bedrijf overgenomen en maar helft van R&

ModeratorCOLON MBC

bevereend
Newbee
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2007, 22:36

bedrijf overgenomen en maar helft van R&D?

Berichtdoor bevereend » 27 Feb 2008, 17:14

Hier volgt de uitleg:
Ik heb een bedrijf overgenomen van iemand, hij had een GH bakkerij en tankstation. Dat betekend dus dat hij 20 bakkerij R&Dpunten heeft en 24 Tankstation R&D punten. Toen nam ik hem over en kreeg ik alleen de Bakkerij punten maar de tankstation punten niet.
Is hier een verklaring voor?? alsvast bedankt voor het antwoord

Gebruikers-avatar
PatrickF1
Lid
BerichtenCOLON 553
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2006, 21:59

Berichtdoor PatrickF1 » 27 Feb 2008, 17:27

Je krijgt het hoogste aantal wat een van beiden heeft. Stel, jij hebt meer punten dan degene die je overneemt, dan houd je jouw aantal punten. Als hij meer punten van iets heeft, dan wordt jouw puntenaantal aangevuld totdat je op hetzelfde niveau zit. Het wordt dus niet opgeteld.
PdeJongh - ex-BM (5x) - MT+ sinds ronde 209 - ex-MT Weekblad Redactie - Prepensioen sinds ronde 613

bevereend
Newbee
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2007, 22:36

Berichtdoor bevereend » 01 Mrt 2008, 13:24

aah=) okee dankjewel
Niveau 3 - Tank&Snacks - Rotterdam

Turbo_tijn
Lid
BerichtenCOLON 177
GeregistreerdCOLON 28 Okt 2004, 12:21

Berichtdoor Turbo_tijn » 21 Sep 2009, 13:52

Nog even een vraag, als ik overgenomen wordt, dan krijgt de overnemende partij mijn R&D, maar ik behoud deze zelf ook, toch?
Mijn kassaldo blijft ook gewoon in mijn eigen bezit, toch?

Alvast bedankt
Moderator Spellen Topic

Gebruikers-avatar
PatrickF1
Lid
BerichtenCOLON 553

Berichtdoor PatrickF1 » 21 Sep 2009, 14:58

Je houdt zelf ook die R&D (tenzij die in gebouwde fabrieken zit die je kwijt raakt bij de overname) en je kassaldo blijft ook gewoon van jou.
PdeJongh - ex-BM (5x) - MT+ sinds ronde 209 - ex-MT Weekblad Redactie - Prepensioen sinds ronde 613

bacardiman
Lid
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2009, 15:21

Berichtdoor bacardiman » 23 Sep 2009, 11:46

Dus als ik het goed begrijp:

Als je over genomen wordt raak je alle winkels, groothandels, fabrieken en leveranciers kwijt.
Je R&D wordt overgenomen als deze hoger is.
Zelf hou je ook alle R&D en kasgeld.

Mijn vraag moet je dan opnieuw beginnen (nivo 6 ronde 1)
Of ga je gewoon verder waar je gebleven bent?
Hoe gaat dat dan?

Gebruikers-avatar
PatrickF1
Lid
BerichtenCOLON 553

Berichtdoor PatrickF1 » 23 Sep 2009, 12:46

bacardiman schreefColonDus als ik het goed begrijp:

Als je over genomen wordt raak je alle winkels, groothandels, fabrieken en leveranciers kwijt.

Als dat in het hoofdkantoor van degene die je overneemt past wel ja. Anders gebeurd dat bij de eerste update waarbij het past.

bacardiman schreefColonJe R&D wordt overgenomen als deze hoger is.

De overnemer krijgt jouw level van R&D als dat meer is dan wat hij zelf heeft.

bacardiman schreefColonZelf hou je ook alle R&D en kasgeld.

Behalve als die R&D in fabrieken zit. Fabrieken worden overgenomen en die R&D ben je dan wel kwijt.

bacardiman schreefColonMijn vraag moet je dan opnieuw beginnen (nivo 6 ronde 1)
Of ga je gewoon verder waar je gebleven bent?

Je gaat verder waar je was, bijvoorbeeld halverwege niveau 2.

bacardiman schreefColonHoe gaat dat dan?

Je hebt dan geen bedrijven meer, wel nog je kasgeld, aandelen en R&D. Ook de grootte van je hoofdkantoor blijft behouden. Je bedrijf heeft geen eigen aandelen meer en je kunt dus maar één keer overgenomen worden.

bacardiman
Lid
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2009, 15:21

Berichtdoor bacardiman » 23 Sep 2009, 14:57

Als je maar 1x over genomen kan worden blijf je dan altijd onderdeel van dat bedrijf? En als dus niet alles overgenomen kan worden wordt dit in een volgende update gedaan. Kan dit ook 3 updates later zijn?
Dus het bedrijf dat je overneemt krijgt alle aandelen?
En als ik verder R&D erbij krijg, krijgt het bedrijf dat me heeft over genomen dit ook?

Gebruikers-avatar
PatrickF1
Lid
BerichtenCOLON 553

Berichtdoor PatrickF1 » 23 Sep 2009, 16:39

bacardiman schreefColonAls je maar 1x over genomen kan worden blijf je dan altijd onderdeel van dat bedrijf?

Je bent gewoon een eigen bedrijf, na die overname heb je niets meer te maken met het andere bedrijf.

bacardiman schreefColonEn als dus niet alles overgenomen kan worden wordt dit in een volgende update gedaan. Kan dit ook 3 updates later zijn?

Ja.

bacardiman schreefColonDus het bedrijf dat je overneemt krijgt alle aandelen?

De aandelen worden na de overname van de markt gehaald. Na de overname zal dat bedrijf geen aandelen van jou meer hebben, want ze bestaan dan niet meer.

bacardiman schreefColonEn als ik verder R&D erbij krijg, krijgt het bedrijf dat me heeft over genomen dit ook?

De R&D die de overnemer krijgt, is wat jij op het moment van de overname hebt. Wat jij daarna verdient, krijgt die persoon er niet bij.