Verhogen aantal inwoners

Hier aub alle tips en verzoekjes plaatsen omtrent verbeteringen en suggesties voor de site.

ModeratorCOLON MBC

thijs_1981
Lid
BerichtenCOLON 82
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2005, 15:32

Verhogen aantal inwoners

Berichtdoor thijs_1981 » 24 Jan 2011, 09:55

Het klinkt misschien erg vervelend, maar ik denk dat veel mensen zo failliet gaan.

De spelers aantallen worden met de update kleiner en dus ook het aantal inwoners.

Ik denk dat om het plezier erin te houden en gemotiveerd te blijven de aantallen omhoog zullen moeten.

Kan dit gerealiseerd worden?
(partij) CC - (clan) Albatros -- 19x BM Antwerpen--niv.1--naam: Servex--

tippie
Lid
BerichtenCOLON 499
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2006, 21:28

Re: Verhogen aantal inwoners

Berichtdoor tippie » 24 Jan 2011, 15:26

Logische vraag met het opnieuw teruglopen van het aantal spelers in MT...

Ik ben voorstander :)
Tippie - Niveau 1 - BM Heerenveen seizoen 19/20/21/37/39/4../59/63/67 - MT+ in 78 ronden - InvisableMasterminds => record MT+

BigCompany
Lid
BerichtenCOLON 102
GeregistreerdCOLON 02 Mrt 2009, 18:12

Berichtdoor BigCompany » 24 Jan 2011, 16:07

tippie schreefColonLogische vraag met het opnieuw teruglopen van het aantal spelers in MT...

Dan zou ik dit wel pas over 3 seizoenen doen dan kunnen de Burgemeesters er rekening meehouden. Want de vorige keer ging de HF in veel steden drastisch omlaag.

tippie
Lid
BerichtenCOLON 499

Berichtdoor tippie » 24 Jan 2011, 16:24

BigCompany schreefColon
tippie schreefColonLogische vraag met het opnieuw teruglopen van het aantal spelers in MT...

Dan zou ik dit wel pas over 3 seizoenen doen dan kunnen de Burgemeesters er rekening meehouden. Want de vorige keer ging de HF in veel steden drastisch omlaag.

Lol... dan zit MT helemaal aan de grond... 18 weken is 4.5 maand...
Tippie - Niveau 1 - BM Heerenveen seizoen 19/20/21/37/39/4../59/63/67 - MT+ in 78 ronden - InvisableMasterminds => record MT+

Gebruikers-avatar
MiladyP
Werkgroep
BerichtenCOLON 1763
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2005, 00:41

Berichtdoor MiladyP » 24 Jan 2011, 22:49

tippie schreefColon
BigCompany schreefColon

Lol... dan zit MT helemaal aan de grond... 18 weken is 4.5 maand...

Grappig tippie.
Wat dacht je van gewoon eens optie 14 te proberen en zo evt mee te helpen ipv zo geweldig demotiverend te zijn?
MiladyP - Assen - Chief CrimeClanBang - N1 - MT+

Mamba
Lid
BerichtenCOLON 33
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2011, 20:35

Berichtdoor Mamba » 25 Jan 2011, 11:21

Ik heb ook al heel wat vrienden gevraagd zich aan te melden, hier, maar niemand ziet het zitten. Het moet je ook net liggen zo'n spel en heel veel mensen vinden het blijkbaar niet leuk of eentonig waardoor ze inactief worden en hun account vanzelf verwijderd wordt.

tippie
Lid
BerichtenCOLON 499

Berichtdoor tippie » 25 Jan 2011, 15:21

MiladyP schreefColonGrappig tippie.
Wat dacht je van gewoon eens optie 14 te proberen en zo evt mee te helpen ipv zo geweldig demotiverend te zijn?

Als MT doorgaat zoals het de laatste 3 maanden doet, dan zitten we binnen 3 maanden met 200k inwoners per stad. Vind jij dat een positieve trend? De vooruitzichten zijn niet goed hoor.

Ohja, als ik me ophef, zijn er weer 2500 inwoners minder... Dus echt meehelpen doe ik dan niet.

Aldtsjerkbv
Lid
BerichtenCOLON 529
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2009, 20:13

Berichtdoor Aldtsjerkbv » 26 Jan 2011, 19:54

Jupz Patricia heeft het over optie 14, mail een vriend(in)
AldtsjerkBV (Peter) | Assen | MT+ | CCB CA
BM: 6 seizoenen
Loco: 8 seizoeen
BD: 11 seizoenen
GD: 12 seizonen
WHC: 1 seizoen

tippie
Lid
BerichtenCOLON 499

Berichtdoor tippie » 26 Jan 2011, 20:40

Jah daar verwar ik het dus mee... vrienden van me zijn het hier afgestapt omdat het een spel is waar weinig tot niks te beleven valt. Geen verbeteringen of leuke toevoegingen (Ja iedereen wil meer criminalteit)
En voordat er nieuwe dingen komen, maar dan bedoel ik ook echt dingen met uitdagingen, zal MT verder slabakken.

Mamba
Lid
BerichtenCOLON 33

Berichtdoor Mamba » 26 Jan 2011, 23:25

Lol :)

Waarom niet 1 of 2 steden extra in het spel? (Komt waarschijnlijk door de extra server belasting ofzo?)
Maar dan heb je wel meer inwoners in het spel en het is leuker voor de spelers, want je moet de stad opbouwen om het maar zo te zeggen..

Mamba
Lid
BerichtenCOLON 33

Berichtdoor Mamba » 26 Jan 2011, 23:33

Maar wel wanner er spelers in die steden komen toch, nieuwe spelers wel te verstaan. Die brengen dan de 2500 inwoners p.p mee, of zie ik dat ook verkeerd?

Gebruikers-avatar
MiladyP
Werkgroep
BerichtenCOLON 1763

Berichtdoor MiladyP » 27 Jan 2011, 03:01

Beste Tippie,

tippie schreefColonvrienden van me zijn het hier afgestapt omdat het een spel is waar weinig tot niks te beleven valt. Geen verbeteringen of leuke toevoegingen

Jammer, in welk Niveau haakten ze af, Tip???

On topic mbt inwoners aantallen:
vorig jaar zo mei oid is het marktaandeel aangepast, omdat in ongeveer alle steden meer dan 90% winkels ROOD stonden en de andere 10% rood dreigde te komen. We hadden op dat moment MINDER spelers als we nu hebben. Hoe ik dat zo precies weet?? Simpel, omdat ik de EMAIL voor mijn neus heb, in welke ik Martin vroeg het marktaandeel aan te passen.

De huidige situatie:

Amsterdam SLECHT 5 van de 18 sectoren rood, waarvan 3 een beetje rood, o redelijk rood, 2 echt rood: nog RUIM 1000 winkels te bouwen voor alles rood.
Antwerpen 10 van de 18 sectoren rood, waarvan 2 een beetje rood, 3 redelijk rood, 5 echt rood: nog +/- 650 winkels te bouwen voor alles rood.
Assen 13 van de 18 sectoren rood, waarvan 5 een beetje rood, 5 redelijk rood, 3 echt rood: nog +/- 400 winkels te bouwen voor alles rood.
Brussel 10 van de 18 sectoren rood, 3 waarvan een beetje rood, 3 redelijk rood, 4 echt rood: nog RUIM 700 winkels te bouwen voor alles rood.
Eindhoven 11 van de 18 sectoren rood, waarvan 5 een beetje rood, 4 redelijk rood, 2 echt rood: nog +/- 400 winkels te bouwen voor alles rood.
Groningen 12 van de 18 sectoren rood, waarvan 5 een beetje rood, 5 redelijk rood, 2 echt rood: nog +/- 600 winkels te bouwen voor alles rood.
Heerenveen 12 van de 18 sectoren rood, waarvan 4 een beetje rood, 6 redelijk rood, 2 echt rood: nog +/- 400 winkels te bouwen voor alles rood.
Maastricht 9 van de 18 sectoren rood, waarvan 4 een beetje rood, 2 redelijk rood, 3 echt rood: nog RUIM 700 winkels te bouwen voor alles rood.
Rotterdam 10 van de 18 sectoren rood, waarvan 4 een beetje rood, 3 redelijk rood, 3 echt rood: nog RUIM 600 winkels te bouwen voor alles rood.
Utrecht 5 van de 18 sectoren rood, waarvan 1 een beetje rood, 2 redelijk rood, 2 echt rood: nog +/- 1000 winkels te bouwen voor alles rood.

Totaal nog een gemiddeld +/- 50% van de sectoren in MT die niet rood staat en een +/- 5400 winkel vrij te bouwen, dus plek zat om uit te breiden/investeren.

In 100 % van de steden staat 99% van de "moeilijke" sector rood en een 40-50 % van de "makkelijke" sector staat groen. Dit is een structureel probleem, dat spelers DENKEN in de moeilijke sector meer te kunnen verdienen.

Ik zou dan ook graag het verhaal om willen draaien: Waarom bouwt iedereen ROOD, terwijl er in MT nog 5400 "groene" winkels te vergeven zijn?

Ik krijg regelmatig vragen van spelers die geen winst meer maken en elke keer zijn dit spelers die rood bouwen, omdat andere spelers of een CLAN!!! hun dit adviseerde. Wanneer ik ze dan zeg, kijk eens naar het marktaandeel (en ze evt ook ad info geef van alle steden) gaan ze reorganiseren en melden terug: GEWELDIGE TIP, ik ga voortaan beter kijken.

Samengevat: MT heeft meer behoefte heeft aan JUISTE voorlichting, dan aan een aanpassing.

Stop met "tips' naar spelers toe, dat ze in N5 naar "moeilijke" winkels kunnen/moeten overstappen voor winst.
Dit idee gewoon NIET waar. Als een sector "rood" staat, zul hier nooit zoveel verdienen als wanneer deze "groen" staat. Bij rood kun je nooit hetzelfde rendement halen. Bij uitbreidingen verpest je alleen maar je eigen marktaandeel, waardoor je nog minder verdient.

Gebruik de ruimte die er is dáár verdien je geld, niet in "moeilijke" en rode sectoren.

De nieuwe slogan voor MT: Bouw rood is geld in de sloot, bouw groen waarheen met de poen!!!

Anonymous.
Lid
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 24 Jan 2011, 10:39

Berichtdoor Anonymous. » 27 Jan 2011, 13:50

MiladyP schreefColonBeste Tippie,

tippie schreefColonvrienden van me zijn het hier afgestapt omdat het een spel is waar weinig tot niks te beleven valt. Geen verbeteringen of leuke toevoegingen

Jammer, in welk Niveau haakten ze af, Tip???

On topic mbt inwoners aantallen:
vorig jaar zo mei oid is het marktaandeel aangepast, omdat in ongeveer alle steden meer dan 90% winkels ROOD stonden en de andere 10% rood dreigde te komen. We hadden op dat moment MINDER spelers als we nu hebben. Hoe ik dat zo precies weet?? Simpel, omdat ik de EMAIL voor mijn neus heb, in welke ik Martin vroeg het marktaandeel aan te passen.

De huidige situatie:

Amsterdam SLECHT 5 van de 18 sectoren rood, waarvan 3 een beetje rood, o redelijk rood, 2 echt rood: nog RUIM 1000 winkels te bouwen voor alles rood.
Antwerpen 10 van de 18 sectoren rood, waarvan 2 een beetje rood, 3 redelijk rood, 5 echt rood: nog +/- 650 winkels te bouwen voor alles rood.
Assen 13 van de 18 sectoren rood, waarvan 5 een beetje rood, 5 redelijk rood, 3 echt rood: nog +/- 400 winkels te bouwen voor alles rood.
Brussel 10 van de 18 sectoren rood, 3 waarvan een beetje rood, 3 redelijk rood, 4 echt rood: nog RUIM 700 winkels te bouwen voor alles rood.
Eindhoven 11 van de 18 sectoren rood, waarvan 5 een beetje rood, 4 redelijk rood, 2 echt rood: nog +/- 400 winkels te bouwen voor alles rood.
Groningen 12 van de 18 sectoren rood, waarvan 5 een beetje rood, 5 redelijk rood, 2 echt rood: nog +/- 600 winkels te bouwen voor alles rood.
Heerenveen 12 van de 18 sectoren rood, waarvan 4 een beetje rood, 6 redelijk rood, 2 echt rood: nog +/- 400 winkels te bouwen voor alles rood.
Maastricht 9 van de 18 sectoren rood, waarvan 4 een beetje rood, 2 redelijk rood, 3 echt rood: nog RUIM 700 winkels te bouwen voor alles rood.
Rotterdam 10 van de 18 sectoren rood, waarvan 4 een beetje rood, 3 redelijk rood, 3 echt rood: nog RUIM 600 winkels te bouwen voor alles rood.
Utrecht 5 van de 18 sectoren rood, waarvan 1 een beetje rood, 2 redelijk rood, 2 echt rood: nog +/- 1000 winkels te bouwen voor alles rood.

Totaal nog een gemiddeld +/- 50% van de sectoren in MT die niet rood staat en een +/- 5400 winkel vrij te bouwen, dus plek zat om uit te breiden/investeren.

In 100 % van de steden staat 99% van de "moeilijke" sector rood en een 40-50 % van de "makkelijke" sector staat groen. Dit is een structureel probleem, dat spelers DENKEN in de moeilijke sector meer te kunnen verdienen.

Ik zou dan ook graag het verhaal om willen draaien: Waarom bouwt iedereen ROOD, terwijl er in MT nog 5400 "groene" winkels te vergeven zijn?

Ik krijg regelmatig vragen van spelers die geen winst meer maken en elke keer zijn dit spelers die rood bouwen, omdat andere spelers of een CLAN!!! hun dit adviseerde. Wanneer ik ze dan zeg, kijk eens naar het marktaandeel (en ze evt ook ad info geef van alle steden) gaan ze reorganiseren en melden terug: GEWELDIGE TIP, ik ga voortaan beter kijken.

Samengevat: MT heeft meer behoefte heeft aan JUISTE voorlichting, dan aan een aanpassing.

Stop met "tips' naar spelers toe, dat ze in N5 naar "moeilijke" winkels kunnen/moeten overstappen voor winst.
Dit idee gewoon NIET waar. Als een sector "rood" staat, zul hier nooit zoveel verdienen als wanneer deze "groen" staat. Bij rood kun je nooit hetzelfde rendement halen. Bij uitbreidingen verpest je alleen maar je eigen marktaandeel, waardoor je nog minder verdient.

Gebruik de ruimte die er is dáár verdien je geld, niet in "moeilijke" en rode sectoren.

De nieuwe slogan voor MT: Bouw rood is geld in de sloot, bouw groen waarheen met de poen!!!

Ik neem aan dat je 5400 en niet 54000 bedoel.
En waarom neem jij dan allemaal rode winkels? Waarom toon je het voorbeeld niet?

EDIT: 0 is aangepast

Gebruikers-avatar
MiladyP
Werkgroep
BerichtenCOLON 1763

Berichtdoor MiladyP » 27 Jan 2011, 17:51

Anonymous. schreefColonEn waarom neem jij dan allemaal rode winkels? Waarom toon je het voorbeeld niet?

Zie kantoor - 14 marktinformatie -------> marktaandeel.

(ps ik heb nooit rood gebouwd, mijn winkels zijn al 4 jaar oud. lol)

thijs_1981
Lid
BerichtenCOLON 82
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2005, 15:32

Berichtdoor thijs_1981 » 27 Jan 2011, 20:30

Patricia,

Super dat je dit zo neer zet.

Maar denk je nu echt dat mensen zin hebben om dingen te gaan slopen en nieuwe op te bouwen?? Ik denk het niet.

De meeste mensen vinden dit zonde van hun tijd.

Het is super dat er aan opties gewerkt wordt, maar de huidige situatie van MT moet ook in de gaten gehouden worden. En die situatie is zorgelijk!!

Wat heeft het voor een nut om opties bij te bouwen en te verbeteren, als er alleen maar spelers weggaan of gekickt worden? Helemaal niets.

Laten we eerst MT even goed stabiel krijgen voordat je verder gaat.
(partij) CC - (clan) Albatros -- 19x BM Antwerpen--niv.1--naam: Servex--