belasting

Stel als beginner hier al je vragen over het spel.

ModeratorCOLON MBC

vecozuivel
Lid
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 02 Mrt 2012, 19:59

belasting

Berichtdoor vecozuivel » 21 Mrt 2012, 22:28

Beste allemaal,

Ik speel dit spel nog niet zo heel lang en dacht dat er alleen op vrijdag belasting werd geheven.
Nu zie ik dat er bij mij op maandag en op woensdag €322.000 belasting is geheven.
Waarover betaal ik deze belasting?
als je iets koopt betaal je daarover belasting dat weet ik maar dan zou het bedrag dus moeten verschillen en dat is dus niet het geval.

Dus klopt het dat je alleen op vrijdag belasting betaald? en waarover dan?
en waarom zijn er op maandag en woensdag dan ook kosten bij de belasting?

Hartelijk bedankt alvast voor een mogelijk antwoord.

aborah
Lid
BerichtenCOLON 85
GeregistreerdCOLON 27 Sep 2010, 12:45

Re: belasting

Berichtdoor aborah » 21 Mrt 2012, 22:59

Hoi veco!

Je hebt volgens mij 3 soorten belastingen:
1. Vermogensbelasting: Dit betaal je elke vrijdag
Vermogensbelasting t/m 20 mln. Kan verschillen van 1.5 - 6.5%
Vermogensbelasting 20-50 mln. Kan verschillen van 4.7 - 12.2%
Vermogensbelasting > 50 mln. Kan verschillen van 10.0 - 20.0%

2. OZ belasting: Dit betaal je elke vrijdag en kan verschillen per stad van € 6.000 - € 25.000 per bedrijf voor je eerste 6 bedrijven en € 14.000 - € 35.000 per bedrijf als je meer dan 6 bedrijven hebt.
3. Milieubelasting: Dit betaal je elke ronde als je meer dan 12 bedrijven hebt en kan verschillen per stad van € 8.000 - € 20.000 per bedrijf.

Genoeg info?

vecozuivel
Lid
BerichtenCOLON 21

Berichtdoor vecozuivel » 22 Mrt 2012, 16:41

Het is nu al wel wat duidelijker.
En helaas betaal je dus aardig wat belasting.
Bedankt voor je antwoord.

In welke stad is de belasting het meest voordelig dan?
en betaal je de belasting aan de stad waar je bedrijf in staat of gewoon totaal bedrag aan waar het hoofdkantoor staat?

AziveguInc.
Lid
BerichtenCOLON 263
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2011, 09:41

Berichtdoor AziveguInc. » 22 Mrt 2012, 17:53

alle steden hebben ongeveer een even hoge belasting. Er word hard campange gevoerd om de vermogensbelasting volledig naar de stad te geven, want dat zou voor meer competitie zorgen tussen steden, maar helaas nog geen gehoor.

het lastige van de belasting is dat het niet helemaal uniform is. de oz en mb betaal je aan de stad waar de bedrijff zit, maar de vermogens belasting betaal je aan de stad waar je HK is gevestigd.
Een ijsbeer met vijf

vecozuivel
Lid
BerichtenCOLON 21

Berichtdoor vecozuivel » 22 Mrt 2012, 23:03

oke,

maar ik snap je punt van die campagne niet helemaal. want al het geld gaat toch gewoon naar de stadsbank?
en voor wat voor competitie zou het dan moeten zorgen? welke stad het meeste geld heeft?

AziveguInc.
Lid
BerichtenCOLON 263

Berichtdoor AziveguInc. » 23 Mrt 2012, 23:30

Er gaat ongeveer drie miljoen euro van jouw vermogensbelasting naar de stad toe. De rest verdwijnt in wat wij noemen de MT-zwarte gat.
En als alle geld naar de stad ging, konden wij steden zien ontwikkelen die strijden om de evenementen en de meeste niveau 1 spelers.
Een ijsbeer met vijf

vecozuivel
Lid
BerichtenCOLON 21

Berichtdoor vecozuivel » 24 Mrt 2012, 15:28

oke,
dat is wel raar ja dat het geld verdwijnt want dan loop je een hoop belastinggeld mis.
voor mij maakt het misschien 1 miljoen uit maar voor de niveau 1 spelers wat meer ja.

tippie
Lid
BerichtenCOLON 499
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2006, 21:28

Berichtdoor tippie » 26 Mrt 2012, 18:10

Ja, want als al het geld naar de stad gaat, dan gaan die evenementen echt niet meer kosten :roll:

Denk eens na. ipv 1.5mld gaat een evenement dan 20mld kosten... Dan zit je nog steeds in hetzelfde schuitje hoor.
Tippie - Niveau 1 - BM Heerenveen seizoen 19/20/21/37/39/4../59/63/67 - MT+ in 78 ronden - InvisableMasterminds => record MT+

AziveguInc.
Lid
BerichtenCOLON 263

Berichtdoor AziveguInc. » 26 Mrt 2012, 20:02

Ik zou zelf graag zien dat er meer 'kostenposten' voor de stad waren. Bijvoorbeeld investeren in onderwijs, veiligheid of infrastructuur. Het zou de HF verbeteren en je kunt meer diversificatie in een stad krijgen.
Een ijsbeer met vijf

BigCompany
Lid
BerichtenCOLON 102
GeregistreerdCOLON 02 Mrt 2009, 18:12

Berichtdoor BigCompany » 28 Mrt 2012, 15:49

ALs het MT zwarte gat verdwijnt is Assen heel machtig. Kijk maar naar de TOP 10 van het vermogen, daarvan zijn er 6 gevestigd in Assen.

AziveguInc.
Lid
BerichtenCOLON 263

Berichtdoor AziveguInc. » 28 Mrt 2012, 16:01

daarom zou ik ook meer kostenpotten willen hebben.
Een ijsbeer met vijf

Gebruikers-avatar
MiladyP
Werkgroep
BerichtenCOLON 1763
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2005, 00:41

Berichtdoor MiladyP » 03 Apr 2012, 06:07

@ Azi: meer kostenposten maken het geheel niet overzichtelijker. Als je het reeel wilt maken komen er nog zeker 30 x stads- en spelersbelastingen bij. Dit zou het spel alleen maar onduidelijker maken vandaar het "zwarte gat" (welke zoals Tippie terecht zegt er daarnaast ook is om wildgroei voorkomt)

@ Vecozuivel:
MT is zo simpel mogelijk gehouden om in principe voor iedereen speelbaar en begrijpbaar is. De belastingen vallen op zich wel mee als je vergelijk met RL.
In principe heeft elke stad de belasting voor beginners op zijn min staan en de subsidie redelijk richting max. Uitzonderingen bevestigen de regel.

Wanneer je gewoon je winkeltjes inkoopt, reclame maakt en een naar verkopen gepaste verkoopprijs instelt, hoef je je geen zorgen te maken.
Dat met belasting regelt zich wel ;)

Mocht je nog vragen hebben, schroom niet ze te stellen.
MiladyP - Assen - Chief CrimeClanBang - N1 - MT+

AziveguInc.
Lid
BerichtenCOLON 263

Berichtdoor AziveguInc. » 03 Apr 2012, 19:30

het zou inderdaad wat onduidelijker kunnen worden, maar als bijvoorbeeld alle gebouwen individueel worden weergegeven, dat je dan maar 'Gebouwen' hebt (plus een extra voor gevangenis vanwege zijn speciale rol).

Bovendien word er ook al langer geroepen om de drie verschillende VB's weer te geven ipv 1.
Ook zou OZ klein en OZ Groot apart mogen worden weergegeven. Het geeft meer inzicht in de inkomsten en de lijstje word toch VÉÉL kleiner.
Ook aan te raden is het toevoegen van evenementen aan kosten. Het is namelijk een beetje raar als de stad €2miljard uitgeeft, maar nog steeds winst maakt.

Maar extra kostenposten zouden dus investeringen kunnen zijn. Dus anders dan 4 keer een politie bureau bouwen, je bouwt er drie van hele goede kwaliteit, of 5 van slechte kwaliteit.
Ook zou ik graag zien dat promotie, toeristenbelasting, ambtenaren en inspecteurs een keer iets zouden betekenen.
Dit zijn vaak dingen die al langer geroepen worden, dus het is niet apart dat ik het zeg.

PS: dit zie ik niet echt als een grote aanpassing van de spel, maar eerder een update ervan (m.u.v. de investeringen)
Een ijsbeer met vijf