Welke winkel is het beste?

Stel als beginner hier al je vragen over het spel.

ModeratorCOLON MBC

vecozuivel
Lid
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 02 Mrt 2012, 19:59

Welke winkel is het beste?

Berichtdoor vecozuivel » 02 Mrt 2012, 21:12

Hallo,

Ik speel dit spel nog niet zo heel lang (6 rondes) en heb gehoord dat het handig is om 2 verschillende soorten winkels op te zetten omdat je dan later makkelijker zit met groothandels enzo.
nu werd mij geadviseerd om groenteboeren op te zetten maar die zitten in mijn stad (groningen) al heel erg veel dus daar is geen ruimte meer voor.
Nu ben ik begonnen met melkboeren en haal een gemiddelde winst van ongeveer €300.000. heb natuurlijk alle reclame en zit op beste locatie.
heeft iemand tips om ervoor te zorgen die winst hoger te krijgen? en welke winkel kan ik het beste ernaast opzetten?

bedrijfsnaam: vecozuivel

Luuk
Lid
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 28 Jan 2012, 22:05

Re: Welke winkel is het beste?

Berichtdoor Luuk » 02 Mrt 2012, 22:44

Ik ben zelf ook een beginnende speler, ik heb er nu 17 rondes op zitten. Ik houd me ook bezig met groenteboeren, ik heb er nu 35. Met de oudste maak ik 750k winst en een net opgezette winkel rond de 450K.
Alle reclame en beste locatie zoals je al hebt is goed. Ook maximale grootte is goed.
Verder moet je groot inkopen en zelf een beetje spelen met de prijs. Je moet eigenlijk nét al je producten verkopen. Als je alles verkoopt, moet je je prijzen wat omhoog gooien. Als je veel te weinig verkoopt, kan je wat van de prijs afhalen.
Als laatste is het niet erg om in het begin in de - te staan. Je mag max. 5 rondes achter elkaar rood staan. Dit kan je gebruiken om veel bouwmateriaal te kopen en veel winkels op te zetten, zodat je snel geld kunt verdienen.

vecozuivel
Lid
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 02 Mrt 2012, 19:59

Berichtdoor vecozuivel » 03 Mrt 2012, 17:12

ej,

dank je wel voor je informatie.
maar groenteboer gaat bij mij niet werken omdat er daarvan al teveel zijn in Groningen.
iemand anders nog een winkel?

tippie
Lid
BerichtenCOLON 499
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2006, 21:28

Berichtdoor tippie » 03 Mrt 2012, 17:22

Eigenlijk alles wat groen is kan wel hoor.

Ik adviseer beginners om ijsboeren, bakkerijen, cafe, kleding, drogist, melkboer of slagerij op te zetten... Allemaal goed winstgevende winkels met weinig inkoopwaarde ;)
Tippie - Niveau 1 - BM Heerenveen seizoen 19/20/21/37/39/4../59/63/67 - MT+ in 78 ronden - InvisableMasterminds => record MT+