De mening 256

Hier kun je je reacties kwijt over de mededelingen en artikelen in het MT Weekblad.

Moderators: MiladyP, binair

Het zou beter voor de steden zijn als inactieven in niv. 6 al na 4 ronden verwijderd worden.

Peiling eindigde op 14 aug 2010 01:13

ja
8
53%
nee
4
27%
geen mening
3
20%

Totaal aantal stemmen: 15

tippie
Lid
Contacteer:

Re: De mening 256

Berichtdoor tippie » 10 aug 2010 09:08

Zowel nee, als ja... uitleg:
Nee omdat: Die inactieve spelers zorgen voor een hoger aantal inwoners, waar de actieve spelers met winkels van profiteren.
Ja omdat: Die inactieve beginners kosten de stad ook geld aan starterssubsidie, voorzieningen, gebouwen

Ik heb gestemd op "nee", gewoon omdat de steden geld genoeg genereren en dat ik die hoeveelheid inwoners toch belangrijker vind voor de verkoop van de spullen.
Tippie - Niveau 1 - BM Heerenveen seizoen 19/20/21/37/39/4../59/63/67 - MT+ in 78 ronden - InvisableMasterminds => record MT+

ijskoudBV
Lid

Berichtdoor ijskoudBV » 10 aug 2010 15:01

ik ben het volkomen hiermee eens!

de spelers die inactief zijn dragen niks bij aan het spel, bovendien kan het ongelijke verschillen tussen steden opleveren die nergens op gebaseerd zijn (zie reactie Tippie, inwoners-aantallen, kosten enz)
Bovendien als je 4 rondes niet actief bent, meer dan een hele week dus, dan denk ik dat je over het algemeen toch niet door gaat spelen, mocht je dit wel willen, dan kun je beter overnieuw beginnen, en de toegevoegde waarde van al die inactieve spelers is nihil. jullie zeggen 4 rondes, ik zou persoonlijk strijden voor 3 rondes, als je een week niet meer speelt is dat meer dan genoeg om te zeggen dat een account mag verdwijnen!!

dit betreft trouwens niet alleen N6-ers, alle niveau's mogen wat mij betreft sneller worden verwijderd!

Gycixi0n
Lid

Berichtdoor Gycixi0n » 10 aug 2010 18:27

hehe.. als het termijn verlaagd word naar 4 ronden, gaan er aardige klappen vallen her en der.
op de korte termijn is het voordeliger voor de verschillende steden wanneer er na 4 ronden inactiviteit schoon gemaakt word.
op de langere termijn gaan de steden het verschil wel merken, minder ruimte voor de spelers om te bouwen, is minder omzet, is uiteindelijk minder aantrekkelijk om uit breiden of om door te spelen.
dus daar zal hoe dan ook in zekere zin ook lusten voor de stad wegvallen, denk hierbij aan MB/OZB, tis niet veel, maar het beslaat voor de meeste steden wel hun voornaamste inkomstenbron :)

anderzijds bied het de diehard MT-er wel weer een uitdaging.
maar ten koste van wat ? ;)
dex - HV - N6 ~ rommel maar wat aan :P
[i]laatste update 03/01/2011[/i]

Fristi
Newbee

Berichtdoor Fristi » 10 aug 2010 19:01

Nee, omdat ik 4 rondes te weinig vindt.

Niet iedereen die zich aanmeld op MT is direct een "die-hard" en wil / kan elke week inloggen, of mensen vergeten het gewoon. Deze mensen verdienen toch ook een kans om hun ondernemend vermogen online te beproeven, en niet na een (ruime) week erachter te komen dat zij weer opnieuw kunnen beginnen.
12 rondes(4 weken) lijkt mij echter wel weer overdreven, want dan is het ondertussen al lang duidelijk dat het om een "eendagsvlieg" gaat, die geen toegevoegde waarde heeft aan het spel. Mij lijkt 2 weken, 6 rondes, daarom een beter termijn.

Reagerend op de andere reacties, vind ik niet dat je deze beslissing moet laten vallen op mogelijke financiële gevolgen voor de stad en mede-spelers. Ongeacht de gevolgen positief / negatief zijn voor zowel de spelers als de stad. Deze kunnen onmogelijk groot zijn. Stel dat er elke ronde 9 "inactieve verwijderbare" spelers bijkomen.Dit komt neer op 1 speler per stad per ronde. Met een termijn van 6 rondes betekent dat er gemiddeld 6 inactieve accounts per stad zijn, dat is toch van minimale invloed.
Belangrijker vind ik het om nieuwe spelers een redelijke kans te geven om geïnteresseerd te raken in MT, en deze spelers te behouden.

bolosjonnie
Lid

Berichtdoor bolosjonnie » 10 aug 2010 22:45

lol

Ik ben hierboven aan het lezen, heb zelf ook voor nee gestemd overigens en zie dat er nu met mij der bij pas twee mensen nee hebben gekozen haha

maar buiten dat, mij lijkt het dat het handiger is om de starters subsidie bijvoorbeeld pas na 10 ronde te verstrekken en dan gelijk een bedrag waar ze wat aan hebben, noem maar 10 miljoen ofzo best aardig voor iemand die 10 rondjes mee doet in niveau zes toch?
Slechte mensen leven lang dus ik zuip,rook,wip en doe alles wat god verboden heeft tot ik er dood bij neer val !!!

ijskoudBV
Lid

Berichtdoor ijskoudBV » 10 aug 2010 22:59

bolosjonnie schreef:lol

Ik ben hierboven aan het lezen, heb zelf ook voor nee gestemd overigens en zie dat er nu met mij der bij pas twee mensen nee hebben gekozen haha

maar buiten dat, mij lijkt het dat het handiger is om de starters subsidie bijvoorbeeld pas na 10 ronde te verstrekken en dan gelijk een bedrag waar ze wat aan hebben, noem maar 10 miljoen ofzo best aardig voor iemand die 10 rondjes mee doet in niveau zes toch?

10 miljoen lijkt me aardig veel, dat moet gecompenseerd worden met bijvoorbeeld 13,3 subsidie-leningen. hiertegen valt dus niet op te betalen.
nee ik vind je idee om het op een later tijdstip op te pakken op zich aardig, maar 1 miljoen is voor de meesten op 10 rondes ook al heel veel, en dan nog gaat het de stad veel kosten ;)

bolosjonnie
Lid

Berichtdoor bolosjonnie » 10 aug 2010 23:43

haha zit al weer zo lang op niveau 1 dat ik de waarde van geld in niv 6 niet meer weet :oops:

Maar was als voorbeeld, noem maar een redelijk bedrag ging me meer om het idee vandaar
Slechte mensen leven lang dus ik zuip,rook,wip en doe alles wat god verboden heeft tot ik er dood bij neer val !!!

RickleBV
Lid

Berichtdoor RickleBV » 11 aug 2010 00:17

Laten we niet vergeten dat de starterssubsidie telt van 1 tm 5 bedrijven.
Om naar m'n eigen account te kijken: ik heb in ronde 8 m'n HK al in de steigers gezet naar HK2 omdat 't vol zat. Als de starterssubsidie dus pas in ronde 10 komt vallen de serieuzere spelers dus al snel buiten de boot omdat die al meer dan 5 bedrijven hebben.
Aan de andere kant was die 65000 per ronde leuk meegenomen, maar 't woog ook weer niet helemaal op tegen de 4 ton die MT verstrekt na 4 ronden.

Maar goed, on-topic:
Op dit moment is het zo dat de controle op faillisementen op 6 ronden staat (6e update negatief ingaan = failliet). Ik meende me te herinneren dat de inactiviteits-controle ook op 6 ronden stond, maar blijkbaar heb ik dat mis. 12 ronden inactief is inderdaad wat aan de hoge kant, 3 of 4 rondes wat aan de lage kant wat mij betreft.
Voor mensen die een bepaalde tijd niet op MT kunnen/willen spelen is er de vriezer. 4 weken vriezen is voor sommigen ook te kort, maar dat terzijde (dat was een andere discussie).

In ieder geval heeft het (vanuit het account bekeken) geen zin om een account pas na 12 weken te verwijderen. Weliswaar vallen de kosten in niv. 6 over 't algemeen mee (net als de inkomsten :lol:) maar na 6 ronden "niets" ben je al zoveel kwijt dat het meer nut heeft om je account op te heffen en een nieuw account aan te maken dan om nog verder te spelen. Ook al is de 4 ton dan inmiddels "net" gevallen, dat geld kan voor betere dingen gebruikt worden dan het compenseren van updates die geld gekost hebben door inactiviteit.

Aan de andere kant kost het de steden spelers en donderen de statistieken met actieve spelers nog verder in elkaar. Ondanks dat op de hoofdpagina staat "Meld je nu aan en speel tegen (en met) 1000-en anderen!" worden de duizenden nu al niet gehaald (huidige stand 1273 spelers) laat staan als er nog sneller verwijderd wordt. Dat zal zeker geen positief effect hebben op het aantal "actieve blijvers".
Ook zal het (zoals genoemd) bouwruimte in de stad kosten. Bouwruimte die nu al niet toereikend is: 500 "bedrijven" per speler (laten we zeggen effectief 400 ivm. groothandels/fabrieken) betekent per speler ongeveer een driekwart tot een complete sector in 1 stad vullen. Als er uitgegaan wordt van een complete sector per speler (wat aannemelijk is als de inwonersaantallen dalen ivm. sneller verwijderen) betekent dat 18 sectoren x 10 steden = 180 spelers met een "vol" bedrijf (zonder de aantallen in 't overschot te jagen).
Eigenlijk (maar ook dat is weer een andere discussie) zouden de inwoner-aantallen van de steden nu al aangepast moeten worden, maar mocht dit voorstel het halen moet dat zeker gebeuren. Met het huidige aantal spelers en slechts "plaats" voor 180 spelers met HK10 vol is de verhouding 1 gewenste winkelruimte per 7 spelers. Dat zorgt nu al voor behoorlijke overschotten in sommige duurdere sectoren, laat staan als die inwoner-aantallen ook nog eens stevig gaan dalen als gevolg van een verkorting van de toegestane inactiviteitsperiode. Met het dalen van het aantal spelers daalt namelijk wel het aantal inwoners (en daarmee de aantallen gewenste winkels) maar het aantal winkels zelf zal amper dalen omdat de 8 ton startgeld maximaal toereikend is om 2 winkels op te zetten en te vullen (afhankelijk van de sector natuurlijk, in de duurdere sectoren is 1 het maximum).
RickleBV - N1 - Antwerpen - DG3

MiladyP
Werkgroep
Contacteer:

Berichtdoor MiladyP » 11 aug 2010 10:46

ricklebv schreef:Eigenlijk zouden de inwoner-aantallen van de steden nu al aangepast moeten worden, maar mocht dit voorstel het halen moet dat zeker gebeuren. Met het huidige aantal spelers en slechts "plaats" voor 180 spelers met HK10 vol is de verhouding 1 gewenste winkelruimte per 7 spelers. Dat zorgt nu al voor behoorlijke overschotten in sommige duurdere sectoren

1) de inwonersaantallen zijn nét aangepast, dus dat zal zeker niet gebeuren.
2) je moét niet duur zitten he... Het zijn de spélers die er voor kiezen om in bepaalde sectoren overschotten te maken.
Er zijn genoeg sectoren, die gewoon nog ruim (100-200) in het groen staan, dus er is ruimte genoeg om uit te breiden zonder overschotten te creëren. Enige wat je hiervoor moet doen is even bij Marktaandeel kijken....
MiladyP - Assen - Chief CrimeClanBang - N1 - MT+

Gycixi0n
Lid

Berichtdoor Gycixi0n » 14 aug 2010 21:35

MiladyP schreef:
ricklebv schreef:Eigenlijk zouden de inwoner-aantallen van de steden nu al aangepast moeten worden, maar mocht dit voorstel het halen moet dat zeker gebeuren. Met het huidige aantal spelers en slechts "plaats" voor 180 spelers met HK10 vol is de verhouding 1 gewenste winkelruimte per 7 spelers. Dat zorgt nu al voor behoorlijke overschotten in sommige duurdere sectoren

2) je moét niet duur zitten he... Het zijn de spélers die er voor kiezen om in bepaalde sectoren overschotten te maken.
Er zijn genoeg sectoren, die gewoon nog ruim (100-200) in het groen staan, dus er is ruimte genoeg om uit te breiden zonder overschotten te creëren. Enige wat je hiervoor moet doen is even bij Marktaandeel kijken....

Vooral punt 1 vind ik een mooi punt waarom een dergelijke wijziging in het inactief zijn verhaal, niet haalbaar zal/kan zijn.
Het aantal inwoners per deelnemer is recentelijk op gekrikt, en als de inactief-controle verlaagt word, is het effect van de eerder genoemde aanpassing praktisch geheel om zeep geholpen.
En dat is nou juist net wat ik zo leuk vind aan deze mening, eerst is er niet voldoende ruimte en dus word de inwoners aantallen per deelnemer omhoog gehaald.
Daarna volgt er deze mening waarbij sommigen liever naar een situatie gaan waar je nog minder ruimte krijgt dan ervoor.
Tenminste als je kijkt dat er iedere ronde 1 á 2 pagina's verwijderde accounts zijn wegens inactiviteit bedoel ik dan ;)
dex - HV - N6 ~ rommel maar wat aan :P
[i]laatste update 03/01/2011[/i]

RickleBV
Lid

Berichtdoor RickleBV » 14 aug 2010 23:03

MiladyP schreef:

1) Dat wist ik niet, maar dat neemt niet weg dat als dit voorstel het zou halen dat het zeker weer moet gebeuren omdat de inwoners-aantallen dan behoorlijk snel omlaag gaan.
2) Dat is ook de keuze van de spelers. Sommige spelers lijken het idee te hebben dat alleen "dure" winkels echte omzetten (en winsten) kunnen genereren. Maar ik denk dat dat wel meevalt. 45000 keer een dubbeltje is net zo goed 4500 euro als dat 100 keer 45 euro is.

tippie
Lid
Contacteer:

Berichtdoor tippie » 15 aug 2010 10:27

@MyladyP en Rickle: Proberen jullie met een cafe maar eens een winst van 2mln te behalen ;) Ik wens je veel succes.
Tippie - Niveau 1 - BM Heerenveen seizoen 19/20/21/37/39/4../59/63/67 - MT+ in 78 ronden - InvisableMasterminds => record MT+

Siempieunderground
Lid
Contacteer:

Berichtdoor Siempieunderground » 15 aug 2010 17:08

Fristi schreef:Niet iedereen die zich aanmeld op MT is direct een "die-hard" en wil / kan elke week inloggen, of mensen vergeten het gewoon. Deze mensen verdienen toch ook een kans om hun ondernemend vermogen online te beproeven, en niet na een (ruime) week erachter te komen dat zij weer opnieuw kunnen beginnen.

Wil je niet elke week inloggen? Je gaat N1 niet halen of je bedrijf wordt zo ontzettend slecht dat het niet meer uitmaakt.
Kan je niet elke week inloggen? Zie bovenstaande.
Vergeet je in te loggen voor ruim een week? Boeit het je wat er met je bedrijf gebeurd?

Of zie ik het nu verkeerd? Als je wel een goed N1 bedrijf krijgt door niks te doen en niet gemotiveerd te zijn: ik vind dat MT moeilijker moet worden gemaakt :D

RickleBV
Lid

Berichtdoor RickleBV » 15 aug 2010 23:07

FUBARinc. schreef:het kan wel degelijk; ik heb ruim eem jaar overleefd met 1 bankovervalletje per week en dat wit te wassen. en ja, daar overleef je ook in niv. 1 mee. :wink:

Dan zou je met 12 ronden voordat je account als inactief gezien wordt nog wel met minder toe kunnen ook....
Draai een flinke omzet (miljard+ op je rekening), verkoop/dump al je bedrijven en verklein je HK naar HK1.
Kosten: € 20.000 per ronde en op vrijdag de vermogensbelasting.
Je zou dan een behoorlijke tijd moeten kunnen uitzingen met alleen 1x per 12 ronden inloggen.

Alleen of je daarna in N1 je bedrijf weer vanaf de grond wil opbouwen is een andere vraag. Iets zegt me dat je met de ronden-correctie beter af bent als je dan gewoon (weer) in N6 begint.

tippie
Lid
Contacteer:

Berichtdoor tippie » 16 aug 2010 09:19

ricklebv schreef:
FUBARinc. schreef:het kan wel degelijk; ik heb ruim eem jaar overleefd met 1 bankovervalletje per week en dat wit te wassen. en ja, daar overleef je ook in niv. 1 mee. :wink:

Dan zou je met 12 ronden voordat je account als inactief gezien wordt nog wel met minder toe kunnen ook....
Draai een flinke omzet (miljard+ op je rekening), verkoop/dump al je bedrijven en verklein je HK naar HK1.
Kosten: € 20.000 per ronde en op vrijdag de vermogensbelasting.
Je zou dan een behoorlijke tijd moeten kunnen uitzingen met alleen 1x per 12 ronden inloggen.

Alleen of je daarna in N1 je bedrijf weer vanaf de grond wil opbouwen is een andere vraag. Iets zegt me dat je met de ronden-correctie beter af bent als je dan gewoon (weer) in N6 begint.

Je kan makkelijk weer een bedrijf uit de grond stampen... Ronden correctie is toch maar op een vermogen hoger dan 500mln ;)