De 3e Megatycoon Oscar: Editie 250

Hier kun je je reacties kwijt over de mededelingen en artikelen in het MT Weekblad.

Moderators: MiladyP, binair

rian
Lid

Re: De 3e Megatycoon Oscar: Editie 250

Berichtdoor rian » 02 jul 2010 14:38

FF natuurlijk, waarom? kom maar bij ons kijken, je ziet het vanzelf:P
RMTrading, Utrecht, F®iendlyFaces©

nectop
Lid

Berichtdoor nectop » 02 jul 2010 20:15

optie D
Frendly Faces

tippie
Lid
Contacteer:

Berichtdoor tippie » 05 jul 2010 19:25

BENDE HYPOCRIETEN!!!

Elke willekeurige idioot kon via een proxy server op die polls stemmen!

En beweer niet dat dit niet gebeurd is want aan de aantallen kan je zien dat er niet alleen gestemd is door MT-spelers!

Voor mij is het nu wel weer klaar: Oscars = vriendjespolitiek
Tippie - Niveau 1 - BM Heerenveen seizoen 19/20/21/37/39/4../59/63/67 - MT+ in 78 ronden - InvisableMasterminds => record MT+

Lynx
Lid
Contacteer:

Berichtdoor Lynx » 05 jul 2010 19:57

Je hebt gelijk Tippie. Maar het is behoorlijk onbeschoft taalgebruik in bovenstaande post.

Graag even beetje dimmen ja?
Beheerder Waarden en Normen

MiladyP
Werkgroep
Contacteer:

Berichtdoor MiladyP » 05 jul 2010 21:51

Zoals gezegd, is dit een STEMtopic en geen discussie topic.

Het weekblad heeft geprobeerd een zo veilig mogelijke poll op te zetten en ons inziens is dit ook gelukt ook gezien er geen extreme verschillen zijn tussen de nummers 1 en 2.

We hadden ook de MT forum poll kunnen gebruiken,
1) waar je gewoon vooraf al de tussenstand kunt zien ( :shock: )
2) Op het MT forum kan iedereen ook tig accounts aanmaken en hiermee stemmen. ( :roll: )

Dan is onze (onzichtbare) poll toch objectiever.

Verder zijn er gewoon veel spelers lid van een clan en actief in een clan, dus het was te verwachten dat er veel mensen zouden stemmen op de oscar voor "de beste clan".
Ik ga er ook vanuit, dat er binnen alle clans opgeroepen is om te stemmen op de poll, dus als je daar na kijkt, zijn die 93 totale stemmen zelfs aan de lage kant.

@ Tippie, het is onmogelijk om iedereen tevreden te stellen en als je het niet eens bent met de poll of de MT-oscars, zou ik voor willen stellen, dat je ze gewoon naast je neerlegt en er niets meer mee doet. Ga lekker verder verder met MT spelen en andere dingen doen die je wél leuk vindt. Je móét er niet aan mee doen he ;)

.
MiladyP - Assen - Chief CrimeClanBang - N1 - MT+

Gycixi0n
Lid

Berichtdoor Gycixi0n » 06 jul 2010 00:38

Mhaw ik vind het stukje in MT weekblad wel een tikkeltje overdreven, iedereen kon op zijn klompen aanvoelen dat degenen met de grootste achterban zou gaan winnen.
Om dan te zeggen dat de mensen die D hebben gestemd, en ik citeer voor het gemak even, "Wanneer we de klinkende overwinning van de CrimeClanBang dan gaan bekijken, dan zien we dat het gelukkig niets uitmaakt voor de einduitslag dat een grote groep D stemmers niet helemaal begreep wat de bedoeling was."
Mag ik dan hieruit afleiden dat CCB bij voorbaat had moeten winnen?
Dat er door de jury van de MT Oscars er praktisch alles aan gedaan heeft het stem gedrag van de kiezers dusdanig te beïnvloeden dat er geen andere mogelijkheid was dan CCB te stemmen ?

Als dat het geval is, het zal wel niet, dan is het nog erger gesteld dan ik dacht.
Maar hetgeen wat ik er wel uit afleid aan de bovenstaande citaat, is dat er een groep kiezers gewoon door het slijk is gehaald door de schrijver van het betreffende artikel alsof hun mening er totaal niet tot doet, en die optie er eigenlijk helemaal niet had mogen worden gebruikt.
Of in andere woorden te verwoorden, dat ze gewoon niet slim genoeg zijn om de onderliggende gedachte van de MT oscars te door gronden.
Als je niet wilt dat mensen iets anders stemmen dan jij voor ogen hebt, laat ze dan ook niet stemmen op een optie die alles open houd.
Of wijs gewoon lekker zelf de winnaar aan, tis toch om het even, zeker als mocht blijken dat de betreffende citaat afkomstig is van een van de organisatoren, help het ze enkel hopen van niet.
Want dat zou pas echt bewijzen dat deze Oscar ronde echt een lachertje is :lol:

En voor de mensen die het niet met me eens zijn, dat is jullie goed recht.
Tis slechts mijn mening die ik hier verwoord, en er zullen vast wel een paar zijn die me er in volgen.
En of er iets van word opgepikt of niet, tja da's niet langer mijn zorg, ik ben mijn zegje kwijt nu ^^

Veel succes met de volgende Oscar uitreiking!

<!- edit ->
Bedenk me net dat deze post wss elders thuis hoort, nou ja boeiend :)
dex - HV - N6 ~ rommel maar wat aan :P
[i]laatste update 03/01/2011[/i]

leon1604
Lid

Berichtdoor leon1604 » 06 jul 2010 01:46

Aangezien dit geen discussieforum is, mag ik niet te veel ingaan op de voorgaande post. Ik zal het daarom kort proberen te houden.

Je mag vinden van het geschreven artikel wat je wilt en hier zal ik dan ook niet op ingaan. Echter, de conclusie die je vervolgens trekt is niet geheel juist. CCB is de grootste clan en heeft daarom de meeste kans op een overwinning. Kans is alleen geen realiteit, maar een schatting. In de realiteit konden alle vier de opties winnen. De organisatie heeft vooraf een voorselectie gemaakt. Waarschijnlijk is IM, FF of welke clan dan ook niet vaak genoeg genomineerd om tot optie A t/m C te behoren. Ze zijn daarna wel coulant geweest dat deze niet genomineerde clans wel mogen meedoen aan de stemming. Ze hadden er ook voor kunnen kiezen dit niet te doen.

Gycixi0n schreef:Maar hetgeen wat ik er wel uit afleid aan de bovenstaande citaat, is dat er een groep kiezers gewoon door het slijk is gehaald door de schrijver van het betreffende artikel alsof hun mening er totaal niet tot doet, en die optie er eigenlijk helemaal niet had mogen worden gebruikt.

Integendeel! Die optie staat er niet voor niks! In de begeleidende tekst staat alleen het volgende duidelijk vermeld:

hierbij wel graag een goede reden waarom deze Clan volgens jou de allerbeste Clan is en dus een Oscar moet winnen

Als er dan geen stemmotivatie, als is het alleen maar welke clan, wordt gegeven, dan is een beetje moeilijk te bedenken voor welke clan die bedoeld is...

Al met al wil ik dus zeggen dat je beargumentatie niet helemaal klopt. Uiteraard ben je vrij om te vinden wat je wilt, maar ik wilde je even wijzen op de onjuiste conclusies die je hebt gemaakt.

Ps, het is niet mijn bedoeling me voor te doen als organisator of jury van de Oscars, want dat ben ik niet. Mocht mijn verklaring afwijken van het beeld dat de organisatie heeft, dan trek ik bovenstaande uitspraken terug en hoef je daar geen verdere waarde aan te hechten!
leon1604 - Utrecht - crimeclanbang - niv1 - GD Utrecht 31 t/m 34 - WHC Utrecht 42 t/m 62 - BM Utrecht 52 - MT+ zonder AD, 360 ronden, 7-05-10, 16:04

Siempieunderground
Lid
Contacteer:

Berichtdoor Siempieunderground » 06 jul 2010 14:03

Al vind ik de poll ook een beetje raar, dit is toch niet de uitslag voor een Oscar, of wel?

Aldtsjerkbv
Lid

Berichtdoor Aldtsjerkbv » 06 jul 2010 14:48

Siempieunderground schreef:Al vind ik de poll ook een beetje raar, dit is toch niet de uitslag voor een Oscar, of wel?

Hoe bedoel je ??
AldtsjerkBV (Peter) | Assen | MT+ | CCB CA
BM: 6 seizoenen
Loco: 8 seizoeen
BD: 11 seizoenen
GD: 12 seizonen
WHC: 1 seizoen

bolosjonnie
Lid

Berichtdoor bolosjonnie » 06 jul 2010 17:52

Zoals ik al eerder had aangegeven ga ik in elk geval geen enkele discussie voeren over de uitslag.
Uiteraard was het al bekend dat elke uitslag op de nodige kritiek kon rekenen van uit de IM hoek, behalve wanneer men deze verkiezing had gewonnen natuurlijk(best zielig eigenlijk).

De uitleg door Leon gegeven klopt in elk geval en daarmee lijkt mij meer dan voldoende gereageerd op beschuldigingen en andere klachten komende uit de hoek waarvandaan er commetaar is op zo'n beetje alles wat er binnen MT gebeurd.

Met groet John
Slechte mensen leven lang dus ik zuip,rook,wip en doe alles wat god verboden heeft tot ik er dood bij neer val !!!

Siempieunderground
Lid
Contacteer:

Berichtdoor Siempieunderground » 07 jul 2010 11:24

Aldtsjerkbv schreef:
Siempieunderground schreef:Al vind ik de poll ook een beetje raar, dit is toch niet de uitslag voor een Oscar, of wel?

Hoe bedoel je ??

De uitslag van de poll is de motivatie voor het krijgen van de Oscar?

MiladyP
Werkgroep
Contacteer:

Berichtdoor MiladyP » 07 jul 2010 11:54

Kopie uit het MT weekblad:

De 3e Megatycoon Oscar

De voorlopige uitslag:

Afbeelding

Wanneer wij dan de keuze optie D gaan opsplitsen om te zien wie waar voor gekozen heeft dan komen wij hier op 31 stemmen in het totaal, waarvan er 7 zijn uitgebracht op IM en 2 op FF (telling via Forum)
De overige 22 ! kiezers voor optie D hebben hun keuze (voor welke clan hun stem dan wel is) niet duidelijk gemaakt en deze stemmen kan ik dus ook niet aan een clan geven.

De Definitieve uitslag

1.CrimeClanBang met 47 stemmen
2.Albatros met 11 stemmen
3.InvisibleMasterminds met 7 stemmen
4.Taco met 4 stemmen
5.Friendly Faces met 2 stemmen

Wanneer we de klinkende overwinning van de CrimeClanBang dan gaan bekijken, dan zien we dat het gelukkig niets uitmaakt voor de einduitslag dat een grote groep D stemmers niet helemaal begreep wat de bedoeling was.

Houd dit wel in de gaten wanneer er na de zomer vakantie weer nieuwe MT Oscars uitgereikt gaan worden.

Verder wil ik over de poll even kwijt dat deze ruimte ter beschikking is gesteld door het MT weekblad en dat iedereen daar zijn stem en mening over een bepaalde keuze optie mag geven, maar dat hier geen enkele reactie terug gegeven wordt door de organisatie van de MT Oscars om de eenvoudige reden dat dit geen discussie forum is, maar een forum waar je mag stemmen en je, je stem mag toelichten.
Vragen over de Oscars kun je via PB stellen aan Dennis-inch of BoLoSjonnie.

Gezien de reacties bij de laatste Poll of het forum blijkt in elk geval één ding en dat is dat de MT Oscars weer leven binnen MT. Er zijn bij deze poll maar liefst 93 stemmen uit gebracht dus dat gaat zeer zeker de goede kant op en de verwachtingen voor de meer persoonsgebonden Oscars die we naar de zomer gaan uitreiken zijn in elk geval zeer hoog gespannen.
Wij willen bij deze wel de redactie van het MT weekblad hartelijk danken voor de hulp en de ruimte die ze ons gegeven hebben, de poll ziet er prima uit en zonder jullie hulp zouden de MT Oscars eigenlijk niet mogelijk zijn.

Dan rest mij bij deze alle stemmers te bedanken die op deze manier geholpen hebben om de MT Oscars tot een succes te maken en wens ik iedereen een hele prettige vakantie toe. De eerst volgende Oscar uitreiking is in september, wanneer de meeste MT spelers weer terug zullen zijn van hun zomerslaap. Iedereen alvast een hele fijne zomer toegewenst.

Mede namens Dennis, met sportieve groet John
MiladyP - Assen - Chief CrimeClanBang - N1 - MT+

Gycixi0n
Lid

Berichtdoor Gycixi0n » 07 jul 2010 22:54

bolosjonnie schreef:De uitleg door Leon gegeven klopt in elk geval en daarmee lijkt mij meer dan voldoende gereageerd op beschuldigingen en andere klachten komende uit de hoek waarvandaan er commetaar is op zo'n beetje alles wat er binnen MT gebeurd.

Met groet John

Mag ik vragen waar dat op slaat ?
Ik lever enkel kritiek op de manier van hoe dingen beschreven worden, ik heb tot het betreffende bericht geen kritiek geuit richting spelleiding of wie dan ook.
En ik zal eerlijk toegeven, als ik iets beter gekeken had naar de poll en er een rekenmachine had bij gepakt was ik wss er nog wel achter gekomen wat er mee bedoeld was.
want 9 stemmen kan nooit goed zijn voor 31% daar waar 11 stemmen slechts 12% is.
Nou ja een rekenmachine zou handig geweest zijn om de cijfers van de stemmen uitgebracht duidelijker in beeld te krijgen, maar daarnaast word er geen woord gerept met wat de schrijver van het betreffende stukje exact bedoeld, wat ruimte laat voor (ongegronde) kritiek.

Maar goed, het zal allemaal, tis duidelijk dat wanneer er commentaar geleverd word, je direct word ingedeeld in vakjes.
Zij die commentaar leveren, zitten toch commentaar te leveren op alles wat vast en los zit.

was getekend,

een eeuwige klagende dex !
dex - HV - N6 ~ rommel maar wat aan :P
[i]laatste update 03/01/2011[/i]