Telecom winkels

ModeratorCOLON MBC

LindenInd
Newbee
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 25 Jun 2012, 22:20

Telecom winkels

Berichtdoor LindenInd » 20 Jul 2012, 21:56

Naast mijn bakkerijen ben ik van plan om te kijken hoe ver ik kan komen met telecom winkels.
Nu was mijn vraag, is telecom moeilijker aangezien mijn bakkerijen redelijk draaien en mijn telecomwinkels of verlies maken of een klein beetje winst.

Hebben jullie verder nog goede tips om meer winst te maken?

Geer
Werkgroep
BerichtenCOLON 498
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2005, 16:33

Re: Telecom winkels

Berichtdoor Geer » 23 Jul 2012, 15:31

Speel met de prijzen van de artikelen. Daarbij moet je er rekening mee houden dat Telecom in de zogenaamde duurdere categorien valt. Dat wilt onder andere zeggen dat je vrijwel geen schap helemaal zult leeg verkopen. Pas daarvoor dus je inkoop aantallen aan.

Verder natuurlijk de standaard dingen die voor alle winkels geldt: Personeel, reclame.
Geertje - partijloos - N1 - Amsterdam

Nosferatu85
Lid
BerichtenCOLON 139
GeregistreerdCOLON 21 Jun 2010, 17:27

Berichtdoor Nosferatu85 » 24 Jul 2012, 10:00

Een simpele basisregel voor alle schappen is, hoe duurder het artikel des te lager de marge die je kunt maken op zo'n artikel.
Ik heb bijvoorbeeld prijzen van mijn Groentewinkels op 150-200% marge staan tov mijn inkoopprijzen.
Bij mijn kledingzaken is mijn marge 25-50% (behalve sokken die kan ik gerust op 100% marge zetten)
Voor mensen die niet weten hoe je je marge uitrekent.
(Verkoopprijs - inkoopprijs) / verkoopprijs
Oftewel het verschil tussen je verkoop en inkoopprijs delen door je verkoopprijs is je marge op een artikel.

Op die manier kun je bijvoorbeeld in excel alles bijhouden (dit wil ik doen per stad, per winkelsoort)

Ben nu gevestigd in Assen, maar ga straks zorgen dat ik in voor elke stad zo'n bestand heb gebouwd die je kunt toepassen op N6 (oftewel gebasseerd op MT GH's)

In de andere niveau's kun je het ook nog wel enigzins gebruiken alleen moet je dan je inkoopprijzen constant aanpassen omdat andere MT spelers hun verkoopprijzen van GH's en fabrieken en leveranciers ook aanpassen. Maar basis blijft hetzelfde.

Mocht je mijn bestand willen ontvangen, stuur me even een mailtje, dan krijg je hem zodra ik hem voor Assen af heb.
Nostrafaru@hotmail.com

Groetjes,

Gustaaf aka Nossie

tippie
Lid
BerichtenCOLON 499
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2006, 21:28

Berichtdoor tippie » 25 Jul 2012, 11:02

Nosferatu85 schreefColonEen simpele basisregel voor alle schappen is, hoe duurder het artikel des te lager de marge die je kunt maken op zo'n artikel.
Ik heb bijvoorbeeld prijzen van mijn Groentewinkels op 150-200% marge staan tov mijn inkoopprijzen.
Bij mijn kledingzaken is mijn marge 25-50% (behalve sokken die kan ik gerust op 100% marge zetten)
Voor mensen die niet weten hoe je je marge uitrekent.
(Verkoopprijs - inkoopprijs) / verkoopprijs
Oftewel het verschil tussen je verkoop en inkoopprijs delen door je verkoopprijs is je marge op een artikel.

Volgens mij vergeet jij de factor "kwaliteit"

Ik kan je vertellen dat van jouw 'marges' niks klopt. Ik verkoop in mijn gadgedwinkels de duurste producten tegen het dubbele van de inkoopprijs. Prima omzetten en winsten.
Tippie - Niveau 1 - BM Heerenveen seizoen 19/20/21/37/39/4../59/63/67 - MT+ in 78 ronden - InvisableMasterminds => record MT+

Smitovic
Lid
BerichtenCOLON 196
GeregistreerdCOLON 19 Dec 2007, 17:26

Berichtdoor Smitovic » 27 Jul 2012, 10:56

Ijsboer is zeker een goedkope winkel, en tov MT fabrieken gaan mijn prijzen zeker 3-4x over de kop, sommige producten raken de 10x zelfs aan.
Maar het principe van de duurdere winkels blijft hetzelfde, niet proberen leeg te verkopen. Speel ook wat met je prijzen, en zorg ervoor dat alle reclameopties inderdaad aan staan. Hou het voorlopig op 1-2 winkels totdat je weet wat je moet doen, want in het begin moet je al je geld zo goed mogelijk gebruiken.
Smitovic. - Ex WHE Assen seizoen 36-37-38 - Ex penningmeester LPA - Ex woordvoerder/vice-voorzitter LP

Gebruikers-avatar
MiladyP
Werkgroep
BerichtenCOLON 1763
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2005, 00:41

Berichtdoor MiladyP » 07 Aug 2012, 01:48

tippie schreefColonVolgens mij vergeet jij de factor "kwaliteit"
Ik kan je vertellen dat van jouw 'marges' niks klopt. Ik verkoop in mijn gadgedwinkels de duurste producten tegen het dubbele van de inkoopprijs. Prima omzetten en winsten.

Volgens mij ben jij vergeten dat dit het N6-topic is? :wink:
MiladyP - Assen - Chief CrimeClanBang - N1 - MT+