Steden verwijderen

Hier aub alle tips en verzoekjes plaatsen omtrent verbeteringen en suggesties voor de site.

ModeratorCOLON MBC

Een goed idee?

Goed idee, gelijk uitvoeren
5
56%
Geen mening
1
11%
Slecht idee, niet doen
3
33%

Aantal stemmenCOLON 9

Dennis_Inch
Lid
BerichtenCOLON 70
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2004, 19:44

Steden verwijderen

Berichtdoor Dennis_Inch » 03 Sep 2012, 12:16

Hallo,

Zouden er niet enkele steden kunnen worden samengevoegt worden tot 1 stad. Hieronder het aantal wat in die stad bevind aan spelers:

Amsterdam 47
Antwerpen 49
Assen 54
Brussel 41
Eindhoven 37
Groningen 57
Heerenveen 52
Maastricht 43
Rotterdam 55
Utrecht 40

Dit zou de nieuwe lijst kunnen worden
Antwerpen (Moet naar beginwaarden gaan van de nieuwe steden)
Brussel (Moet naar beginwaarden gaan van de nieuwe steden)
Brugge (nieuwe stad)
Leeuwarden (samenvoeging van Assen, Groningen en Heerenveen)
Den Haag (samenvoeging van Amsterdam, Utrecht en Rotterdam)
Roermond (samenvoeging van Eindhoven en Maastricht)

Wat vinden jullie van dit idee?
Dennis-Inch - Maastricht -loco bm maastricht (31, 42), WRO seizoen 45 ronde 1 tot seizoen 46 ronde 11, ex WHE

tippie
Lid
BerichtenCOLON 499
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2006, 21:28

Re: Steden verwijderen

Berichtdoor tippie » 03 Sep 2012, 12:51

Tja, ik zie er wel wat in om minder steden te maken... Maar of het veel problemen oplost is nog maar de vraag ;)
Tippie - Niveau 1 - BM Heerenveen seizoen 19/20/21/37/39/4../59/63/67 - MT+ in 78 ronden - InvisableMasterminds => record MT+

Dennis_Inch
Lid
BerichtenCOLON 70

Berichtdoor Dennis_Inch » 03 Sep 2012, 13:29

je hebt daardoor wel minder spreiding tussen de steden (eerst had je er 10 en nu 6).
Dennis-Inch - Maastricht -loco bm maastricht (31, 42), WRO seizoen 45 ronde 1 tot seizoen 46 ronde 11, ex WHE

Geer
Werkgroep
BerichtenCOLON 498
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2005, 16:33

Berichtdoor Geer » 04 Sep 2012, 16:57

Hoe wil je dat gaan organiseren dan? Je zult een hoop problemen veroorzaken bij spelers die opeens in een compleet andere marktsituatie terecht komen. Des te minder steden des te minder diversiteit mogelijk ik.

Verder geef je wel een plan, maar vertel je er niet bij om welke reden dan gedaan moet worden...
Geertje - partijloos - N1 - Amsterdam

AziveguInc.
Lid
BerichtenCOLON 263
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2011, 09:41

Berichtdoor AziveguInc. » 04 Sep 2012, 20:11

waarschijnlijk de leegloop en/door gebrek aan vernieuwing waar er al geruime tijd voor word gewaarschuwd.
Een ijsbeer met vijf

Dennis_Inch
Lid
BerichtenCOLON 70

Berichtdoor Dennis_Inch » 04 Sep 2012, 22:03

Azivegu heeft gelijk, vaandaar dit plan.

Geer
Werkgroep
BerichtenCOLON 498

Berichtdoor Geer » 06 Sep 2012, 14:24

Dus het kleiner maken van het spel moet gaan zorgen voor groei in het spel? Lijkt mij lastig te bewerkstelligen...

AziveguInc.
Lid
BerichtenCOLON 263

Berichtdoor AziveguInc. » 07 Sep 2012, 19:34

Nee, maar je hebt wel een makkelijker beheersbare spel. De spel is nu te groot voor het aantal spelers (eigenlijk).

Mijn mogelijke voorstellen zijn:
1. De inwoner factor verdubbelen
2. Steden verwijderen
3. MT2.0 Starten
4. Reclame maken
5. Stoppen met MT

Kies maar eentje. Dat laatste vind ik niets voor een spel met zo veel kansen.
1, 2 en 4 zijn ook geen aanpakken van de probleem maar het onder de tapijt vegen van het echt probleem.
3 zie ik als het enige realistische manier om dit spel voort te zetten. Ik ben al begonnen met wat in elkaar zetten, maar heb lang niet genoeg kennis van php om het af te maken.
Een ijsbeer met vijf

Dennis_Inch
Lid
BerichtenCOLON 70

Berichtdoor Dennis_Inch » 07 Sep 2012, 20:15

Ik zou ook voor optie 3: MT2.0 gaan. Dan kun je ook weer nieuwe spelers trekken die dus ook langer blijven.

Gebruikers-avatar
MiladyP
Werkgroep
BerichtenCOLON 1763
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2005, 00:41

Berichtdoor MiladyP » 10 Sep 2012, 16:03

Even serieus, maaruh...
jullie roepen al eeuwen dat er niets meer aan MT gedaan wordt en dan verwachten jullie wel dat het hele spel (vrijwel) compleet opnieuw gemaakt(!!) gaat worden met andere en minder stedennamen?
MiladyP - Assen - Chief CrimeClanBang - N1 - MT+

AziveguInc.
Lid
BerichtenCOLON 263

Berichtdoor AziveguInc. » 12 Sep 2012, 11:03

dit zeg ik niet vaak, maar het is echt een geval van: "of dit, of dat"

Niemand hier kan ontkennen dat de spel niet meer word vernieuwd. Het lijkt alsof het uit de alfa versie kwam en bleef bij beta 1.0.0.0.0.1

Ik blijf nog steeds roepen voor een grootschalig vernieuwing omdat ik zie een spel, met een geweldige idee, namelijk het voeren van een bedrijf en het bereiken van de top in de kapitalistische, oligarchisch en criminele wereld waarbij contact met anderen essentieel is.
Maar het kan nog beter. Er zijn niet alleen heel veel puntjes op de i dat gezet moeten worden, ook grootschalig hervormingen, en dat kan nogal zeur klinken op een dag als vandaag, zijn nodig.
Een lijst:
- belastinghervorming
- sport wereld in MT
- meer gebouwen
- meer gevarieerde HF systeem (ik wil toelichting geven als het onduidelijk is)
- vrachtwagens
- het verzetten van 'bedrijf opheven' naar 'gegevens wijzigen'
- meer interstedelijke verband
- BOOMING en CRISIS een keer toepassen
- Museum kraken
- politieke partijen meer laten betekenen
- stad sponsoren
- grotere leningen
- meer regeltjes voor de BM
- afschaffen van hét ideale stadsbeleid
- niveau stijging en daling door vermogen, niet speelduur
- aandelen meer variatie geven
- grondstoffen handelen
- spaarrekening
- chop shop
- bedrijfsbericht terug
- gevarieerde personeel weer terug
- overzichtelijker personeelsoverzicht
- locatie van winkel laten uitmaken
- PB systeem aanpassen
- ergonomische maken van het gehele spel
- integreren forum in spel
- en nog meer

*: heb je vragen over specifieke punten, graag aangeven welke en ik zal z.s.m. antwoord geven

En dit is een korte lijst. Hoeveel ideeën zijn nu voorgoed verloren omdat er simpelweg niets meer mee word gedaan. Het is hoogst jammer op z'n minst en een verschrikkelijke verloedering op z'n meest.
Is het je opgevallen dat er nagenoeg nooit meer polls zijn? Is het je opgevallen dat de advertenties in je nieuws niet meer tevoorschijn komen? Is het je opgevallen dat de laatste paar maatregelen en veranderingen die werden getroffen, communicatie belemmerde ipv verbeterde?

Noem mij nou een zeikerd, maar ik zie kansen in dit spel, alleen de gene met de middelen verloederen het kennis. En dat vind ik jammer, zeker omdat ik denk dat het niet opzettelijk is.
Een ijsbeer met vijf

Geer
Werkgroep
BerichtenCOLON 498

Berichtdoor Geer » 12 Sep 2012, 14:13

Ik heb in het verleden ideeën geopperd die ervoor deden zorgen dat de steden totaal verschillend waren. Een idee was vrij complex, maar zou voor de toekomst verschillende steden blijven garanderen. Ander idee was eenmalig wat werk voor Martin in de database, maar zou voor korte termijn zorgen voor actie binnen de steden en voornamelijk voor het bestuur van de steden.

Helaas zijn er ideeën genoeg, maar mede door de manier hoe het spel is geprogrammeerd kost een toevoeging aan het spel of een verandering in het spel veel meer tijd dan bij vele andere spellen nodig. Om het spel voor in de toekomst bewerkbaar te krijgen zou eigenlijk het complete spel opnieuw geprogrammeerd moeten worden op een andere manier. De kans hierop is natuurlijk zeer klein.

AziveguInc.
Lid
BerichtenCOLON 263

Berichtdoor AziveguInc. » 16 Sep 2012, 21:57

dus de grote vraag is eigenlijk niet of er steden zullen verdwijnen (a.k.a. een reorganisatie van de bestande site) of komt er een volledig update van de site, tot aan de taal van programmeren.
Een ijsbeer met vijf

Gebruikers-avatar
MiladyP
Werkgroep
BerichtenCOLON 1763
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2005, 00:41

Berichtdoor MiladyP » 17 Sep 2012, 04:54

AziveguInc. schreefColondus de grote vraag is eigenlijk niet of er steden zullen verdwijnen (a.k.a. een reorganisatie van de bestande site) of komt er een volledig update van de site, tot aan de taal van programmeren.

De grote vraag naar realiteit vertaald: Komt eindelijk begrip dat sommige dingen wél haalbaar zijn en andere niet?
MiladyP - Assen - Chief CrimeClanBang - N1 - MT+

AziveguInc.
Lid
BerichtenCOLON 263

Berichtdoor AziveguInc. » 17 Sep 2012, 14:26

Komt eindelijk begrip dat sommige dingen wél haalbaar zijn en andere niet?

Is dus een site bouwen niet haalbaar zijn? Zeker nu dat er veel mensen zijn die willen meehelpen? Sommigen ook nog eens vrijwillig?
Een ijsbeer met vijf