Hoofdkantoor Premium Status

Hier aub alle tips en verzoekjes plaatsen omtrent verbeteringen en suggesties voor de site.

ModeratorCOLON MBC

WickedRaywicked
Lid
BerichtenCOLON 26
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2006, 09:31

Hoofdkantoor Premium Status

Berichtdoor WickedRaywicked » 16 Sep 2010, 11:32

Hoi,

is het misschien een idee, om een extra hoofdkantoor status toe tevoegen?
Als je zoals ik al jaren in Niveau 1 zit, en al jaren een adviseur hebt (eerst betaalt nu gratis omdat ik MT++ ben) word het spel eentonig.

Zou het niet mogelijk moeten zijn dat als je dit spel echt al lang speelt,en een bepaalde status hebt, je een extra hoofdkantoor kan kopen.

Doel?
Mensen die bepaalde status hebben en al lang spelen, kunnen zo extra winkels/groothandels/fabrieken/leveranciers openen. Hierdoorblijf het voor hun ook leuk. Daarnaast helpen ze mee bouwen aan een groter MT. En geven een financiele input aan de game.

Wat heeft MT eraan?
Veel, mensen hoeven het niet te doen...maar het spel word er beter door.
Maar je kan bijvoorbeeld zeggen. Dat mensen het Hoofdkantoor premium Status kunnen kopen. Dit kost dan bijvoorbeeld 25 euro of 50 euro. Hiermee krijgt MT leiding wat cash die dat kunnen spenderen aan of reclame, of verbetering van het spel.

Hoofdkantoor Premium
Dit zou inhouden dat je bijvoorbeeld zoveel bedrijven als je wil mag opzetten / Of maak een extra grens van inplaats 500 -> 1000 plaatsen in je hoofdkantoor.
Hiermee kan je dan groeien. En bezig blijven in het spel.
Omdat de belastingen nu altijd een groei beperken kan je dan wel blijven groeien.
Ook zou voor iemand die Hoofdkantoor Premium is bijvoorbeeld de "ronde correctie" kunnen worden afgeschaft. Hierdoor groeit die ook met vermogen.
Waardoor je in de toekomst misschien ook weer extra dingen kan doen. Bijvoorbeeld als er opeens een bank komt.

Kortom als je 50 euro zou spenderen, krijg je een groter hoofdkantoor en de ronde correctie verdwijnt. Ik als speler die al lang speelt zou deze add-on gelijk kopen. Want ik ben gewoon verslaafd aan dit spelletje, en dat zou voor mij weer een mooie nieuwe functie zijn.

Kost het veel werk?
Nee het toevoegen van een extra hoofdkantoor en extra ruimte dus kwa winkels kost niet veel werk voor de spelleiding. Ook het vervallen van de "ronde correctie" kan zo geprogrammeerd worden als je bijvoorbeeld in een bepaalde status zit. Kortom nee het is niet veel werk.
De betaling zouden ze bijvoorbeeld via overmaken kunnen doen, als dat gebeurt is, wijzigt je status. En zodoende ben je in hoofdkantoor premium.

Opmerkingen?
Heb je opmerkingen over dit idee, ga er dan serieus op in.
Dit idee is bij mij ontstaan omdat ik MT saai vind de laatste jaren, ook al is er weer wat ontwikkeling.
Ik denk als je dus een trouwe speler bent en je kan op deze manier doneren, en dus zelf ook beter van worden in het spelletje dat je dit wel wilt doen.
ik ieder geval wel. En het werk voor de makers is het niet. (dat weet ik omdat ik zelf ook in deze branche dit werk doe).

tippie
Lid
BerichtenCOLON 499
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2006, 21:28

Re: Hoofdkantoor Premium Status

Berichtdoor tippie » 16 Sep 2010, 12:10

Dit is ooit zo geweest, maar afgeschaft...

Want jij bent in je idee de marktruimte vergeten ;)
Als alle grote spelers alles volbouwen, dan is de markt overvol, en maakt niemand dus nog winst ;)
Tippie - Niveau 1 - BM Heerenveen seizoen 19/20/21/37/39/4../59/63/67 - MT+ in 78 ronden - InvisableMasterminds => record MT+

Version2.0
Lid
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2010, 20:34

Berichtdoor Version2.0 » 16 Sep 2010, 12:34

Buiten het feit van tippie over de markt, vind ik persoonlijk dat mensen die geen 25 of 50 euro (weet niet hoe je aan dit bedrag komt) voor een spel over hebben, ook aanspraak moeten kunnen maken op een goede plek op de ranglijst, als jij 2x zoveel gebouwen kunt neerzetten voor 50 euro, maken mensen die dit er niet voor over hebben geen schijn van kans meer. Ik heb eerst ook lang gespeeld, en ik heb ook altijd een adviseur gehad, maar ik zou geen 50 euro betalen, en ik denk dat veel mensen het met me eens zijn.

WickedRaywicked
Lid
BerichtenCOLON 26
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2006, 09:31

Berichtdoor WickedRaywicked » 17 Sep 2010, 09:17

Niet alle grote spelers zouden dit doen.
Daarnaast heeft MT dan weer geld om te bestede aan marketing en dus komen er meer deelnemers en meer virtuele inwoners. Waardoor het een win win situatie is.
En dus zodoende de markt niet in gevaar komt.

Daarnaast gelden er al speciale regels waarvoor je alleen in aanmerking kan komen voor deze regeling. En ik denk dus niet dat andere er problemen mee zouden krijgen om dan een goede plek op de ranglijst te krijgen. Aangezien ook niet iedereen dit zou doen. Alleen mensen die het echt leuk vinden.
Ik vind 50 euro voor z'n extra add-on niet veel geld.

RickleBV
Lid
BerichtenCOLON 79
GeregistreerdCOLON 18 Sep 2008, 12:41

Berichtdoor RickleBV » 17 Sep 2010, 13:43

WickedRaywicked schreefColonIk vind 50 euro voor z'n extra add-on niet veel geld.

Ik vind 50 euro persoonlijk een hoop geld, maar zeker als je het vergelijkt met de huidige "kosten" voor MT: 15 euro voor bijna 1 jaar adviseur.
Mochten de kosten voor een premium-HK gelijk komen te liggen met 150 ronden AD zou ik het zeker overwegen tegen die tijd, maar 50 euro zeker niet.
RickleBV - N1 - Antwerpen - DG3

Siempieunderground
Lid
BerichtenCOLON 497
GeregistreerdCOLON 31 Jul 2005, 11:26

Berichtdoor Siempieunderground » 17 Sep 2010, 16:27

Heel slecht idee. Waarom? Is al honderden keren uitgelegd en er zal vast nog wel iig 1 topic met de zoekfunctie te vinden.

Super_Criminal
Lid
BerichtenCOLON 151
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2004, 21:32

Berichtdoor Super_Criminal » 19 Sep 2010, 16:16

Siempieunderground schreefColonHeel slecht idee. Waarom? Is al honderden keren uitgelegd en er zal vast nog wel iig 1 topic met de zoekfunctie te vinden.

Het idee meer bedrijven vind ik een slecht idee. Maar een premium HK status interessant. Ik had met mijn accountgenoot daar laatst ook een gesprek over.
Wij dachten eerder aan een extra HK waar in bedrijven weer echt gaan concurrerren met elkaar.
Dat je bijvoorbeeld maar 1 van de 4 soorten bedrijven mag opzetten. Bedoel dus winkel, gh, fab, of leverancier. Dus als je winkels hebt moet je een deal gaan sluiten met iemand anders over gh prijzen en dergelijke. en die persoon weer bij iemand die fabrieken heeft etc.
je kan hier in doelen stellen, bijv elkaar dood concurreren ( failliet in de premium status, en dat je weer terug gaan in N1), met een groepje, of alleen zorgen voor meeste omzet, meeste winst, meeste markaaandeel, beste in branche x zijn, maar ook tussen steden etc. Dat de tactiek weer erbij komt kijken.
In het begin moet iedereen het zelfde kas niveau hebben om deel te nemen. ( iemand met 5 miljard kas kan het langer uithouden dan met 1 miljard kas), ( normaal gesproken)

Mijn account genoot heeft hier nog meeer over nagdacht en wat uitgewerkt, ik zal hem attenderen op dit topic.
Total-Inspiration - Utrecht - Niveau 1 - ex-account Super_Criminal - BD utrecht met RD - MT+ 2x

Super_Criminal
Lid
BerichtenCOLON 151
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2004, 21:32

Berichtdoor Super_Criminal » 21 Sep 2010, 22:13

Oke, hieronder een stuk van het verlengde wat ik heb geschreven, op 19 september JL.
RD, accountgenoot heeft dit uitgewerkt

Doel?
Mensen die bepaalde status hebben en al lang spelen, kunnen zo de competitie en onderhandelen met elkaar over de winkels/groothandels/fabrieken/leveranciers contracten.
Hierdoor blijf het voor hun ook leuk.
Daarnaast helpen ze mee bouwen aan een groter MT.

Wat heeft MT eraan?
Mensen hoeven het niet te doen maar ze kunnen er voor kiezen om het spel in dat niveau te spelen.
Mensen krijgen een veel actievere houding en zullen dus ook langer bij het spel willen blijven.
Wat weer goed is voor het deelnemers aantal

Hoofdkantoor Premium
Je kan bijvoorbeeld zeggen.
Mensen kunnen naar Bijv. 50 rondes( kan altijd nog aangepast worden) in niveau de optie bij adviseur kiezen om naar het premium te verhuizen.
Je zult dan je bedrijven mogen houden alleen je kas wordt of omhoog of omlaag gesteld tot een bepaald bedrag.
Ook krijg je 1 update de tijd om te zorgen dat je voldoet aan de eis.
1 eis is bijvoorbeeld dat van 1 sector maar 1 onderdeel mag hebben bijv. groente winkels.
Je moet dus nu opzoek naar de andere delen van groente want de groothandels fabrieken en leveranciers mag je niet meer maken en andersom dus.
Je zult dus samen moeten werken tussen de mensen die in die stad spelen.
Want er zullen geen spullen meer worden verkocht door de MT groothandels en fabrieken en leveranciers want natuurlijk gaan die er uit.
Als ondernemers bepalen jullie het aanbod en de afzet van de producten.
Wel blijven je R&D punten zoals ze zijn en rest van het spel het zelfde.
Verder als je failliet gaat ga je met de bedrijven die je op dat moment had en met het start geld van bijv. 1 miljard weer terug naar niveau 1. En kun je daar weer rustig verspelen en een strategie bedenken om daar weer terug in te komen
Ook heb je in die stad dus weer een burgemeester enz. enz. voor de politieke voorstellen.
Evenementen moet ik nog over nadenken.

Kost het veel werk?
Persoonlijk heb ik 0.0 verstand van programmeren maar aangezien het bijna zelfde werkt als wast je nu op alle niveaus hebt moet dat best te doen zijn lijkt mij.
Je hebt er alleen 1 ding erbij is dat er op de bedrijfstakken een slot zou moeten komen zodat je 1 bedrijfstak bouw de rest niet meer te doen is maar als je die weer verwijderd dat je weer bij alle 4 kan.

Doelen in het spel?
Ten opzichte van de doelen denk ik dat je hier best wel breed in kan zijn.
Je kan bijv. een maand stand doen van de meeste omzet winkels of groothandels enz.
Maar ook kan je denken aan mensen failliet te spelen om zulke goede afspraken te maken met andere dat een andere te veel verlies er mee maakt.
En zo denk ik dat je in de loop van tijd wel van allerlei scores erbij zou kunnen bedenken.
Maar hou me nu liever eerst bezig met het hoofd plan.

Opmerkingen?
Heb je opmerkingen over dit idee, dan hoor ik dat heel graag.
Doe dit wel met argumenten hoe jij dat zou doen zodat ik er ook wat aan heb en het kan aanpassen bij goede argumenten.
Zo kunnen we samen misschien wel tot een heel goed idee komen.
Total-Inspiration - Utrecht - Niveau 1 - ex-account Super_Criminal - BD utrecht met RD - MT+ 2x