wel veel tijd in te steken.


Dat betekent dus dat je interessante spelers moet hebben :) Dan kun je wel meedoen met praten over het spel en meer, of niet, en dan is het ook prima. Als je in het spel nu meer uitdaging zoekt, kun je het sowieso vinden. Achievements, andere doelen (top 5 omzet, top 3 kwaliteit, beste bouwmateriaal, noemt u maar).

Als ik zelf zou mogen beslissen, zou ik het casino eruit gooien of de inzet zo verlagen dat spelers niet meer door het casino groot kunnen worden. Ik zou het aantal sectoren uitbreiden met 2 of 3, een aantal 'speciale sectoren' zoals oliemaatschappijen, bankwezen en bouwbedrijven of transportbedrijven introduceren en de lay-out een flinke update geven (hoe is dat eigenlijk op een tablet/mobiele telefoon?), zodat het mee kan met andere online spellen.
ijsthee met citroen en een stampertje - Niveau: Laag - Ceterum censeo aedificia delenda esse

Tropical
Lid
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 15 Apr 2016, 13:17

Re: Ideeën voor in MT

Berichtdoor Tropical » 19 Apr 2016, 15:37

ijsthee schreefColon
Tropical schreefColonDat vind ik een zeer mooie toevoeging van de olie.

Ik denk dat spelers vooral komen en blijven door het interessanter te maken.
Beginnende spelers zoeken vaak vanuit verveling iets om te doen en hebben dus vaak veel tijd.
Spelers die al langer meespelen, hebben deze tijd lang niet altijd meer, maar willen wel blijven als het leuk blijft.
Een adviseur vind ik in dit spel noodzakelijk, qua tijd wat het scheelt met de inkopen.
Het spel moet dus zo gebouwd zijn, dat je niet veel tijd in het spel hoeft te steken, maar dat er genoeg mogelijkheden zijn om er wel veel tijd in te steken.


Dat betekent dus dat je interessante spelers moet hebben :) Dan kun je wel meedoen met praten over het spel en meer, of niet, en dan is het ook prima. Als je in het spel nu meer uitdaging zoekt, kun je het sowieso vinden. Achievements, andere doelen (top 5 omzet, top 3 kwaliteit, beste bouwmateriaal, noemt u maar).

Als ik zelf zou mogen beslissen, zou ik het casino eruit gooien of de inzet zo verlagen dat spelers niet meer door het casino groot kunnen worden. Ik zou het aantal sectoren uitbreiden met 2 of 3, een aantal 'speciale sectoren' zoals oliemaatschappijen, bankwezen en bouwbedrijven of transportbedrijven introduceren en de lay-out een flinke update geven (hoe is dat eigenlijk op een tablet/mobiele telefoon?), zodat het mee kan met andere online spellen.



Ja dat klopt, ik was ook op zoek naar een nieuwe uitdaging. Reeds gevonden, waardoor ik een andere tactiek ging volgen met de bedrijven.
En een aantal speciale sectoren maakt het uitdagender en leuker denk ik.
Op de mobiele telefoon is het gewoon de desktop versie. Het kan prima op mobiel, maar ik vind laptop gewoon fijner.

ijsthee
Lid
BerichtenCOLON 46
GeregistreerdCOLON 28 Aug 2005, 19:20

Re: Ideeën voor in MT

Berichtdoor ijsthee » 22 Apr 2016, 13:05

Tropical schreefColon
ijsthee schreefColon
Tropical schreefColonDat vind ik een zeer mooie toevoeging van de olie.

Ik denk dat spelers vooral komen en blijven door het interessanter te maken.
Beginnende spelers zoeken vaak vanuit verveling iets om te doen en hebben dus vaak veel tijd.
Spelers die al langer meespelen, hebben deze tijd lang niet altijd meer, maar willen wel blijven als het leuk blijft.
Een adviseur vind ik in dit spel noodzakelijk, qua tijd wat het scheelt met de inkopen.
Het spel moet dus zo gebouwd zijn, dat je niet veel tijd in het spel hoeft te steken, maar dat er genoeg mogelijkheden zijn om er wel veel tijd in te steken.


Dat betekent dus dat je interessante spelers moet hebben :) Dan kun je wel meedoen met praten over het spel en meer, of niet, en dan is het ook prima. Als je in het spel nu meer uitdaging zoekt, kun je het sowieso vinden. Achievements, andere doelen (top 5 omzet, top 3 kwaliteit, beste bouwmateriaal, noemt u maar).

Als ik zelf zou mogen beslissen, zou ik het casino eruit gooien of de inzet zo verlagen dat spelers niet meer door het casino groot kunnen worden. Ik zou het aantal sectoren uitbreiden met 2 of 3, een aantal 'speciale sectoren' zoals oliemaatschappijen, bankwezen en bouwbedrijven of transportbedrijven introduceren en de lay-out een flinke update geven (hoe is dat eigenlijk op een tablet/mobiele telefoon?), zodat het mee kan met andere online spellen.


Ja dat klopt, ik was ook op zoek naar een nieuwe uitdaging. Reeds gevonden, waardoor ik een andere tactiek ging volgen met de bedrijven.
En een aantal speciale sectoren maakt het uitdagender en leuker denk ik.
Op de mobiele telefoon is het gewoon de desktop versie. Het kan prima op mobiel, maar ik vind laptop gewoon fijner.



Maar dat alles is alleen leuk als er echt meer spelers zijn ;)
ijsthee met citroen en een stampertje - Niveau: Laag - Ceterum censeo aedificia delenda esse