Kan niet inkopen bij eigen GH

Hier aub alle klachten en vragen over de site.
Niveau's staan gerangschikt per klasse van 6 - 1

Kijk voor je iets plaatst bij de help sectie en de rode vraagtekens bij ieder onderwerp.

ModeratorCOLON MBC

Blok1
Newbee
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 06 Jul 2011, 14:46

Kan niet inkopen bij eigen GH

Berichtdoor Blok1 » 06 Jul 2011, 14:51

Ik heb vorige ronde een GH Juwelier gekocht in Brussel en toen probeerde ik met mijn eigen winkels daar in te kopen. Dat ging niet, maar ik dacht dat dat misschien iets te maken zou hebben met het feit dat ik die GH pas die ronde had gekocht. Deze ronde kan ik echter ook niet inkopen bij die GH. Prijzen zijn ingesteld op 0,01 euro, er is genoeg personeel en mijn kassaldo is 150 miljoen positief. Volgens mij is het gewoon een fout in het spel?

Siempieunderground
Lid
BerichtenCOLON 497
GeregistreerdCOLON 31 Jul 2005, 11:26

Re: Kan niet inkopen bij eigen GH

Berichtdoor Siempieunderground » 06 Jul 2011, 17:42

Waar staat je winkel?

tippie
Lid
BerichtenCOLON 499
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2006, 21:28

Berichtdoor tippie » 06 Jul 2011, 18:24

Verhoog je prijzen. 0.01 word soms bekeken als 0.

Stel je prijzen in op 2-5 euro ofzo. Dan lukt het wel.
Tippie - Niveau 1 - BM Heerenveen seizoen 19/20/21/37/39/4../59/63/67 - MT+ in 78 ronden - InvisableMasterminds => record MT+

Aldtsjerkbv
Lid
BerichtenCOLON 529
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2009, 20:13

Berichtdoor Aldtsjerkbv » 07 Jul 2011, 15:05

Vanaf 0.10 kan het ;)
AldtsjerkBV (Peter) | Assen | MT+ | CCB CA
BM: 6 seizoenen
Loco: 8 seizoeen
BD: 11 seizoenen
GD: 12 seizonen
WHC: 1 seizoen

AziveguInc.
Lid
BerichtenCOLON 263
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2011, 09:41

Berichtdoor AziveguInc. » 09 Jul 2011, 01:13

Is dat wel slim om jou prijzen zo laag in te stellen??? Jouw GHs draaien toch verlies en je moet toch voor de kosten compenseren? Of is dit een van die rarieteit in het spel waar het juist voordeliger is om dat te doen?
Een ijsbeer met vijf

Geer
Werkgroep
BerichtenCOLON 498
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2005, 16:33

Berichtdoor Geer » 09 Jul 2011, 09:32

Je hebt dan tevens ook lage inkoop voor je winkels dus daar meer winst...
Geertje - partijloos - N1 - Amsterdam

Siempieunderground
Lid
BerichtenCOLON 497
GeregistreerdCOLON 31 Jul 2005, 11:26

Berichtdoor Siempieunderground » 09 Jul 2011, 12:25

AziveguInc. schreefColonIs dat wel slim om jou prijzen zo laag in te stellen??? Jouw GHs draaien toch verlies en je moet toch voor de kosten compenseren? Of is dit een van die rarieteit in het spel waar het juist voordeliger is om dat te doen?

Winst per winkel is hoger, ziet er goed uit in je stats.
Het is je eigen GH die aan je eigen winkel levert. Je moet dus niet kijken naar de winst van je GH, maar van je hele bedrijf.

Aldtsjerkbv
Lid
BerichtenCOLON 529
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2009, 20:13

Berichtdoor Aldtsjerkbv » 10 Jul 2011, 13:45

Siempieunderground schreefColon
AziveguInc. schreefColonIs dat wel slim om jou prijzen zo laag in te stellen??? Jouw GHs draaien toch verlies en je moet toch voor de kosten compenseren? Of is dit een van die rarieteit in het spel waar het juist voordeliger is om dat te doen?

Winst per winkel is hoger, ziet er goed uit in je stats.
Het is je eigen GH die aan je eigen winkel levert. Je moet dus niet kijken naar de winst van je GH, maar van je hele bedrijf.

Uhmm dan zou ik nu graag Patricia uit willen nodigen hier, die heeft er ook een hele theorie over...

Kan ze beter doen midden in de nacht tijdens een ritje bed - wc - bed :lol:
AldtsjerkBV (Peter) | Assen | MT+ | CCB CA
BM: 6 seizoenen
Loco: 8 seizoeen
BD: 11 seizoenen
GD: 12 seizonen
WHC: 1 seizoen

AziveguInc.
Lid
BerichtenCOLON 263

Berichtdoor AziveguInc. » 10 Jul 2011, 16:34

Ik vraag me af als je er echt beter af bent als jij niet meteen de kosten van de GH, Fab en lev erbij rekent. Zo ben ik eruit gekomen dat een GH tankstation moet zijn producten voor ongeveer 10cent meer dan er wordt ingekocht (dat gaat ervan uit dat alles wordt verkocht.
Mijn formule is als volgt
k=kosten (personeel, verbouwing, belasting, overhead)
s=voorraad(stock)(aantal producten dat jij verwerkt, is vaak hetzelfde als a)
a=afzet (aantal producten die je verkoopt, soms moet het een schatting zijn, is vaak hetzelfde als s)
i=inkoopprijs(het prijs van de producten die je hebt ingekocht
v=verkoopprijs(prijs waarvoor je je producten verkoopt)

v=(k+si)/a

Dit vertelt jou dus het minimale bedrag waarvoor jij iets kan verkopen zonder verlies te maken.

Een variant daarop voor winkels en gh's is:
v=(1/7k+si)/a
Hier wordt het individuele bedrag dat nodig is voor het dekken van alle kosten, als alles evenveel moet meehelpen om de kosten te dekken.

Maar, zo bereken ik het. Ik doe dat omdat ik ook producten aan andere spelers verkoop. Daarom moet ik ervoor zorgen dat ik winst maak. Maar als je intern blijft leveren, hoe moet je de dekking van de kosten doorberekenen en heeft het invloed op jouw ondernemerstatus? Je maakt namelijk bij het eene bedrijf verlies en bij het andere winst.
Een ijsbeer met vijf

speedy87
Lid
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 11 Apr 2011, 02:34

Berichtdoor speedy87 » 10 Jul 2011, 21:39

AziveguInc. schreefColonIk vraag me af als je er echt beter af bent als jij niet meteen de kosten van de GH, Fab en lev erbij rekent. Zo ben ik eruit gekomen dat een GH tankstation moet zijn producten voor ongeveer 10cent meer dan er wordt ingekocht (dat gaat ervan uit dat alles wordt verkocht.
Mijn formule is als volgt
k=kosten (personeel, verbouwing, belasting, overhead)
s=voorraad(stock)(aantal producten dat jij verwerkt, is vaak hetzelfde als a)
a=afzet (aantal producten die je verkoopt, soms moet het een schatting zijn, is vaak hetzelfde als s)
i=inkoopprijs(het prijs van de producten die je hebt ingekocht
v=verkoopprijs(prijs waarvoor je je producten verkoopt)

v=(k+si)/a

Dit vertelt jou dus het minimale bedrag waarvoor jij iets kan verkopen zonder verlies te maken.

Een variant daarop voor winkels en gh's is:
v=(1/7k+si)/a
Hier wordt het individuele bedrag dat nodig is voor het dekken van alle kosten, als alles evenveel moet meehelpen om de kosten te dekken.

Maar, zo bereken ik het. Ik doe dat omdat ik ook producten aan andere spelers verkoop. Daarom moet ik ervoor zorgen dat ik winst maak. Maar als je intern blijft leveren, hoe moet je de dekking van de kosten doorberekenen en heeft het invloed op jouw ondernemerstatus? Je maakt namelijk bij het eene bedrijf verlies en bij het andere winst.

Je moet variable kosten (dus inkoopprijs) & vaste kosten (personeel, reclame etc.) & indirecte kosten (secretaresse, overheadkosten) meenemen ;)
Hoe je tot een verkoopprijs komt, dat is natuurlijk verschillend per persoon (opslag, percentage etc.) Maar je kan idd niet per winkel / gh etc. kijken of deze winst maakt, je moet naar het totale plaatje kijken, want overhead van bijv. hoofdkantooor worden daarin niet meegenomen.

AziveguInc.
Lid
BerichtenCOLON 263

Berichtdoor AziveguInc. » 11 Jul 2011, 01:14

speedy87 schreefColonJe moet variable kosten (dus inkoopprijs) & vaste kosten (personeel, reclame etc.) & indirecte kosten (secretaresse, overheadkosten) meenemen ;)
Hoe je tot een verkoopprijs komt, dat is natuurlijk verschillend per persoon (opslag, percentage etc.) Maar je kan idd niet per winkel / gh etc. kijken of deze winst maakt, je moet naar het totale plaatje kijken, want overhead van bijv. hoofdkantooor worden daarin niet meegenomen.

Ik heb het wel simpel weergegeven, maar ik voer het natuurlijk meer ingewikkeld uit. Secetaresse en R&D reken ik niet mee. Overhead kosten reken ik als een fractie van de aantalbedrijven die je hebt. Dus voor HK10 is het 1/500ste van de kosten dat ik meereken. €170.000 voor winkels, €340.000 voor GH, €510.000 voor fab en lev.
Dus ik reken in mijn berekening Overhead HK, overhead bedrijf, personeel, reclame, verbouwing en inkoopprijs. andere kleinigheden reken ik niet mee want het wordt anders te ingewikkeld met het berekenen.
Een ijsbeer met vijf

AziveguInc.
Lid
BerichtenCOLON 263

Berichtdoor AziveguInc. » 01 Sep 2011, 09:18

MBC schreefColonIk heb deze formule toegepast op mijn worst fabriek echter is deze niet te gebruiken daar het bedrag te hoog uit komt.
Reken even mee
Kosten
Kantoor 8 - 10000000/150*3 - 200000
Belasting 150ste deel - 7733
Personeel 30*1800 - 54000
Overhead - 250000
Secretaresse 150ste deel - 64.17
Verbouwing - 260000
Totaal - 1473920

Voorraad - 6480000 maximale voorraad
Inkoopprijs - 56.75 prijs MT levrancier
Verkoop - 3200000 helft verkocht

(1473920+(6480000*0,56))/3200000 = 1,5946
De verkoopprijs MT ligt op 0,86
Prijs rotterdam 1,00 enige
Prijs groningen 1,40 enige naast mij

Heb je iets in je berekening niet meegenomen of heb ik teveel meegenomen

even een paar dingen verder uitwerken
jouw personeel is niet €54000 maar €410.062(=1800x1,5^5x30)
belasting is denk ik voor jou rond de €25.000 (1/3 OZ moet je ook meerekenen)

Je komt dan uit op ongeveer k=€1.155.065
Dus volgens mij heb jij daar ergens een fout gemaakt, want ik verhoogde de kosten, maar het komt lager uit.

Verder koop je maximaal in terwijl dat niet nodig is. Of verspreid jij jouw productie over twee dagen??? want dan moet je daar ook rekening mee houden. Dan kun je de productie, verspreid over twee ronden, meenemen en sommige kosten (personeel, overhead, etc.) maal 2 doen. Maar dat doe je dus niet met oz en dergelijke.

Ik zal even door de loop van de dag ernaar kijken. maar als ik het zo uitreken dan is het afgerond €1.52. Zou kunnen kloppen omdat jij maar de helft van jouw voorraad verkoopt. anders is het €0.76 afgerond.

Maar wil jij jouw productie factor vermelden. Dus het getalletje dat vertelt hoeveel grondstof je nodig hebt om 1 eindproduct te maken???
Een ijsbeer met vijf

AziveguInc.
Lid
BerichtenCOLON 263

Berichtdoor AziveguInc. » 01 Sep 2011, 09:20

bovendien, ik doe meestal alles naar boven afronden (als ze geen heel getal zijn). Dat maakt het makkelijker om te compenseren voor stijgende verbouwingskosten. Dus je zou daardoor ook al 1 a 2 cent duurder uitkomen.
Een ijsbeer met vijf