Winst opkrikken

Stel als beginner hier al je vragen over het spel.

ModeratorCOLON MBC

Smile
Lid
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 27 Apr 2012, 22:36

Re: Winst opkrikken

Berichtdoor Smile » 05 Mei 2012, 15:27

Smile schreefColonHeb ik ook nog een vervolg vraagje:

Maakt het echt zoveel verschil als je alle reclame gebruikt voor een winkel ? Momenteel heb ik 2 reclames lopen (voorpagina huisaanhuis en 5 langetv spots, degenen met het grootste bereik en opvalscore 38000 totaal aan kosten). Als ik alles aanzet komt er nog eens 82000 aan kosten bij. Mijn vraag is of die 82.000 ten opzichte van de extra verkoop wel uit kan t.o.v. wat het gaat opleveren, aangezien het bereik en de opvalscore van die reclame stukken lager is.

Ps: ben momenteel zelf ook even aan het testen of het effect heeft. Twee dezelfde winkels met bijna zelfde kwaliteit/personeel en zelfde voorraad, 1 winkel met 2 reclames en de andere met alle 8 de reclames. Komende vrijdag weet ik de uitslag.

Uitslag eigen testje:
Ja. Alle reclame aan is inderdaad winstgevend. Verkopen zijn gestegen met 50%, wat de extra reclame kosten dekt plus een winst erbovenop.

Heb ik nog een vraagje:

Wat betreft "hogere kwaliteit -> meer verkoop -> meer winst".
Momenteel zit ik in niveau 6 en de kwaliteit gaat inderdaad omhoog bij verkoop. Alleen in niveau zes kan er alleen ingekocht worden bij de groothandels van MT zelf, waarbij voor sommige produkten de kwaliteit niet hoger ligt dan 150 a 160. Bij een nieuwe voorraad inkoop zal de kwaliteit van die produkten dus weer netzo hard dalen, waardoor de kwalitiet daalt (gemiddelde) naar ongeveer dezelfde kwaliteit als voor de verkoop. De kwaliteit van de produkten van de MT groothandels liggen voor mijn winkels niet boven de 200, dus de kwaliteit opschroeven in niveau 6 naar boven de 200 zal niet gaan (of in ieder geval zeer moeilijk > regelmatig inkoop grote hoeveelheden via zwarte markt).
Een andere manier om de kwalitiet wat op te schroeven in niveau 6 is zoveel mogelijk inkopen via de zwarte markt, want daar zit de kwaliteit meestal boven de 300 (en inkoopprijzen zijn ook goedkoper).

De kwaliteit van de winkel zelf gaat bij mij in ieder geval wel omhoog.

De vraag is : "hogere kwaliteit -> meer verkoop -> meer winst" is de kwaliteit die genoemd wordt van toepassing op de kwaliteit van de winkel, de kwaliteit van de produkten of op beide ?

finduilas
Lid
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 23 Apr 2012, 11:15

Berichtdoor finduilas » 07 Mei 2012, 10:11

Ik zit momenteel aan 380K a 480k winst bij me winkels ;).

Vorige ronde goed voor € 2.708.560.. Nu enkele nieuwe winkels gemaakt, ik verlang naar niveau 5.. Benieuwd wat dat heeft als mogelijkheden...

Gebruikers-avatar
MiladyP
Werkgroep
BerichtenCOLON 1763
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2005, 00:41

Berichtdoor MiladyP » 08 Mei 2012, 02:59

finduilas schreefColonIk ben nog volop aan het zoeken naar de juiste hoeveelheden, koop elke ronde steeds meer bij, verhoog ook steeds mijn prijzen.
Maar nu zit ik bij de meeste aan 40k en de populairste aan 60k die ik inkoop (café). Ik verkoop nu aan bijna 2x de inkoopwaarde.
Ik draai nu 350k-400k winst voor mijn cafés met een kwaliteit van 220-250... Het is al een serieuse verbetering ten opzichte van vorige week. (= verdubbeld).. Ik hoop dat ik binnenkort de 600k bereik per winkel ;).

Gefeliciteerd!! Gaat dus helemaal goed komen met je Cafés :D :D

finduilas schreefColonBij mijn kledingwinkel is dit veel minder (85k), net zoals bij mijn bakkerij (176k), maar het is al gebeterd.. Hopelijk evolueert dit positief.

Tipje: Kledingwinkel en bakkerij werken net iets anders als Cafés. Wanneer je een beetje kijkt naar wat je in Real life kijkt zie je ook waarom:
- Cafés verkoop je leeg, omdat het goedkope producten zijn die dagelijks "op" gaan.
- Kledingwinkel zijn dure producten die je vaker gebruikt, daar verkoop je dus minder van voor een hogere prijs.
- Bakkerij is daar weer een mix vorm van. Sommige schappen (bv brood) hebben je klanten elke dag nodig, maar anders schappen zoals bv taarten kopen mensen allen maar als ze wat te vieren hebben. Deze verkoop je dus minder maar voor een hogere prijs.

Hoop dat je iets aan deze tip hebt :wink:

Smile schreefColonDe vraag is : "hogere kwaliteit -> meer verkoop -> meer winst" is de kwaliteit die genoemd wordt van toepassing op de kwaliteit van de winkel, de kwaliteit van de produkten of op beide ?

Alleen op de kwaliteit van de winkel. Je kunt pas in N5 beter producten kopen uit de Groothandels van andere spelers.

finduilas schreefColonik verlang naar niveau 5.. Benieuwd wat dat heeft als mogelijkheden...

zie hier voor een overzicht wat je elke Niveau erbij krijgt :wink:

.
MiladyP - Assen - Chief CrimeClanBang - N1 - MT+

Smile
Lid
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 27 Apr 2012, 22:36

Berichtdoor Smile » 10 Mei 2012, 23:48

MiladyP schreefColon
Alleen op de kwaliteit van de winkel. Je kunt pas in N5 beter producten kopen uit de Groothandels van andere spelers.

Ok.