Valsspelen???

Hier aub alle tips en verzoekjes plaatsen omtrent verbeteringen en suggesties voor de site.

ModeratorCOLON MBC

AziveguInc.
Lid
BerichtenCOLON 263
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2011, 09:41

Valsspelen???

Berichtdoor AziveguInc. » 16 Apr 2012, 20:21

Een stukje van de MThulpsite:
Helaas hebben we bijna 150 'valsspelers' per dag. Het is dus onmogelijk om iedereen te mailen en reacties te lezen,e.e.a. aan te passen etc. etc. Dit zou een dagtaak zijn. Dus worden bij enige twijfel de accounts verwijderd. Dit is in 98% correct. Het staat ook heel duidelijk in de email bij aanmelding, op de bevestigingspagina, op het forum en in de help... meer kunnen we niet doen.

Nou, ik dacht dat ik even daar naar zou willen kijken en wat zie ik? De laatste valsspeler was toevallig van 11-04-2012. Daarna moet ik een hele lijst door ploeteren tot 18-01-2012 om weer eentje te vinden.
Ik had toen besloten om een volledige jaar terug te kijken.
Er waren 6650 accounts die zijn verwijderd.
Daarvan zijn er 11 verwijderd wegens valsspelen.
stel dat ik nou 1 of 2 heb gemist, dan is dat 13.
van alle verwijderde accounts dat ik had geteld bedroeg valsspelen maar 0,195%.
13/365=0,0356 accounts worden per dag verwijderd.

Wat er word vastgesteld is meer als 4200x zoveel als ik heb kunnen concluderen. Dat is geen meet fout of een onschuldige vergissing meer. Om de 150 te halen moeten wij met zo'n tempo 11,5 jaar over doen.

Ik stel voor dat het gecorrigeerd word tot maximaal 1 account per dag. Dat komt dichter bij de waarheid.

Misschien zal ik van de zomer wat meer accuraat gegevens verzamelen.

PS: wat ik ook heb opgemerkt is dat vorig jaar accounts vooral vanwege te lang inactief zijn verdwenen. Tegenwoordig zie ik véél meer 'zelf bedrijf opgeheven' en 'account is failliet.' Wij verliezen de spelers die betalen, dat is toch niet goed voor de inkomsten of wel?
Een ijsbeer met vijf

Gebruikers-avatar
MiladyP
Werkgroep
BerichtenCOLON 1763
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2005, 00:41

Re: Valsspelen???

Berichtdoor MiladyP » 02 Mei 2012, 01:17

En wat is het nut daarvan?
MiladyP - Assen - Chief CrimeClanBang - N1 - MT+

AziveguInc.
Lid
BerichtenCOLON 263

Berichtdoor AziveguInc. » 02 Mei 2012, 12:52

zodat wij beter weten wat er gebeurt in dit spel. Wij moeten toch alles vanzelf zien achter te komen. Ik heb dus heel snel kunnen bepalen dat de '150' valsspelers per dag gewoon weg niet klopt.
Een ijsbeer met vijf

Gebruikers-avatar
MiladyP
Werkgroep
BerichtenCOLON 1763

Berichtdoor MiladyP » 03 Mei 2012, 00:47

En dit aanpassen maakt het spel beter? overzichtelijker? uitgebreider? leuker? met meer spelers?

Vergeet niet he, dat MT meer dan 6 jaar bestaat. Dat iets momenteel mss niet helemaal juist is wil niet zeggen, dat dit altijd onjuist is geweest.....

AziveguInc.
Lid
BerichtenCOLON 263

Berichtdoor AziveguInc. » 03 Mei 2012, 01:00

het geeft wel het verkeerde blik. Ik zeg ook niet dat dit een cruciele verandering is, maar als iets A is dan moet je niet B, noch C, noch D, noch Z zeggen.
Het gaat om een minimale aanpassing van wat tekst. Als de '150 valspelers per dag' gewoon word weggehaald, dan is het duidelijk.

Ik mag ook niet beweren dat Pim Fortuyn (puur een voorbeeld, geen politieke grondslag daarachter) de grootste gevaar is voor de samenleving zoals wij het kennen, want hij is neit meer een (levende) onderdeel van onze samenleving.
Een ijsbeer met vijf

Gebruikers-avatar
MiladyP
Werkgroep
BerichtenCOLON 1763

Berichtdoor MiladyP » 03 Mei 2012, 01:03

Ik heb liever dat Martin zijn tijd aan nuttigere zaken besteedt..... jij niet?

Smitovic
Lid
BerichtenCOLON 196
GeregistreerdCOLON 19 Dec 2007, 17:26

Berichtdoor Smitovic » 04 Mei 2012, 11:49

Ik ben het deels met jullie eens. Ik vind wel dat het zinnetje weg gehaald moet worden omdat er blijkbaar niet eens 150 valsspelers in totaal zijn geweest, terwijl dat aantal per dag word beweerd.
Patricia, een zin weghalen is ongeveer een minuut werk als je weet waar je mee bezig bent. Dat heeft niks met nuttige tijd te maken, hoewel ik vermoed dat er sowieso niet zoveel tijd in MT word gestoken als we allemaal zouden willen :D
Smitovic. - Ex WHE Assen seizoen 36-37-38 - Ex penningmeester LPA - Ex woordvoerder/vice-voorzitter LP

Geer
Werkgroep
BerichtenCOLON 498
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2005, 16:33

Berichtdoor Geer » 04 Mei 2012, 13:18

Dat er zo weinig accounts worden verwijderd wilt niet zeggen dat er ook zo weinig accounts zijn die valsspelen. Ook straffen uitdelen valt tot het aanpakken van valsspelers.

(en ja ik weet dat er ook geen 150 spelers een boete krijgen elke dag...)
Geertje - partijloos - N1 - Amsterdam

Smitovic
Lid
BerichtenCOLON 196
GeregistreerdCOLON 19 Dec 2007, 17:26

Berichtdoor Smitovic » 04 Mei 2012, 18:19

"Dus worden bij enige twijfel de accounts verwijderd."

Blijkbaar word je account bij enige twijfel verwijderd. Met 150 valsspelers per dag zouden er 150 accounts per dag worden verwijderd. Azive heeft gelijk hoor, Geer:)
Smitovic. - Ex WHE Assen seizoen 36-37-38 - Ex penningmeester LPA - Ex woordvoerder/vice-voorzitter LP

Gebruikers-avatar
MiladyP
Werkgroep
BerichtenCOLON 1763

Berichtdoor MiladyP » 08 Mei 2012, 03:17

Gewoon een vraagje:
ooit van afschrikwerking gehoord?

AziveguInc.
Lid
BerichtenCOLON 263

Berichtdoor AziveguInc. » 08 Mei 2012, 10:10

jawel, en dat zou ik zorgelijk vinden dan. Dat er word iets weergegeven dat ronduit niet waar is om mensen bang te maken. Afschrikken is nooit echt een geweldige middel om je zin te krijgen. Het werkt in het begin, maar na een tijdje verandert de technologie waardoor je eromheen kan. Kijk bijvoorbeeld (ik weet dat het een beetje een extreme voorbeeld is, maar is het best voorbeeld ik nu kan bedenken) het Irak oorlog. Colin Powell zei er massa vernietigingswapens er waren en iedereen scharrelde zich achter hem. Later bleek dat zijn gegevens ronduit niet waar waren (maar ietsjes meet gecompliceerd) en toen keerde heel veel mensen de VS de rug toe. Ik kan zo 3 programma's opnoemen waardoor ik zou kunnen valsspelen (noem even de namen niet om mensen niet het idee te geven), dus als iemand wilt valsspelen, dan kunnen zij dat gemakkelijk doen.

Door alleen te zeggen dat spelers die valsspelen een permanente ban krijgen is naar mijn inzien voldoende.
Een ijsbeer met vijf

Tussengas2010
Lid
BerichtenCOLON 158
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2010, 19:48

Berichtdoor Tussengas2010 » 08 Mei 2012, 11:06

Als ik in een spel met 850 spelers lees dat er dagelijks 150 mensen met valsspelen wordt betrapt dan zou ik inderdaad afgeschrikt worden... blijkbaar is dit spel niet eerlijk te spelen dus niet aan beginnen!

Denk dat het getal een verkeerd signaal afgeeft...
Voormalige functies:
Eindhoven: WHRO, loco-BM, BM (allen voor een flink aantal seizoenen)