Steden verwijderen

Hier aub alle tips en verzoekjes plaatsen omtrent verbeteringen en suggesties voor de site.

ModeratorCOLON MBC

Een goed idee?

Goed idee, gelijk uitvoeren
5
56%
Geen mening
1
11%
Slecht idee, niet doen
3
33%

Aantal stemmenCOLON 9

Geer
Werkgroep
BerichtenCOLON 498
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2005, 16:33

Re: Steden verwijderen

Berichtdoor Geer » 17 Sep 2012, 19:49

Gezien de huidige structuur is ombouwen niet zomaar te doen. Verder heeft Martin al een paar keer aangegeven zijn code liever privé te houden aangezien deze toch wel vrij complex is.
Geertje - partijloos - N1 - Amsterdam

AziveguInc.
Lid
BerichtenCOLON 263
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2011, 09:41

Berichtdoor AziveguInc. » 17 Sep 2012, 21:36

Dat is juist het mooie van programmeren. Het is een uitdaging om een stukje tekst te maken, en vervolgens kijken of het nóg beter kan. Omdat iets complex zou kunnen zijn (en ik heb wel eens de programmering bekeken op mijn internetbrowser voor dit spel en het was niet bepaald complex) dan betekent het niet dat het onmogelijk is.
Kijk naar spellen als Kerbal Space Program, Minecraft, GTA en WoW. Hoe is het mogelijk dat spellen zoals dat zo aangrijpend blijven? Het is omdat er een actieve gemeenschap is die graag wil meewerken om het te blijven vernieuwen. Waarom zou het dus niet kunnen voor MT?
Wat spellen echt dood is niet of het interessant is of niet, het ligt aan hoe betrokken de spelers kunnen zijn. Mensen vinden het geweldig om aan iets te werken dat zij leuk vinden.

En Martin heeft ook aangekondigd de spel te verkopen, deed het vervolgens niet en sindsdien glijd dit spel af.
Een ijsbeer met vijf

Gebruikers-avatar
MiladyP
Werkgroep
BerichtenCOLON 1763
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2005, 00:41

Berichtdoor MiladyP » 22 Okt 2012, 03:31

AziveguInc. schreefColon
Geer schreefColonGezien de huidige structuur is ombouwen niet zomaar te doen. Verder heeft Martin al een paar keer aangegeven zijn code liever privé te houden aangezien deze toch wel vrij complex is.

Dat is juist het mooie van programmeren. Het is een uitdaging om een stukje tekst te maken, en vervolgens kijken of het nóg beter kan. Omdat iets complex zou kunnen zijn (en ik heb wel eens de programmering bekeken op mijn internetbrowser voor dit spel en het was niet bepaald complex) dan betekent het niet dat het onmogelijk is. [...] Mensen vinden het geweldig om aan iets te werken dat zij leuk vinden.

Kijk kijk kijk, daar hebben we wat aan. Dus AZI vanaf heden kunnen we dus actieve medewerking van jou verwachten door het maken van iig 1 nieuw correct werkend script (de benodigde info heb je, zeg je zelf) voor een uitbreiding van MT waar iedereen al eeuwen op zit te wachten??

- Niveau 1ondernemer: Museum-beginnen-optie,
- Niveau 1ondernemer: kunst-inkopen-optie
- criminele kunstroof-optie en
- heling-kunstobject-optie

Wanneer issie klaar?

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
MiladyP - Assen - Chief CrimeClanBang - N1 - MT+

AziveguInc.
Lid
BerichtenCOLON 263

Berichtdoor AziveguInc. » 22 Okt 2012, 19:32

ik wil graag wel meewerken. Moet alleen flink wat kennis bijspijkeren (zoals ik ook had aangegeven) want ik weet niet hoe ik informatie kan beheren voor individuele accounts. Ik weet niet eens hoe ik een account database moet maken, maar als ik het goed begreep mijn neef (ICT'er) zei dat het vrij eenvoudig is.

Ik kan in iedere geval een scherm maken.

PS: ik heb niet de nodige info, ik kijk alleen naar de script die door de computer word verwerkt. De echte data zit opgeslagen bij Martin.
Een ijsbeer met vijf

Geer
Werkgroep
BerichtenCOLON 498
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2005, 16:33

Berichtdoor Geer » 22 Okt 2012, 19:38

Wat jij ziet als je de code bekijkt van een pagina van de site staat absoluut niet in verhouding met de code die Martin moet maken.

PHP is een serversided script. Dat wilt zeggen dat de server de opdrachten uitvoert en vertaalt naar eenvoudige html die je browser dan omdat naar datgene wat je ziet. Je kunt dus niet zomaar de code opvragen en zeggen dat het er niet moeilijk uit ziet.
Geertje - partijloos - N1 - Amsterdam

AziveguInc.
Lid
BerichtenCOLON 263

Berichtdoor AziveguInc. » 22 Okt 2012, 21:14

dat bedoelde ik ook. De 'vertaling' is vrij eenvoudig te begrijpen, maar ik heb geen idee hoe het allemaal geschreven is. Maar aan de hand van een weblayout die ik zelf heb gemaakt (PHP dus) was het vrij goed gelukt. Ik heb alleen niet voldoende vaardigheid om het ook 'mooi' uit te laten zien en, zoals ik eerder ook zei, het verbinden aan een account.
Een ijsbeer met vijf