Personeelsscherm

Hier aub alle tips en verzoekjes plaatsen omtrent verbeteringen en suggesties voor de site.

Moderator: MBC

AziveguInc.
Lid
Contacteer:

Personeelsscherm

Berichtdoor AziveguInc. » 08 aug 2011 22:57

Omdat er wordt gesproken over het simplificeren van MT voor beginners, heb ik het volgende bedacht.
Nu is het namelijk het geval dat er vijf verschillende onderdelen zijn in personeelszaken. dit zou naar mijn idee terug gebracht kunnen worden naar maximaal 3.
Je zou dan personeelsoverzicht, inhuren en verplaatsen hebben.
De grootste verandering zou bij personeelsoverzicht zijn.
Als eerst is het op meerdere manieren sorteerbar, namelijk: naam, salaris, werkplaats en contract duur.
Daarachter zou je een aantal vakjes kunnen zetten met verschillende mogelijkheden. Eerst heb je een radio button dat je kunt klikken om iemand te ontslaan. daarachter is er een textarea waar je de contract kunt verlengen dmv invoeren van een getal 1 t/m 20.
Hierdoor kun je al je personeel zien en in één overzicht ze ontslaan of hun contract verlengen. Het werkt namelijk veel gemakkelijker dan zo'n scroll-down multiple select zoals nu het geval is.
Ook krijg je de mogelijkheid om ze op welk manier je wilt te sorteren, waardoor zijn overzichtelijkheid enorm toeneemt.

Daarna zou je een personeel inhuur tab hebben. Enige verandering daar dat ik zou aanraden is het vergroten van het aantal weergegeven mensen. Verder heb ik niet echt veel ideeën.

Als laatst zou je dan het inzetten en verplaatsen tabel hebben. Dit zou meer komen uitzien als hoe je een bedrijf verkoopt (alleen dan zonder makelaar natuurlijk ;).) Je zou eerst een bedrijf kiezen (met een selectie voor niet ingezet personeel) en dan krijg je in de scroll down daaronder een lijstje met de betrefende personeel. Je kiest er eentje en gaat nog een scroll down lager waar je een bedrijf kunt kiezen om ze erin te zetten (en natuurlijk een plaats om personeel nergens neer te zetten. Verder zou ik pleiten dat de laatste scroll down wordt opgedeeld in Winkel, GH (gewoon+bm bij elkaar), fabriek(gewoon+bm bij elkaar) en leverancier. Dit zou ook de overzichtelijkheid van het scherm enorm verbeteren.

Ik denk dat dit voor iedereen een positieve effect zal hebben. Zelf denk ik dat dit een goed idee is en ik hoop dat anderen met me eens zijn.
Een ijsbeer met vijf

MiladyP
Werkgroep
Contacteer:

Re: Personeelsscherm

Berichtdoor MiladyP » 09 aug 2011 02:15

Je hebt het over "overzichtelijk"..... alleen ik ben na je halve post al de draad kwijt :oops:

Zou je misschien een paar voorbeeldschermpjes kunnen maken mbt jouw ideeën?
Hoeft niet moeilijk of ingewikkeld te zijn, bv gewoon in excel of zo dan heb je al vakken voor text en voor knoppen en dan een printje maken en uploaden.

Gaat maar om een visueel idee wat je bedoelt. Zou fijn zijn als je daar wat tijd voor hebt.

Alvast bedankt.
MiladyP - Assen - Chief CrimeClanBang - N1 - MT+

AziveguInc.
Lid
Contacteer:

Berichtdoor AziveguInc. » 09 aug 2011 10:04

Daar had ik ook aan gedacht, maar omdat ik niet precies weet hoe ik dat zou moeten maken hoopte ik dat men het zo zou snappen. Maar ik zal er werk van maken. Hopelijk heb ik het vandaag af.
Een ijsbeer met vijf

AziveguInc.
Lid
Contacteer:

Berichtdoor AziveguInc. » 09 aug 2011 10:55

Afbeelding
Hier is al een voorbeeld van de personeelsoverzicht. Je ziet het heeft de volgende kolommen: ID, Naam, Overalscore, Contract, Salaris, werkplaats, ontslaan en contract verlengen.
Hier is alles gesorteerd op naam (pijltje omhoog is dikker).
Ook wordt de contract van alla bakkerij medewerkers met 20 ronden verlengd en van juweliers met 5. Verder worden alle slagerij personeel ontslaan.

Ik zal nog de andere gaan maken, maar dat is iets meer lastig. dus heb ik even tijd voor nodig.

PS: en het krijgt natuuurlijk een MT thema
Een ijsbeer met vijf

AziveguInc.
Lid
Contacteer:

Berichtdoor AziveguInc. » 09 aug 2011 12:23

Afbeelding
Hier is die inzetten/verplaatsen scherm.

Het is opgedeeld in 4 onderdelen: Bedrijf kiezen, personeel kiezen, verplaatsen en verwerken.

Als eerst kies je een bedrijf. Dit kan een winkel, groothandel(BM), fabriek(BM) of leverancier zijn.
Als wij dezelfde bedrijven hebben als in mijn vorige scherm, dan heb je alleen maar winkels.
Je krijgt dus het te zien: Maak je keuze, Alles, Nog niet ingezet, Bakkerij, IJsboer, Juwelier en Slagerij.
De namen spreken volgens mij al voor zich en hoef ik niet nader toe te lichten.
Je kiest bijvoorbeeld Juwelier. Dan ga je naar de tweede onderdeel.

Hier kies je de medewerker. Je kunt kiezen uit: Earl Grey, Khady Klerx of Michiel Owannahe.
Je kiest dan Khady Klerx en gaat vervolgens naar onderdeel drie.

In onderdeel drie kies je waar je de betreffende persoon wilt neerzetten.
Je gaat naar winkel en krijgt te zien: Maak je keuze, Nog nergens inzetten, Bakkerij, IJsboer, Juwelier en Slagerij.
Je kiest dan Slagerij en vervolgens ga je naar onderdeel 4.

Hier druk je op verwerken en zoals je verwacht is Khady Klerx verplaatst van Juwelier naar Slagerij.

Hoop dat het duidelijk was.

PS: sorry dat de foto zo belabberd uitziet, wist niet hoe ik dat op de computer kon maken.
Een ijsbeer met vijf

AziveguInc.
Lid
Contacteer:

Berichtdoor AziveguInc. » 09 aug 2011 22:27

Ik heb ook zitten denken, je kan ook de personeel inhuurscherm veel makkelijker maken. Ipv veertigduizend (ja ik weet dat dat overdreven is) verschillende optie om een persoon te zoeken dat helemaal bij jouw smaak valt (wat in 95 van de 100 gevallen 0 resultaten geeft) kun je gewoon het hele lijst meteen krijgen en dan op verschillende kwaliteiten sorteren.
Je kunt dan uiteraard nog kiezen tussen een overallscore of een specifieke weergave. Je klikt dan op inhuren en plaatst de betreffende slachtoffer in het gewenste gevangenis/werkplaats. Het scheelt een stuk aan codering en maakt het spel in iedere geval eenvoudiger, makkelijker en minder vatbaar voor ziektekiemen.
Een ijsbeer met vijf

AziveguInc.
Lid
Contacteer:

Berichtdoor AziveguInc. » 09 aug 2011 22:29

FUBARinc. schreef:en je hebt de namen ook zelf verzonnen;
eddy wannabee... ;)

Nou, ik zal eerlijk zijn. Earl Grey heb ik niet zelf verzonnen. Ik hoop dat jullie het mij kunnen vergeven. Alsjeblieft :cry:

XD
Een ijsbeer met vijf

MiladyP
Werkgroep
Contacteer:

Berichtdoor MiladyP » 15 aug 2011 01:47

Hi Azi, (afkorten mag??)

Je eerste scherm dat in excel is super. Een heel stuk overzichtelijk voor mij iig. Zal dat zeker eens doorgeven.

Je tweede scherm is mijn nog niet helemaal duidelijk wat je bedoelt. Ik zie namelijk eigenlijk geen verschil met MT als alleen de volgorde... :oops:

AfbeeldingAfbeelding

Ik vraag me overigens af hoe vaak er binnen bedrijven personeel overgeplaatst wordt. Iemand een idee??

FUBARinc. schreef:maar bottomline, het kan idd wel wat simpeler, want nu staan er 90% onzinnige functies en een specifiek persoon ontslaan gaat gewoon niet.

Ow? Sinds wanneer kan dit niet meer?

AziveguInc.
Lid
Contacteer:

Berichtdoor AziveguInc. » 20 aug 2011 10:14

het bedoeling is om mensen makkelijker te verplaatsen of inzetten. Het combineert twee mogelijkheden in één. Het zou het makkelijker en eenvoudiger moeten maken om iemand op te sporen en te verwerken. Vooral wanneer het gaat om inzetten van nog niet ingezette personeel.
De verandering zit voornamelijk in het sorteren van personeel. Nu krijg je een lijst met alle personeel, maar met mijn idee krijg je alleen een klein lijst dat je zelf kunt selecteren en aanpassen. Het voegt weliswaar een stap extra, maar het verkleint de lijsten dat je te zien krijgt.
Een ijsbeer met vijf

AziveguInc.
Lid
Contacteer:

Berichtdoor AziveguInc. » 20 aug 2011 19:04

MiladyP schreef:Hi Azi, (afkorten mag??)

En azi is ook goed hoor, doe ik ook zelf ;)
Een ijsbeer met vijf

MiladyP
Werkgroep
Contacteer:

Berichtdoor MiladyP » 21 aug 2011 01:40

AziveguInc. schreef:Het zou het makkelijker en eenvoudiger moeten maken om iemand op te sporen en te verwerken. Vooral wanneer het gaat om inzetten van nog niet ingezette personeel.

Het niet ingezette personeel staat bij MT in het bovenste schermpje. Daar zie je alleen maar niet ingezet personeel. (alles ingezet wordt daar weggelaten).
Bij jou zie ik dat scherm helemaal niet terug. Ik zie alleen maar "ruilen" van ingezet personeel.
Wat zie ik over het hoofd?

AziveguInc. schreef:De verandering zit voornamelijk in het sorteren van personeel. Nu krijg je een lijst met alle personeel, maar met mijn idee krijg je alleen een klein lijst dat je zelf kunt selecteren en aanpassen. Het voegt weliswaar een stap extra, maar het verkleint de lijsten dat je te zien krijgt.

Oke duidelijk.

Vraagje: ruil jij vaak personeel binnen winkels/gh/fabs naar een andere winkel/gh/fab?
Zo ja, wat zijn jouw beweegredenen?

thnx weer

AziveguInc.
Lid
Contacteer:

Berichtdoor AziveguInc. » 21 aug 2011 11:01

onlangs heb ik twee bedrijven overgenomen en ik had een heleboel bedrijven die ik niet nodig had en ook een heleboel personeel die ik niet wou. Ik heb veel van die bedrijven afgestoten, maar de bedrijven die ik hield heb ik de personeel ontslagen en nieuwe daarvoor in de plaats gezet. Maar ipv ze allemaal een voor een ontslaan, heb ik ze allemaal op niet ingezet gezet, en in een keer ontslaan. Maar dat is ook weer een beetje een omweg, want ik moet ook onthouden wie ik net heb ingehuurd.
Maar ik snap nog steeds niet precies wat jij onduidelijk vind. Als je zegt welk onderdeel waar jij vast komt zitten dan wil ik het graag voor je uitleggen.
Een ijsbeer met vijf

AziveguInc.
Lid
Contacteer:

Berichtdoor AziveguInc. » 22 aug 2011 14:48

MiladyP schreef:Het niet ingezette personeel staat bij MT in het bovenste schermpje. Daar zie je alleen maar niet ingezet personeel. (alles ingezet wordt daar weggelaten).
Bij jou zie ik dat scherm helemaal niet terug. Ik zie alleen maar "ruilen" van ingezet personeel.
Wat zie ik over het hoofd?

Ok, nu dat ik het nog een keer lees snap ik de vraag.
Bij mij zitten die twee schermen bij elkaar in 1.
Nu kun je kiezen uit alle personeel dat niet is ingezet en alle personeel die wél is ingezet (op twee verschillende schermen)
MEt mijn idee heb je 1 scherm en kun je een bedrijf selecteren en dan een personeel. Dit scheelt aan het hoeveelheid data dat je te zien krijgt en maakt het minder verwarend. Herinner, je hebt van 3 tot 30 keer zoveel personeel als bedrijven. Dat betekent dat je (maximaal) bijna 5000 personeelsleden te zien kunt krijgen. Dat is erg onhandig en teveel data voor het gemiddelde persoon om te verwerken.
Als je eerst bedrijf-personeel-bedrijf invult krijg je dan nog maar 170-30-168 (bedrijven(+alles,+nog niet ingezet)-personeel-bedrijven(+nergens inzetten).
dat is dus totaal 368 stukken informatie.
Hoe het nu zit heb je 4896-169 (personeel-bedrijven(+nergens inzetten)) met een totaal van 5065 stukken informatie.

Ik weet wat ik net zei is een beetje onduidelijk, maar waar het om gaat is dat je minder informatie(bedrijven/personeel/acties) moet verwerken om een taak gedaan te krijgen.

Ik zal het zo zeggen: Waarom wil ik Aaron Anderson, die bij bedrijf X werkt, zien als ik Billy Bob, die bij bedrijf Y werkt, nodig heb?

Hoop dat het een beetje duidelijk is.
Een ijsbeer met vijf

MiladyP
Werkgroep
Contacteer:

Berichtdoor MiladyP » 25 aug 2011 00:47

Ik heb het gevoel dat wij langs elkaar op praten. Misschien is dit duidelijker:

Hoe laat jij enkel en alleen niet-ingezet-personeel zien?

Hoe vaak ruil jij je personeel tussen de winkels/GH/fabs/levs onderling?

thnx weer

AziveguInc.
Lid
Contacteer:

Berichtdoor AziveguInc. » 25 aug 2011 17:02

ok, ja, ik denk dat ik het nu wel snap.
Bij de optie verplaatsen kun je kiezen tussen: maak je keuze, alles, nog niet ingezet, bedrijf 1, bedrijf 2, bedrijf 3, ...

Ik zie niet echt het praktische nut ervan, want meestal weet je wie je wilt verplaatsen als ze al ingezet zijn, maar je kunt ook een optie erbij zetten van: alle ingezette personeel.

Dus het ziet er een beetje zo uit:
Winkel
Maak je keuze
alles
nog niet ingezet
alle ingezette
bedrijf 1
bedrijf 2
bedrijf 3

Groothandel(BM)
Maak je keuze
Fabriek(BM)
Maak je keuze
Leverancier
Maak je keuze

Dab heb ik gekozen voor alle niet ingezet personeel. Ik zal straks een lijstje maken met meer details voor elk keuze, maar heb even nu geen tijd. Maar het komt gauw.

Hoop je voldoende te hebben beantwoord.

Ow, en ik laat niet heel vaak personeel verplaatsen, alleen als ze bij een bedrijf zitten dat ik straks gaat verkopen/slopen en ik wil ze ergens anders inzetten. Dat is toevallig het laatste tijd veel gebeurd.
Een ijsbeer met vijf