Statusverwerving Als Ondernemer?

Stel als beginner hier al je vragen over het spel.

ModeratorCOLON MBC

CPI
Lid
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2010, 18:58

Statusverwerving Als Ondernemer?

Berichtdoor CPI » 23 Jun 2010, 14:49

Geachte Medespelers,

ben toch al een goede 22 ronden aan het meedraaien ondertussen met men bedrijf CPI.
Maar na 22 ronden kan ik niet anders dan vaststellen dat men statussen enorm traag stijgen.
Ook stel ik vast dat de gem. medespeler met ong. evenveel rondes tussen de 75 a 100 status heeft.
Dit zowel eenderzijds als ondernemer & anderzijds ook als crimineel.

Het lijkt me logisch dat deze stijgen door bepaalde handelingen te ondernemen.
Oef, zover was ik ook al :). De vraag is gewoon simpelweg welke handelingen zijn dit dan?
Ik baat braaf 5 bedrijven uit, vul elke ronde de stocks aan, doe R&D, ik maak reclame etc.
Toch zie ik zo goed als geen vorderingen in mijn statusverhaal. Bij ondernemen is dit slechts 29.
Men hoogste status is de meest nutteloze, die van politiek die op 30 staat.
Om nog maar te zwijgen over men criminele status die nog steeds slechts 10 bedraagt.

Ook doe ik bv elke ronde pogingen tot criminaliteit te ondernemen, deze lukken niet echt ^^.
Mss daardoor dat criminele status nog niet echt is gestegen, maar ik blijf proberen ;).
Wat ik me dus vooral afvraag is hoe krijg ik dat ondernemers status fors de hoogte in.
Want zoals het nu staat, is het een beetje belachelijk and I've had it with it :p

Alvast bedankt people,
Stephane
Managing Director of CPI

Afbeelding
Laatst gewijzigd door 1 op CPI, in totaal 3 keer gewijzigd.
Proud Owner Of CPI - Brussel - niv. 4 - BM Brussel
All those lookin' down on me, I'll tear you down the balcony.

chosen313
Lid
BerichtenCOLON 146
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2007, 19:31

Re: Statusverwerving Als Ondernemer?

Berichtdoor chosen313 » 23 Jun 2010, 16:54

Hoi Stephane,

Het aantal ondernemerspunten zit gekoppeld aan de winst die je iedere ronde maakt. Hoeveel punten je bij welke winst krijgt kan je zien bij -> standen -> winst -> staffel ondernemersstatus.
Om zoveel mogelijk ondernemers status te halen moet je dus zoveel mogelijk winst maken. En dit vereist de goede instelling van je bedrijven, je moet zo hoog mogelijke kwaliteit producten in je winkels hebben. De prijs goed afstellen ( bij jou kwaliteit waarschijnlijk wat lager als de marktprijs), alle reclame opties aan zetten en iedere ronde voldoende inkopen om de status snel te laten stijgen.

Maar eerst een tijd goed te investeren in bedrijven kan er voor zorgen dat je status straks wat sneller gaat stijgen.
Nog een laatste tip, neem wat minder verschillende bedrijfs soorten. Dat is ook wat makkelijker instellen met alle prijzen en inkopen. Bovendien is het niet echt nuttig om straks bijvoorbeeld een telecom Groothandel op te zetten als je maar 1 telecombedrijf in een stad hebt.

Grz. Stefan
TACO-Brussel - Het Verbond - WHC Brussel (Seizoen 35, 36) - BM Brussel Seizoen 37

CPI
Lid
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2010, 18:58

Berichtdoor CPI » 23 Jun 2010, 17:45

chosen313 schreefColonHoi Stephane,

Het aantal ondernemerspunten zit gekoppeld aan de winst die je iedere ronde maakt. Hoeveel punten je bij welke winst krijgt kan je zien bij -> standen -> winst -> staffel ondernemersstatus.
Om zoveel mogelijk ondernemers status te halen moet je dus zoveel mogelijk winst maken. En dit vereist de goede instelling van je bedrijven, je moet zo hoog mogelijke kwaliteit producten in je winkels hebben. De prijs goed afstellen ( bij jou kwaliteit waarschijnlijk wat lager als de marktprijs), alle reclame opties aan zetten en iedere ronde voldoende inkopen om de status snel te laten stijgen.

Hey Stefan,

thanks om me even te willen bijstaan in de oplossing van mijn vraag & voor de tips!
Dat je ondernemers-status gekoppeld was aan je winst wist ik nog niet, je hebt me iets bijgeleerd :).
Daarnaast was ik al reeds van plan me binnenkort slechts te focussen op 2 branches.
Eerste keer dat ik dit spel speel dus wou eerst eens kijken naar wat verschillende branches me te bieden hadden.

However van al de rest ben ik ondertussen wel van op de hoogte & doe ik dus ook met andere woorden.
Dit bracht met zich dus een andere vraag mee. Daarom dat ik net na deze topic, ook een andere heb gemaakt.
Deze vindt je hier terug: http://forum.megatycoon.nl/forum/viewtopic.php?f=49&t=26708.
Als je mogelijk de zin zou hebben om ook deze vraag mee te helpen beantwoorden, dat zou fantastisch zijn.

Alvast hartelijk dank bij voorbaat!

Sincerely,
Stephane,
Managing Director of CPI

Afbeelding
Laatst gewijzigd door 1 op CPI, in totaal 3 keer gewijzigd.
Proud Owner Of CPI - Brussel - niv. 4 - BM Brussel
All those lookin' down on me, I'll tear you down the balcony.

Geer
Werkgroep
BerichtenCOLON 498
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2005, 16:33

Berichtdoor Geer » 23 Jun 2010, 20:00

Betreffende je criminele zaken verwijs ik je door naar je clan. Ik zie dat je bij CCB zit. Deze clan heeft diverse tips op hun overleg staan die je verder kunnen helpen om te groeien op het criminele vlak.
Geertje - partijloos - N1 - Amsterdam