Promotie

Hier aub alle klachten en vragen over de site.
Niveau's staan gerangschikt per klasse van 6 - 1

Kijk voor je iets plaatst bij de help sectie en de rode vraagtekens bij ieder onderwerp.

ModeratorCOLON MBC

AziveguInc.
Lid
BerichtenCOLON 263
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2011, 09:41

Promotie

Berichtdoor AziveguInc. » 24 Jun 2011, 17:37

De stad Rotterdam hoeft voor hun promotie maar 36 duizend euro te betalen. Op zich vind ik dat niet zo erg, maar ik vraag het me af hoe dat kan. Alle steden (zover ik weet en m.u.v. Groningen en Rotterdam) betalen allemaal 51000 euro. Het kan ook alleen per 100.000 worden aangepast. Dus ik wou vragen hoe ze aan die getal kwamen.
Een ijsbeer met vijf

Siempieunderground
Lid
BerichtenCOLON 497
GeregistreerdCOLON 31 Jul 2005, 11:26

Re: Promotie

Berichtdoor Siempieunderground » 24 Jun 2011, 19:53

"Dus ik wou vragen hoe ze aan die getal kwamen."

Sure, 't is niet correct, maar een zin als dit duidt eerder op een dyslecticus die z'n best doet dan op iemand die te lui is om normaal te typen.
Dus, sorry Fub, maar ik vind hem veel beter typen dan jij :D

AziveguInc.
Lid
BerichtenCOLON 263

Berichtdoor AziveguInc. » 24 Jun 2011, 22:47

FUBARinc. schreefColondat getal aub?
of ben ik ook dat jongen en is mijn zus die meisje?
bah bah bah tegen murkse taalverloedering en leraren die dat maar toelaten.

eigenlijk Fubar, ik ben allochtoon. Grammatica was nooit mijn sterke kant. in mijn moedertaal niet en zeker niet in het Nederlands. Ik begrijp de meeste regels, hoewel ik soms moeite heb met de -t of -d (met 't kofschip) en lidwoorden zijn helemaal een ramp voor mij. Geloof me, ik vind het net zo vervelend.

Maar back-to-topic. Waarom betaalt Rotterdam een 'raar' (door gebrek aan andere woorden voel ik me gedwongen om het zo te noemen) bedrag voor de promotie?
Een ijsbeer met vijf

Gebruikers-avatar
MiladyP
Werkgroep
BerichtenCOLON 1763
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2005, 00:41

Berichtdoor MiladyP » 25 Jun 2011, 00:03

Verbaast me dat meneer Fub dit (simpele) antwoord niet weet. Good old Rembert heeft had het toch echt in zijn bijbel staan :lol:

Lang heel lang geleden, kon je promotie niet met stappen van 100.000 aanpassen maar in andere stappen.
Het minimum wat je nu ziet is dat waar de stad "toendertijd" gebleven was voor de aanpassing :wink:

.
MiladyP - Assen - Chief CrimeClanBang - N1 - MT+

AziveguInc.
Lid
BerichtenCOLON 263

Berichtdoor AziveguInc. » 25 Jun 2011, 01:44

Alles is goed hoor Fub. Ben hier heen gekomen toen ik 13 was. Volgens onderzoeken moet je ongeveer 7 of 8 zijn om de accent (dat ik héél erg heb) kwijt te raken en de grammatica echt te kennen. Ik heb dat tijdslimiet goed overschreden XD
En ja, de onderwijs verloederd. Elk keer kondigen ministers vernieuwingen aan, maar ze vernietigen wat er al was voordat het zich zelf kon bewijzen. Het is jammer. Eerst die belachelijke 1040 uren norm, daarna de 3000 euro boete die je krijgt zonder pardon en nu maken ze het onderwijs een wedstrijd, want alleen de beste docenten (die de hoogste gemiddelde hebben voor hun klas) mogen blijven. Leerlingen krijgen les om een examen te maken en niet meer voor de passie van leren zelf.
Maar dat is RL en we proberen allemaal een stricte scheiding tussen RL en MT te houden.

Bedankt voor de uitleg Patricia.

PS: ik wil niet zeuren, maar nu dat we het toch over spelling en grammatica hebben, ik heb opgemerkt dat onder algemene informatie van de stad een spelfout is. Er staat Gevangenisstraf lichte delichten terwijl het delicten moet zijn. Ik snap dat het geen prioriteit is, maar ik denk als marten of iemand anders even de tijd heeft om het aan te passen, dan kunnen ze het. Ik wou het alleen even melden:P
Een ijsbeer met vijf

AziveguInc.
Lid
BerichtenCOLON 263

Berichtdoor AziveguInc. » 25 Jun 2011, 13:40

FUBARinc. schreefColonHopelijk is je vraag dan nu beantwoord Azivegu. :wink:
Ik wil je trouwens wel mijn complimenten aanbieden voor je Nederlands als je hier vanaf je dertiende bent. Al weet ik niet hoelang je hier al (hoe oud je dus) bent.

Dankjewel. Woon hier nu al 7 jaar zodat je het weet. Maar ik spreek de taal ongeveer 5 jaar.

Maar gelukkig hebben we dit raadsel kunnen oplossen. Op naar de volgende. :D
Een ijsbeer met vijf

Siempieunderground
Lid
BerichtenCOLON 497
GeregistreerdCOLON 31 Jul 2005, 11:26

Berichtdoor Siempieunderground » 25 Jun 2011, 14:57

FUBARinc. schreefColonwe hebben tegenwoordig tig maal meer adhd-patienten, autisten en dyslectici dan een tijdje terug. fijn voor de farmaceutische industrie, maar ik waag toch te betwijfelen of die aandoeningen nu zoveel meer voorkomen dan zeg twintig jaar geleden.

Ik weet zeker dat we het nu herkennen en een generatie geleden gewoon niet zo veel. Maar dat de farmaceutische industrie bij alles baat heeft, dat ben ik wel met je eens. Over 50 jaar kijken we hier op terug en vragen we ons af hoe we ooit zo stom hebben kunnen zijn om zo op die lui te vertrouwen.

FUBARinc. schreefColon
man man het hele onderwijs is van begin tot eind één groot drama. en dan nog durven beweren dat ze er geen les in krijgen... :P

12 leerlingen op een school in Amersfoort zijn gezakt voor hun examen. Niet omdat ze hun best niet hadden gedaan, maar omdat de school even een examen was vergeten! Vanaf dit jaar is het voor HAVO en VWO verplicht om examen te doen in het vak "drama" en dat had de school niet helemaal meegekregen! De 12 leerlingen moesten in een paar dagen alle theorie van afgelopen jaar leren en vandaag krijgen ze hun herexamen!

hoe kan het trouwens dat een school maar 12 eindexamenleerlingen aflevert?

Had 't laatst in de krant gelezen, ja. Maar wees eerlijk, welke school kan wel wat? 't Wordt gerund door een stellletje impotente idioten die of weigeren samen te werken of de leerlingen niet zien. 't Probleem met scholen is dat mensen die daar werken er niet werken om leerlingen te helpen, maar gewoon om zo weinig mogelijk te doen en hun salaris te kunnen cashen. Het kan nooit zijn dat er meer dan 10% van de leraren op hun plek zitten. En dan hoor je ze privé praten alsof ze het zo zwaar hebben en dat die leerlingen niks kunnen. Ze moeten zelf niet zo zeiken en eens wat gaan doen en initiatief tonen, precies wat ze eisen van hun leerlingen. Mensen zijn zo lui.

AziveguInc. schreefColonElk keer kondigen ministers vernieuwingen aan, maar ze vernietigen wat er al was voordat het zich zelf kon bewijzen. Het is jammer. Eerst die belachelijke 1040 uren norm, daarna de 3000 euro boete die je krijgt zonder pardon en nu maken ze het onderwijs een wedstrijd, want alleen de beste docenten (die de hoogste gemiddelde hebben voor hun klas) mogen blijven.

En dat is de reden waarom ik waarschijnlijk maar niet verder ga studeren. Had een jaar de verkeerde studie gekozen. Nu al duizenden euro's afbetaalt en verminderde studiefinanciering voor de rest (waar je toch al veel te weinig voor kreeg). Dus ze hebben hun zin gekregen. Er is weer een tientje bespaard en NL blijft weer wat dommer.