Paar vraagjes over ondernemen

Stel als beginner hier al je vragen over het spel.

ModeratorCOLON MBC

Luuk
Lid
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 28 Jan 2012, 22:05

Paar vraagjes over ondernemen

Berichtdoor Luuk » 02 Mrt 2012, 07:57

Ik ben bijna in niveau 5 en mijn adviseur raakt bij op. Daarom een paar vraagjes:

1. Is er een manier om de prijzen van meerdere winkels tegelijk aan te passen? Dan bedoel ik dus niet de optie die adviseurs hebben waarmee je alle prijzen aan kan passen. Dit is niet echt handig als je beginnende winkels hebt van lage kwaliteit en andere winkels van hoge kwaliteit.

2. Is het inkopen van producten zonder de adviseur op een handigere manier te doen, dan voor elk bedrijf steeds (in het normale inkoopscherm) een groothandel en hoeveelheid in te vullen?

-Luuk

BigCompany
Lid
BerichtenCOLON 102
GeregistreerdCOLON 02 Mrt 2009, 18:12

Re: Paar vraagjes over ondernemen

Berichtdoor BigCompany » 02 Mrt 2012, 08:49

Beste luuk,

Vraag 1:
Prijzen zijn op twee manieren aan te passen.
* Optie prijzen aanpassen met de adviseur, dus per stad en per segment
* Voor iedere winkel apart

Dus jouw vraag of je een x aantal winkels kunt selecteren is niet mogelijk.

Vraag 2:
Inkopen zonder adviseur is al een keer aangepast door je inkoopaantallen van de vorige keer te laten staan. Nog eenvoudiger is er niet.

Luuk er is niet voor niks een adviseur voor MegaTycoon om toch een beetje inkomsten te genereren voor de server-kosten. Daarnaast krijg je bij MT-plus die je gemiddeld binnen 125 ronden haalt een gratis adviseur. En koop je een adviseur dan haal je MT-plus status wel binnen 80 á 100 ronden. Dus heb je enkel een adviseur voor 60 ronden nodig.

Luuk
Lid
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 28 Jan 2012, 22:05

Berichtdoor Luuk » 02 Mrt 2012, 19:39

Ok, bedankt voor het antwoord. Ik ben ook al wel van plan om een adviseur te kopen, dit ga ik denk ik ook doen.

Nog een ander vraagje, waarvoor ik het niet echt waard vind om een nieuw topic te maken:
Bij mijn financieel overzicht staat dat ik een saldo heb (ink.-uit.) van € 6.884.645. Maar als ik bij standen/achievements kijk, zie ik een winst van € 12.228.862. Waar komt dit verschil door? Door criminele activiteiten?

tippie
Lid
BerichtenCOLON 499
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2006, 21:28

Berichtdoor tippie » 03 Mrt 2012, 17:23

Luuk schreefColonOk, bedankt voor het antwoord. Ik ben ook al wel van plan om een adviseur te kopen, dit ga ik denk ik ook doen.

Nog een ander vraagje, waarvoor ik het niet echt waard vind om een nieuw topic te maken:
Bij mijn financieel overzicht staat dat ik een saldo heb (ink.-uit.) van € 6.884.645. Maar als ik bij standen/achievements kijk, zie ik een winst van € 12.228.862. Waar komt dit verschil door? Door criminele activiteiten?

Op vrijdag betaal je vermogensbelasting. In je financieel overzicht word dit eraf getrokken, maar bij de winst in de standen niet. Omdat je anders op vrijdag nooit ondernemerspunten zou behalen.
Tippie - Niveau 1 - BM Heerenveen seizoen 19/20/21/37/39/4../59/63/67 - MT+ in 78 ronden - InvisableMasterminds => record MT+