Rotterdam!

Ben je het eens met je burgemeester of juist niet, laat hier de stem van de burger horen.

Rotterdam dictatuur?

Ja!
37
66%
Nee!
10
18%
Wat is dictatuur?
9
16%

Aantal stemmenCOLON 56

vivies
Lid
BerichtenCOLON 150
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2005, 14:35

Rotterdam!

Berichtdoor vivies » 14 Sep 2007, 07:30

In de stad Rotterdam is mij iets ter ore gekomen wat niet zou mogen kunnen :O.
Het hele concept anonieme verkiezingen is op z'n kop...
Nouja, het zit dus zo; Kandidaat 1 van de WH verkiezingen heeft gewoon stemmen zitten ronselen.. Dit bewijst maar weer eens van politieke geaardheid maargoed, dit is dan niet slim om bij de tegenstander te doen...(maar aangezien het anonieme verkiezingen waren wist hij dat dus niet)...
En het ergste van alles, de BM laat het gewoon toe, terwijl ze weet dat dit gebeurd is (als ik goed geinformeerd ben dan toch)..
GESTOPT

Froggieworld
Lid
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 31 Mrt 2007, 17:45

Berichtdoor Froggieworld » 14 Sep 2007, 16:41

bij mij is hij alleszins niet komen ronselen (en ik had dan ook op 2 gestemd, enkel en alleen obv de motivering)

vind inderdaad dat dit niet kan, nieuwe verkiezingen lijken me aangewezen

RF_COMPANY
Newbee
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 20 Okt 2006, 16:03

Berichtdoor RF_COMPANY » 14 Sep 2007, 17:12

Dit klopt idd!! Ik heb van nr 2 vernomen dat dit blijkt zijn te gebeurd!!!

En ik heb er ook over na zitten denken om Koekske dus menno hiervoor te diskwalificeren!! Omdat het niet eerlijk is gegaan!! Maar ik heb hem hier eerst persoonlijk over aangesproken via PB en op goed vertrouwen gaf hij aan dat het 5 mensen waren die hij het had gevraagd en hij heeft wel een stuk of 10 berichten gestuurd met excussen en hij gaf ook aan dat hij die mensen had aangegeven dat ze niet meer op hem moesten stemmen.. En tja wat moet je dan als BM??? Ik ben iemand die mensen graag een tweede kans geeft, en ik heb ook gezegd als het zou eindigen op gelijk spel dat zou ik zeker voor Aso hebben gekozen. Ook omdat ik zijn verhaal net iets mooier en beter vond dan die van menno!

Maar is jullie mening dan dat ik hem had moeten diskwalificeren????

AholdBV
Lid
BerichtenCOLON 328
GeregistreerdCOLON 26 Feb 2005, 23:35

Berichtdoor AholdBV » 14 Sep 2007, 17:25

Natuurlijk had je hem moeten diskwalificeren! Die 5 stemmen zorgde wel mooi dat hij er met de zege vandoor ging. Het doel van anonieme verkiezingen is dat er gekozen wordt op tekst, niet op naam. Door dit toe te staan gooi je het hele concept ervan in de prullenbak!
Als iemand al fraudeert voordat hij aan de functie begint, is het geen geschikt kandidaat.
En had je die 2e kans ook gegeven aan mensen die niet lid zijn bij de partij waar jij voorzitter van bent?

Ik denk dat het minste wat je kan doen is nieuwe verkiezingen opzetten, waaraan Koekse natuurlijk niet mee mag doen door eerdere fraude, maar het beste is gewoon de 5 stemmen (als het er niet meer zijn) van de uitkomst af te halen, waardoor de tegenstander alsnog krijgt wat hij hoort te krijgen bij dit soort schandalige praktijken, de overwinning.
AholdBV - Maastricht (Ex-BM)(Ex-BD)(Ex-WHE) - Onafhankelijk - Niveau 1

Kevin_Far..West
Lid
BerichtenCOLON 261
GeregistreerdCOLON 22 Feb 2006, 18:13

Berichtdoor Kevin_Far..West » 14 Sep 2007, 17:51

RF_COMPANY schreefColonDit klopt idd!! Ik heb van nr 2 vernomen dat dit blijkt zijn te gebeurd!!!

En ik heb er ook over na zitten denken om Koekske dus menno hiervoor te diskwalificeren!! Omdat het niet eerlijk is gegaan!! Maar ik heb hem hier eerst persoonlijk over aangesproken via PB en op goed vertrouwen gaf hij aan dat het 5 mensen waren die hij het had gevraagd en hij heeft wel een stuk of 10 berichten gestuurd met excussen en hij gaf ook aan dat hij die mensen had aangegeven dat ze niet meer op hem moesten stemmen.. En tja wat moet je dan als BM??? Ik ben iemand die mensen graag een tweede kans geeft, en ik heb ook gezegd als het zou eindigen op gelijk spel dat zou ik zeker voor Aso hebben gekozen. Ook omdat ik zijn verhaal net iets mooier en beter vond dan die van menno!

Maar is jullie mening dan dat ik hem had moeten diskwalificeren????

Het gaat hier om een verkiezing waarbij de uitslag met 1 stem verschil bepaald is.

Dus 5 'besmette' stemmen voor kandidaat 1 zijn dan behoorlijk van belang geweest is.

In principe lijkt het me dat kandidaat 1 uit de uitslag geschrapt kan worden, zonder die 5 stemmen had hij bijvoorbeeld verloren.

Had het om 1 stem gegaan, dan waren nieuwe verkiezingen wel een optie geweest. (na overleg met kandidaat 2)

Tenminste zo zou ik het zelf hebben gedaan ;)
SuperFreak - Maastricht - BM seizoen 21, 22, 28 - ex-WHC - ex-WHRO - ex-Voorzitter Live Politics Maastricht - MT+

RF_COMPANY
Newbee
BerichtenCOLON 4

Berichtdoor RF_COMPANY » 14 Sep 2007, 18:40

AholdBV schreefColonNatuurlijk had je hem moeten diskwalificeren! Die 5 stemmen zorgde wel mooi dat hij er met de zege vandoor ging. Het doel van anonieme verkiezingen is dat er gekozen wordt op tekst, niet op naam. Door dit toe te staan gooi je het hele concept ervan in de prullenbak!
Als iemand al fraudeert voordat hij aan de functie begint, is het geen geschikt kandidaat.
En had je die 2e kans ook gegeven aan mensen die niet lid zijn bij de partij waar jij voorzitter van bent?

Ik denk dat het minste wat je kan doen is nieuwe verkiezingen opzetten, waaraan Koekse natuurlijk niet mee mag doen door eerdere fraude, maar het beste is gewoon de 5 stemmen (als het er niet meer zijn) van de uitkomst af te halen, waardoor de tegenstander alsnog krijgt wat hij hoort te krijgen bij dit soort schandalige praktijken, de overwinning.

Beide mensen die mee hebben gedaan zaten bij mij in mijn clan! Dus daar ga ik geen onderscheid tussen maken. En ik vind het eerlijk gezegd dat jullie wel erg snel oordelen over mijn handelen..

RozendaalCompany
Lid
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 29 Aug 2006, 18:49

Berichtdoor RozendaalCompany » 14 Sep 2007, 18:45

Hallo, Ik zal het allemaal wel even uitleggen.
In het begin, heb ik aan 5 mensen waarvan ik er 3 goed kende gevraagt of ze op mij wilde stemmen, ik heb niet, ik herhaal niet aan alle 5 gezegt welke kandidaat ik was. Het waren er 3 en ik weet 3 teveel. Ik kreeg van Ria een mail dat het absoluut niet mocht. En ik dacht misschien eerst stiekem wel van nou, aso doet het misschien ook wel. Dus heb ik dat toen gedaan, achteraf kreeg ik er wel spijt van en toen Ria ook had over anonieme/eerlijke verkiezingen dacht ik bij mezelf nee, dan moet ik ook eerlijk blijven. Ik heb aan die personen het volgende verteld: Stem maar niet meer op mij, en als je stemt stem op kandidaat nummer 2. Ik heb deze gesprekken nog op mijn computer dus ik kan ze er zo opzetten. Ik heb dus er niks aan gehad om ze te vragen en ik heb er dus ook geen voordeel mee gedaan, Daarnaast besef ik wel dat het idee van mij om het te doen verkeerd was en mijn drang om WHC te willen worden te groot was. Ik heb ria uitgelegt dat politiek mij interesseert hier en in het echt. En gedane zaken nemen helaas geen keer, ik heb van Ria een tweede kans gekregen en zoals zij al zei: Ze zou bij gelijkspel op Aso stemmen en ik heb gezegt dat er bij nog zo gebeurtenis waarvan ik nu kan beloven dat ze niet weer gebeuren, ik meteen uit mijn functie stap. Ik hoop dat jullie mij net als Ria nog een tweede kans willen geven, want vergeet niet ik heb er wel degelijk spijt van als eerste, en ten tweede heb ik uiteindelijk wel eerlijk de verkiezingen gewonnen. Ik hoor graag reactie van jullie.
gr Menno Rozendaal
Koekske-Rotterdam-ex WHE-ex Directeur Stadsbank-2de Maal WHC-ex 3 keer loco-Ex Voorzitter P.o.m.r.b-Ex chieff Crime Time-ex WHRO-Nu BMW-Corporation!

Kevin_Far..West
Lid
BerichtenCOLON 261

Berichtdoor Kevin_Far..West » 14 Sep 2007, 18:45

RF_COMPANY schreefColon....en ik vind het eerlijk gezegd dat jullie wel erg snel oordelen over mijn handelen..

Dat komt omdat het een vrij duidelijke zaak is.

Het zijn anonieme verkiezingen --> Kandidaat 1 vraagt aan mensen of ze op hem stemmen ----> weg Anonimiteit

En of kandidaat 1 dan wel of niet die stemmen gekregen heeft maakt dan niet meer uit eigenlijk, de regels voor die anonieme verkiezing waren toch bekend bij hem. Dus als hij ze breekt zijn er logischerwijs toch gevolgen?
SuperFreak - Maastricht - BM seizoen 21, 22, 28 - ex-WHC - ex-WHRO - ex-Voorzitter Live Politics Maastricht - MT+

RozendaalCompany
Lid
BerichtenCOLON 12

Berichtdoor RozendaalCompany » 14 Sep 2007, 19:03

ik zal nog wat zeggen er zullen altijd mensen blijven die dit soort dingen doen maar zullen zij ook allemaal die fout toegeven of herstellen? Nee, ik ben 1 van de weinige geweest die dit wel heeft gedaan en niet alleen omdat het moest. Ik blijf bij me standpunt dat het verkeerd was maar dat ik het wel geprobeerd heb goed te maken en aardig gelukt is. Uiteindelijk heb ik deze verkiezing wel eerlijk gewonnen en zoals ik net al uitlegde...nouja dat zegt genoeg. Ik denk dat ik uiteindelijk op juister wijze gehandeld heb
Koekske-Rotterdam-ex WHE-ex Directeur Stadsbank-2de Maal WHC-ex 3 keer loco-Ex Voorzitter P.o.m.r.b-Ex chieff Crime Time-ex WHRO-Nu BMW-Corporation!

vivies
Lid
BerichtenCOLON 150

Berichtdoor vivies » 14 Sep 2007, 19:03

politieke partij maakt ook wat uit RF ;)
Maar het blijkt wel weer uit de R'damse overleg dat ze het goedkeuren, sommigen moedigen het zelfs aan om te lobbyen, wat opzich niet verkeerd is, maar schrijf dan g1 anonieme verkiezingen uit...
GESTOPT

Kevin_Far..West
Lid
BerichtenCOLON 261

Berichtdoor Kevin_Far..West » 14 Sep 2007, 19:06

vivies schreefColonMaar het blijkt wel weer uit de R'damse overleg dat ze het goedkeuren, sommigen moedigen het zelfs aan om te lobbyen, wat opzich niet verkeerd is, maar schrijf dan g1 anonieme verkiezingen uit...

Mee eens ;)

RF_COMPANY
Newbee
BerichtenCOLON 4

Berichtdoor RF_COMPANY » 14 Sep 2007, 19:31

Ik heb dit ook zeker niet goed gekeurd. Maar ik ben wel iemand, dat als er excussen en dingen goed gemaakt zijn dan geef ik mensen een tweede kans. Maar ik kan me wel blijven verdedigen maar ik schiet er toch weinig mee op! Ik heb mijn keuze gemaakt en sommige mensen zullen er wel mee eens zijn en andere niet. Dat is politiek en dat zal je ook altijd in de politiek blijven houden.

Succes verder met deze discussie maar ik heb hier nu mijn laatste woord over gezegd.

vivies
Lid
BerichtenCOLON 150

Berichtdoor vivies » 14 Sep 2007, 19:39

Laten we de poll voor zichzelf spreken :)
Edit dit vond ik nog op 't overleg: Het gaat tenslotte ook maar om 5 mensen die benaderd zijn

Nja, tzijn toch weer 5 stemmers die op de persoon stemmen en niet op 't programma... En hoeveel mensen hebben er nou eigenlijk gestemt, juist jah, als je deze mensen eraf haalt heb je gelijk een ander beelt, dan verliest de tegenstander niet met 1 stem maar wint met 4 stemmen...(want die mensen hebben wel degelijk op de persoon gestemt..)
GESTOPT

CDV
Brons lid
BerichtenCOLON 1580
GeregistreerdCOLON 18 Aug 2005, 20:42

Berichtdoor CDV » 14 Sep 2007, 20:19

Hahaha wat een bak :P
Iedere goede bm zou meteen de corrupte deelnemer diskwalificeren! Dan toon je pas daadkracht! Maarja het gaat hier natuurlijk om een clan/partijgenoot...
Doom/CDV

RozendaalCompany
Lid
BerichtenCOLON 12

Berichtdoor RozendaalCompany » 14 Sep 2007, 20:27

nu durf jij te beweren, dat ik lieg over dat die mensen op mij gestemd hebben nou dame of heer laat ik even duidelijk zijn ik heb daar zeker niet over gelogen de gesprekken staan nog op me comp. En ik ga geen enkele discussie uit de weg ik heb wel degelijk de bewijzen dat zij NIET gestemd hebben en mocht jij dat wel beweren, kom dan maar eens op msn je zal die bewijzen krijgen. Ik laat mij toch niet zwart maken door zo stel beweringen van jou die nergens op gebasseerd zijn kom nou.