MT oscars

Hier aub alle tips en verzoekjes plaatsen omtrent verbeteringen en suggesties voor de site.

Moderator: MBC

RD
Lid

Berichtdoor RD » 08 apr 2010 09:36

Nou ik denk dat je op dit moment de mensen die MT weer hebben opgestart.
objectief genoeg kunnen kijken naar de deelnemers en kunnen stemmen.
En ik kan dat zelf ook en denk met mij nog wel een aantal mensen die objectief kunnen kijken en oordelen
Total-Inspiration- -niveau 1 -BD Utrecht (al te erg lang)- ex RD_enterprise- FunPolitics

tippie
Lid
Contacteer:

Berichtdoor tippie » 08 apr 2010 11:31

RD schreef:Nou ik denk dat je op dit moment de mensen die MT weer hebben opgestart.
En ik kan dat zelf ook en denk met mij nog wel een aantal mensen die objectief kunnen kijken en oordelen

Dus jij gaat stemmen op een onbekend persoon die je nauwelijks kent, ipv op een clanlid waar je goed bevriend mee bent?
Ik dacht het niet ;)
Tippie - Niveau 1 - BM Heerenveen seizoen 19/20/21/37/39/4../59/63/67 - MT+ in 78 ronden - InvisableMasterminds => record MT+

RD
Lid

Berichtdoor RD » 08 apr 2010 14:15

Hoezo dacht het niet.
Niet oordelen over andere mensen.
Daarbij zit ik niet in een clan en zit ik pas net weer in een partij met nog maar 4 mensen.
Dus weet niet hoor maar je moet mij niet met jou gaan vergelijken.
En tja al was het nog zo dan kan ik nog objectief kijken dat leer je wel als gezien mijn beroepskeuze dan moet je wel.

Dus ik denk dat je wel degelijk een aantal mensen bij elkaar kan zetten die opbjectief kunnen kijken en kunnen oordelen.
En als je bij elke stem die je uitbrengt een argument hebt kan ook iedereen zien waarom er voor deze persoon is gekozen
Total-Inspiration- -niveau 1 -BD Utrecht (al te erg lang)- ex RD_enterprise- FunPolitics

Theezakje
Lid

Berichtdoor Theezakje » 08 apr 2010 16:05

tippie schreef:
RD schreef:Nou ik denk dat je op dit moment de mensen die MT weer hebben opgestart.

Dus jij gaat stemmen op een onbekend persoon die je nauwelijks kent, ipv op een clanlid waar je goed bevriend mee bent?
Ik dacht het niet ;)

Daar moet je niet zonder meer van uitgaan.
Vriendjespolitiek leeft wel degelijk, zeker op een site als deze. Maar het is natuurlijk niet zo, dat iedereen danst naar de pijpen van de ander en zijn oren hiernaar laat hangen.

RD
Lid

Berichtdoor RD » 08 apr 2010 16:07

klopt dat is overal zo.
dus moet je een groep bij elkaar zetten en met argumeten stemmen.
Hierdoor kan je het beter voorkomen.
Als je het er ook totaal uit kan halen hiermee durf ik zelf ook niet te zeggen.

Theezakje
Lid

Berichtdoor Theezakje » 08 apr 2010 16:11

Ik denk het niet,
Als simpel argumenten kan iedereen dan opgeven:
"Een goede ondernemer, helpt anderen goed, de beste in mijn ogen." etc. Dit soort dingen vallen altijd recht te breien en het gaat om een persoonlijke mening.
Enige wat misschien zou kunnen helpen is alleen niveau 4 en hoger te laten stemmen, zodat er geen dupe-accountjes worden aangemaakt om stemmen te vergaren.
Verder kun je er niks aan doen, we moeten het voor lief nemen of geen Oscars invoeren.

RD
Lid

Berichtdoor RD » 08 apr 2010 16:19

Tja dat is dus ook echt geen goed argument.
Dus die moet je dan ook niet mee laten tellen die stem.
Gewoon goed onderbouwen kan je niet in 1 zin doen.
En je mag der vanuit gaan dat je een aantal bij elkaar kan krijgen die objectief kunnen en willen kijken.

Theezakje
Lid

Berichtdoor Theezakje » 08 apr 2010 16:26

Het is niet te bepalen wat wel of geen sterk argument is, het is namelijk een mening van iemand. Deze mening kan per definitie niet fout zijn. Dus is deze ook niet te herleiden tot een goed/fout argument of een sterk/geen sterk argument.
Daarbij is het ook onzinnig om een motivatie te geven, het betreft namelijk een stemming, bij de stembus voor de Tweede Kamer vul je ook gewoon een hokje in en wordt er ook niet gevraagd om je motivering.
Het blijft dus slikken of stikken. En dan zou ik toch gaan voor slikken, het is in ieder geval toch te proberen? Mocht het weer fout gaan, dan zijn de oscars niet geschikt voor MT.

RD
Lid

Berichtdoor RD » 08 apr 2010 16:29

Klopt mening is mening.
En je kan het idd niet herleiden mee is das namelijk een feit kan je weinig aan doen.
Mar nou kom je op een goed punt tweede kamer is in het echte leven.
Dit is een spel dit mag je anders doen.
Dus waarom kan je dan niet gewoon om een motivatie vragen ik zie het probleem er niet van in.
in dit geval kies je er voor om in de jury te gaan zitten en objectief te kijken naar een aantal spelers.
Er wordt van jou verwacht dat je objectief stemt.
dit kan je na gaan door een motivatie in te leveren.
En dat ze dat niet bij de tweede kamer doen prima moeten ze lekker zelf weten.

Theezakje
Lid

Berichtdoor Theezakje » 08 apr 2010 16:32

RD schreef:Dus waarom kan je dan niet gewoon om een motivatie vragen ik zie het probleem er niet van in.

De motivatie is niet het probleem, maar de controle ervan.
Die is namelijk niet te doen, want iemand vindt dit, daar heeft verder niemand over te zeggen dat dit goed of fout is, want het is jouw mening.
Alles wat krom is valt recht te praten in dit geval.

RD
Lid

Berichtdoor RD » 08 apr 2010 16:46

Ik zeg ook niet dat je alles eruit kan halen.
Maar een motivatie van 1 regel of een motivatie van meedere regels.
Scheelt beduidend veel en levert ook veel meer werk.

Maar zoals eerder kan je het nooit helemaal tegen gaan dat is onmogelijk.
Maar je kan het wel beperken tot iets waar mee je iets meer zekerheid hebt.
elke % is er 1

Theezakje
Lid

Berichtdoor Theezakje » 08 apr 2010 16:51

Ik denk dat het nakijkwerk meer oplevert dan die paar procentjes die je eruit filtert. Nogmaals een mening is een mening en een motivatie moet goed zijn, die is ongebonden aan de lengte c.q. aantal regels.

Voorbeeldje:
Ik vind beurskneus de beste ondernemer, omdat hij het meeste vermogen heeft.

Voorbeeldje:
MiladyP staat bovenaan in de MegaTycoon-ranglijst, dus zei is de beste MT-speler (speelster)

Is geen speld tussen te krijgen en verder niet te controleren, aan motivatie's moet je nooit gaan tornen, want ieder mens is anders, iedereen vind iets anders en iedereen drukt zichzelf anders uit.

RD
Lid

Berichtdoor RD » 08 apr 2010 16:55

voorbeeld klopt.
maar dan kan je dus gaan vragen waarom dan niet MiladyP.
EN zo kom je er achter dat die andere misschien wel anders aan pakt en daardoor beter is of niet.
Maarja kan altijd maar dan altijd praten met elkaaar.
En als de mening niet veranderd dan is dat zo.
Als die wel veranderd gezien de stand op dat moment prima.

maar je hebt er meer aan als je het zo doet dan als je het maar zo laat als iemand het zegt.

En ik blijf erbij dat er mensen zijn die objectief kunnen kijken naar zulke dingen.
Waardoor je een betere jury krijgt voor de oscars

Theezakje
Lid

Berichtdoor Theezakje » 08 apr 2010 16:57

Er kan zeker iemand naar kijken, deze moet alleen niet de motivatie's gana "controleren" want dat is totaal niet relevant en totaal onmogelijk.
Wel kan iemand de stand in de gaten houden, het is bijvoorbeeld verdacht als er binnen vijf minuten ineens tien stemmen binnen zijn, dan is er vermoedelijk " maatregelen treffen.

RD
Lid

Berichtdoor RD » 08 apr 2010 17:01

hehe ik zeg ook niet motivatie controleren heb je mij nergens horen zeggen volgens mij.
Maar je kan wel debateren er over waarom die persoon dat vind en waarom de ander dat.
En daaruit komt dan wel een vorming van een andere mening of het zelfde blijven van een mening motivatie.

En tja controle kan je er idd bij doen.
Door bijvoorbeeld geen poll te doen maar iedereen te laten reageren.
terug komend op een ander onderwerp.
De regels op het forum zeggen dat je MT account in je onder schrift hoort.
je kan die dan terug controleren.
En als dit niet klopt of als iemand dat niet heeft in zijn onderschrift (wat wel hoort) de stem niet mee laten tellen