Toekomst MT, denk mee!!

Hier aub alle tips en verzoekjes plaatsen omtrent verbeteringen en suggesties voor de site.

ModeratorCOLON MBC

Rein
Administrator
BerichtenCOLON 192
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2004, 16:55

Toekomst MT, denk mee!!

Berichtdoor Rein » 05 Mrt 2010, 16:02

MiladyP (Patricia), Voordeel (Richard), FUBARinc. (Arjan) gaan de komende weken e.e.a. inventariseren. Hun uitleg komt hieronder.

voordeel
Lid
BerichtenCOLON 124
GeregistreerdCOLON 05 Apr 2006, 00:53

Berichtdoor voordeel » 05 Mrt 2010, 16:06

Beste spelers,

Zoals jullie wel gemerkt zullen hebben, gaat het niet zo goed met MT. De spelers aantallen dalen steeds verder en de communicatie mbt tot het spel was ook niet alles meer. MT is dan wel niet verkocht, maar dit is niet het einde van MT. Met zijn drieën, Arjan, Patricia en Richard, proberen we nu MT weer MT tot leven te wekken. Dit natuurlijk met de steun van Martin en hopelijk ook met jullie steun. Alleen samen kunnen we tenslotte MT weer laten bloeien in de toekomst.

Als eerste zijn we verheugd te mogen melden, wat er op dit moment al bereikt is:

- de mailbox zal vanaf dit weekend weer 100% actief zijn.
- De gekochte/behaalde AD’s zullen weer binnen redelijke termijn toegekend worden.
- De hall of fame zal weer bijgewerkt gaan worden!!!!
- Het managementteam zal geactualiseerd gaan worden. (hiervoor zoeken we enkele actieve kandidaten)
- De link naar de chat is weer overal terug.
- Optie 26 in de adviseur is aangepast, de (enorme) lijsten strafbladregels maakte het onoverzichtelijk en is nu vervangen door een totaalaantal.
- Instellen van een beheerder 'waarden en normen' (zie MT managementteam).
- De mogelijkheid bestaat, dat MT ook weer uitgebreid zal gaan worden. Maar dit pas voor een veeeeeel later tijdstip.

Om te bekijken wat er allemaal voor de toekomst mogelijk is met MT, zal het spel de komende weken flink geïnventariseerd worden en hiervoor hebben we jullie hulp nodig:

- Zoals hierboven al aangeduid is, zoeken we nieuwe mensen voor het managementteam, daar het huidige managementteam voor 90% gestopt is. Hiervoor zullen op zeer korte termijn sollicitaties uitgeschreven gaan worden.
- We zoeken mensen voor een denktank om ons te helpen bij de inventarisatie. Dit zijn bijvoorbeeld mensen die bugs willen zoeken en oplossen, mensen die bv iets van scripten weten en de mogelijkheden hiervan, mensen die mogelijkheden voor (gratis) reclame willen onderzoeken en ook mensen die mee kunnen en willen denken over verbeteringen in en van MT in de huidige vorm of van organisatorische aard. Dingen die fout lopen, irriteren of wat dan ook… etc etc etc. Creatief zijn en enkele uren per week tijd hebben, zijn de enige voorwaarden. Ben je geïnteresseerd om lid te worden van de denktank, stuur dan een ForumPB naar “Voordeel”.

LET OP, we zitten niet bij elkaar om nieuwe opties te bedenken voor MT. Opties staan er genoeg op het forum. We zullen eerst het huidige MT moeten verbeteren, zodat we goede basis hebben om mee door te gaan en te kunnen groeien. Onze doelstelling: Het speelplezier van Megatycoon moet terugkomen.

Op een nieuwe toekomst voor MT
Arjan, Patricia en Richard
Laatst gewijzigd door 1 op voordeel, in totaal 5 keer gewijzigd.
Voordeel - Rotterdam - beheerder 'waarden en normen' - Niveau 6

GoldenSnake
Lid
BerichtenCOLON 136
GeregistreerdCOLON 08 Okt 2005, 20:00

Berichtdoor GoldenSnake » 06 Mrt 2010, 12:50

Dan heb ik mn account misschien toch te vroeg gedeletet? Ik ben blij dat er van MT terug iets gaat worden.

In MT zit natuurlijk heel veel potentieel, het nadeel is dat de tijd die je in het inkopen stopt de groot wordt. Misschien zou hier gewoon een vereenvoudiging moeten komen (mss qua producten, qua winkels, ...)
Ik denk dat veel spelers dat als een sleur gaan zien (zo zag ik het zelf ook) dan echt als een uitdaging.

Aangezien ik nu gestopt ben denk ik niet dat ik nog echt veel kan doen, ik heb geen account meer en zie het absoluut niet meer zitten om in te kopen zonder AD.
GoldenSnake - Dries - Niveau1 - Utrecht - MT+ sinds spelronde 8 seizoen 23!!! - Meesterslager - Oud (loco) BM en WHRO - Moderator Spellen topic

Tomaat
Lid
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2009, 16:27

Berichtdoor Tomaat » 06 Mrt 2010, 14:14

Dat van dat inkopen is waar, dat ondervind ik ook.

MT is een spel dat machtig goed in elkaar zit, maar dat inkopen zonder AD is nie ideaal... Dat is zelfs de reden dat ik mijn bedrijf nu bewust klein hou en geen investeringen meer doe. Maar dan komt er natuurlijk wel sleur vroeg of laat, dat maakt het inkopen nog lastiger etc...

En dat is de cirkel waaruit MT moet geraken op een of andere manier, met hernieuwde energie zal dit wel lukken!
Succes!

Gebruikers-avatar
Lynx
Lid
BerichtenCOLON 226
GeregistreerdCOLON 21 Aug 2005, 14:03

Berichtdoor Lynx » 06 Mrt 2010, 14:30

Idd een inkoopmanager voor GH's, Fabs en levs zal veel spelers behouden denk ik.
Beheerder Waarden en Normen

tippie
Lid
BerichtenCOLON 499
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2006, 21:28

Berichtdoor tippie » 06 Mrt 2010, 14:38

Ik hoor iedereen maar roepen om een IM voor GH's... Maar wat moet je dan in MT nog doen als je geen inkopen meer moet doen? Juist ja... Niks!

Er is ook aangegeven dat het spel voorlopig niet uitgebreid wordt. Dus hou er al maar over op ;)
Tippie - Niveau 1 - BM Heerenveen seizoen 19/20/21/37/39/4../59/63/67 - MT+ in 78 ronden - InvisableMasterminds => record MT+

GoldenSnake
Lid
BerichtenCOLON 136
GeregistreerdCOLON 08 Okt 2005, 20:00

Berichtdoor GoldenSnake » 06 Mrt 2010, 14:59

Niet perse een IM voor GH fabriek en leverancier is een oplossing! Veel spelers spelen een spel zonder ervoor te betalen. Je mag dan nog 1000 keer zeggen dat de ontwikkelaar ook iets moet verdienen, eigenlijk is dat waar, maar toch spelen we zonder er echt voor te betalen. Als je iedere week 3*10 winkels moet inkopen ben je dit na een tijdje gewoon beu. Daar is op zich niet echt een uitdaging aan omdat de computer het afneemt. Je zou eigenlijk een soort van handel met elkaar moeten krijgen ipv handel met de computer. Echter zijn dit bijzonder grote veranderingen en ik snap dat dit bijna onmogelijk is om dit te verwezenlijken, ook voor martin om dit te schrijven.
GoldenSnake - Dries - Niveau1 - Utrecht - MT+ sinds spelronde 8 seizoen 23!!! - Meesterslager - Oud (loco) BM en WHRO - Moderator Spellen topic

CDV
Brons lid
BerichtenCOLON 1580
GeregistreerdCOLON 18 Aug 2005, 20:42

Berichtdoor CDV » 06 Mrt 2010, 17:39

Officieel maak ik nog steeds deel uit te maken van het managementteam. Het is een nietszeggend gebeuren, aangezien er gemiddeld zo'n 1 vraag over politiek per jaar binnenkomt..

Overigens roep ik iedere actieve speler en de spelleiding op om oog te hebben voor realiteit. Zo lees ik hier dat Voordeel 'verheugd' is om te melden dat:

- de mailbox zal vanaf dit weekend weer 100% actief zijn.
- De gekochte/behaalde AD’s zullen weer binnen redelijke termijn toegekend worden.
- De hall of fame zal weer bijgewerkt gaan worden!!!!
- Het managementteam zal geactualiseerd gaan worden.
- De link naar de chat is weer overal terug.
- De mogelijkheid bestaat, dat MT ook weer uitgebreid zal gaan worden. Maar dit pas voor een veeeeeel later tijdstip.

Het is de spreekwoordelijke dode mus die spelers blij lijkt te maken, want laten we wel wezen: Niemand zal hier echt 'verheugd' van worden..

De tijd dat er honderden spelers tegelijkertijd online waren op het forum is voorbij.
De tijd dat er spelers zo actief waren dat ze elkaar in levende lijven wilden ontmoeten is voorbij.
Maar de tijd is niet voorbij om nu echt de realiteit onder ogen te zien.

Alleen als er écht een nieuwe dimensie aan het spel zou worden toegevoegd zal dit leiden tot een nieuwe bloei. Aan loze beloftes en goede voornemens heeft niemand iets.

Indien de spelleiding dan ook niet kan garanderen dat die nieuwe dimensie er komt, is verkopen nog steeds de enige logische stap.
Doom/CDV

BigCompany
Lid
BerichtenCOLON 102
GeregistreerdCOLON 02 Mrt 2009, 18:12

Berichtdoor BigCompany » 06 Mrt 2010, 18:29

Mijn mening is dat MT steeds kleiner wordt, omdat er uitdagingen meer zijn. Zit je in niveau 1 en heb je alles gehaald, dan moet je je eigen doelen stellen.

Tevens snap ik dat het inkopen veel werk is, soms vind ik het niet erg om in te kopen. Ik snap ook wel dat mensen dit soms saai vinden, maar soms hebben ze het in RL ook nog eens druk waardoor ze de helft vergeten in te kopen en zowaar ze de volgende ronde alles weer aan moeten passen.

Ik zelf denk dat er eerst een onderzoek (klanttevredenheidsonderzoek) naar beginnende spelers. Want wat ik merk is het alleen maar gissen naar antwoorden waarom "nieuwe" spelers stoppen met het spelen van het spel.

De uitleg hoe het spel werkt is duidelijk, maar veel spelers zijn ook lui en hebben geen zin om het te lezen. Daarom merk ik ook dat de nieuwe spelers vaak bekenden zijn van oudere spelers, omdat hun het spel wel snappen.

Misschien moet er ook een manier gezocht worden voor gratis reclame.

Gebruikers-avatar
Desteney
Lid
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON 09 Feb 2007, 11:21

Berichtdoor Desteney » 06 Mrt 2010, 19:58

Wat is uit het bericht van VD begrijp, is dat er eerst een begin wordt gemaakt wat aan het achterstallig onderhoud te doen (wat hoog tijd werd btw).
en tegelijkertijd een inventarisatie hoe het spel vernieuwd en levendiger gemaakt kan worden.

Laten we ze een eerlijke kans geven en blij zijn dat er mensen zijn die er hun tijd in willen steken.

Mss is het een dode mus, mss ook niet.
Desteney - HK Amsterdam - N1 - ex-BD Maastricht - ex-BD Amsterdam - ex-Chief InvisableMasterminds - GoldenMasterminder - MT+
ex-HDM - MT+

voordeel
Lid
BerichtenCOLON 124
GeregistreerdCOLON 05 Apr 2006, 00:53

Berichtdoor voordeel » 06 Mrt 2010, 22:01

We weten allemaal dat MT op dit moment min of meer dood is. Dat is de realiteit die ik zelf zeer zeker inzie. Sterker nog ik denk dat ik misschien het al veel eerder in heb gezien dan wie dan ook ;)

Nu hebben we de komende 4 weken ongeveer, die termijn plak ik er nu zelf aan, om eens grondig te bekijken wat we nu van het huidige MT kunnen maken. Het gaat dus niet om nieuwe optie's of verbeteringen als een IM voor GH's maar meer om organisatorische zaken die we per direct aan kunnen passen. Dit zal als resultaat hebben dat er eens van twee kanten gecommuniceerd kan gaan worden. Dit is wat MT namelijk echt dood heeft gemaakt naar mijn mening.

Daarnaast is het de bedoeling om eens te kijken hoe we met zijn allen MT kunnen promoten zodat er meer spelers het spel gaan spelen. Er komt dan weliswaar geen nieuwe opties in het spel maar ik denk dat als er weer leven vanuit de spelleiding is dat er wel met plezier een leuk spelletje gespeeld kan worden. Hoe lang je dan MT zal spelen is iets wat vooor ieder anders zal zijn.

Ik hoor ook een nieuwe dimensie die nodig zal zijn om MT weer groot te laten worden als argument genoemd worden. Daar bedoeld men iets nieuws mee maar ik denk dat je juist een dimensie moet of kan crieeren met elkaar ipv met een nieuwe optie.

Verder roep ik de mensen op om net als ik zelf heb gedaan het verleden voor eventjes achter je te laten en mee te denken over een MT waar weer veel spelplezier aan beleefd kan worden. En geloof me als we met elkaar weer MT een nieuwe dimensie weten te geven zal er in de toekomst ook weer nieuwe dingen gebouwd gaan worden.

De komende weken geef ik MT in elk geval een nieuwe kans, JIj ook? .......
Voordeel - Rotterdam - beheerder 'waarden en normen' - Niveau 6

Krdegraaf
Lid
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2009, 16:34

Berichtdoor Krdegraaf » 07 Mrt 2010, 00:14

Er moet inderdaad meer gedaan worden aan het promoten van MT.
Zelf ken ik MT doordat een vriend van mij er over vertelde, zo rond het begin van MT. (Hijzelf heeft het spel overigens vrij wel niet gespeeld) Aan het begin snapte ik het doel niet, maar naar meerdere malen een beetje spelen, met steeds andere accounts, ken ik het spel vrij goed.
Er is in de loop der jaren naar mijn mening een goed speluitleg gekomen.

Het probleem ligt dat teveel mensen het spel niet kennen, en er teveel mensen vroegtijdig stoppen. (Ik denk grotendeels omdat ze het (doel van het) spel niet snappen. De vraag is dan: Hoe promoot ik dit spel?

Ik denk zelf dat een goede manier van promoten is door op spelletjessites zoals spele.nl wat banners te plaatsen. Ook lijkt mij het een goed idee om te kijken hoe we MT naar boven kunnen halen bij google. Hiermee bedoel ik dat wanneer iemand bijvoorbeeld bepaalde trefwoorden over online spelletjes spelen intikt, MT gelijk naar boven komt. Dit laatste is gratis, alleen wel lastig om goede trefwoorden te bedenken, wat fanatieke gamers zouden intikken.

Wat overigens los hier van staat, is het mogelijk om in de toekomst ook PB's te kunnen versturen via o.a. chrome en Firefox? Ikzelf gebruik chrome, omdat deze browser vele malen sneller is dan IE. Aangezien ik best vaak PB verstuur, is het erg vervelend als je moet overstappen op IE. Ik weet niet wat dit aan tijd/geld/moeite kost, maar als dit niet al te veel moeite kost, is dit dan misschien iets wat op korte termijn kan veranderen?

Daarnaast had ik ook nog een vraag over wat er word verstaan onder het managementteam? Wat zijn zijn/haar taken?
Krdegraaf-b.v. - BM Assen -Crimeclanbang- Niveau 1 - MT+ in 138 ronden.

Gebruikers-avatar
MiladyP
Werkgroep
BerichtenCOLON 1763
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2005, 00:41

Berichtdoor MiladyP » 07 Mrt 2010, 02:36

krdegraaf schreefColonOok lijkt mij het een goed idee om te kijken hoe we MT naar boven kunnen halen bij google. Hiermee bedoel ik dat wanneer iemand bijvoorbeeld bepaalde trefwoorden over online spelletjes spelen intikt, MT gelijk naar boven komt. Dit laatste is gratis, alleen wel lastig om goede trefwoorden te bedenken, wat fanatieke gamers zouden intikken.

Prima plan! Bedenken van goede "trefwoorden", perfect voor de "denktank".

krdegraaf schreefColonWat overigens los hier van staat, is het mogelijk om in de toekomst ook PB's te kunnen versturen via o.a. chrome en Firefox? Ikzelf gebruik chrome, omdat deze browser vele malen sneller is dan IE. Aangezien ik best vaak PB verstuur, is het erg vervelend als je moet overstappen op IE. Ik weet niet wat dit aan tijd/geld/moeite kost, maar als dit niet al te veel moeite kost, is dit dan misschien iets wat op korte termijn kan veranderen?

Dit staat nog niet op het lijstje, maar is wel iets wat er eigenlijk op moet komen. Puur om te weten of het aan "MT" ligt of het probleem elders zit. Mocht het aan MT liggen, heb geen idee hoeveel moeite het is om dit evt erin te scripten en of het haalbaar is. Dit moeten we Martin voorleggen.

krdegraaf schreefColonDaarnaast had ik ook nog een vraag over wat er word verstaan onder het managementteam? Wat zijn zijn/haar taken?

Zie hoofdscherm optie 16 voor managementteam. Dit is een HULP functie, mensen kunnen jou dan pben met bv vragen. ;)
MiladyP - Assen - Chief CrimeClanBang - N1 - MT+

lichterbv
Lid
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 20 Sep 2008, 15:48

opkomst of ondergang mt!

Berichtdoor lichterbv » 07 Mrt 2010, 09:37

ik loop inmiddels ook al 3 jaar mee, ik heb mt langzaam maar zeker
zien leeg lopen, stoppen of door gaan is en was is ook bij mij de vraag,
ik kom ook niet verder dan inkopen en verkopen, heb inmiddels wat eigen
doelstellingen ingesteld om toch wat te doen te hebben
een im in stellen voor de fabrieken en lev. vind ik geen goed idee
dan heb je dus echt niets meer te doen, behalve wat controle werk.
dus wordt de verleiding om te stoppen steeds groter!
ben dus blij met deze nieuwe inpuls vind dus ook dat ze een kans verdienen om mt weer op de rails te krijgen, maar dat kunnen ze niet alleen onze hulp hebben ze hierbij hard nodig, ik van mijn kant zal
er zeker over na denken als dat verzoek zou komen.

verder, heb ik een vraagje behalve het feit dat er veel beginners stoppen
is dit ook het geval met de ervaren spelers simpel omdat deze niet verder kunnen, 500 is de limiet kan deze grens niet weg cq verhogen
zodat het de spelers ook verder kunnen met bouwen ik denk dat je dan toch kunt voorkomen dat een aantal ervaren spelers ermee stoppen

thijs_1981
Lid
BerichtenCOLON 82
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2005, 15:32

Re: opkomst of ondergang mt!

Berichtdoor thijs_1981 » 07 Mrt 2010, 18:07

Ik sta 100% achter deze plan van werken.

Er is nu duidelijk een structuur aanwezig wat noodzakelijk is om MT weer naar haar oude niveau te brengen.

Er zijn al een paar puntje geopperd die het spel leuker kunnen maken.

Maar 1 puntje wil ik eigenlijk tegen spreken:

Van LichterBV. Deze geeft aan dat het max. aantal bedrijven omhoog moet.

Ik ben hier absoluut niet mee eens. Mensen met 500 bedrijven zijn al een tijdje bezig met inkopen. Nog meer bedrijven is nog meer tijd. Of te wel, ze vinden het te veel werk.

Daarnaast zullen dan ook het aantal inwoners per speler omhoog moeten. (wat ik al zeker nodig vind). Anders halen bv. 5 spelers zoveel bedrijven op, dat alles in het rood staat en niemand echte winsten behaalt.

Ik wil graag meewerken met het nieuwe MT project.

Het is duidelijk dat Martin samen wil werken.

MT wordt straks van iedereen en niet van Martin zelf. Er is nu de kans om een zeggenschap te krijgen, ook al vergt dat tijd.

Achterstallig onderhoud is er volgens mij niet veel. En veel bugs zijn er al uit.

Help elkaar, en help MT!
(partij) CC - (clan) Albatros -- 19x BM Antwerpen--niv.1--naam: Servex--