Verhogen aantal inwoners

Hier aub alle tips en verzoekjes plaatsen omtrent verbeteringen en suggesties voor de site.

Moderator: MBC

thijs_1981
Lid
Contacteer:

Re: Verhogen aantal inwoners

Berichtdoor thijs_1981 » 27 jan 2011 20:30

Patricia,

Super dat je dit zo neer zet.

Maar denk je nu echt dat mensen zin hebben om dingen te gaan slopen en nieuwe op te bouwen?? Ik denk het niet.

De meeste mensen vinden dit zonde van hun tijd.

Het is super dat er aan opties gewerkt wordt, maar de huidige situatie van MT moet ook in de gaten gehouden worden. En die situatie is zorgelijk!!

Wat heeft het voor een nut om opties bij te bouwen en te verbeteren, als er alleen maar spelers weggaan of gekickt worden? Helemaal niets.

Laten we eerst MT even goed stabiel krijgen voordat je verder gaat.
(partij) CC - (clan) Albatros -- 19x BM Antwerpen--niv.1--naam: Servex--

MiladyP
Werkgroep
Contacteer:

Berichtdoor MiladyP » 27 jan 2011 20:59

thijs_1981 schreef:Super dat je dit zo neer zet. Maar denk je nu echt dat mensen zin hebben om dingen te gaan slopen en nieuwe op te bouwen?? Ik denk het niet. De meeste mensen vinden dit zonde van hun tijd.

Tsja, dan moet je niet klagen dat je minder verdient, dan kies je daar zelf voor.

------------

Het gaat er vooral over, dat NIEUWKOMERS op een markt, een betere voorlichting moeten krijgen als die er nu is!
Ik garandeer je dat Martin de inwoners echt niet aan gaat passen, omdat iedereen alleen maar "moeilijke" sector wil omdat ze door verkeerde informatie menen daar meer mee te kunnen verdienen.
De markt moet volledig gebruikt worden, en niet alleen een deeltje ervan, dan komen er ook MINDER spelers in de financiële problemen als nu en blijven er MEER langer hangen. Maw: Rood bouwen is failliet gaan, groen bouwen is blijven.

thijs_1981 schreef:Laten we eerst MT even goed stabiel krijgen voordat je verder gaat.

Dat is precies wat ik aangeef: Stop met verspreiden van de onjuiste info over "meer verdienen bij moeilijk". Adviseer iedereen daar te bouwen waar RUIMTE is.
Jullie spelers hebben voor een deel ZELF in de hand of "nieuwkomers" blijven of niet. Ga je ze het moeilijk of makkelijk maken om geld te verdienen?

De nieuwe slogan voor MT: Bouw rood is geld in de sloot, bouw groen waarheen met de poen!!!

PS:
thijs_1981 schreef:spelers weggaan of gekickt worden

quite zielig opmerking Thijs.... in zeker 3 jaar is er, buiten Specialtax, nog niemand uit MT gekickt.
MiladyP - Assen - Chief CrimeClanBang - N1 - MT+

MiladyP
Werkgroep
Contacteer:

Berichtdoor MiladyP » 28 jan 2011 05:36

Om met mijn slaperige "ff uit bed kop" even op fub weer te reageren en aan te vullen:

We hebben altijd gezegd, dat MT niet uitgebreid gaat worden voor er meer spelers komen en daar houden we ons ook aan. Nieuwe spelers zijn de levensader voor het voorbestaan van MT. De opmerking van "Dus mijn tip is, om u te gaan focussen op de spelers in plaats van features erbij te maken." ondersteunen wij van harte daar dit ook van begin af aan onze filosofie is.

Aangezien er maar 1 echte feature gekomen is (de 2e de inkoop hulp is Martin nog mee bezig) ga er van uit, dat die feature die je bedoelt, dan ook de "SpO" is. Deze feature is jUIST met vasthouden van beginners tot stand gekomen. Dit is juist om te voorkomen dat sommige speler een voor hun saai inkoopritme hebben, maar echte uitdagingen zien (en status halen kunnen).

Daarnaast zijn we achter de schermen echt hard aan het werk om beginners te houden. Voor wie het niet weet: Naast de normale mailconversaties hangen Martin en ik ook elke week ruim een uur aan de telefoon om te brainstormen en uitslagen geslagen van "polls onder beginners" te bespreken. Het is echt niet dat we niets doen hoor.

We vragen ook letterlijk afhakers waarom ze stoppen met MT. Aanvankelijk zat het probleem bij het opstarten van MT en onduidelijkheden. Vandaar de beginnersmodus/tutorial uitgebreid is. Nu zijn we op een ander probleem gestuit.

Het zal je echt misschien verbazen, wat ik nu ga zeggen omdat het letterlijk het tegengestelde is van wat TIPPPIE hierboven zegt:
tippie schreef:vrienden van me zijn het hier afgestapt omdat het een spel is waar weinig tot niks te beleven valt. Geen verbeteringen of leuke toevoegingen

De antwoorden van de afgehaakte beginners vertelden ons, dat JUIST voor beginners de "101 mogelijkheden" het probleem zijn. Ze zien door de bomen het bos niet meer. MT is te ingewikkeld en te veel werk. (ja klinkt echt ongeloofwaardig, maar dat is wat ze zeiden.) Beginners willen een voor beginners snel spel om te testen zoals dat boerderijspel wat nu hot is (MFF) en als dat bevalt gaan ze meer tijd besteden.

We zijn dan ook NU bezig om letterlijk MT te strippen voor beginners naar een minimum van enkel alleen die dingen zichtbaar te maken van wat ze ook werkelijk kunnen doen. Lees spelers tot 3 ronden zien alleen nog maar een minimum aan opties: bijvoorbeeld hoofdscherm optie 1-4, 6, 9-16, kantoor 1-5, 10, 12, 16, onderwereld optie 1,3, 9, (twijfels zijn over 12-15 en 17). Geen partijen en voorstellen meer. Stadsoverleg en clanoverleg (zo ook clans) blijft wel open voor vragen.

We hopen door zo nav van beginnersklacthten de "last" van heel MT in 1x te beperken tot alleen dat wat van toepassing is.
Na 3 ronden bv komt bv de ZM erbij om te kopen (en evt BO vanwege auto) etc etc.
Na ronde 6 weer wat extra opties, na ronde 9 nog wat en
dan na ronde 12 of 15 is het hele pakket MT zichtbaar.

Ook hebben we net voor deze post/bbs nog een keer de tutorial aangepast icl de advies inkoopaantallen (en dat zal wsl niet de laatste keer zijn).

We zijn er echt hard mee aan de slag. Het lijkt mss niet zo, omdat er door de promotieactie tig spelers bijgekomen zijn die nu afhaken. Maar we zijn nu toch op een punt met meer spelers dan begin 2010.
FUBARinc. schreef:bijna jaar terug, liep er reclame

Wil dat even verfijnen en zeggen, dat de laatste promotie actie ergens september/oktober tot november/december was, fub is wat extremer in "jaren", maar heeft WEL naar heel MT aangeven dat een promotie liep. Ik weet het niet precies, daar ik niet de begindatum weet (itt wat sommige (jaloerse?) spelers ongegrond beweren...), was ergens tussen september en december. Maar goed is dus geen bijna jaar geleden, maar pas NET geleden. Dit is dus DE verklaring waarom er momenteel zoveel spelers "inactief" zijn.

Feit is, dat we ondanks de "inactieve en optie 12 spelers" nu gewoon meer leden hebben dan in maart toen de werkgroep begon en ook meer als in MEI 2010 toen het marktaandeel ruim 80% rood stond (nu nog geeneens 50%) en de inwonersaantallen aangepast werden.

Hoe houden we beginners is DE vraag, wij kunnen dat doen door minder opties (zoals de vraag was van beginners).
Maar dan kom ik daarna wel weer terug bij jullie "de spelers". Wat JULLIE kunnen doen en ik verzoek ook MET KLEM dat te doen:

- gebruik optie 14: mail een vriend(in) en vraag je ze ook, indien ze afhaken, waarom ze afhaken en op welk Niveau. Daar kunnen we alleen maar van leren.
- ADVISEER om te bouwen waar ruimte is (en die is er zat!!) en stop met de "moeilijke sector" te promoten (waar 99% zeker geen ruimte is).
- STOP met het promoten van verliesgevende sectoren en help spelers om makkelijk geld te VERDIENEN waardoor ze plezier houden...

De laatste optie is misschien wel het beste wat je (naast vrienden lid maken) voor MT kunt doen!!!!

ONTHOUD: MT is een hobby en geen spel van een of andere spellen ontwikkelaar met winstoogmerk. Bij MT hoef je niet 30 euro per maand voor die AD te betalen, maar SLECHTS 15 euro per jaar (voor AD). Hiervoor heb je volledige toegang tot het MEEST UITGEBREIDE SPEL VAN DE HELE BENELUX

Denk hier maar eens over na.. (met 360 euro speler per jaar is uitbreiden/reclame maken een makkie).... Is het dan voor die MINII kosten te veel gevraagd om ZELF als speler actief te helpen bij uitbreiding?

Doe gewoon eens optie 14: mail en vriend(in) en daarnaast adviseer "beginners/nieuwkomers" te bouwen waar ruimte is (en vertel geen fabels), daar kun je zelf alleen maar beter van worden en MT ook!!!!!!

(zo en nu ga ik nog even een uurtje of 1-1.5 terug naar bed, hoop dat het nu duidelijk is.)

tippie
Lid
Contacteer:

Berichtdoor tippie » 28 jan 2011 16:59

Ja klopt. Met groenteboeren kan je mooie winsten behalen. Maar NIET GENOEG om alle ondernemerspunten te krijgen.

De mensen die in de top 20 staan van de ondernemerstatus hebben ALLEMAAL minstens 50% bedrijven die hoge omzetten/winsten maken. (lees meubels, games, gadgeds, computer, scooter,juwelier)
Met die sectoren die momenteel groen staan is het gewoon onmogelijk om ondernemerstatus op te bouwen in N1

Feit is, dat je gewoon die duurdere sectoren nodig hebt als je wil blijven groeien.

En geloof me, ik heb er al veel failliet zien gaan die hun HK vol tankstations hadden.
Tippie - Niveau 1 - BM Heerenveen seizoen 19/20/21/37/39/4../59/63/67 - MT+ in 78 ronden - InvisableMasterminds => record MT+

Geer
Werkgroep

Berichtdoor Geer » 28 jan 2011 17:34

tippie schreef:Ja klopt. Met groenteboeren kan je mooie winsten behalen. Maar NIET GENOEG om alle ondernemerspunten te krijgen.

De mensen die in de top 20 staan van de ondernemerstatus hebben ALLEMAAL minstens 50% bedrijven die hoge omzetten/winsten maken. (lees meubels, games, gadgeds, computer, scooter,juwelier)
Met die sectoren die momenteel groen staan is het gewoon onmogelijk om ondernemerstatus op te bouwen in N1

Feit is, dat je gewoon die duurdere sectoren nodig hebt als je wil blijven groeien.

En geloof me, ik heb er al veel failliet zien gaan die hun HK vol tankstations hadden.

Uhm ik kan makkelijk genoeg ondernemerspunten halen met alleen groentenboeren... Beetje beter opletten wat je zegt als je het niet zeker weet...
Geertje - partijloos - N1 - Amsterdam

thijs_1981
Lid
Contacteer:

Berichtdoor thijs_1981 » 28 jan 2011 18:09

Ik wil nog wel een paar dingen zeggen.

1. Het is geen aanval wat ik plaats, het is een constatering.
2. Reactie opeen stukje wat Patricia aangaf:
Wil dat even verfijnen en zeggen, dat de laatste promotie actie ergens september/oktober tot november/december was, fub is wat extremer in "jaren", maar heeft WEL naar heel MT aangeven dat een promotie liep. Ik weet het niet precies, daar ik niet de begindatum weet (itt wat sommige (jaloerse?) spelers ongegrond beweren...), was ergens tussen september en december. Maar goed is dus geen bijna jaar geleden, maar pas NET geleden. Dit is dus DE verklaring waarom er momenteel zoveel spelers "inactief" zijn.

Feit is, dat we ondanks de "inactieve en optie 12 spelers" nu gewoon meer leden hebben dan in maart toen de werkgroep begon en ook meer als in MEI 2010 toen het marktaandeel ruim 80% rood stond (nu nog geeneens 50%) en de inwonersaantallen aangepast werden.

Hoe kan het zo zijn dat er promotie loopt en dat er zoveel spelers dan toch stoppen. We hebben echt een groeispurt gehad, maar daar is nu niets meer van te zien. Dat we nu meer spelers hebben als begin 2010 kan je gewoon niet vergelijken. de aantallen blijven nog steeds achteruit gaan, terwijl het toen stabiel was.

In mijn ogen moet je pas reclame maken voor nieuwe spelers op het moment dat de veranderingen die jullie aan het doen zijn ook klaar zijn. De mensen die nu gestopt zijn kan je voor 95% als verloren beschouwen. Oftewel, negatieve reclame.

3. Ik heb het gevoel dat er weinig respect is vanuit de Werkgroepen naar de spelers toe, erg weinig communicatie.

Wij zien inderdaad niet waar jullie als werkgroep mee bezig zijn, terwijl jullie volgens mij wel 3 doelen hebben±
- De spelers vertegenwoordigen
- MT verder ontwikkelen
- Nieuwe spelers aantrekken

Geen van deze 3 punten zie ik. Ik heb zelfs gehoord dat er een speler geband is omdat deze gebruik maakte van het recht van meningsuiting. Dit is erg treurig om te horen. Ik hoopte dan ook om een verantwoording van deze ban naar voren gebracht zou worden. Er is niets tegen de regels gebeurd.

4.

Wij hebben misschien wel een vooruitzienende blik???

Ik denk dat de aantallen nog verder achteruit gaan.

5.
Hoe houden we beginners is DE vraag, wij kunnen dat doen door minder opties (zoals de vraag was van beginners).
Maar dan kom ik daarna wel weer terug bij jullie "de spelers". Wat JULLIE kunnen doen en ik verzoek ook MET KLEM dat te doen:

- gebruik optie 14: mail een vriend(in) en vraag je ze ook, indien ze afhaken, waarom ze afhaken en op welk Niveau. Daar kunnen we alleen maar van leren.
- ADVISEER om te bouwen waar ruimte is (en die is er zat!!) en stop met de "moeilijke sector" te promoten (waar 99% zeker geen ruimte is).
- STOP met het promoten van verliesgevende sectoren en help spelers om makkelijk geld te VERDIENEN waardoor ze plezier houden...

Mail een vriend heeft niet veel zin meer denk ik. iedereen heeft het wel eens gedaan, ook ik. Maar het helpt helaas niet. Adviseren kan je altijd doen, maar als een speler graag een richting opgaat die hem leuk lijkt (computershop zijn gewoonweg leuker dan bakkerijen (mentaal gezien) )

Ik weet zeker dat niemand de verliesgevende sectoren promoot. Ze gaan toch niet hun eigen branche om zeep helpen?????

Ik denk dat Martin hiervoor gewoon geld beschikbaar moet stellen om goede google advertenties op te zetten. De beste medium die er nu eigenlijk is. Goede search enigine optimalisation is erg nodig.

6.
ONTHOUD: MT is een hobby en geen spel van een of andere spellen ontwikkelaar met winstoogmerk. Bij MT hoef je niet 30 euro per maand voor die AD te betalen, maar SLECHTS 15 euro per jaar (voor AD). Hiervoor heb je volledige toegang tot het MEEST UITGEBREIDE SPEL VAN DE HELE BENELUX

Ik ben hier deels mee eens. MT is op zich goedkoop en dat is prima. Het geld heeft Martin ook wel nodig om de apparatuur te betalen.

Maar het meest uitgebreide spel: nee, dat zeker niet.

Ik zit zelf ook op footstar. Is een spel uit Portugal maar die hebben elk seizoen een seizoens update, met nieuwe dingen in het spel, waardoor de uitdaging elk seizoen anders wordt. Wat erg leuk is. Dit spel is makkelijk gratis te spelen, en de andere kosten vallen reuze mee. Verschillende fan pakketten wat je kan aanschaffen.

nogmaals, van mij is dit geen commentaar. Het is echt een constatering. Ik vind dat de werkgroep bewust van moet zijn wat de prioriteiten moeten/horen te zijn. En in mijn ogen zijn jullie dat helaas nog niet. Werk hieraan, en dan zal je zelf merken dat het allemaal wat makkelijker gaat.
(partij) CC - (clan) Albatros -- 19x BM Antwerpen--niv.1--naam: Servex--

tippie
Lid
Contacteer:

Berichtdoor tippie » 29 jan 2011 17:06

Geer schreef:
tippie schreef:Ja klopt. Met groenteboeren kan je mooie winsten behalen. Maar NIET GENOEG om alle ondernemerspunten te krijgen.

Uhm ik kan makkelijk genoeg ondernemerspunten halen met alleen groentenboeren... Beetje beter opletten wat je zegt als je het niet zeker weet...

Doe maar. Ga jij maar eens 290mln winst maken elke ronde. Ik wens je veel succes.
Tippie - Niveau 1 - BM Heerenveen seizoen 19/20/21/37/39/4../59/63/67 - MT+ in 78 ronden - InvisableMasterminds => record MT+

MiladyP
Werkgroep
Contacteer:

Berichtdoor MiladyP » 30 jan 2011 03:40

thijs_1981 schreef:Hoe kan het zo zijn dat er promotie loopt en dat er zoveel spelers dan toch stoppen. We hebben echt een groeispurt gehad, maar daar is nu niets meer van te zien. Dat we nu meer spelers hebben als begin 2010 kan je gewoon niet vergelijken. de aantallen blijven nog steeds achteruit gaan, terwijl het toen stabiel was.

Tuurlijk is dat zo, maar dat is ook logisch. Dat heb je altijd hoor. Niet iedereen vind hetzelfde spel leuk.
Spelers registreren, kijken, vinden het nix en komen niet meer terug -----> inactieven.
Spelers spelen wel af en toe, maar beslissen na x tijd, dat ze geen zin meer hebben ----> inactieven.
Kijk gewoon eens bij de verwijderde accounts, daar zie je zelfs spelers van N3, N4, N2 of N1 tussenstaan die als "inactieven" uit MT gegaan zijn.
Het duurt dan ook gewoon maanden voor alle minder/niet-actieve spelers van de "promotie-actie" weer weg zijn. Daarna is MT weer stabiel, zoals het was voor de promotie-actie, er was toen immer al een jaar of 2 geen actie geweest he ;)

Ik moet wel even ter verdediging van MT zeggen, dat MT inactieve spelers verwijderd, zodat de steden niet failliet gaat (denk eens terug naar de zomer van of 2007 of 2008 toen de activiteitscontrole uitstond).
Als je naar andere spellen kijkt, om er maar 3 te noemen in alle genres: Kapiland (en varianten), Myfreefarm, Shakes&Figdget, deze verwijderen NOOIT inactieven. Ik ben al ruim een jaar niet meer op kapiland geweest en mijn account staat er nog steeds zoals ik het achter gelaten heb. Hierdoor LIJKT het, dat deze spelen veel groter zijn dan MT is. Als je daar alle inactieven zou wissen, hou je misschien maximaal nog een kwart van de spelers over (denk zelfs minder). MT doet niet aan deze luchtkastelen bouwen.

thijs_1981 schreef:In mijn ogen moet je pas reclame maken voor nieuwe spelers op het moment dat de veranderingen die jullie aan het doen zijn ook klaar zijn. De mensen die nu gestopt zijn kan je voor 95% als verloren beschouwen. Oftewel, negatieve reclame.

Ben ik het helemaal mee eens, vond het moment van de promo-actie zelf dan ook niet echt handig gekozen. (Weet Martin ook) Ik had liever ook nog een paar maanden gewacht, maar ja qua nazomer (snel donker) snap ik Martin wel waarom hij zo gekozen heeft. We Hoorden het overigens ook pas toen de promo al even aanstond :( Anders had de werkgroep zeker een negatief advies gegeven.

thijs_1981 schreef:Wij zien inderdaad niet waar jullie als werkgroep mee bezig zijn, terwijl jullie volgens mij wel 3 doelen hebben±
- De spelers vertegenwoordigen
- MT verder ontwikkelen
- Nieuwe spelers aantrekken
Geen van deze 3 punten zie ik. Ik heb zelfs gehoord dat er een speler geband is omdat deze gebruik maakte van het recht van meningsuiting. Dit is erg treurig om te horen. Ik hoopte dan ook om een verantwoording van deze ban naar voren gebracht zou worden. Er is niets tegen de regels gebeurd.

Geloof me achter de schermen gebeurd er heel veel en is er ook al heel veel gebeurd. Het inventariseren van ruim 3 jaar (zal het maar oneerbiedwaardig) achterstallig onderhoud (noemen), alleen al kostte maanden van tijd.
Ik vind het ook jammer, dat alles niet zo snel en soepel verloopt als we hoopten maar kijk gewoon eens wat er allemaal al veranderd is. Er is naast alle verbeteringen zelfs een nieuwe optie gekomen de SpO, juist zeer interessant voor "beginners". Dit is in een 3/4 jaar MEER dan de afgelopen 3 jaar of zo totaal gebeurd is. In dat opzicht is MT al veel verder ontwikkeld. Thijs, Rome is ook niet in 1 dag gebouwd he.

Ik heb overigens nog steeds geen idee, wat je bedoelt met die opmerking van een speler die een ban gekregen heeft, vanwege "recht van meningsuiting". Zoals ik eerder al aangaf is er in zeker 3 jaar is er, buiten Specialtax, nog niemand uit MT gekickt/geband en mijn waarde collega vulde dit aan door te zeggen "en 5 jaar terug VOF-econobeetje en dan heb je ook gelijk de enige twee.".

thijs_1981 schreef:Mail een vriend heeft niet veel zin meer denk ik. iedereen heeft het wel eens gedaan, ook ik.

Helaas behoor je daarmee tot de minderheid Thijs. Martin heeft maar van een paar mensen een "positieve hit" gehad toen op die vraag die je op je hoofdscherm kreeg of je me wilde helpen. (als je ja drukte, kwam je op mailscherm uit en kreeg Martin een "ja hit") Enorm jammer.

thijs_1981 schreef:Adviseren kan je altijd doen, maar als een speler graag een richting opgaat die hem leuk lijkt (computershop zijn gewoonweg leuker dan bakkerijen (mentaal gezien) )Ik weet zeker dat niemand de verliesgevende sectoren promoot. Ze gaan toch niet hun eigen branche om zeep helpen?????

Het gaat niet om eigen branche om zeep helpen maar om adviezen geven waar je de winst moet halen. Spelers EN Clans geven nog steeds verkeerde info.... Zelfs hier roept Tippie het weer...

tippie schreef:
Geer schreef:
tippie schreef:Feit is, dat je gewoon die duurdere sectoren nodig hebt als je wil blijven groeien.
Doe maar. Ga jij maar eens 290mln winst maken elke ronde. Ik wens je veel succes.

Even een paar voorbeelden:
TESTACCOUNT N1: eenvoudige sector, maakt op MT GH dus zonder eigen GH/fabs/levs en alleen maar met MT prut in winkels een winst van +/- 7-8 ton.
SPELERSACCOUNTS (namen geheim) N1: eenvoudige sector, veel spelers maken incl GH/fabs/levs iets van 1,6-1,8M.
SPELERSACCOUNTS (namen geheim) N1: moeilijke sector, veel spelers maken incl GH/fabs/levs ook maar iets van 800k-1,4M winst door rood staan.

Spaar aub opmerkingen van slechte ondernemers bij zo weinig winst. Er zitten ook top10 spelers tussen, het probleem is een ROOD marktaandeel

De mentaliteit in MT moet veranderd worden! Met eenvoudige sector is al ruim een jaar, zo niet al 2 jaar, gewoon net zo veel winst te halen, zo niet zelfs mee!! Spelers/clans moeten stoppen met roepen, dat je moeilijke sectoren nodig hebt om winst te maken. Door deze tips krijg je juist minder winst en ga je makkelijker failliet. Het geheim van MT om winst te maken is RUIMTE te zoeken.

Wil dan ook nogmaals met KLEM oproepen om deze tip van ruimte zoeken te promoten binnen MT.

thijs_1981 schreef:Ik denk dat Martin hiervoor gewoon geld beschikbaar moet stellen om goede google advertenties op te zetten.

Dat kan natuurlijk, maar ik vrees dat die 7,5 en 15 euro voor AD dan wel wat omhoog moeten... Is dat acceptabel voor de spelers? (gewoon een vraag)

thijs_1981 schreef:Goede search enigine optimalisation is erg nodig.

Sorry, dit snap ik niet. Zou je jouw plannen/ideeën hieromtrent willen mailen? Alle hulp is welkom.

thijs_1981 schreef:Maar het meest uitgebreide spel: nee, dat zeker niet. Ik zit zelf ook op footstar. Is een spel uit Portugal maar die hebben elk seizoen een seizoens update, met nieuwe dingen in het spel, waardoor de uitdaging elk seizoen anders wordt. Wat erg leuk is. Dit spel is makkelijk gratis te spelen, en de andere kosten vallen reuze mee. Verschillende fan pakketten wat je kan aanschaffen.

Thijs, Ik zei dat MT het meest uitgebreide spel van de Benelux is. Portugal is geen Benelux :P.
Overigens Footstar is van Planetarium Games. Een bedrijf gespecialiseerd in games. Bij Planetarium Games werken tig mensen die allemaal betaald krijgen om het spel te ontwikkelen, Planetarium Games leeft van Games. Dit kun je niet vergelijken met hobbyproject MT (en dan nog het meest uitgebreide spel van de Benelux).

thijs_1981 schreef:nogmaals, van mij is dit geen commentaar. Het is echt een constatering. Ik vind dat de werkgroep bewust van moet zijn wat de prioriteiten moeten/horen te zijn. En in mijn ogen zijn jullie dat helaas nog niet. Werk hieraan, en dan zal je zelf merken dat het allemaal wat makkelijker gaat.

Ik waardeer je constatering Thijs en hij zit vol met frustraties en ergernissen die de werkgroep ook heeft. Wij zijn wel ons dan ook wel degelijk bewust van hoe het eigenlijk zou moeten, het probleem is alleen dat wij het niet voor het zeggen hebben, maar afhankelijk zijn van Martin. Als wij het voor het "zeggen" hadden, was er in mei 2010 oid al een 2e programmeur bijgekomen en dan waren zaken echt heeeeeel anders verlopen als ze nu gelopen zijn. Helaas is dat niet mogelijk, dus we moeten roeien met de riemen die we hebben. En hoe je het ook bekijkt, we hebben al best wel veel bereikt vergeleken met de laatste 3 jaar :wink:

Gr Patricia

MiladyP
Werkgroep
Contacteer:

Berichtdoor MiladyP » 30 jan 2011 03:49

tippie schreef:
Geer schreef:

Even een paar voorbeelden:
TESTACCOUNT N1: eenvoudige sector, maakt op MT GH dus zonder eigen GH/fabs/levs en alleen maar met MT prut in winkels een winst van +/- 7-8 ton.
SPELERSACCOUNTS (namen geheim) N1: eenvoudige sector, veel spelers maken incl GH/fabs/levs iets van 1,6-1,8M.
SPELERSACCOUNTS (namen geheim) N1: moeilijke sector, veel spelers maken incl GH/fabs/levs ook maar iets van 800k-1,4M winst door rood staan.

Spaar aub opmerkingen van slechte ondernemers bij zo weinig winst. Er zitten ook top10 spelers tussen, het probleem is een ROOD marktaandeel

Dus JA het is mogelijk met alleen "makkelijke secor". Zelfs gemakkelijk haalbaar, zoals de cijfers hierboven aangeven.....

Overigens heb je hier nog geen antwoord op gegeven:

MiladyP schreef:
tippie schreef:vrienden van me zijn het hier afgestapt omdat het een spel is waar weinig tot niks te beleven valt. Geen verbeteringen of leuke toevoegingen

Jammer, in welk Niveau haakten ze af, Tip???

Gr Patricia

tippie
Lid
Contacteer:

Berichtdoor tippie » 30 jan 2011 22:04

Die toon van jouw is allesbehalve constructief. Werk jij daar eerst maar aan, dan pas zal ik weer wat constructief gaan meedenken en zeggen waar het in MT nu echt fout loopt. Maar zoals jij bezig bent... Sorry maar dat is niet goed Patricia.

MiladyP
Werkgroep
Contacteer:

Berichtdoor MiladyP » 31 jan 2011 03:39

tippie schreef:Die toon van jouw is allesbehalve constructief. Werk jij daar eerst maar aan, dan pas zal ik weer wat constructief gaan meedenken en zeggen waar het in MT nu echt fout loopt. Maar zoals jij bezig bent... Sorry maar dat is niet goed Patricia.

Tippie, Ik sloof me al een 3/4 jaar of zo 30 uur per week (vrijwillig) uit en uit om MT voor de spelers te verbeteren en nu ook weer hier om gestelde vragen te beantwoorden en om mensen te vertellen waar de werkgroep meer bezig is.
Het enige wat jij kunt doen is weer zo geweldig denigrerend en demotiverend doen als typisch is voor jou. Dit is niet de eerste keer, dit is gewoon een proces wat al maaaaaaanden voortduurt, je doet dit gewoon in onderhand elk "verbetertopic".

Is het nou zo'n probleem voor jou om eens constructief te denken en gewoon ook eens vragen die jou gesteld worden, waar wij wat aan hebben (en MT mss beter mee kunnen maken) te beantwoorden? Sorry maar dat kan er bij mij niet in.... Waarom heb jij daar zo'n moeite mee?

Ik begin onderhand het gevoel te krijgen, dat je MT juist bewust tegenwerkt, omdat je een uitlaatklep nodig hebt om je RL frustraties op te kunnen botvieren. En dat je er daarom alles aan doet om elke vorm van voortgang de kop in te drukken en door verbeteringen en positieve constructieve topics de grond in te stampen. Vergeef me mijn gevoel, maar ik kan er niets aan doen dat ik het zo ervaar, daar geef jij aanleiding toe.

Om jouw eigen woorden te gebruiken: "Die toon van jouw is allesbehalve constructief... zoals jij bezig bent... Sorry maar dát is niet goed TIPPIE."

BigCompany
Lid

Berichtdoor BigCompany » 03 feb 2011 23:30

Ik speel nu al zo'n 2,5 jaar MT en sinds een aantal maanden ben ik ook actief op dit forum en ik merk ook telkens dat er een aantal personen zijn die telkens het negatieve eruit halen. Vergeet niet dat deze hele organisatie hoe ik deze ken uit vrijwilligers bestaat. En de inkomsten die uit MT voortvloeien zijn lange na niet voldoende om alleen al van te leven denk ik.
Er zijn idd. heeeeeel veeeeel uitgebreide online games, maar het leuke aan dit spel vind ik het contact wat ik heb met vele spelers. Ik speel ook OSM en vind dat een leuk spel maar om de 2 of 3 maanden heb ik weer een ander team, en bovendien MOET ik elke dag kijken wat mijn team gemaakt heeft. Dit is bij MT juist perfect. Ik hoef niet elke dag in de week beschikbaar te zijn. En ik zie nog altijd uitdagingen in het spel. Ook al heb ik onderhand alle winkels die MT biedt gehad en ik kan je concluderen de meeste WINSTpercentage behaal je met een groenteboer, slagerij, melkboer, bakker juist die goedkope sectoren. Je kocht een appel in voor nog geen 70 cent en verkocht deze voor 5,50 dat is een winstpercentage van bijna 800% denk maar niet dat je een luxe computer voor 600 inkoopt en voor 4800 verkoopt jah dat kan wel maar dan verkoop je er maar maximaal 25 ofzo.

Mamba
Lid

Berichtdoor Mamba » 04 feb 2011 14:50

Het is natuurlijk maar net hoe je tegen over een spel staat. Als je alleen maar spellen als OSM, Travian en noem maar op gewend bent, wordt je al snel verwend. Dit is een zeer makkelijk spel, waar weinig hoeft te gebeuren. 's morgens even kijken hoe je update was, een paar uur later (wanneer iedereen zijn groothandels heeft ingekocht) je eigen winkels vol kopen, 's avonds een beetje klieren in de onderwereld en je hebt je ding voor die dag (update) gedaan. je hoeft niet veel te doen.
Het spel is eenvoudig en makkelijk te begrijpen, hoe meer functies er komen, hoe lastiger het word.

Er hoeven dus helemaal geen negatieve reacties op het spel gegeven te worden. Als je het niet leuk vind (omdat het zo gemakkelijk is) hoef je het toch ook niet te spelen? Je bent tot niks verplicht. Het spel werkt wel voor veel andere mensen en die zijn er blij mee...