Politieke Verbeteringen Top 3

Hier aub alle tips en verzoekjes plaatsen omtrent verbeteringen en suggesties voor de site.

ModeratorCOLON MBC

RD
Lid
BerichtenCOLON 55
GeregistreerdCOLON 09 Jul 2005, 16:22

Politieke Verbeteringen Top 3

Berichtdoor RD » 24 Feb 2012, 10:25

Beste mensen,

Al tijden hoor ik van iedereen dat er van alles in MT moet veranderen.
Na heen en weer mailen van mij en martin (mails zal ik in loop van de dag er opzetten.
Zijn we ver gekomen en kan ik zeggen dat als wij een top 3 maken volledig uitgewerkt dat hier heel serieus naar gekeken wordt.
Dus deze update hebben we zelf in de hand meer volgt in de loop van de middag/avond.
Wat de plannen zijn en hoe we het 1 en andere moeten beslissen.

Groeten rick

De berichten:
Beste Martin.

Ik speel het spel al vanaf dat je het hebt gelanceerd zijn dus al aardig wat jaartjes al weer.
Wat er op dit moment echt bij de spelers in hakt is de verveling en het niet meer actief zijn van vele steden. Nu weet ik dat je hier
druk mee bezig bent en dat er echter de schermen veel gebeurt.
Nu is mijn vraag: er wordt al jaren gesproken om een politiek systeem en ik ben van mening dat dit ook prima kan als de spelers hierin een
groot deel klaar maken voor jou.
Ik bedoel als de functie zijn uitgewerkt en de berekeningen bekent zijn.
De berekeningen doe ik aan de hand van de gegevens van MT zoals die in de update al gebeurt.
Het is dan alleen dat er dan iets bij komt of iets afgaat.
Ik probeer dit natuurlijk zou duidelijk mogelijk neer te zetten zodat je er zelf weinig over hoeft na te denken.
Kan je er dan mee leven en zou je het idee ook daadwerkelijk willen in voegen in MT.

Met Vriendelijke Groeten,
Rick Driezen
-----------------------------------------------------------

Hi Rick,

Het nadeel van veel plannen is dat het vaak enorm veel werk is om te
bouwen, het bedenken zelf is meestal makkelijker ;-)
Ook zijn veel plannen niet praktisch uitgewerkt, dus op welk scherm zie je precies wat en ook.... wat voegt het toe?

Ik beperkt me momenteel tot het beantwoorden van vragen, begeleiden van beginners en grafische aanpassingen.
Neemt niet weg dat je uiteraard altijd vrij bent om e.e.a. voor te stellen, ik zal daar dan ook serieus naar kijken.
Thx,
Martin
--------------------------------------------------------
Beste Martin,

Dat is dus precies wat ik wel het plan volledig uitwerken dus ook met de schermen wat waar moet komen te staan enz. Kwa toevoeging zie
ik het als iets waar veel mensen meer uit willen halen en meer mee willen doen.
Tevens denk ik door als je er mee bezig bent en misschien er in hebt staan dat meer mensen actief gaan worden en
misschien ook wel blijven wat natuurlijk weer beter voor het spel is maar ook voor de spelers.
Tuurlijk moet jij het er dan in zetten maar dat moet eigenlijk ook het enige zijn.
Voor de rest wil ik de de mensen van MT actief bezig gaan aan hun eigen (update).
Alleen was voor mij de vraag als ik hier mee bezig ga en ik stuur het op of vraag je te kijken op forum dat er dan niets meer gebeurt.
vandaar de vraag of jij er serieus naar wil kijken en eventueel nog bij kan sturen in wat je nog mist om het te kunnen uitvoeren.
Dat is natuurlijk altijd wel makkelijk.

Verder een andere vraag mag ik de berichten van jou op het forum zetten.
Om de mensen te laten zien dat je er daadwerkelijk naar kijkt.
Zodat ik geen broodje aap aan ze vertel en hopelijk net de stap om mensen weer actief te krijgen en er hard mee bezig kan.

Greets,
Rick
----------------------------------------------------------------------------

Wat mij betreft akkoord, maar mijn grote voorkeur zou zijn om te
kijken naar een soort van top 3 verbeterpunten in de politiek/stad.
En dan uiteraard ook het liefst, kleine maar wel nuttige verbeteringen.
Een compleet nieuw systeem is wat mij betreft geen optie.

Thx,
Martin
Laatst gewijzigd door 1 op RD, in totaal 25 keer gewijzigd.
Total-Inspiration- -niveau 1 -BD Utrecht (al te erg lang)- ex RD_enterprise- FunPolitics

RD
Lid
BerichtenCOLON 55

Re: Politieke Verbeteringen Top 3

Berichtdoor RD » 24 Feb 2012, 10:25

Gereseveerd
Total-Inspiration- -niveau 1 -BD Utrecht (al te erg lang)- ex RD_enterprise- FunPolitics

RD
Lid
BerichtenCOLON 55

Berichtdoor RD » 24 Feb 2012, 10:26

Gereseveerd

RD
Lid
BerichtenCOLON 55

Berichtdoor RD » 24 Feb 2012, 10:27

Gereseveerd

Geer
Werkgroep
BerichtenCOLON 498
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2005, 16:33

Berichtdoor Geer » 24 Feb 2012, 13:36

Politieke verbeteringen... Wordt dit eindelijk de stap naar een volwassen derde manier om echt MT+ te worden in een periode die wel te doen is?
Geertje - partijloos - N1 - Amsterdam

RD
Lid
BerichtenCOLON 55

Berichtdoor RD » 25 Feb 2012, 13:42

Ik heb zo juist de berichten van mij en martin op het forum gezet.
Lees dit door en als je ideeën hebt, probeer deze dan uit te werken en deze in het topic "Politieke Verbeteringen: Ideeën" te plaatsen.
Graag zie ik daar alleen ideeë het bespreken doen we voor elke uitwerkbaar idee apart in een Topic.
In dit topic komt dan de top drie te staan en die zal ook naar martin gaan zodat die ze dan kan uitwerken.

Snackbarkoerier
Lid
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 13 Okt 2009, 00:16

Berichtdoor Snackbarkoerier » 26 Feb 2012, 16:58

-
Laatst gewijzigd door 1 op Snackbarkoerier, in totaal 26 keer gewijzigd.
Snackbarkoerier 8)

Geer
Werkgroep
BerichtenCOLON 498
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2005, 16:33

Berichtdoor Geer » 26 Feb 2012, 18:35

Je kunt het idee evengoed nog een keer plaatsen. Kan er bekeken worden of het eenvoudiger te maken is door kleine aanpassingen.
Geertje - partijloos - N1 - Amsterdam

Tussengas2010
Lid
BerichtenCOLON 158
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2010, 19:48

Berichtdoor Tussengas2010 » 27 Feb 2012, 00:00

Tja... ik heb ooit eens een plan van 5 A4tjes ingeleverd met precies de instructies wat op welke pagina moest komen en welke bestaande scripts als basis van de nieuwe code gebruikt kunnen worden en op welke punten die moesten worden aangepast...

Kreeg als reactie, teveel werk...

Dus tja, ik ga geen nieuwe bijdrages meer leveren...
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Het betreft hier dit plan: Woningbouw
Is al eerder besproken op viewtopic.php?f=110&t=26892.

Is vervolgens in uitgewerkte vorm (ja echt waar, 5 a4tjes) naar martin gestuurd, plan is te vinden is op : http://dl.dropbox.com/u/6999362/Woningbouwplan.docx
Voormalige functies:
Eindhoven: WHRO, loco-BM, BM (allen voor een flink aantal seizoenen)

Gebruikers-avatar
MiladyP
Werkgroep
BerichtenCOLON 1763
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2005, 00:41

Berichtdoor MiladyP » 27 Feb 2012, 15:24

Het is nu soms nog mogelijk om 2 functies te hebben in politiek.
Gelieve ook dat nog recht te trekken, zodat er iedereen nog maar 1 functie kan hebben.

.
MiladyP - Assen - Chief CrimeClanBang - N1 - MT+

BigCompany
Lid
BerichtenCOLON 102
GeregistreerdCOLON 02 Mrt 2009, 18:12

Berichtdoor BigCompany » 28 Feb 2012, 11:40

Een politieke pol die uitgeschreven wordt door de BM. Bijvoorbeeld bij het kiezen van een nieuwe wethouder of voorstel.

Nu gebeurd dit nog door middel van een tekstbericht.

AziveguInc.
Lid
BerichtenCOLON 263
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2011, 09:41

Berichtdoor AziveguInc. » 28 Feb 2012, 20:37

zou ook de rapport cijfer voor bestuurders eerst worden gekozen, en dan pas de verkiezingen? Nu moet je alleen gokken of men je echt wil.
Een ijsbeer met vijf

Aldtsjerkbv
Lid
BerichtenCOLON 529
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2009, 20:13

Berichtdoor Aldtsjerkbv » 28 Feb 2012, 22:16

AziveguInc. schreefColonzou ook de rapport cijfer voor bestuurders eerst worden gekozen, en dan pas de verkiezingen? Nu moet je alleen gokken of men je echt wil.

graag ook cijfers voor whe, whro......
AldtsjerkBV (Peter) | Assen | MT+ | CCB CA
BM: 6 seizoenen
Loco: 8 seizoeen
BD: 11 seizoenen
GD: 12 seizonen
WHC: 1 seizoen

BigCompany
Lid
BerichtenCOLON 102
GeregistreerdCOLON 02 Mrt 2009, 18:12

Berichtdoor BigCompany » 29 Feb 2012, 14:52

Aldtsjerkbv schreefColon
AziveguInc. schreefColonzou ook de rapport cijfer voor bestuurders eerst worden gekozen, en dan pas de verkiezingen? Nu moet je alleen gokken of men je echt wil.

graag ook cijfers voor whe, whro......

Met alle respect maar een WHE en WHRO die functies zijn meer opvul functies. Je kunt niet bepalen of een WHE goed zijn werk doet want de biedingen zijn geheim. En je kunt ook niet achterhalen of een bieding wel gedaan is.

WHRO als er geen nieuwe gebouwen zijn gebouwd in één seizoen, zit hij er ook alleen maar.

GD, BD en BM die zijn bepalend en zijn elke ronde nodig. Ik denk dat die rapportcijfers hierop zijn gebaseerd.

Ik denk dat je zelf wel weet of je voldoet aan de eisen die men stelt. Als je nooit commentaar krijgt op de voorstellen, werk van de GD of BD dan weet je dat je een voldoende krijgt.

AziveguInc.
Lid
BerichtenCOLON 263
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2011, 09:41

Berichtdoor AziveguInc. » 04 Mrt 2012, 16:32

misschien een idee, kunnen de voorstellen van 3 naar 2 ronden gaan? Het duurt gewoon zo lang voordat iets bereikt kan worden, dus ik denk dat door het verlagen van de aantal ronden, de spel er vooruit gaat.
Je kan dan bijvoorbeeld ipv 4 voorstellen plaatsen, maar 3 doen, of zoiets.
Een ijsbeer met vijf