MT op Facebook

Hier aub alle tips en verzoekjes plaatsen omtrent verbeteringen en suggesties voor de site.

Moderator: MBC

SnakeEyes
Lid

MT op Facebook

Berichtdoor SnakeEyes » 28 sep 2010 11:09

Hoi,

Voor de ontwikkelaar(s):
Lees dit maar eens door: http://developers.facebook.com/docs/guides/canvas/

Het kan een (extreem grote) boost geven aan het aantal spelers (alle potentiele facebook spelers), adviseurs uitgeven kan op een heel ander (beter) niveau plaatsvinden en je kunt facebook-ers samen laten spelen/elkaar uit laten nodigen.

De Facebook API, heeft zich al (ruimschoots) bewezen (Farmville, Mafia Wars, etc.). Zegna, de ontwikkelaar van oa Farmville heeft een jaaromzet die tegen de honderd miljoen loopt.

De drang om jouw vrienden uit te nodigen voor het spelletje wat jij speelt (MT dus) veel groter ivm de beloningen. Dit principe werkt veel laagdrempeliger op een social netwerksite zoals Facebook dan ik gok dat dit onderdeel nu op MT werkt.

Aangezien MT geschreven is in PHP, past het direct met de Facebook API.

Benodigdheden:
- Aanpassingen aan de code ivm Facebook authenticatie en andere API functionaliteiten
- Om helemaal te knallen: taal implementatie(s) om ook andere talen te ondersteunen

Mochten er nog vragen zijn, hoor ik ze wel.

PS. MT kun je dan natuurlijk nog wel buiten Facebook laden (wellicht met minder opties oid).
Bedrijfsnaam in MT: SnakeEyes, Manager: Matt, niveau: 3, plaats: A'dam, Clan: Amsterdam United (Chief)

Siempieunderground
Lid
Contacteer:

Re: MT op Facebook

Berichtdoor Siempieunderground » 28 sep 2010 16:44

Ik stop als MT zoiets word.

Oh wait.

Geer
Werkgroep

Berichtdoor Geer » 28 sep 2010 17:39

SnakeEyes schreef:PS. MT kun je dan natuurlijk nog wel buiten Facebook laden (wellicht met minder opties oid).

De rest van de tekst kan ik mij wel in vinden. Je leest toch dat de games op dat platform zeer in trek zijn. Echter ben ik wel op tegen dat als de game ook via de huidige manier te spelen is deze op een of andere manier minder functies zou hebben.

Verder weet ik niet hoever Martin afhankelijk wilt zijn van een pagina als Facebook.
Geertje - partijloos - N1 - Amsterdam

SnakeEyes
Lid

Berichtdoor SnakeEyes » 28 sep 2010 19:54

Geer schreef:
SnakeEyes schreef:PS. MT kun je dan natuurlijk nog wel buiten Facebook laden (wellicht met minder opties oid).

De rest van de tekst kan ik mij wel in vinden. Je leest toch dat de games op dat platform zeer in trek zijn. Echter ben ik wel op tegen dat als de game ook via de huidige manier te spelen is deze op een of andere manier minder functies zou hebben.

Excuus, wellicht verkeerd geformuleerd. MT blijft dan hetzelfde zoals het nu is, maar in Facebook heb je net wat meer (kan ook niet anders, je kan immer je Facebook vrienden per definitie niet delen/aanspreken op MT als je geen Facebook account hebt (dus ook geen Facebook vrienden ;)).

Geer schreef:Verder weet ik niet hoever Martin afhankelijk wilt zijn van een pagina als Facebook.

Heel eerlijk; MT doet het nu niet bijster goed. Alhoewel ik denk dat Martin heel capabel is, denk ik niet dat het zo'n groot succes gaat worden als dat het op een platform als Facebook kan zijn. Het is ook gewoon niet "2.0" genoeg... Op Facebook heb je gewoonweg minder marketing nodig door een heel breed gemakkelijk te bereiken (en gemakkelijk te overtuigen) publiek. Vergis je niet! Zeker als je internationaal gaat; bijv. zoals "Omerta". Zit je alleen dus met de taal die nu natuurlijk niet afzonderlijk van de code is gehouden (neem ik aan).
Bedrijfsnaam in MT: SnakeEyes, Manager: Matt, niveau: 3, plaats: A'dam, Clan: Amsterdam United (Chief)

Petsy
Lid

Berichtdoor Petsy » 08 feb 2011 23:05

Megatycoon op Facebook zou een optie zijn. Megatycoon echter, zal dan veel moeten veranderen. Megatycoon is momenteel te "ingewikkeld" om direct om te zetten naar een Facebook Game. Een mogelijkheid zou zijn om een klein deel van Megatycoon om te zetten in een "promotie" spelletje op Facebook.

tippie
Lid
Contacteer:

Berichtdoor tippie » 09 feb 2011 19:13

Megatycoon moet geen facebook spel worden...

Wat wel handig is zijn die knopjes 'delen' of 'share' die je overal tegenkomt. Zo kan je op facebook posten als je MT+ word, een achievement behaalt of een CO gepland hebt.
Maar dat is werk voor de programmeur ;)
Tippie - Niveau 1 - BM Heerenveen seizoen 19/20/21/37/39/4../59/63/67 - MT+ in 78 ronden - InvisableMasterminds => record MT+

Mamba
Lid

Berichtdoor Mamba » 12 feb 2011 14:15

Je zou wat dat betreft ook MT op Hyves of Netlog neer kunnen zetten als spel. Maar kun je niet beter een maand lang adverteren op zo'n website (kost natuurlijk wel geld) maar je krijgt er waarschijnlijk wel een boel leden mee binnen.

Siempieunderground
Lid
Contacteer:

Berichtdoor Siempieunderground » 12 feb 2011 20:12

Mamba schreef:Je zou wat dat betreft ook MT op Hyves of Netlog neer kunnen zetten als spel. Maar kun je niet beter een maand lang adverteren op zo'n website (kost natuurlijk wel geld) maar je krijgt er waarschijnlijk wel een boel leden mee binnen.

Maar voor hoelang en is dat het waard? Denk 't niet, kost wss veel te veel.

tippie
Lid
Contacteer:

Berichtdoor tippie » 13 feb 2011 18:18

Facebook profieltje aanmaken is volledig gratis... Al maakt het bijna geen reclame, alle reclame is mooi meegenomen ;)

Tis gewoon stom dat er nu een poll staat om actief te worden op twitter... Maar volgens mij is Facebook een veel beter medium aangezien FB vooral voor jeugd is ;)
Tippie - Niveau 1 - BM Heerenveen seizoen 19/20/21/37/39/4../59/63/67 - MT+ in 78 ronden - InvisableMasterminds => record MT+

thijs_1981
Lid
Contacteer:

Berichtdoor thijs_1981 » 19 feb 2011 20:14

als ik zo bekijk, zal het waarschijnlijk beter zijn om een app voor iphone/blackberry/samsung te ontwikkelen dan integreren in Facebook.

Bij facebook moet je toch veel geld in investeren om er tussen te komen. Facebook wil er toch geld aan verdienen.

Aan een app voor iphone/blackberry/samsung kan je nog wel wat geld bij ontvangen. Is toch echt de toekomst
(partij) CC - (clan) Albatros -- 19x BM Antwerpen--niv.1--naam: Servex--

tippie
Lid
Contacteer:

Berichtdoor tippie » 21 feb 2011 16:04

thijs_1981 schreef:als ik zo bekijk, zal het waarschijnlijk beter zijn om een app voor iphone/blackberry/samsung te ontwikkelen dan integreren in Facebook.

Bij facebook moet je toch veel geld in investeren om er tussen te komen. Facebook wil er toch geld aan verdienen.

Aan een app voor iphone/blackberry/samsung kan je nog wel wat geld bij ontvangen. Is toch echt de toekomst

Lezen is ook een kunst... :roll: