Financieel overzicht

ModeratorCOLON MBC

industries
Lid
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 26 Mrt 2006, 17:15

Financieel overzicht

Berichtdoor industries » 05 Mei 2010, 10:52

Ik heb even een vraag over mijn financieel overzicht. Daarin staat namelijk dat ik afgelopen
ronde voor ongeveer 9 miljoen heb ingekocht aan winkelvoorraad. Als ik echter kijk bij de
detail-overzichten van mijn winkels en dan naar de inkoopwaarde van de omzet + daarbij
de niet verkochte artikelen optel, kom ik op een uitgave van ongeveer 6 miljoen. Wat
dacht ik ook overeen komt met wat gisteren bij mijn vermogen stond. Ook staat nu bij
mijn vermogen dat de waarde van mijn winkelvoorraad 7 miljoen is, terwijl er nu meer
in de schappen ligt dan vorige ronde.
Nu vraag ik me af hoe dit kan, ik koop wel in met de inkoopmanager, maar dat is ook
voor ongeveer 5 miljoen geweest deze ronde, dus dan zou ik 11 miljoen moeten hebben
staan in mijn financieel overzicht (als dat wordt meegeteld). Ik vroeg me dus af hoe dit komt?
Vooral doordat mijn winst hierdoor daalt en ik dus minder ondernemerspunten krijg.

Gebruikers-avatar
MiladyP
Werkgroep
BerichtenCOLON 1763
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2005, 00:41

Re: Financieel overzicht

Berichtdoor MiladyP » 05 Mei 2010, 12:38

Het zou makkelijk zijn, als je even je accountnaam geeft... dan kunnen we beter helpen. :wink:
MiladyP - Assen - Chief CrimeClanBang - N1 - MT+

Turbo_tijn
Lid
BerichtenCOLON 177
GeregistreerdCOLON 28 Okt 2004, 12:21

Berichtdoor Turbo_tijn » 05 Mei 2010, 13:23

Het verschil zit hem in het volgende.
Je financieel overzicht pakt alle producten die je vorige ronde hebt ingekocht, en geeft het totaal hiervan weer.
Detailoverzicht winkel pakt de tijdens de update verkochte producten, en berekend hier de inkoopwaarde van.
Moderator Spellen Topic

industries
Lid
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 26 Mrt 2006, 17:15

Berichtdoor industries » 05 Mei 2010, 14:57

Dat is het dus niet, want ik heb rekening gehouden met de niet verkochte producten. Misschien heb ik toch
ergens een rekenfout gemaakt, maar lijkt me toch sterk.
Accountnaam is QuiVive

leon1604
Lid
BerichtenCOLON 396
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2007, 17:47

Berichtdoor leon1604 » 07 Mei 2010, 16:00

Als je opnieuw gaat inkopen reken het dan is voor de grap met de hand uit:

Kijk naar de inkoopprijs van de desbetreffende GH en doe het maal het aantal aangekochte producten. Doe dit bij elke winkel en tel alle getallen bij elkaar op. Ik ben dan wel benieuwd of er dan nog steeds een verschil is...
leon1604 - Utrecht - crimeclanbang - niv1 - GD Utrecht 31 t/m 34 - WHC Utrecht 42 t/m 62 - BM Utrecht 52 - MT+ zonder AD, 360 ronden, 7-05-10, 16:04