Politieke Verbeteringen Top 3

Hier aub alle tips en verzoekjes plaatsen omtrent verbeteringen en suggesties voor de site.

ModeratorCOLON MBC

Luuk
Lid
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 28 Jan 2012, 22:05

Re: Politieke Verbeteringen Top 3

Berichtdoor Luuk » 04 Mrt 2012, 21:38

AziveguInc. schreefColonmisschien een idee, kunnen de voorstellen van 3 naar 2 ronden gaan? Het duurt gewoon zo lang voordat iets bereikt kan worden, dus ik denk dat door het verlagen van de aantal ronden, de spel er vooruit gaat.
Je kan dan bijvoorbeeld ipv 4 voorstellen plaatsen, maar 3 doen, of zoiets.

Hier ben ik het wel mee eens. Op deze manier kan je sneller politieke punten halen en kunnen dingen sneller beslist worden.

aborah
Lid
BerichtenCOLON 85
GeregistreerdCOLON 27 Sep 2010, 12:45

Berichtdoor aborah » 05 Mrt 2012, 12:01

AziveguInc. schreefColonmisschien een idee, kunnen de voorstellen van 3 naar 2 ronden gaan? Het duurt gewoon zo lang voordat iets bereikt kan worden, dus ik denk dat door het verlagen van de aantal ronden, de spel er vooruit gaat.

Ben ik het ook mee eens. In Groningen zijn wel al eeuwigheid bezig om promotie van maximum naar minimum te zetten. Zijn namelijk 100 voorstellen voor nodig, dus 300 rondes, maar inmiddels nog maar 5 voorstellen te gaan 8) Daarnaast kan je dan ook sneller politieke punten krijgen.
Zal vast ook wel eens voorgesteld zijn, maar ik zou het ook goede idee vinden als je politiek punten krijgt als je een politieke functie hebt. Misschien komt er dan weer wat meer concurrentie om functies.

tippie
Lid
BerichtenCOLON 499
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2006, 21:28

Berichtdoor tippie » 05 Mrt 2012, 17:38

Moeten we dan werkelijk nog meer opvulvoorstellen gaan bedenken? Plus dat het dan niet helemaal eerlijk is ivm vriezen ;)
Tippie - Niveau 1 - BM Heerenveen seizoen 19/20/21/37/39/4../59/63/67 - MT+ in 78 ronden - InvisableMasterminds => record MT+

AziveguInc.
Lid
BerichtenCOLON 263
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2011, 09:41

Berichtdoor AziveguInc. » 05 Mrt 2012, 23:12

tippie schreefColonMoeten we dan werkelijk nog meer opvulvoorstellen gaan bedenken? Plus dat het dan niet helemaal eerlijk is ivm vriezen ;)

Kun je even toelichten wat je oneerlijk vind? Ik snap het even niet. Bedoel je dat iemand dat de vriezer ingaat dus punten mist? Zelf vind ik als je iets moet missen omdat je de vriezer ingaat, is dat je eigen verantwoordelijkheid, en je mist juist minder omdat je drie ronde weg bent, maar je hebt in die tijd alweer een tweede voorstel ronde gedaan.

Plus hoef je niet per se alleen opvul voorstellen te doen. Experimenteren is ook wel handig soms. Kunnen we nog meer leren (waarschijnlijk is het wel vergeten kennis) over het spel.
Een ijsbeer met vijf

BigCompany
Lid
BerichtenCOLON 102
GeregistreerdCOLON 02 Mrt 2009, 18:12

Berichtdoor BigCompany » 06 Mrt 2012, 16:35

Door de vriezer in te duiken krijg je meer punten in minder ronden zie onderstaande voorbeeld.

ronde 1 - 4 punten - 3 punten
ronde 3 - 4 punten - 3 punten
ronde 5 - 4 punten - 3 punten
ronde 7 - 4 punten - 3 punten
ronde 9 - 4 punten - 3 punten
ronde 11 - 4 punten - 3 punten
ronde 13 - 4 punten - 3 punten
ronde 15 - 4 punten - 3 punten
ronde 17 - 4 punten - 3 punten

In nieuwe situatie 4 voorstellen - nieuwe situatie 3 voorstellen
9x4 = 36 punten of 9x3 = 27 punten

Huidige situatie is 24 punten kortom altijd meer politieke punten.

Wanneer je de vriezer induikt voor 3 ronden zie onderstaande schema

ronde 1 >> duikt de vriezer in
ronde 4 >> uit de vriezer vriezer weer in
ronde 7 >> uit de vriezer vriezer weer in
ronde 10 >> uit de vriezer vriezer weer in
ronde 13 >> uit de vriezer vriezer weer in
ronde 16 >> uit de vriezer vriezer weer in

ronde 1 kom je er weer uit.

conclusie je hebt in één seizoen 6 ronden gespeeld en je pakt hierdoor 6x4= 24 of 6x3= 18 punten

Kortom per ronde pak je wanneer je de vriezer induikt 4 punten per ronde of 3 punten per ronde.
Zonder vriezer is dit 2 per ronde of 1,5 per ronde.

Snapje waarom alles 3 ronden is?

tippie
Lid
BerichtenCOLON 499
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2006, 21:28

Berichtdoor tippie » 06 Mrt 2012, 19:05

Bedankt voor je mooie voorbeeld Bigcompany...

@avenziguisnd ofzoiets: Experimenteren? Alles is wel geweten in de politiek hoor... Er is meer dan genoeg kennis om alles op automatische piloot te laten draaien ;)
Tippie - Niveau 1 - BM Heerenveen seizoen 19/20/21/37/39/4../59/63/67 - MT+ in 78 ronden - InvisableMasterminds => record MT+

Gebruikers-avatar
MiladyP
Werkgroep
BerichtenCOLON 1763
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2005, 00:41

Berichtdoor MiladyP » 18 Mrt 2012, 22:57

tippie schreefColon
AziveguInc. schreefColonPlus hoef je niet per se alleen opvul voorstellen te doen. Experimenteren is ook wel handig soms. Kunnen we nog meer leren (waarschijnlijk is het wel vergeten kennis) over het spel.
Experimenteren? Alles is wel geweten in de politiek hoor... Er is meer dan genoeg kennis om alles op automatische piloot te laten draaien ;)

Tippie, heb maar even jouw begin van jouw quote weggelaten, jouw gedrag daar letterlijk te respectloos....Let hierop aub! :evil:

Voor de rest moet ik me bij jou aansluiten. Mits je de JUISTE leermeesters hebt is politiek totaal niet interessant en inderdaad auto-piloot.

Herinner me nog een voorstel van GEER waar hij consequenties aan keuzes wil hechten. Ging over kiezen tussen de opties in de vorm van een profiel.
Dus geen perfecte instellingen meer, maar een situatie van geven en nemen.

Stond hier op het forum.

Geer schreefColonAls je voor diversiteit wilt gaan kiezen moet je misschien juist wel doen dat het niet hebben van gebouwen goed voor de HF is (of ergens anders voor), maar dat er wel een tegenprestatie aan te pas moet komen.

Paar voorbeelden:
Geen vliegveld --> minder toeristen --> dus minder winkels
Geen gevangenis --> Hogere HF maar elke ronden een x-bedrag betalen om je gevangenen ergens anders onder te brengen
Niet genoeg energie voorzieningen --> Extra kosten om je energie elders in te kopen. En die energie kan in een andere stad extra geproduceerd worden zodat deze stad er weer wat op verdiend.

Dit zijn maar een paar voorbeelden waar ik voornamelijk bij die laatste misschien wat doordraaf. Maar zulke systemen zullen wel voor verschillen binnen de steden zorgen. Iets wat niet echt zal gebeuren als de gebouwen alleen invloed hebben op de HF.

Wil bij deze nog even iedereen herinneren aan de missers bij bestuursfuncties: Fix dit, zodat iedereen letterlijk nog maar 1 functie kan hebben!!

.
MiladyP - Assen - Chief CrimeClanBang - N1 - MT+