Ontslag nemen

Hier aub alle tips en verzoekjes plaatsen omtrent verbeteringen en suggesties voor de site.

ModeratorCOLON MBC

AziveguInc.
Lid
BerichtenCOLON 263
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2011, 09:41

Ontslag nemen

Berichtdoor AziveguInc. » 20 Jun 2012, 20:42

Zou het niet een goed idee zijn als men terug zou kunnen treden als wethouder? Ik kan begrijpen dat iemand uit protest niet wil aanblijven of de BM maakt er geen werk van om een andere vervanger te zoeken dat iemand gewoon wil stoppen met zijn of haar politieke functie. Dus misschien handig als er een ontslag knop komt.
Misschien een toevoeging, het duurt dan pas drie ronden voordat de ontslag ingaat zodat er voldoende tijd is voor de BM een vervanger te zoeken mits het nodig is.
Een ijsbeer met vijf

Geer
Werkgroep
BerichtenCOLON 498
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2005, 16:33

Re: Ontslag nemen

Berichtdoor Geer » 21 Jun 2012, 15:00

Je kunt ook gewoon niets doen als wethouder zijnde. Dan bereik je hetzelfde effect. Ik denk dat als een BM in de gaten heeft dat een wethouder niets doet deze toch echt wel een voorstel zal spenderen om iemand te vervangen.
(Of het moet over de geniale functie van WHRO gaan daar ga je dus geen voorstel aan verspillen...)
Geertje - partijloos - N1 - Amsterdam

AziveguInc.
Lid
BerichtenCOLON 263
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2011, 09:41

Berichtdoor AziveguInc. » 21 Jun 2012, 18:53

klopt, maar kan ook zijn dat je het gewoon niet meer wil doen. Het is ook niet zozeer van dat er een ernstige probleem is, maar dat je uberhaupt de kans niet eens krijgt. Je word eigenlijk verplicht tot het aanblijven zal ik zeggen. Alleen de BM geniet zulke rechten en dat vind ik oneerlijk.
Misschien dat je voor alle wethouders een ontslag knop kan geven, of dat door de vriezer in te gaan verlies je automatisch je wethouderschap.
Mijn voorkeur gaat naar de knop, want ik kan best geloven dat iemand niet een week wil stoppen met MT, maar niet meer BD of BM wil zijn.
Een ijsbeer met vijf

Smitovic
Lid
BerichtenCOLON 196
GeregistreerdCOLON 19 Dec 2007, 17:26

Berichtdoor Smitovic » 23 Jun 2012, 23:55

Het lijkt mij dan beter dat je gewoon aan het eind van een seizoen de optie krijgt om de handdoek in de ring te gooien.
Smitovic. - Ex WHE Assen seizoen 36-37-38 - Ex penningmeester LPA - Ex woordvoerder/vice-voorzitter LP