Inkoopmanager

Alle vragen, tips en opmerkingen over de adviseur.

Moderator: MBC

Dr. Bibber
Lid

Inkoopmanager

Berichtdoor Dr. Bibber » 02 jun 2009 14:35

Hoef je met een adviseur nooit meer zelf in te kopen? Ik vind het namelijk heel irritant om voor alle 30 winkels handmatig alles in te kopen. En hoe werkt het dan precies? Hoe weet de inkoopmanager hoeveel ik graag ingekocht wil hebben? En welke kwaliteit? En hoelang duurt het voordat de adviseur actief is als ik het vandaag overmaak?

Siempieunderground
Lid
Contacteer:

Berichtdoor Siempieunderground » 02 jun 2009 15:26

Met de IM kan je instellen hoeveel de IM per winkel per ronde bij welke GH moet inkopen. Het werkt hetzelfde als het expert inkoopscherm, maar dan dat het vaststaat en dat je elke ronde alleen nog maar op "Nu inkopen" o.i.d. hoeft te klikken om je winkels volgens je instellingen in te kopen.
Een nadeel is wel dat je niet zomaar bij andere spelers in kunt kopen, omdat de voorraden daarvan mss niet toereikend zijn en je dus evengoed weer handmatig in moet kopen. Als je je eigen GH's hebt hoef je je daar geen zorgen meer over te maken ;)
De IM telt ook alleen voor winkels, maar een GH heb je net zo snel ingekocht als een winkel.

De tijd die het kost om de AD te activeren kost meestal een paar dagen.

Dr. Bibber
Lid

Berichtdoor Dr. Bibber » 03 jun 2009 10:36

Ik heb er toch maar voor gekozen om een adviseur te nemen en hem via i-deal te betalen zodat ik er direct gebruik van kan maken. Nu heb ik net voor het eerst de IM gebruikt. Ik heb alles ingesteld en de aantallen bepaald. Nu heb ik hem alles laten inkopen maar hebben de GH's te weinig voorraad. Betekent dit dat ik alsnog alles met de hand moet gaan invoeren omdat er geen een groothandel is die al mijn cafe's (25, en straks zelfs 35 keer 60.000 stuks aan voorraad per vak) kan bevoorraden? Dan is alsnog het nut van een IM voor mij een beetje weg..

Patrick258
Lid
Contacteer:

Berichtdoor Patrick258 » 03 jun 2009 10:59

Als je eigen groothandels hebt, zul je niet meer tegen dit probleem aanlopen.
Dan kun je altijd zelf zorgen dat er voldoende voorraad in de groothandels ligt om je winkels in te kunnen kopen.
Pettie - Rotterdam - niveau 1 - MT+

Dr. Bibber
Lid

Berichtdoor Dr. Bibber » 03 jun 2009 11:03

Patrick258 schreef:Als je eigen groothandels hebt, zul je niet meer tegen dit probleem aanlopen.
Dan kun je altijd zelf zorgen dat er voldoende voorraad in de groothandels ligt om je winkels in te kunnen kopen.

En tot die tijd dus weer lekker handmatig inkopen doen? En mijn R&D maar 3x zo snel zetten zodat ik zsm mijn eigen groothandel heb?

Siempieunderground
Lid
Contacteer:

Berichtdoor Siempieunderground » 03 jun 2009 11:19

Jep, R&D op het snelste zetten.
En als je handmatig inkopen heel vervelend vind, net als ik, dan kan je ook inkopen bij de MT GH's, die raken niet leeg.

Dr. Bibber
Lid

Berichtdoor Dr. Bibber » 03 jun 2009 11:38

Siempieunderground schreef:Jep, R&D op het snelste zetten.
En als je handmatig inkopen heel vervelend vind, net als ik, dan kan je ook inkopen bij de MT GH's, die raken niet leeg.

Dan denk ik dat ik dat maar ga doen.. Ik heb echt een hele erge hekel aan het handmatig inkopen..Was bijna een reden van mij geweest om er maar weer mee te stoppen. Ik wacht wel op mijn eigen GH en tot die tijd koop ik bij de MT GH's. Bedankt voor de reacties.

miekesplace
Lid
Contacteer:

Berichtdoor miekesplace » 03 jun 2009 12:51

je kan tot die tijd ook iemand vragen om een gh voor je op te zetten en elke ronde te vullen, die je dan kan overnemen zodra je r&d genoeg is...
miekesplace 1 Rotterdam Account is failliet 02-09-2009, 06:40:08

Dr. Bibber
Lid

Berichtdoor Dr. Bibber » 03 jun 2009 12:58

miekesplace schreef:je kan tot die tijd ook iemand vragen om een gh voor je op te zetten en elke ronde te vullen, die je dan kan overnemen zodra je r&d genoeg is...

Wie zou ik daarvoor kunnen vragen? Ik ken irl geen mensen die dit spel spelen..

tippie
Lid
Contacteer:

Berichtdoor tippie » 03 jun 2009 13:13

Dr. Bibber schreef:
miekesplace schreef:je kan tot die tijd ook iemand vragen om een gh voor je op te zetten en elke ronde te vullen, die je dan kan overnemen zodra je r&d genoeg is...

Wie zou ik daarvoor kunnen vragen? Ik ken irl geen mensen die dit spel spelen..

Iemand van je clan/partij/stad misschien? :D

Of eens kijken bij optie 8 bij de AD. Misschien kan iemand een groothandel extra voor je bouwen als die de soort al heeft...

Probeer connecties te maken ;) Dat helpt :p
Tippie - Niveau 1 - BM Heerenveen seizoen 19/20/21/37/39/4../59/63/67 - MT+ in 78 ronden - InvisableMasterminds => record MT+