Optimalisatie Winkel & Winkelverkopen

Stel als beginner hier al je vragen over het spel.

ModeratorCOLON MBC

CPI
Lid
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2010, 18:58

Optimalisatie Winkel & Winkelverkopen

Berichtdoor CPI » 23 Jun 2010, 15:02

Geachte Medespelers,

naast men status-verwerving vraag heb ik er nog eentje voor jullie.
Ik had graag een topic-thread gezien over hoe je nu juist winkels optimaliseerd.
Bijvoorbeeld: ik heb zelf 5 winkels momenteel in men bezit te Brussel.
Sommige verkopen fantastisch, andere hou ik echt zo goed als niets van over (50k bv.).
Kwaliteit van alle winkels ligt rond de 215 & prijzen liggen rond de gem. marktprijs.

Ik hoor hier dat gem. winst rond 1mil per shop zou moeten/kunnen liggen.
Vandaar dus de vraag wat doe ik fout, wat kan er beter and so on.
Ik doe trouwens ook voor elke shop reclame 1-8 wat me toch ook 120k per shop kost elke ronde.
Mijn goederen komen allemaal van een GH & hebben gem. kwaliteit van 400-500.

Heb dus voor zover ik weet prima producten in prima winkels (a1 uitsluitend).
Ook voer ik zeker goede reclame & koop ik elke ronde 20% meer stock in.
Dit omdat ik elke ronde mijn verkopen ook met 20% zie stijgen gemiddeld.
Daar gaat dan ook het merendeel van men winst naartoe, die 20% extra stock elke keer.

Zo, das denk ik toch wel alle informatie die je nodig hebt om te kijken wat ik mog. fout doe.
Hoop dat er meerdere ervaren oude MT-rotten :p bereidt zijn me eventjes bij te staan hierin.
Ook vele beginnende spelers zullen zich wss diezelfde vraag stellen in de toekomst.
Ben dus 110% weg met het hele spelconcept, alleen de uitvoering lukt matig waar ik zeer goed wil bereiken.

Hartelijk bedankt alvast,
Stephane
Managing Director of CPI

Afbeelding
Laatst gewijzigd door 1 op CPI, in totaal 3 keer gewijzigd.
Proud Owner Of CPI - Brussel - niv. 4 - BM Brussel
All those lookin' down on me, I'll tear you down the balcony.

Losers manager
Lid
BerichtenCOLON 62
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2004, 19:28

Re: Optimalisatie Winkel & Winkelverkopen

Berichtdoor Losers manager » 23 Jun 2010, 19:19

Stijgen je verkopen? Kijk anders eens naar de prijselasticiteit..

Des te hoger jij je prijs zet, des te minder je verkoopt, waarschijnlijk! ;)
Maar wie weet zit er wel 100 euro marge voor je de grens bereikt dat je minder gaat verkopen.. Speel daar ook eens mee..
Losers - Eindhoven - Niveau 1 - LiberalePartij

CPI
Lid
BerichtenCOLON 32

Berichtdoor CPI » 23 Jun 2010, 19:39

Losers manager schreefColonStijgen je verkopen? Kijk anders eens naar de prijselasticiteit..

Des te hoger jij je prijs zet, des te minder je verkoopt, waarschijnlijk! ;)
Maar wie weet zit er wel 100 euro marge voor je de grens bereikt dat je minder gaat verkopen.. Speel daar ook eens mee..

Had inderdaad eerst woekerprijzen ingesteld tot x4 inkoopwaarde. Dit baatte inderdaad niet.
Pas toen ik mijn prijzen ging schikken naar de gem. marktprijs brachten de winkels respectabel op.
However je hebt mss wel een punt met beetje bij beetje altijd de prijs op te drijven tot men verkopen dalen.

Zo zou ik inderdaad kunnen zien tot waar ik het kan drijven al is het een proces dat meerdere ronden zal kosten!
Ach ja eens je een fixed price bij je eigen winkels kan instellen kan je ze voor al je winkels in die branche gebruiken.
Anderzijds bij bv een kledingswinkel ofzo doe je de prijs niet zomaar plus 100, zou fataal zijn voor de verkopen.
Dus die tactiek zorgt mss voor een extra winstmarge van 5 tot 10% in elke winkel.

Ik zoek eerder iets wat men verkopen 200 of 300% zou doen stijgen.
Het moet toch mogelijk zijn elke ronde je stocks volledig te vullen & tegelijkertijd elke keer volledig uitverkopen?
Of vergis ik me daar dan in? Heb gwn zoiets van men verkopen gaan goed, hou er alleen zo goed als 0 van over.
Dit na R&D, terug stock inkopen & alle andere zaken (terug) te betalen ronde na ronde.
Zo hou ik haast 0 over om te herinvesteren in nieuwe winkels etc, wat toch zonde is.

Als ik dan naar de rankings kijk zie ik dat mensen met evenveel rondes als mij 10x zoveel omzetten.
Soms met de helft van mijn aantal winkels, raises questionmarks you see? :)
Ik moet toch meer fout doen dan een kleine aanpassing in de prijzen?

Alvast bedanks Losers Manager! Meerdere tips van iedereen zijn nog steeds meer dan welkom!!

Sincerely,
Stephane
Managing Director of CPI

Afbeelding
Laatst gewijzigd door 1 op CPI, in totaal 3 keer gewijzigd.

CPI
Lid
BerichtenCOLON 32

Berichtdoor CPI » 24 Jun 2010, 15:41

Hey FubarInc.

Zonder meer een allesomvattend antwoord, hartelijk dank daarvoor das zowat alles wat ik wou weten.
Wou gewoon een analyse van een ervaren speler ivm mijn persoonlijke bedrijfssituatie, thanks!
Je lijkt me net als mij iemand welbespraakt & iemand die niet terugdeinst om een onderbouwde uitleg te geven.
Mits je daar geen problemen mee hebt ga ik je ook in-game toevoegen, denk dat jij me nog wel wat kan leren.
Als het jou niet stoort natuurlijk, voor 't zelfde geld heb je zoiets van oei liever niet ^^.

Anyway inderdaad die adviseur was de best call als het aankomt op het spelen van dit spel.
Zou na enkele rondes mét, niet meer zonder willen spelen, maakt het een pak aangenamer!
Daarnaast ben ik inderdaad niet met de meest voor de hand liggende branches begonnen.
Maar zo ben ik nu eenmaal, altijd in voor een financieel avontuur/uitdaging, just as in real life.
Plan dus inderdaad me te gaan specifieren in 2 bepaalde branches, welke weet ik nog niet.

Los daarvan ben ik ook volop aan het R&D-en op 3/4 domeinen waar ik inzit.
Ben dus volop richting GH aan het werken zoals je me adviseert, staat zelfs op dubbel research.
De koers die ik momenteel vaar is dus inderdaad de slechtste nog niet, gelukkig!!
Met nog enkele tips links & rechts kom ik er nog wel, MT rankings hou je vast aan de takken van de bomen ;)

P.S. nog eens bedankt fubarinc. voor de uitgebreide reactie, it's very much appreciated!

Sincerely,
Stephane
Managing Director of CPI

Afbeelding