Vragen ondernemen niv.5

ModeratorCOLON MBC

Luuk
Lid
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 28 Jan 2012, 22:05

Vragen ondernemen niv.5

Berichtdoor Luuk » 09 Mrt 2012, 16:08

Ik heb nog een paar vragen over het ondernemen.
Ik zit nu net in niveau 5 en tot nu toe gaat alles in MT me vlekkeloos af.

Een vraagje over RD: Is het mogelijk om meer dan 3 punten per ronde te verkrijgen op een lijn? Zoniet, dan kost het dus zeker 7 ronden om een GH Groenteboer op te zetten?

Ten tweede, ik heb alleen maar groenteboeren nu. Raden jullie aan om nu al voor een ander soort winkel te gaan, of hier nog even mee te wachten?

Ten derde, is het slim om extra aandelen op de markt uit te geven en deze alvast zelf te kopen, zodat je alles zelf in bezit hebt?

Alvast bedankt.

Geer
Werkgroep
BerichtenCOLON 498
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2005, 16:33

Re: Vragen ondernemen niv.5

Berichtdoor Geer » 09 Mrt 2012, 17:32

Even je vragenlijstje wegwerken :)

1) Nee het is niet mogelijk om sneller R&D punten te verkrijgen. Je zult dus geven geduld moeten hebben ;)
2) De meeste spelers houden het bij 1 sector in 1 stad. Hierdoor is het namelijk makkelijk om een goede eigen productie lijn op te bouwen van winkel tot en met leverancier.
3) Je hoeft geen aandelen extra uit te geven. Die aandelen bezit je namelijk al. Het is wel handig om de aandelen die standaard worden uitgegeven zo snel mogelijk weer op te kopen. Dit zorgt namelijk voor een lager vermogen. Het is trouwens niet mogelijk om aandelen uit te geven en deze dezelfde update weer te kopen.
Geertje - partijloos - N1 - Amsterdam

Luuk
Lid
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 28 Jan 2012, 22:05

Berichtdoor Luuk » 10 Mrt 2012, 11:20

Bedankt voor het anwoord!

1. Hmm okee, jammer, dan wacht ik wel even.
2. Maar is het na een tijdje dan niet handiger om in een 2e sector te beginnen? Dus dat je uiteindelijk 250 winkels (incl. GH, FB etc.) in de ene en 250 winkels in de andere sector krijgt.
3. Ok, dan weet ik dat ook weer. Is er bij elk niveau dat je hoger komt een standaard hoeveelheid aandelen dat automatisch uitgegeven wordt?

Geer
Werkgroep
BerichtenCOLON 498
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2005, 16:33

Berichtdoor Geer » 11 Mrt 2012, 17:01

Betreffende de een of meerdere sectoren kun je voornamelijk kiezen wat je zelf het leukste vindt. Echter spel technisch is het in mijn ogen verstandiger om je te focussen op 1 sector.

Er wordt alleen als je in niveau 5 komt 100.000 aandelen uitgegeven. Voor de rest worden er geen aandelen meer uitgegeven.
Geertje - partijloos - N1 - Amsterdam

BigCompany
Lid
BerichtenCOLON 102
GeregistreerdCOLON 02 Mrt 2009, 18:12

Berichtdoor BigCompany » 13 Mrt 2012, 13:44

ik adviseer maximaal 2 sectoren. Maar meer ook niet want hoe groter je marktaandeel in één stad hoe meer winst/omzet je haalt.