stad

Stel als beginner hier al je vragen over het spel.

ModeratorCOLON MBC

vecozuivel
Lid
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 02 Mrt 2012, 19:59

stad

Berichtdoor vecozuivel » 07 Apr 2012, 17:37

Hallo,

Misschien een domme vraag maar maakt het veel uit in welke stad je zit?
Ik zit momenteel is Groningen, is dat dan een goede stad als het wat uit maakt.
en naar welke stad kun je het beste gaan?

AziveguInc.
Lid
BerichtenCOLON 263
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2011, 09:41

Re: stad

Berichtdoor AziveguInc. » 07 Apr 2012, 20:41

alle steden lijken zowat op elkaar.
Als je een stad wil met echt actieve spelers en veel overleg, dan is Groningen of Amsterdam een goede keus.
Als je een stad wil waar er een minimale kans is om gekraakt te worden, dan kun je het best naar Assen.
Als je een stad wil waar je rustig aan je imperium kan bouwen, dan is Brussel, Maastricht of Eindhoven een goede keus wegens hun kleine inwoners aantal.
Verder maakt het weinig uit. Er word wel langer gevraagd of er meer onderscheid kan komen, maar dat blijft voorlopig alleen maar cosmetische aanpassingen.

Maar ik moet wel zeggen dat groningen een goed stad is als je bijvoorbeeld hulp nodig hebt of zoiets. Er zitten veel ervaren spelers daar die graag mensen willen helpen.
Een ijsbeer met vijf

Gebruikers-avatar
MiladyP
Werkgroep
BerichtenCOLON 1763
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2005, 00:41

Berichtdoor MiladyP » 11 Apr 2012, 05:21

Sorry Azi, maar wat een grote onzin.....

Mis bij puntje 1: actieve spelers sowieso al Assen... (zie standen zegt zat)
Mis bij puntje 2: Heerenveen, Maastricht en Rotterdam (en Brussel)....
Mis bij puntje 3: weinig inwoners zegt nix over de marktbezetting (denk aan bouwen door externe spelers). Dus dat is gewoon rondkijken......

Mis bij de opmerking, waar Groningen gepromoot wordt als stad met ervaren spelers sowieso al 8!! andere steden met ongeveer even veel ervaren spelers (om maar niet dé stad met de meeste (fossiele) kennis te noemen, die je doodleuk vergeet).

blablabla, het is dun ijs dus.

Op de vraag die Vecozuivel stelt, is maar 1 objectief antwoord mogelijk.

ELKE stad in MT is ongeveer gelijk. Overal zitten actieve en ervaren spelers en overal in MT is een markt te vinden waar je je op kunt storten, deze hoeft niet persé in jouw HK stad te zijn.

Mocht ik mijn HK willen verhuizen, zou ik kijken naar:

1) steden die goed lopen en waar een stabiel bestuur is (dus geen BM die geen of idiote voorstellen doet, geen stad met een stadsbestuur wat onderling ruziet (speler altijd de dupe), of een stad die tegen faillissement aanhangt oid)
2) naar steden waar de belastingen het laagste zijn (want die betaal je grotendeels in je HK stad) en
3) wanneer van toepassing naar starterssubsidie (max. 5 bedrijven & niveau 6), deze krijg je nl ook vanuit je HK stad betaald.
4) Mocht je evt bekenden hebben in een bepaalde stad zou dat ook een argument kunnen zijn om juist naar die stad je HK te verplaatsen. Want alleen waar jouw HK staat kun je op het stadsoverleg posten en op het betreffen stadsforum.
5) mocht je het nog steeds niet weten, dan zoek een stad uit waar je je zelf bij vindt passen. Lees hiervoor het stadsoverleg / stadsforum. Dit zegt nl veel over de inwoners daar: hou je van een discussie dan moet je dat in andere steden zoeken dan daar waar de moppen het gezwets is (je begrijpt, dat ik de namen hier niet kan noemen) ;)

Ik hoop je hiermee voldoende van dienst te kunnen zijn geweest.

NB: mocht een stad zich benadeeld voelen door mijn "objectieve antwoord", gelieve dat 1! vertegenwoordiger zich via Forum-pb of MT pb even meldt. Deze objectieve post is in jarenlange samenwerking met meerdere spelers ontstaan, er kan ondanks dit nog altijd iets onduidelijk/verkeerd overkomen.
MiladyP - Assen - Chief CrimeClanBang - N1 - MT+

vecozuivel
Lid
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 02 Mrt 2012, 19:59

Berichtdoor vecozuivel » 11 Apr 2012, 18:37

dank je voor je reactie

assen is dus wel een goede stad? want daar wil ik denk ik naartoe

AziveguInc.
Lid
BerichtenCOLON 263
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2011, 09:41

Berichtdoor AziveguInc. » 12 Apr 2012, 19:34

ik zat gewoon opmerkelijke punten op te noemen van enkele steden hoor. En om schijn van voorkeur weg te nemen noemde ik maar elk stad 1 keer.
Ik had er ook bij kunnen zeggen dat als je van spanning houd, je het best naar Amsterdam kan komen, en dat klopt ook wel een beetje.

Maar ik blijf nog steeds vinden dat Groningen het beste stad is (ondanks hun nieuwe actie) vanwege hun gemengde en gevarierde beleid, veel ervaren spelers, goede communicatie en aantrekkingskracht. Ik vind het zelf wel leuker in Amsterdam, want ik zit niet graag op m'n luie reet (niet als kritiek bedoeld naar andere steden) en ik wil graag een uitdaging, en wij kunne het wel allemaal eens zijn dat Amsterdam bij uitstek daarvoor geschikt is.
Een ijsbeer met vijf

Gebruikers-avatar
MiladyP
Werkgroep
BerichtenCOLON 1763
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2005, 00:41

Berichtdoor MiladyP » 13 Apr 2012, 17:40

haha op het punt van Amsterdam heb je helemaal gelijk, maar of het ook gezellig is... :lol: :lol:
MiladyP - Assen - Chief CrimeClanBang - N1 - MT+